Mexem in de problemen?
TIP
Mexem in de problemen?
Het openen van een rekening was al een calvarietocht, het afsluiten is helemaal een ramp. Ik heb 2 accounts, van verkeerde rekening naar een ander account geld overgemaakt. Wil dit rechtzetten, Mexem denkt daar het zijne van. Al meer dan 2 maanden probeer ik "mijn" geld terug te storten op "mijn" rekening. Telkens is er wel één of ander reden gevonden om die transfer te blokkeren. VOLGENS MIJ IS HIER MEER AAN DE HAND! men weze gewaarschuwd....
Re: Mexem in de problemen?
Wat heb je dan wel allemaal geprobeerd? Ze zijn notoir slecht in het rechtzetten van fouten. Maar naar mijn ervaring maken ze er niet zoveel. Is eigenlijk mijn minst problematische broker/bank voor beurszaken.
En dit is wel een echt doembericht. Graag enige duiding voor je hier andere klanten angst aanjaagt.
En dit is wel een echt doembericht. Graag enige duiding voor je hier andere klanten angst aanjaagt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mexem maakt uiteindelijk gebruik van het platform van Interactive Brokers. Ik weet niet of ze hun overschrijvingen zelf beheren? Overigens hoe dan ook niet zo duidelijk voor mij wat het bestaansrecht van een dergelijke virtuele broker is.
Ze houden de Belgische RV in bv. Businessmodel niet zo slecht heb ik horen zeggen. Hebben maar een website en een paar man personeel nodig.
Lynx maakt ook gebruik van het platform van IB? Wat is dan hun bestaansrecht?
Ik bedoelde het niet noodzakelijk negatief (al moet je als klant wel bereid zijn de meerprijs te betalen, uiteraard). Ik vroeg mij gewoon af wat deze brokers uiteindelijk zelf nog doen, naast wat belastingadministratie. Beheren ze inkomende/uitgaande overschrijvingen bijvoorbeeld zelf, of moeten ze voor elk probleem een ticket bij IB aanmaken?
Doembericht? Bwa, als je al 2 maand probeert om geld van je rekening te halen en dit niet lukt...mver schreef: ↑30 juni 2022, 20:37 Wat heb je dan wel allemaal geprobeerd? Ze zijn notoir slecht in het rechtzetten van fouten. Maar naar mijn ervaring maken ze er niet zoveel. Is eigenlijk mijn minst problematische broker/bank voor beurszaken.
Ik heb bij de fsma ook al een klacht ingediend. Ik mag toch stellen dat met 2 maand de redelijke termijn méér dan overschreden is? De withraw dateert van 3 mei, voor ik van de nodige overdrijving word beschuldigd
Laatst gewijzigd door D0ng0 op 1 juli 2022, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als eerste post op een forum kan dit wel tellenD0ng0 schreef: ↑30 juni 2022, 17:52 Het openen van een rekening was al een calvarietocht, het afsluiten is helemaal een ramp. Ik heb 2 accounts, van verkeerde rekening naar een ander account geld overgemaakt. Wil dit rechtzetten, Mexem denkt daar het zijne van. Al meer dan 2 maanden probeer ik "mijn" geld terug te storten op "mijn" rekening. Telkens is er wel één of ander reden gevonden om die transfer te blokkeren. VOLGENS MIJ IS HIER MEER AAN DE HAND! men weze gewaarschuwd....

Zelf een fout gemaakt, een zeer verwarrende uitleg van de situatie, een onduidelijke omschrijving van de feiten, vervolgens wat medelijden opwekken om dan te eindigen met een insinuatie van jewelste incl. een waarschuwing (dat laatste wellicht mocht iemand dat tussen de regels nog niet zelf afgeleid hebben uit wat vooraf ging).

Edit: als je even duidelijk bent tegenover Mexem, dan kan ik begrijpen dat ze je niet kunnen/willen helpen.
Een believerEarthNvstr1 schreef: ↑1 juli 2022, 18:51Als eerste post op een forum kan dit wel tellenD0ng0 schreef: ↑30 juni 2022, 17:52 Het openen van een rekening was al een calvarietocht, het afsluiten is helemaal een ramp. Ik heb 2 accounts, van verkeerde rekening naar een ander account geld overgemaakt. Wil dit rechtzetten, Mexem denkt daar het zijne van. Al meer dan 2 maanden probeer ik "mijn" geld terug te storten op "mijn" rekening. Telkens is er wel één of ander reden gevonden om die transfer te blokkeren. VOLGENS MIJ IS HIER MEER AAN DE HAND! men weze gewaarschuwd....![]()
Zelf een fout gemaakt, een zeer verwarrende uitleg van de situatie, een onduidelijke omschrijving van de feiten, vervolgens wat medelijden opwekken om dan te eindigen met een insinuatie van jewelste incl. een waarschuwing (dat laatste wellicht mocht iemand dat tussen de regels nog niet zelf afgeleid hebben uit wat vooraf ging).
Edit: als je even duidelijk bent tegenover Mexem, dan kan ik begrijpen dat ze je niet kunnen/willen helpen.
Ik hou het beknopt omdat daar niemand boodschap aan heeft. Maar blijkbaar denk je dat ik niets beter te doen heb dan een ongefundeerde eerste post. Dan maar de volledige uitleg: Ik heb een privee account en een account van mijn vennootschap. Ik beheer die beide via de app. Ze hebben beide een aparte login. Zoals vermeld in de initiële post heb IK een storting aangemaakt van de vennootschap naar mijn privee account. My bad. Foutje zou men denken, even vlug rechtzetten. Waar ik de laatste 2 maanden mee bezig was: 1. terugstorten, mexem says no.... Zelfs statuten vennootschap doorgestuurd om te bewijzen dat die rekeningen van mij zijn (welke ze eigenlijk al hadden van bij de opening van mijn account). Nope...
2. Dan maar naar priveerekening, ik stort het dan zelf wel door naar mijn vennootschapsrekening. Mexem says no.... geld kwam van een andere rekening en kan daarom niet naar je privee rekening
En het beste van al is de uitleg van Mexem: we hebben geen idee hoe we dit kunnen oplossen, we hebben dit nog nooit zelf meegemaakt..... Ik ben zelfs al gebeld door één of andere Nederlander vanuit Cyprus om uitleg te vragen. Zijn reactie: zet dit even op mail en ik regel het wel voor je. Max. drie dagen (dat was drie weken geleden)
Je kan mij moeilijk een dramaqueen noemen, dit spelletje is aan de gang sinds eind april. De verwittiging is dus meer dan op zijn plaats, en al zeker niet uit de lucht gegrepen.
Mijn excuses dat mijn eerste post zo onheilspellend overkwam voor je. Ik had bij de regels niet gelezen dat je minstens 10 chitchat berichten moet posten eer een ernstig aan de orde is.
Ik heb ter controle mijn cash bij Mexem tot de laatste cent weggehaald. Was direct geregeld, zoals altijd.
Je moet gewoon geen fouten maken bij Mexem. Ze krijgen ze niet rechtgezet. Weet niet of er ook luiheid en incompetentie tussen zit, maar ze hebben wel al eens laten vallen dat het heel moeilijk onderhandelen is met IB. Blijkbaar moeten ze inderdaad voor alles bij IB aankloppen en die hebben het blijkbaar niet nodig om Mexem in wat ook ter wille te zijn.
Je moet gewoon geen fouten maken bij Mexem. Ze krijgen ze niet rechtgezet. Weet niet of er ook luiheid en incompetentie tussen zit, maar ze hebben wel al eens laten vallen dat het heel moeilijk onderhandelen is met IB. Blijkbaar moeten ze inderdaad voor alles bij IB aankloppen en die hebben het blijkbaar niet nodig om Mexem in wat ook ter wille te zijn.
Mexem heeft het rechtgezet ; je hebt je geld terug. Maar dat vind je dan weer niet nodig om hier te zetten natuurlijk.
Ik heb het gelezen op https://financer.com/nl/bedrijf/mexem/#read-reviews. Voor je weer zegt dat ik voor Mexem werk of zo
. De commentaar die ze je daar geven, vind ik meer dan terecht. De doorzichtige review die ze daar zelf gezet hebben, is dan weer belachelijk. Al is het natuurlijk wel zo dat alleen zagemannen daar komen posten. Wie gewoon tevreden is met alle voordelen die ze daar opnoemen, neemt nooit de moeite om dat te laten weten.
Ik heb het gelezen op https://financer.com/nl/bedrijf/mexem/#read-reviews. Voor je weer zegt dat ik voor Mexem werk of zo

Beste advies..
Lees wat revieuws voor je ergens een rekening opend of iets koopt als je belang hecht aan je geld....
Lees wat revieuws voor je ergens een rekening opend of iets koopt als je belang hecht aan je geld....
Nog een advies. Zorg dat je je geld op de juiste rekening overschrijft en dubbelcheck of je geen komma verkeerd hebt gezet.
En zie zeker bij de eerste overschrijving na of de "tenaamstelling" van de verstrekkende rekening naar de ontvangende rekening volledig indentiek is.
Verplichte controle door de online banken om misbruiken te controleren ( en/of geld witwasserij tegen te gaan.
Indien de tenaamstelling niet correct is , heb je gegarandeerd zware misserie
( vertekkende rekening op naam van meneer en mevrouw is niet hetzelfde als ontvangende rekening op naam van enkel meneer )
Verplichte controle door de online banken om misbruiken te controleren ( en/of geld witwasserij tegen te gaan.
Indien de tenaamstelling niet correct is , heb je gegarandeerd zware misserie
( vertekkende rekening op naam van meneer en mevrouw is niet hetzelfde als ontvangende rekening op naam van enkel meneer )
Ik heb een rekening geopend op mijn naam met als eerste storting een bedrag van een gezamenlijke rekening. Dus de naam van de Mexem rekening is niet volledig gelijk aan de naam van de rekening die ik gebruikt heb voor de eerste storting. Dus kan ik alleen nog maar storten op die gezamenlijke rekening? Of ook een rekening enkel op mijn naam?