Miele of AEG?
Miele of AEG?
Ik heb eigenlijk een vraagje:
We willen investeren in energiezuinige machines (wasmachine en droger).
Als we de twee zuinigste machines van AEG zouden kopen, komen we aan een totaalbedrag van 1400 euro zonder korting. Wel machines zonder warmtepomp maar bijna hetzelfde water -en electriciteitsverbruik. Deze liggen iets hoger dan Miele.
Als we de twee zuinigste machines van Miele kopen, betalen we 2700 euro (korting van 15% van de winkel inclusief)... deze hebben een warmtepomp.
Heeft iemand ervaring met Miele?
Is de meerprijs de moeite waard?
Miele heeft wel meer opties etc... maar ik denk dan: hebben we die extra programma's werkelijk nodig?
Graag jullie meningen ?? ;D
PS Nu hebben we twee dinosaurussen van 20 jaar of ouder dus het zal sowieso een enorm energievoordeel uitmaken
We willen investeren in energiezuinige machines (wasmachine en droger).
Als we de twee zuinigste machines van AEG zouden kopen, komen we aan een totaalbedrag van 1400 euro zonder korting. Wel machines zonder warmtepomp maar bijna hetzelfde water -en electriciteitsverbruik. Deze liggen iets hoger dan Miele.
Als we de twee zuinigste machines van Miele kopen, betalen we 2700 euro (korting van 15% van de winkel inclusief)... deze hebben een warmtepomp.
Heeft iemand ervaring met Miele?
Is de meerprijs de moeite waard?
Miele heeft wel meer opties etc... maar ik denk dan: hebben we die extra programma's werkelijk nodig?
Graag jullie meningen ?? ;D
PS Nu hebben we twee dinosaurussen van 20 jaar of ouder dus het zal sowieso een enorm energievoordeel uitmaken
Laatst gewijzigd door xyper op 9 januari 2010, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Miele of AEG?
Al diegene die ik ken is zeer tevreden over Miele. Deze zijn kwalitatief zeer goed. Natuurlijk zal AEG ook goed zijn, maar als ik voor de keuze zal staan, grijp ik zeker terug naar Miele.
(het prijsverschil zit hem natuurlijk ergens in hé)
Elk zijn goesting.
grtz
(het prijsverschil zit hem natuurlijk ergens in hé)
Elk zijn goesting.
grtz
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mijn ouders gebruiken altijd Miele. Ooit eens afgestapt van Miele en Bauknecht en andere gekocht. Was complete brol, na 5 jaar terug een Miele gekocht. Als je niet veel wast bijvoorbeeld zal een Zanussi ofzo wel volstaan. Als je het apparaat veel gebruikt, is Miele toch beter bestand. Goedkoop is niet altijd beter koop, is hier wel van toepassing.
Om één of andere reden zweer ik bij Miele, dus bij mij ben je aan het verkeerde adres om jou een ander merk aan te raden.
In de vergelijkende tabellen van Test-Aankoop van 23 december 2009 vind ik wel een Miele wasmachine die qua prijs ongeveer op hetzelfde niveau staat als een AEG exemplaar, tenminste als je de minimumprijzen bekijkt
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Uit de vergelijkende tabellen van Test-Aankoop - 23 december 2009
EINDSCORE OP 100 - Prijs in euro min. max. - Kosten per jaar (afschrijving en verbruik), gesteld dat de machine viermaal per week draait en gedurende 12 jaar wordt gebruikt
Miele W1614 66/100 min. €749,00 max. € 899,98 € 127,30
Dit is ook één van de beste uit de testen en 66/100 is de hoogste score!
AEG-Electrolux L86850 61/100 min. € 799,00 max. €1099,00 € 140,85
Voor droogkasten vind ik helaas geen recente testen.
In de vergelijkende tabellen van Test-Aankoop van 23 december 2009 vind ik wel een Miele wasmachine die qua prijs ongeveer op hetzelfde niveau staat als een AEG exemplaar, tenminste als je de minimumprijzen bekijkt
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Uit de vergelijkende tabellen van Test-Aankoop - 23 december 2009
EINDSCORE OP 100 - Prijs in euro min. max. - Kosten per jaar (afschrijving en verbruik), gesteld dat de machine viermaal per week draait en gedurende 12 jaar wordt gebruikt
Miele W1614 66/100 min. €749,00 max. € 899,98 € 127,30
Dit is ook één van de beste uit de testen en 66/100 is de hoogste score!
AEG-Electrolux L86850 61/100 min. € 799,00 max. €1099,00 € 140,85
Voor droogkasten vind ik helaas geen recente testen.
Ook ik heb mogen ondervinden dat Milele tot de betere behoort.
5 jaar geleden hadden we een nieuwe koelkast nodig. We kochten een Siemens. Na iets meer dan 2 jaar gaf die er de brui aan. Daarna kochten we een Miele en deze doet nog steeds dienst. (Nog niet zo lang, maar alvast langer dan de Siemens.)
Onze vorige wasmachine was ook een Miele en deze heeft meer 20 jaar dienst gedaan. Uit energiebesparende overwegingen hebben we 2 jaar geleden een nieuwe gekocht. Inderdaad; een Miele
5 jaar geleden hadden we een nieuwe koelkast nodig. We kochten een Siemens. Na iets meer dan 2 jaar gaf die er de brui aan. Daarna kochten we een Miele en deze doet nog steeds dienst. (Nog niet zo lang, maar alvast langer dan de Siemens.)
Onze vorige wasmachine was ook een Miele en deze heeft meer 20 jaar dienst gedaan. Uit energiebesparende overwegingen hebben we 2 jaar geleden een nieuwe gekocht. Inderdaad; een Miele

Miele zal uiteraard wel betere kwaliteit hebben,en daar betaal je dan ook de prijs voor,1000 tot 1400 euro voor een wasmachine/
Kies je echter voor een bauknecht/zanussi, kosten die echter 300/400 euro,en met een verz.van 5 jaar,ben je allezins gerust voor de komende 5 jaar.
Is na 5 jaar de machiene defekt , koop je een andere,met dan nieuwere technologie,voor de prijs van 300/400 euro.
En of je nu veel dan weinig gebruikt maakt,doet er niet toe.Als je veel wast ben je beter af met 5 jaar waarborg en goedkope machine,ze zullen hem toch steeds moeten herstellen,en of je een nieuwe geven.En de goedkopere toestellen werken even goed dan de duurdere.Ook met een miele kan je pech hebben, en je herstellingskosten eullrn dan pak duurder zijn. Is allemaal hoe je het bekijkt.
Kies je echter voor een bauknecht/zanussi, kosten die echter 300/400 euro,en met een verz.van 5 jaar,ben je allezins gerust voor de komende 5 jaar.
Is na 5 jaar de machiene defekt , koop je een andere,met dan nieuwere technologie,voor de prijs van 300/400 euro.
En of je nu veel dan weinig gebruikt maakt,doet er niet toe.Als je veel wast ben je beter af met 5 jaar waarborg en goedkope machine,ze zullen hem toch steeds moeten herstellen,en of je een nieuwe geven.En de goedkopere toestellen werken even goed dan de duurdere.Ook met een miele kan je pech hebben, en je herstellingskosten eullrn dan pak duurder zijn. Is allemaal hoe je het bekijkt.
ludo schreef: Miele zal uiteraard wel betere kwaliteit hebben,en daar betaal je dan ook de prijs voor,1000 tot 1400 euro voor een wasmachine/
Klopt, Miele is echt een goed merk, maar hun hoge prijs is niet altijd te verantwoorden als je de vergelijking maakt met andere merken.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ik zou persoonlijk voor AEG kiezen, Miele is ZONDER twijfel beter, doch voor mij is het prijsverschil het niet waard. De verhouding prijs/kwaliteit is ook belangrijk
Heb zelf Bauknecht( goedkoop ) al 20 jaar. Afz. was en droog.
Gebruik 2 x per week x 52 weken x 20 jaar = 24.960 was en droogbeurten. En werkt nog steeds,en tot hiertoe geen kosten aan gehad.
Tegenwoordig plaatsen ze een module in het toestel,welk op voorhand al ingesteld is, hoelang je machiene meegaat,eens die uren gebruik benaderd,zal je panne krijgen,en zal je technieker moeten laten komen.
Dit is ook zo bij lampen, dvd -Tv - auto's en andere toestellen.
De techische evolutie is zo goed, dat er nog weinig stuk gaat,dus moeten ze er wel wat op vinden, anders gaan alle fabrieken dicht, omdat het toestel te lang meegaat, en er dan geen of minder worden verkocht.
Gebruik 2 x per week x 52 weken x 20 jaar = 24.960 was en droogbeurten. En werkt nog steeds,en tot hiertoe geen kosten aan gehad.
Tegenwoordig plaatsen ze een module in het toestel,welk op voorhand al ingesteld is, hoelang je machiene meegaat,eens die uren gebruik benaderd,zal je panne krijgen,en zal je technieker moeten laten komen.
Dit is ook zo bij lampen, dvd -Tv - auto's en andere toestellen.
De techische evolutie is zo goed, dat er nog weinig stuk gaat,dus moeten ze er wel wat op vinden, anders gaan alle fabrieken dicht, omdat het toestel te lang meegaat, en er dan geen of minder worden verkocht.
Heb zelf al +- 8 jaar een AEG en heel tevreden maar ik weet dat AEG nu onder electrolux zit en sommige modellen zijn niet meer wat ze geweest zijn.
Bedankt allemaal voor de reacties !
Ik hoor van beide merken goede dingen maar ook klachten..
Ik heb zelf mijn keukentoestellen al meer dan tien jaar van AEG zonder probleem. Maar inderdaad, AEG is nu Electrolux
Maar ook Miele is naar het schijnt niet meer wat het geweest is.
Ik heb dan toch maar AEG genomen obv een grondige vergelijking van alle voor -en nadelen zoals waterverbruik, electriciteitsverbruik, de prijs, de opties....
Punt is dat AEG momenteel even weinig verbruikt en toch maar de helft in aankoop kost.
Ik heb een set wasmachine en droogkast gekocht voor 1500 euro terwijl de set van Miele (vergelijkbaar in verbruik van water en electriciteit) 2720 euro kost (15% korting hier incl) dus normaalgezien 1600 euro per toestel.
In deze winkel was de set AEG zelfs 200 euro duurder dan elders maar ze geven 5 jaar garantie op alle defecten + gratis thuislevering en installatie.
Ik denk dan maar in de trent van: als ze 8 jaar meegaan koop ik er gewoon nieuwe later!! Wegwerpmaatschappij ??
Voor de 'gewonnen' 1200 euro doe ik wat stookolie in ...
Bedankt allemaal voor de tips !!
Groetjes, P
Ik hoor van beide merken goede dingen maar ook klachten..

Ik heb zelf mijn keukentoestellen al meer dan tien jaar van AEG zonder probleem. Maar inderdaad, AEG is nu Electrolux

Maar ook Miele is naar het schijnt niet meer wat het geweest is.
Ik heb dan toch maar AEG genomen obv een grondige vergelijking van alle voor -en nadelen zoals waterverbruik, electriciteitsverbruik, de prijs, de opties....
Punt is dat AEG momenteel even weinig verbruikt en toch maar de helft in aankoop kost.
Ik heb een set wasmachine en droogkast gekocht voor 1500 euro terwijl de set van Miele (vergelijkbaar in verbruik van water en electriciteit) 2720 euro kost (15% korting hier incl) dus normaalgezien 1600 euro per toestel.
In deze winkel was de set AEG zelfs 200 euro duurder dan elders maar ze geven 5 jaar garantie op alle defecten + gratis thuislevering en installatie.
Ik denk dan maar in de trent van: als ze 8 jaar meegaan koop ik er gewoon nieuwe later!! Wegwerpmaatschappij ??

Voor de 'gewonnen' 1200 euro doe ik wat stookolie in ...

Bedankt allemaal voor de tips !!
Groetjes, P
-
- VIP member
- Contacteer:
Mijn ouders hebben 31 jaar geleden een Miele wasmachine gekocht en die werkt nog steeds. Het enige wat eraan vervangen is, is dat rubber dat aan die opening zit om te sluiten 

Koop NOOIT iets van Whirpool...da's brol in 't m².
Miele is te duur....dus AEG, Bosch.
Maar of je veel energie winst gaat maken.....daar heb ik m'n twijfels over.
Een droogkast is echt een energieverslinder...
Miele is te duur....dus AEG, Bosch.
Maar of je veel energie winst gaat maken.....daar heb ik m'n twijfels over.
Laatst gewijzigd door pol op 10 januari 2010, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP member
- Contacteer:
pol schreef: Maar of je veel energie winst gaat maken.....daar heb ik m'n twijfels over.
Gewoon was buitenhangen aan den draad of binnen op een rekje. Droogkast is overbodig.
Als je handdoeken buitenhangt is het schuurpapier, of je moet tonnen wasverzachter gebruiken, wat niet goed is voor het milieu. Wat als het regent, sneeuw, te koud is etc etc, een droogkast is toch nodig, wat niet wilt betekenen dat je ze moet gebruiken wanneer het buiten prachtig weer isFrisse Freddy schreef:pol schreef: Maar of je veel energie winst gaat maken.....daar heb ik m'n twijfels over.
Gewoon was buitenhangen aan den draad of binnen op een rekje. Droogkast is overbodig.