"Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: "Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
In eerste instantie zullen ze enkel op spaartegoeden boven 100.000 euro een negatieve rente toepassen. Sommige banken in het buitenland rekenen al negatieve rentes aan maar dan op kapitalen boven een bepaald bedrag.
Op haar niet-gereglementeerde Blue Plus-rekening geeft Fintro voortaan een basisrente van 0%, een aangroeipremie van 0% en een getrouwheidspremie van 0%. Niets dan voordelen: je moet geen RV betalen, je loopt geen gevaar om de getrouwheidspremie te missen bij voortijdige afhaling en je interest op het einde van het jaar is in een paar seconden berekend. Wie zou er op zo een rekening niet willen sparen?
Allee vooruit dan: zo weten de spaarders tenminste waar ze aan toe zijn.
En ze kunnen ook op hun 2 oren slapen, want de rente zal niet meer zakken. Of kan dat misschien wél nog?

En ze kunnen ook op hun 2 oren slapen, want de rente zal niet meer zakken. Of kan dat misschien wél nog?
Natuurlijk kan dat, Nefertari. Nooit gehoord van negatieve rente?
Het zal toch niet waar zijn? We zitten nu al jaren opgescheept met een veel te lage rente en dat doet de banken pijn.
Uiteraard is dit alles ontstaan door de hoofdschuldigen: FED en ECB, als reactie op :
het gedrag van de banken, de subprimecrisis. Wij weten dus wat we nog ZEER LANG zullen meedragen....
Uiteraard is dit alles ontstaan door de hoofdschuldigen: FED en ECB, als reactie op :
het gedrag van de banken, de subprimecrisis. Wij weten dus wat we nog ZEER LANG zullen meedragen....
hahahapaul schreef:ja dan zal het zijn : welke bank "geeft" de meeste negatieve rente
allen daarheen
Helaas maar al te waar, zelfs beste rente vergelijken op spaargids lijkt op de verkiezingen tussen Trump en Clinton

Mocht ik in zo'n situatie al mijn geld dan op de bank willen laten, dan zou ik toch de bank nemen die de "minste" negatieve rente geeft. Liever dan -0,1% dan -0,40%ratpack schreef:paul schreef:ja dan zal het zijn : welke bank "geeft" de meeste negatieve rente
allen daarheen

Nu dit zou louter theoretisch zijn, want dan ga ik toch eerst goed nadenken welke matras te gebruiken of waar een put in mijn tuin te graven.
En wat rentes vergelijken betreft op Spaargids geef ik grif toe dat ik er al maanden niet meer naar gekeken heb en dan ook nog nooit zo'n hoog bedrag op mijn zichtrekening heb zien staan.
Ja ik doe ook de moeite niet meer om spaarboekjes te vergelijken.
Echter de drang om meer geld uit te geven door de lage rente heb ik nog niet gehad. Integendeel. Ik heb de neiging nog meer op te letten voor ik iets koop.
Het is en blijft de grootste (bank)overval op de werkende klasse ooit door de Italiaanse maffiabaas Draghi.
Echter de drang om meer geld uit te geven door de lage rente heb ik nog niet gehad. Integendeel. Ik heb de neiging nog meer op te letten voor ik iets koop.
Het is en blijft de grootste (bank)overval op de werkende klasse ooit door de Italiaanse maffiabaas Draghi.
Bij mij blijft er ook veel meer dan vroeger op mijn zichtrekening staan. En spaarrekeningen vergelijken loont inderdaad de moeite niet meer.
Als negatieve rente er ooit doorkomt, zullen waarschijnlijk de fabrikanten van brandkasten en kluizen goede zaken doen.
Misschien wel een tip voor de beleggers onder ons: investeren in kluizen

Als negatieve rente er ooit doorkomt, zullen waarschijnlijk de fabrikanten van brandkasten en kluizen goede zaken doen.
Misschien wel een tip voor de beleggers onder ons: investeren in kluizen

Veel heeft te maken met vertrouwen. Ik denk dat er op dit moment weinig vertrouwen is in de overheid. Begroting na begroting die niet klopt, eindeloze import van armoede, het gevoel bij de huidige werkende generatie dat dat pensioen er steeds slechter uit ziet.Lukske schreef:Echter de drang om meer geld uit te geven door de lage rente heb ik nog niet gehad. Integendeel. Ik heb de neiging nog meer op te letten voor ik iets koop.
Er zullen er veel redeneren dat er niet te zot moet worden gedaan met spaargeld zodat er een appeltje voor de dorst is.
Hier bij mij hetzelfde. Ik laat veel geld op mijn zichtrekening staan en ik let op wat ik uitgeef. Wanneer ik vroeger een nieuwe auto nodig had, kocht ik gewoon wat ik mooi vond en keek al veel minder naar de prijs. Nu ben ik zinnens volgend jaar een nieuwe wagen te kopen en nu kijk ik in de eerste plaats naar de prijs en wat je voor die prijs krijgt. En dat terwijl ik nu eigenlijk veel meer geld heb dan vroeger. Het heeft inderdaad te maken met het weinige vertrouwen dat er nog is in de economie en in de regering. Men is veel minder geneigd om geld te laten rollen.
Principieel alles afhalen bij 0% (of minder). Ik heb mijn voorbereidingen alvast getroffen. Diefstal en confiscatie is dit, georganiseerd en geleid door de ECB. Maar voorlopig nog niet van toepassing, er is nog 0.8% te halen momenteel bij andere aanbieders 

-
- VIP member
- Contacteer:
Goh jah. Mijn ouders leenden ooit aan 7-8%. Dat was geen diefstal dan? Ik nu aan 1,5.
Het doel van ECB is genoegzaam bekend he.
Ik volg wel flatwinpower. Heb ook die neiging. Eigenlijk omgekeerd effect. Dat zie je ook aan de bedragen op spaarboekjes die blijven records halen
Het doel van ECB is genoegzaam bekend he.
Ik volg wel flatwinpower. Heb ook die neiging. Eigenlijk omgekeerd effect. Dat zie je ook aan de bedragen op spaarboekjes die blijven records halen
Je moet die 7-8% wel in zijn context bekijken. Mijn ouders hadden vroeger kansbons van 9%. Of in 2008 kreeg je nog +4% op spaarrekening maar de inflatie was ook 4%.
Ik vind het wel onverstandig om veel geld om een zichtrekening te laten staan.Ik laat altijd zo weinig mogelijk op staan. Als er eens iemand je kaart te pakken krijgt moet je ook niet komen klagen dat er een deel van je geld weg is.En elke 50 euro die je meer hebt is beter dan niks.Er is nog altijd een verschil tussen 0,11% en 0,5%.

Ik vind het wel onverstandig om veel geld om een zichtrekening te laten staan.Ik laat altijd zo weinig mogelijk op staan. Als er eens iemand je kaart te pakken krijgt moet je ook niet komen klagen dat er een deel van je geld weg is.En elke 50 euro die je meer hebt is beter dan niks.Er is nog altijd een verschil tussen 0,11% en 0,5%.
Toen ik dat las dacht ik dat het een vroege 1 april grap was.Ik dacht dat aangroeipremie voorgoed voorbij was. Welke dommerik gaat hier nu geld opzettenYaris schreef:Op haar niet-gereglementeerde Blue Plus-rekening geeft Fintro voortaan een basisrente van 0%, een aangroeipremie van 0% en een getrouwheidspremie van 0%. Niets dan voordelen: je moet geen RV betalen, je loopt geen gevaar om de getrouwheidspremie te missen bij voortijdige afhaling en je interest op het einde van het jaar is in een paar seconden berekend. Wie zou er op zo een rekening niet willen sparen?

Volgens mij is dat niet noodzakelijk veiliger.Denfi schreef:... Ik vind het wel onverstandig om veel geld om een zichtrekening te laten staan.Ik laat altijd zo weinig mogelijk op staan. Als er eens iemand je kaart te pakken krijgt moet je ook niet komen klagen dat er een deel van je geld weg is...
Ten eerste moeten ze niet alleen je kaart te pakken krijgen, maar ook je pincode (en dat kun je zelf vermijden).
Als dat een kaart van een grootbank is, en ze hebben zowel je kaart als je code, dan kunnen ze aan de selfbanking automaten eerst geld overschrijven van je spaarrekening naar je zichtrekening en daar nadien geld van opnemen of er aankopen in winkels mee doen.