meterstanden bijhouden
Re: meterstanden bijhouden
Dus bij alle bewoners valt Elek regelmatig uit?
De meters hangen in een meterkot, dus iedereen kan daarbinnen. (lijkt precies of sommige bewoners knoeien)
Iemand die aftakt en weet welke meter even uit te schakelen niet zo moeilijk me dunkt.
Een meter lokaal dient te allen tijde bereikbaar te zijn. (veiligheidsvoorschrift brandweer)
Als de elektriciteit op straat uitvalt, dan is dat idd ook bij alle bewoners van ons gebouw, maar ook het naastliggende gebouw, de gebouwen aan de overkant, en zelfs de bakker en slager...Madame schreef: ↑8 januari 2024, 14:08Dus bij alle bewoners valt Elek regelmatig uit?
De meters hangen in een meterkot, dus iedereen kan daarbinnen. (lijkt precies of sommige bewoners knoeien)
Iemand die aftakt en weet welke meter even uit te schakelen niet zo moeilijk me dunkt.
Een meter lokaal dient te allen tijde bereikbaar te zijn. (veiligheidsvoorschrift brandweer)
Niet iedereen kan in het meterkot, alleen de bewoners van een bepaalde sector. Er zijn er 3 in totaal. Maar ze hangen zo dicht tegen mekaar, dat het onbegonnen is om daar te gaan knoeien.
En nu stopt het voor mij...
Even terug naar de oorspronkelijke vraag, zijn er nog andere sites hiervoor? Ik zou dat ook wel eens willen weten, gebruik nu ook Energieid om mijn verbruik te monitoren en voor degenen die het nut niet inzien: mijn buurman werd door de meteropnemer gewezen op het feit dat zijn waterverbruik bijna verdubbeld was en toen bleek er een (verborgen) lek te zijn, ik ga niet hoeven wachten op de meteropname om zoiets te constateren. Ik dacht Energieid ook te gebruiken om mijn verbruik te vergelijken met gelijkaardige profielen maar daar heb ik toch zeer mijn bedenkingen bij, ik kom stevast hoger dan gemiddeld uit met alles ook in de periode dat ik extra zuinig was vanwege de hoge prijzen (bv verwarming niet hoger dan 18, douche beperkt to 3 min, etc.) Lijkt erop dat deze functie niet helemaal klopt of dat er gelijkaardige profielen zijn die nooit thuis zijn ...