Mijn portefeuille
TIP
Re: Mijn portefeuille
Je hebt volledig gelijk... Maar ik vind het nuttig om, indien iemand zich t.o.v. het publiek als een deskundige profileert en dat ook openbaar publiceert (ook al is in dit geval via een eigen website waarnaar je niet verplicht bent om te kijken), dit aan een kritische blik te onderwerpen indien je bepaalde standpunten al 'zever in pakskes' identificeert. Vooral indien de mogelijkheid bestaat om deze standpunten (bijvoorbeeld via dit forum) door deskundige beleggers te doen beoordelen.Divi schreef: ↑4 januari 2022, 13:27 Het is nu per slot van rekening hun eigen website,en daar publiceren ze op wat zij willen. Vind je het zever in pakskes,dan hoef je niet te kijken. Vind je het leerzaam en leuk,het zij zo.
Maar toch is er hier op het forum bij velen een drang om te kijken.Vreemd! Komt het omdat het 2 oude forumleden zijn,die hier elkaar gevonden hebben destijds???
Ikzelf vind het een vreemde manier om fondsen te beoordelen,zonder maar 1 woord over de samenstelling van het fonds te zeggen. Ik zie ook door de bomen het bos niet meer! Gogi,Gogi p,Gogi invers,Mpq,Mp Risk,Med3,Low1,Bear....ect,ect.
Krijg koppijn van die tabellen!Wie zei er ook al weer,beleggen moet je eenvoudig houden?
Tot slot:Voor fondsen vind ik de nederlandse website "IEX-profs" met hun iex40fondsen voorbeeld portefeuille(actief) en hun iex 20(passief indexbeleggen) vele malen beter!
Dus voor mensen die genoeg hebben van die 2,dit is een mogelijks leuk alternatief!
Enkel zo kan je zelf (en de andere leden op dit forum) nagaan en/of te weten komen of je eigen inzichten correct zijn, dan wel of je iets te kritisch beoordeelt...
Ik vraag me af waar ze dit vandaan halen en welke nieuwe portefeuilles de passieve beleggers nu in de schijnwerpers plaatsen:
En is dit niet precies wat ze zelf gedaan hebben door in 2020 (of wanneer het ook was) hun portefeuilles om te gooien en dan retroactief te gaan rekenen vanaf begin 2019?Aanhangers van passieve portefeuilles zijn de 50/50 portefeuille al lang vergeten en plaatsen nu andere portefeuilles in de schijnwerpers. Nieuwe portefeuilles die het met backtestings uiteraard wel goed hebben gedaan. Dat is natuurlijk een vorm van geschiedvervalsing en selection bias: schuif maar voortdurend nieuwe portefeuilles naar voor die je met terugwerkende kracht uitroept tot winnaar, en vergeet ze liefst zo snel mogelijk als ze het vervolgens niet goed doen.
Prive personen die worden aangevallen en verwijten maken op een ander forum ja dat moet kunnen.
De oudere personen die letterlijk in een val lopen bij een grootbank is dan weer wel normaal.
Kleintjes aanvallen is makkelijk.
Ten strijde tegen de groten of hun werkgever is niet aan de orde.
Ten strijde tegen de grootbanken en hun misleidende info, de ver-van-mijn-bedshow.
Bvb de grootbanken en hun verhaaltjes tegen de kleine spaarders dat internet banken onveilig zijn.
Dat hun spaarcentjes bij de grootbanken veel veiliger zijn.
Men gaat dan wel weeral voorbij aan het feit dat het de grootbanken waren die moesten rechtgehouden worden met overheidssteun in het verleden en toekomst.
Men vindt het ook normaal dat de grootbanken de kleine burger steeds meer digitaal doordrukken.
Die arme loket bediende, die mag alle dagen de problemen oplossen helpen.
Diegene achter de toegangsdeur zijn hun bonus aan het verdienen met misleidende info naar klanten toe.
Maar o wee een website die al eens veranderingen doorvoert.
En hier staat niet dat correcte info niet noodzakelijk is.
Maar de vele ouderen die verkeerde info ontvangen, wie men iets aanpraat dat zeer zeker niet in hun opgestelde aangepaste profiel door de verkoper past. Is normaal want zijn verkopers.
Dat moet niet correct zijn, info op een website of blog daar en tegen wel.
Gelukkig is er nog het zaligmakende i........
Estate Guru believer.
Dat doet allemaal toch niet ter zake platin. Niemand heeft hier gezegd dat grootbanken ok zijn.
Inderdaad, de fondsenselecties van Mijn Portefeuille zijn zonder de minste twijfel vele malen beter dan die van de grootbanken. Maar als ze serieus willen worden genomen (en/of geen kritiek willen krijgen), dienen ze deze ook op een correcte manier te evalueren...
Kritiek terecht of onterecht langs de zijlijn is heel makkelijk.Zeepbel schreef: ↑4 januari 2022, 15:18 Inderdaad, de fondsenselecties van Mijn Portefeuille zijn zonder de minste twijfel vele malen beter dan die van de grootbanken. Maar als ze serieus willen worden genomen (en/of geen kritiek willen krijgen), dienen ze deze ook op een correcte manier te evalueren...
Als men iets aan advocaten vraagt, zegt de een dada, een andere over hetzelfde bebe.
Ja wie heeft er gelijk van de twee.
En kan me niet voorstellen dat als u gelijk heeft de website het niet zou aanvaarden om te corrigeren.
Maar denken dat u gelijk heeft ..... 2 advocaten he.
Estate Guru believer.
Een zekere Svan heeft hierover een reactie geschreven op hun website, maar daar kwam geen (zinnige) repliek op.platin schreef: ↑4 januari 2022, 18:45Kritiek terecht of onterecht langs de zijlijn is heel makkelijk.Zeepbel schreef: ↑4 januari 2022, 15:18 Inderdaad, de fondsenselecties van Mijn Portefeuille zijn zonder de minste twijfel vele malen beter dan die van de grootbanken. Maar als ze serieus willen worden genomen (en/of geen kritiek willen krijgen), dienen ze deze ook op een correcte manier te evalueren...
Als men iets aan advocaten vraagt, zegt de een dada, een andere over hetzelfde bebe.
En kan me niet voorstellen dat als u gelijk heeft de website het niet zou aanvaarden om te corrigeren.
- Inderdaad, de reactie van die Svan heb ik ook gezien;pmu schreef: ↑4 januari 2022, 18:56Een zekere Svan heeft hierover een reactie geschreven op hun website, maar daar kwam geen (zinnige) repliek op.platin schreef: ↑4 januari 2022, 18:45
Kritiek terecht of onterecht langs de zijlijn is heel makkelijk.
- En de cijfers die u hier gisteren gepubliceerd heeft, pmu, zijn ook duidelijk, waarvoor dank;
- En Al Fonds (of in ieder geval een persoon met dezelfde Nickname en dezelfde schrijfstijl) is de laatste maanden regelmatig actief op dit forum, dus als hij vindt dat die zogenaamde 'kritiek aan de zijlijn' niet correct is, horen we het graag. Net zoals de mening van ieder ander die argumenten aan deze discussie/analyse wenst toe te voegen.
Dus een ander stelt een vraag, de reactie is er niet of nog niet en het zijn daar rattenvangers.
Als Je zelf de vraag moest gesteld hebben.
Zou uw frustratie nog te begrijpen zijn.
Uwe nick niet gestolen blijkbaar.
Estate Guru believer.
U dient niet emotioneel te worden in een feitelijke discussie. De reactie is er in eerdere discussies ook niet gekomen.
Het spijtige aan de zaak is dat veel onervaren beleggers die website bekijken en ook effectief volgen.
Ik heb vroeger ook een 5tal jaren de mixer port aangekocht voor de kinderen. Na die jaren had ik zo goed als een nul rendement. Wat me toen wel stoorde was dat plots de mixer port omgevormd werd en er een heel deel fondsen werden uitgegooid en vervangen door anderen.
Ik heb vroeger ook een 5tal jaren de mixer port aangekocht voor de kinderen. Na die jaren had ik zo goed als een nul rendement. Wat me toen wel stoorde was dat plots de mixer port omgevormd werd en er een heel deel fondsen werden uitgegooid en vervangen door anderen.
Helemaal akkoord. Een aantal jaren geleden had ik een gelijkaardige ervaring met die website die mij deels nuttige informatie opleverde, maar (zoals later bleek) ook deels verkeerde. Een leerfase die iedere (beginnende) belegger door moet en net daarom denk ik dat het nuttig is om eventjes te vermelden wanneer er zaken worden vermeld die niet kloppen of niet lijken te kloppen (zoals het recente artikel over de jaarresultaten).ann01 schreef: ↑4 januari 2022, 21:42 Het spijtige aan de zaak is dat veel onervaren beleggers die website bekijken en ook effectief volgen.
Je moet eens gaan praten met mensen die slechte ervaringen hebben gehad met grootbanken.
Kwestie van die zaken op die website (mijn Porte) wat te relativeren.
Bijv. zelf meegemaakt het Fortis verhaal bij mijn grootbank Kbc.
Was voor mezelf op een paar maand maar 6000 € verlies. (bewijzen beschikbaar)
De L&h debacles uit verleden, Arco debacle.
Zo een verhalen komt niemand graag mee naar buiten.
Was ik een enkel slachtoffer zeer zeker weten van niet.
En dan was info op Mijn.Kapitaal.be een ware verademing. (kapitaal was voorloper Portefeuille)
Zo weet je vanwaar mijn afkeer voor de Plastronnekes.
Lees mijn kredietkaart verhaal maar eens van een paar weken terug.
Hoe medewerkers van een dag dagelijks iets er in slagen een misbaksel van te maken.
Weer een alleen staand verhaal geloof het maar niet.
Laatst aan loket, een klant mijn mobiel bankieren werkt niet meer.
Allee loket bediende een half uur bezig, ja krijg het niet in orde weet het ook niet meer.
Als wachtende in de rij de opmerking gemaakt welke android versie op toestel, en toen viel de € bij de loketbediende.
Estate Guru believer.
Grootbanken a la KBC zijn inderdaad nog een paar stapjes erger.
Collega is daar ook eens naartoe gegaan toen de beurzen op een hoogtepunt stonden en hij met zijn €75.000 geen blijft wist.
Binnen de week was dit geld in hun fondsen belegd met alle gevolgen nadien.
Als je aan een willekeurige bank vraagt om 75.000 euro te beleggen zullen er maar weinig of geen zijn die dat niet zullen doen denk ik.