"Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: "Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
Het was 58% van de Vlamingen. Pff ik ben vandaag verstrooid...
Zo is het makkelijk natuurlijk.CarpeNoctem schreef: ↑3 augustus 2019, 12:22't Ging me verwonderd hebben moest je met mij akkoord gegaan zijnIk weet dat jij voor veel dingen naar onze overheid kijkt maar ik wil natuurlijk net het omgekeerde
Je weet dat wat mij betreft dat staatspensioen al lang mocht afgeschaft zijn? Dat zou ook al die steeds terugkerende discussies over de pensioenleeftijd stoppen
Aan iedereen die bijgedragen heeft maar nu binnen de voorwaarden (of noodzaak) valt om te ontvangen zeg je : """vanaf morgen trek je je plan maar.
Waarom ? Ik heb het niet nodig? Jij wel ? Kan me niet schelen. ik wil dat IK het beter heb morgen. Niet de anderen.""""
Het ging me verwonderd hebben als je niet had gereageerd op de reactie.
Net zoals dat me ook nu en hierna zou verbazen.
Tja ..Van mij mag je je mening hebben hoor. En ikzelf ineens ook natuurlijk.
https://www.xandernieuws.net/algemeen/f ... omt-eraan/
https://www.welt.de/finanzen/article188 ... litik.html
Weliswaar Xander, maar toch geloofwaardige bronnen.
Helikoptergeld = hyperinflatie ?
Centrale banken kopen goud. Enige zekerheid ?
Of vlug geld ontlenen tegen 1,5 % voor aankoop vastgoed ?
Citaten:
- ‘De illusionisten van de ECB hebben hun grote konijn nog helemaal niet uit de hoge hoed getoverd. Er is sprake van zogeheten helikoptergeld… In onze tijd heet de magiër Mario Draghi. Achter gesloten laat de ECB de eigentijdse vertaling van ‘whatever it takes’ doorrekenen… De verdeling van helikoptergeld, dus een door de ECB geleide storting direct op de girorekeningen van de burgers van Europa, is geen taboe meer.’
Voor deze fatale laatste stap –te vergelijken met een opzettelijke overdosis morfine toegediend aan een terminale patiënt, wetende dat deze hierdoor zal overlijden- zijn tal van indicaties. Zo verklaarde Marcel Fratzscher, voormalig ECB econoom en huidig president van het Duitse Instituut voor Economisch Onderzoek, dat ‘helikoptergeld maakbaar en waarschijnlijker is dan velen zich kunnen voorstellen.’ Draghi zelf noemde het (wanhoops)concept al 3 jaar geleden ‘zeer interessant’.
- Aandelen zijn niet langer zeker, ...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De term helicoptergeld betekent wat anders dan wat die Xander? ermee bedoelt.
Ben de term zelf voor het eerst tegengekomen in The Death of Money van James Rickards, maar ik luister dan ook heel slecht wanneer de financiële goden wat vertellen.
Die andere zaken komen in dat boek ook aan bod.
Ben de term zelf voor het eerst tegengekomen in The Death of Money van James Rickards, maar ik luister dan ook heel slecht wanneer de financiële goden wat vertellen.
Die andere zaken komen in dat boek ook aan bod.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Voor mij - en ik vermoed ook voor jou- is het te laat. Ik wordt ondertussen al 35 jaar van mijn zuurverdiende pecunia beroofd door onze overheid. Maar had ik bij de start van mijn loopbaan kunnen kiezen tussen de staat die voor mijn pensioen zorgt of dat ik dat zelf ging doen dan koos ik wel voor dat laatste.
Of misschien niet, op die leeftijd besefte ik waarschijnlijk nog niet welke onbetrouwbare partner de Belgische staat was
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 3 augustus 2019, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Op die leeftijd wist je ook niet hoe goed of hoe slecht je zelf zou boeren he Carpe.
Als ik alles had mogen kiezen, wetende wat ik nu weet.. Er zouden ook veel dingen anders gebeuren.
Ik zou op sommige jobs niet weggegaan zijn en ik was zeker geen twee keer getrouwd.
Ik zou meer risico's genomen hebben, nu wetende dat dat toch goed gekomen was.
Uiteraard ben ik niet voor een systeem waar iedereen zijn plan trekt.
Ik sta aan de kant van de medaille waar ik geluk heb om te leven in een land als dit met de voorzieningen die er zijn. Dat ik daar zelf voor betaald heb (IMHO) doet daar voor mij geen afbreuk aan.
Als ik alles had mogen kiezen, wetende wat ik nu weet.. Er zouden ook veel dingen anders gebeuren.
Ik zou op sommige jobs niet weggegaan zijn en ik was zeker geen twee keer getrouwd.
Ik zou meer risico's genomen hebben, nu wetende dat dat toch goed gekomen was.
Uiteraard ben ik niet voor een systeem waar iedereen zijn plan trekt.
Ik sta aan de kant van de medaille waar ik geluk heb om te leven in een land als dit met de voorzieningen die er zijn. Dat ik daar zelf voor betaald heb (IMHO) doet daar voor mij geen afbreuk aan.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
In dat kader kan ook deze passen.SparSpaar schreef: ↑3 augustus 2019, 14:21 https://www.xandernieuws.net/algemeen/f ... omt-eraan/
https://www.welt.de/finanzen/article188 ... litik.html
Als je de charts van de banken eens bekijkt... héél erg beangstigend.
We staan eigenlijk weer op de hoogte van voor de Europese QE.
Zoals ik hier altijd al gezegd heb. Eens met QE starten om een crash te vermijden is als 'n drug. Je kan niet meer zonder en als het stopt wordt het erger dan ervoor.
De gewone burger in de straat is steeds de laatste in de rij die het door heeft.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- VIP member
- Contacteer:
Als banken toch zo gangsters zijn. Waarom dan je geld parkeren bij of lenen van gangsters Stop je geld dan gewoon onder de matras, kunnen ze toch al niet rijk worden van jullie geld...
Nog veel slimmer is aandelen kopen van die gangsters. Dan profiteer je mee van hun praktijken. Hoe erger de gangsters, hoe beter.Sebastiaan1985 schreef: ↑4 augustus 2019, 11:58 Als banken toch zo gangsters zijn. Waarom dan je geld parkeren bij of lenen van gangsters Stop je geld dan gewoon onder de matras, kunnen ze toch al niet rijk worden van jullie geld...
Hoe dat ge dat zelfs maar dúrft voor te stellen, NTO! De schande voorbij!
Gelukkig hebben Real Software, L&H, Parmalat, LTCM, ... veel goed gemaakt. Of heb ik ergens een krantebericht gemist
Enfin, we moeten optimistisch zijn. Vorige week was een slechte week voor de beurzen, maar het is beter dan wat komende week in petto heeft !