Mijn portefeuille
TIP
Re: Mijn portefeuille
Die 2 blijven staalhard liegen,(nu tegen Ed in de comments)!
Voor alle duidelijkheid,Ed(wie je ook mag zijn)! Je hebt volkomen gelijk.Hun voorbeeldportefeuilles bevatte andere fondsen voor de coronacrasch.In april 2020 hebben ze dan fondsen eruit gehaald en vervangen door andere.(die minder zwaar getroffen waren). Ik was daar ook getuige van.
Voor alle duidelijkheid,Ed(wie je ook mag zijn)! Je hebt volkomen gelijk.Hun voorbeeldportefeuilles bevatte andere fondsen voor de coronacrasch.In april 2020 hebben ze dan fondsen eruit gehaald en vervangen door andere.(die minder zwaar getroffen waren). Ik was daar ook getuige van.
Ik weet niet hoeveel aandacht we aan die site moeten blijven geven.
Ik heb de inhoud steeds onnauwkeurig en onvolledig gevonden, nu blijkt dat het ze gewoon onwaarheden schrijven, puur bedrog.
Het ergste is dat ze gewoon zichzelf tegenspreken.
De pagina's met de veranderingen aan de portefeuilles staan gewoon op hun site.
+ De pagina waar ze de verandering aankondigen getiteld "wijzigingen-aan-de-smart-selection-portefeuilles" van 1 mei 2020.
https://mijnportefeuille.be/2020/05/01/ ... efeuilles/
+ En dan een pagina van december 2020 waar ze een halfslachtige uitleg geven aan hun lezers hoe ze van de oude portefeuille naar de nieuwe moeten gaan: "van-mixer-en-flexer-naar-smart-mix-en-smart-flex"
https://mijnportefeuille.be/2020/12/03/ ... mart-flex/
nota: beide paginas zijn in hun huidige staat bewaard in het internet archief.
Ik heb de inhoud steeds onnauwkeurig en onvolledig gevonden, nu blijkt dat het ze gewoon onwaarheden schrijven, puur bedrog.
Het ergste is dat ze gewoon zichzelf tegenspreken.
De pagina's met de veranderingen aan de portefeuilles staan gewoon op hun site.
+ De pagina waar ze de verandering aankondigen getiteld "wijzigingen-aan-de-smart-selection-portefeuilles" van 1 mei 2020.
https://mijnportefeuille.be/2020/05/01/ ... efeuilles/
+ En dan een pagina van december 2020 waar ze een halfslachtige uitleg geven aan hun lezers hoe ze van de oude portefeuille naar de nieuwe moeten gaan: "van-mixer-en-flexer-naar-smart-mix-en-smart-flex"
https://mijnportefeuille.be/2020/12/03/ ... mart-flex/
nota: beide paginas zijn in hun huidige staat bewaard in het internet archief.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Doe maar verder met de verschillende aliassen.
Wij zien immers dat het zelfde IP-adres telkens terugkeert.
Wij zien immers dat het zelfde IP-adres telkens terugkeert.
Zielig.
De 2 heren van "mijn portefeuille" houden er mee op. Einde verhaal van Gogi en de smart-portefeuilles!
Vele dankbetuigingen van lezers en volgers komen binnen.
Velen van hen hopen dat de website nog een tijdje online blijft.
Vele dankbetuigingen van lezers en volgers komen binnen.
Velen van hen hopen dat de website nog een tijdje online blijft.
Eindelijk. Ik heb er geen goede herinneringen aan, zeker niet aan Al Fonds toen hij nog op Spaargids actief was.
Waarom niet? Voor mij (en wellicht vele anderen) was mijnportefuille (of de voorgranger, mijnkapitaal) het opstapje naar beter beleggen. Ik ben de heren wel dankbaar. Mijn grootste punt van kritiek is de onoverzichtelijkheid van de door hen aangeboden informatie. Het heeft de structuur van een blog waarvan artikels retroactief worden aangepast.
Maar de opzet, namelijk om objectief en onafhankelijk informatie te delen over beleggingsproducten voor defensieve beleggers verdient voor mij alle lof.
Al Fonds en Robokat waren zeer gewaardeerde posters op dit forum.
In de materie minder beslagen leden - en dan vooral diegenen met een groot ego - werden al eens op hun plaats gezet en zijn daar nog steeds rancuneus over.
Dat ze hun eigen weg vonden en daar jarenlang veel succes mee boekten, is door vele (ex) Spaargidsers goed geweten.
Ik wens Al Fonds veel geluk en vreugde met de nieuwe keuzes die hij nu maakte!
In de materie minder beslagen leden - en dan vooral diegenen met een groot ego - werden al eens op hun plaats gezet en zijn daar nog steeds rancuneus over.
Dat ze hun eigen weg vonden en daar jarenlang veel succes mee boekten, is door vele (ex) Spaargidsers goed geweten.
Ik wens Al Fonds veel geluk en vreugde met de nieuwe keuzes die hij nu maakte!
Misschien dat ze wel succes hadden met wat ze belegden maar langs de andere kant moet hun cash drag ook wel enorm geweest zijn. Daar spraken ze nooit over. Je kon bijna nooit instappen want GOGI's waren bijna nooit groen en als het groen was raden ze aan om nog heel voorzichtig te zijn en met kleine beetjes in te stappen. Verder deden ze ook oneerlijke vergelijkingen met indexbeleggen bv. en pasten ze retroactief portefeuilles aan om zo hun resultaten op te smukken.
Waren vooral goede marketeers!
Je moet het maar doen,hé.Er in slagen dat fondsenbank Medirect uw voorbeeldportefeuilles rechtstreeks als fonds verkoopt !
Heeft echter niet lang geduurd....
Je moet het maar doen,hé.Er in slagen dat fondsenbank Medirect uw voorbeeldportefeuilles rechtstreeks als fonds verkoopt !
Heeft echter niet lang geduurd....
Nu al fonds weer veel vrije tijd heeft komt hij vast en zeker terug op spaargids om ons te verrijken.
Zat robocat daar ook nog steeds?
Zat robocat daar ook nog steeds?
Dankbaarheid langs mijn kant.
En ook jammer. Mijn portefeuille bestaat voor 60% uit hun Flex en Dynamic portefeuille. Het was handig die via hun site te blijven volgen.
Ik volg(de) wel degelijk de Gogi methode.
De voorbije maanden extra ingestapt want hij stond op spread.
Jammer dat ik nu niet meer in 1 oogopslag kan zien of het deze maand nog verder kan.
En ook jammer. Mijn portefeuille bestaat voor 60% uit hun Flex en Dynamic portefeuille. Het was handig die via hun site te blijven volgen.
Jammer dat ik nu niet meer in 1 oogopslag kan zien of het deze maand nog verder kan.
Misschien ontstaat er wel een MP-beweging?Rat schreef: ↑19 augustus 2022, 21:29 Dankbaarheid langs mijn kant.
Voorlopig no panic,Ratje.Robocat gaat op regelmatige basis de "globale gogi marktindicator" blijven posten.Dankbaarheid langs mijn kant.
Volgens zijnen uitleg is dit de gogi-score van de 3 smart voorbeeldportefeuilles samen.
Ook hij schrijft nogmaals, dat gogi een eenvoudig en simpel mechanisme is om overwaardering te detecteren. Zeker geen aankoopsignaal is !
Diezelfde Robocat schrijft bij een ander comment,dat er tot Februari betaald is om de website op het internet te houden...