"Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: "Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
Is niet van een bank maar een bekend bedrijf in die omstreken. Leeft nogal decadent en liet ooit zij zoontje voor een verjaardagsfeestje overvliegen per helikopter. De zoon is nu al wat ouder en heeft ook nogal een leventje waarbij geld geen barrière vormt. Zie ook 'The sky is the limit' op VIER. Dus ze bestaan wel degelijk, de mannetjes met 2 Tesla's en die zichzelf zouden douchen onder een fles champagne.omega6 schreef:Geen naam geven maar van welke bank, welke positie heeft die man. En hoeveel Tesla's en helikopters. Doet mij wat denken aan Coucke. Veel geld, veel show maar daarom gelukkig?Kevva schreef:
Ik ken er eentje in Zwevezele
Ja, heel eerlijk!
Je moet mij dus niet wijsmaken dat het in de banksector niet bestaat.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bah, we gaan langzaamaan de weg op waar niemand nog controle zal hebben over zijn eigen spaargeld.paul schreef:Jintro schreef:klinkt bizar, ik denk dat ze je centen niet willen!!
Als je 10000 euro of meer stort op een rekening dan houden de banken je gegevens bij en sturen ze je gegevens door naar de witwascel.
ze kunnen je witgeld maandenlang zonder enige verantwoording blokkeren
ze mogen zelfs je net zeggen dat ze het aan de wit-was cel hebben doorggegeven
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 15&t=73196
Het idee om geld naar een buitenlandse rekening over te schrijven, of van de rekening te halen en in een kluis of in huis te bewaren tegen bvb een negatieve rente is ook geen optie meer.
De banken moeten het niet meer hebben, uw rekening wordt geblokkeerd en waar moet je tegenwoordig nog lopen met cash geld?
Het logo van het forum kan straks aangepast worden naar: "Spaargids.be de overheid wijst uw geld wel de weg"
Met een internetrekening drukte ik helaas nooit die uittreksels af, dus dat bewijs had ik ook al niet meer. Maar ja uiteraard is een afschrift een duidelijker bewijs dan het ondertekende bewijs van afhaling. Nu weet ik dat ik die handel moet bijhouden, had ik in dit digitale tijdperk echt niet bij stilgestaan.Leemans-broertje schreef:@Ardennois
Hou zelf enkel het rekeningafschrift bij. Dat zou dus niet voldoende zijn ? Klinkt me raar.
Bij de afhaling ontving ik bij KBC idd een ondertekend bewijs, maar dat is in mijn ogen enkel in afwachting van dat afschrift.
Dat klopt, het was voor hen al vervelend als die US-dollarbiljetten daar toekomen, dan moeten ze dat centraal naar Brussel sturen enz. ... nu ja dat zijn bankdiensten die wel nooit een probleem waren als je er US-dollar aankochtJintro schreef:klinkt bizar, ik denk dat ze je centen niet willen!!
Als je 10000 euro of meer stort op een rekening dan houden de banken je gegevens bij en sturen ze je gegevens door naar de witwascel.

De bankdirecteur zei me letterlijk dat als ik een heel goede klant was, ze dit wel zouden aanvaarden, maar voor mij die maar nu en dan eens iets doe met DB vonden ze het de moeite niet waard (sic). Ook al heeft die bankdirecteur geen enkel idee over mijn vermogen ... dus commercieel toch niet zo goed aangepakt want ik hou het nu helemaal bekeken bij DB en door dit voorval mijn dichte familie ook.
Ik eerder iets in de zin van : "Spaargids.be de overheid neemt uw geld wel weg"JackPot schreef:...Het logo van het forum kan straks aangepast worden naar: "Spaargids.be de overheid wijst uw geld wel de weg"

Niet alles ineens. De .be in spaargids.be staat nu al in het rood.
Als de rente negatief wordt moet de webmaster zijn site maar herdopen in Ontspaargids.be.
ja dan zal het zijn : welke bank "geeft" de meeste negatieve rente
allen daarheen
allen daarheen
Of Baalgids.be.
Re:
Met andere woorden, uw opmerking hield geen steek. Of gaat ge nu ook geen producten meer kopen van Kraft? Of naar de Colruyt gaan winkelen? Verdorie, ge gaat toch geen auto kopen zeker, die CEO's scheppen ook geld!Kevva schreef: Is niet van een bank maar een bekend bedrijf in die omstreken. Leeft nogal decadent en liet ooit zij zoontje voor een verjaardagsfeestje overvliegen per helikopter. De zoon is nu al wat ouder en heeft ook nogal een leventje waarbij geld geen barrière vormt. Zie ook 'The sky is the limit' op VIER. Dus ze bestaan wel degelijk, de mannetjes met 2 Tesla's en die zichzelf zouden douchen onder een fles champagne.
Je moet mij dus niet wijsmaken dat het in de banksector niet bestaat.
Wanneer we iets kopen, gelijk wat, al is het een brood bij de bakker, betalen we meer dan de kostprijs en verrijken we de producent of de verkoper. Dat is normaal. Ons kapitalistisch systeem is gegrondvest op het principe van winst maken. Als je niet wil dat anderen zich een beetje of hard verrijken op jouw kosten moet je leven zoals een zeker iemand uit Gent: overal gratis producten opzoeken, voor 1 euro gaan ontbijten in de Hema en niets uitgeven.Kevva schreef:Het kan allemaal... Met ons geld!!!
Het zal slechts tijdelijk zijn die lage rentes; vanaf 2017 stijgen de rentes weer voor de spaarboekjes; zeker 2%
In Thailand zeker?
ja, nog erger dan Pokemons
"Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
Zullen ze die negatieve rente niet toepassen vanaf een bepaald bedrag op je spaarboekje?
Ik zeg maar iets, vrijgesteld onder de 10.000 euro. Daarboven rekenen ze 0,??% aan.
Daarmee zou je dus een paar rekeningen kunnen openen om onder die maatregel uit te komen, maar echte rijken zijn sowieso de Sjaak want 1 miljoen kun je niet ff op 100 banken kwijt wat die zijn er in Belgie niet.
Stel dat je +50.000 euro hebt.
1. 9999 euro bij bank A
2. 9999 euro bij bank B
3. 9999 euro bij bank C
4. 9999 euro bij bank D
5. 15582 euro op je zichtrekening bij bank A.
Want zichtrekening zou ik ook buiten schot houden.
Ik zeg maar iets, vrijgesteld onder de 10.000 euro. Daarboven rekenen ze 0,??% aan.
Daarmee zou je dus een paar rekeningen kunnen openen om onder die maatregel uit te komen, maar echte rijken zijn sowieso de Sjaak want 1 miljoen kun je niet ff op 100 banken kwijt wat die zijn er in Belgie niet.
Stel dat je +50.000 euro hebt.
1. 9999 euro bij bank A
2. 9999 euro bij bank B
3. 9999 euro bij bank C
4. 9999 euro bij bank D
5. 15582 euro op je zichtrekening bij bank A.
Want zichtrekening zou ik ook buiten schot houden.