Mijn moeder is helaas overleden in augustus.
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
-
- Newbie
- Contacteer:
Mijn moeder is helaas overleden in augustus.
Dag iedereen
Ik heb wat spijtig nieuws omtrent mijn moeder die is overleden op 22 augustus. Ze had een levensverzekering lopen bij AXA die normaal ongeacht de oorzaak moet uitbetalen. Nu blijven ze papieren vragen terwijl er over staat dat dit niet nodig is? Ik heb nog 20 dagen om dit in orde te brengen vooraleer ik moeten kiezen of ik de erfenis aanneem of niet. Als de verzekering niet zou uitbetalen dan zou ik de erfenis verwerpen wat anders een grote schuld inhoud. Ik hoop dat AXA niet weeral documenten vraagt om in orde te brengen aangezien 20 dagen niet veel is om alles optijd in orde te maken. Ik werk halftijds en ben nog student...
Wat zou ik het beste doen?
Dankje voor de hulp!
Ruben
Ik heb wat spijtig nieuws omtrent mijn moeder die is overleden op 22 augustus. Ze had een levensverzekering lopen bij AXA die normaal ongeacht de oorzaak moet uitbetalen. Nu blijven ze papieren vragen terwijl er over staat dat dit niet nodig is? Ik heb nog 20 dagen om dit in orde te brengen vooraleer ik moeten kiezen of ik de erfenis aanneem of niet. Als de verzekering niet zou uitbetalen dan zou ik de erfenis verwerpen wat anders een grote schuld inhoud. Ik hoop dat AXA niet weeral documenten vraagt om in orde te brengen aangezien 20 dagen niet veel is om alles optijd in orde te maken. Ik werk halftijds en ben nog student...
Wat zou ik het beste doen?
Dankje voor de hulp!
Ruben
Laatst gewijzigd door Rubendehul op 30 januari 2020, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mijn moeder is helaas overleden in augustus.
Is er niemand die je kan bijstaan ?
Bv het kantoor van Axa... Kunnen die je helpen ?
De notaris kan ook de verdeling volledig regelen, zelfs als dat alleen in jouw voordeel valt.Dat is natuurlijk niet gratis. Vraag gratis informatie bij een notaris in je buurt.
Als je er recht op hebt, op de uitkering van die verzekering, zal je dat ook krijgen. Ik zou dat niet weigeren.
Bv het kantoor van Axa... Kunnen die je helpen ?
De notaris kan ook de verdeling volledig regelen, zelfs als dat alleen in jouw voordeel valt.Dat is natuurlijk niet gratis. Vraag gratis informatie bij een notaris in je buurt.
Als je er recht op hebt, op de uitkering van die verzekering, zal je dat ook krijgen. Ik zou dat niet weigeren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vader, grootvader, grootmoeder, broer, zus, oom, tante, buur, notaris, dienst bevolking,... Bij wie ben je al langs geweest om raad?
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb een notaris momenteel waaraan ik veel raad heb gevraagd maar deze is nogal eigenaardig ook heeft hij mijn verlening te laat aangevraagd waardoor ik een andere notaris heb moeten inschakelen om een boete te vermijden... hij weet hier blijkbaar niet veel over wel zegt hij dat het positief is maar ik vind het een zeer eigenaardige man. Ook heeft hij in het verleden contant 300 euro geleend aan mijn moeder waarvan ik niet veel kan terugvinden maar ik wel zou moeten betalen als ik zou aanvaarden...
Dankje voor je respons!
Ruben
Dankje voor je respons!
Ruben
https://legalnews.be/burgerlijk-recht/p ... advocaten/
Je kan de erfenis aanvaarden onder voorwaarde van boedelbeschrijving.
Neem dringend kontakt op met een notaris daarvoor,info daarover is gratis.
Hou er rekening mee dat U ook géén enkele rekening betaald zelfs niet via uw naam of uw rekening( ook die van een dokter of ziekenhuis of gelijk wat niet ) welke op naam van de overledene staat,omdat U daarmee impliceert de erfenis te aanvaarden.
Hou er rekening mee dat U ook géén enkele rekening betaald zelfs niet via uw naam of uw rekening( ook die van een dokter of ziekenhuis of gelijk wat niet ) welke op naam van de overledene staat,omdat U daarmee impliceert de erfenis te aanvaarden.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dat weet ik maar daar heb ik geen geld voor momenteel ook niet om de notarissen volledig te betalen. Ik ben een beetje radeloos aan het worden want de mensen met de kennis helpen mij niet echt voorruit om het zo te zeggen...
Ruben
Ruben
Als men een volledige erfenis door een notaris laat regelen, dan hoeft men op voorhand niets te betalen, want dan worden zijn (on)kosten afgehouden van het te erven bedrag.
("Zwarte" leningen mag hij echter niet afhouden...)
("Zwarte" leningen mag hij echter niet afhouden...)
ludo schreef: ↑30 januari 2020, 15:53 https://legalnews.be/burgerlijk-recht/p ... advocaten/
Geen enkele is misschien overdreven , er zijn een paar uitzonderingen, ik dacht door de begrafenis te betalen dat men toch niet geacht wordt daardoor de erfenis te aanvaarden
-
- Newbie
Ook oppassen dat je geen aktiva ontrekt uit het ouderlijk huis, want daarmee stemt je ook automatish in met de erfenis.
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Ik zou niet weten of dit als uitzondering beschouwd wordt indien men die zélf betaald heeft;
maar eigenlijk hoeft men de begrafeniskosten (e.d.), als erfgenaam, helemaal niet te betalen.
Want daarvoor bezorgt men de facturen gewoon aan de bank van de overledene, waar de geblokkeerde rekening uitzonderlijk wordt voor vrijgegeven.
Ofwel brengt men ze binnen bij de uitvoerende notaris (zoals wij dit deden), die dan voor het nodige zorgt.
https://uitvaartvlaanderen.be/wie-betaa ... niskosten/
men kan ze betalen, zonder dat men de erfenis moet aanvaarden
men kan echter ook verplicht worden de begrafenis WEL te betalen zelfs als men de erfenis VERWERPT
Volgens het Hof van Castratie en dat zijn toch niet die van de minste
men kan ze betalen, zonder dat men de erfenis moet aanvaarden
men kan echter ook verplicht worden de begrafenis WEL te betalen zelfs als men de erfenis VERWERPT
Volgens het Hof van Castratie en dat zijn toch niet die van de minste
Paul is onze cafébaas en is dus van alle markten thuis. Zit ook altijd volk aan zijnen toog.