"Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: "Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
ook even de opbrengsten van mijn sparen bekeken. Eén uitschieter, Keytrade geeft mij 0.00€ interest. Kom wel van Moneyou waar ik in dec 2018 een aardig bedrag had geparkeerd. Maar dit zou dus in 2019 noch bij Moneyou noch bij Keytrade iets hebben opgebracht. Iemand een gelijkaardige, onplezierige ervaring?
-
- Hero Member
- Contacteer:
In 2019 bracht de rente van Moneyou wel nog wat op. Bij Keytrade is het allemaal onduidelijk en moet ik onterecht roerende voorheffing betalen over de rente die ik niet heb ontvangen. Bovendien is het duidelijk dat ik onder de vrijstelling val van Euro 960 of 980? Maar Keytrade telt al bij voorbaat ( het zou kunnen zijn...) Toen ik vroeg, stel ik haal mijn geld bij u weg; wat doet u dan met de onterechte ingehouden roerende voorheffing, was het antwoord; pech voor u.deauke1960 schreef: ↑1 januari 2020, 14:42 ook even de opbrengsten van mijn sparen bekeken. Eén uitschieter, Keytrade geeft mij 0.00€ interest. Kom wel van Moneyou waar ik in dec 2018 een aardig bedrag had geparkeerd. Maar dit zou dus in 2019 noch bij Moneyou noch bij Keytrade iets hebben opgebracht. Iemand een gelijkaardige, onplezierige ervaring?
In principe hebben alle ex-Moneyou klanten bij Keytrade hun rentes ontvangen, aan het hetzelfde tarief als hun oude Moneyou spaarrekeningen, én zonder verlies. (op 1 Januari 2020 was dit nog niet zichtbaar...!)Jozefien1969 schreef: ↑14 februari 2020, 23:05In 2019 bracht de rente van Moneyou wel nog wat op. Bij Keytrade is het allemaal onduidelijk en moet ik onterecht roerende voorheffing betalen over de rente die ik niet heb ontvangen. Bovendien is het duidelijk dat ik onder de vrijstelling val van Euro 960 of 980? Maar Keytrade telt al bij voorbaat ( het zou kunnen zijn...) ...
Hierover werd op spaargids.be reeds eerder info uitgewisseld in andere posts.
In de "vaak gestelde vragen" op de Keytrade website, vind je onder de rubriek "Transfer Moneyou" meer info:
https://www.keytradebank.be/nl/support/faq/
Wie denkt dat de reeds verworven rente ten onrechte nog niet werd bijgeschreven, laat dit best schriftelijk (e-mail of intern bericht) weten aan de klantendienst van Keytrade.
Als men daar geen geldige uitleg krijgt, kan men klacht indienen bij hun juridische afdeling, en deze indien nodig in latere instantie doorsturen naar de ombudsdienst.
https://www.keytradebank.be/nl/contact/
Jozefien1969 schreef: ↑14 februari 2020, 23:05In 2019 bracht de rente van Moneyou wel nog wat op. Bij Keytrade is het allemaal onduidelijk en moet ik onterecht roerende voorheffing betalen over de rente die ik niet heb ontvangen. Bovendien is het duidelijk dat ik onder de vrijstelling val van Euro 960 of 980? Maar Keytrade telt al bij voorbaat ( het zou kunnen zijn...) Toen ik vroeg, stel ik haal mijn geld bij u weg; wat doet u dan met de onterechte ingehouden roerende voorheffing, was het antwoord; pech voor u.deauke1960 schreef: ↑1 januari 2020, 14:42 ook even de opbrengsten van mijn sparen bekeken. Eén uitschieter, Keytrade geeft mij 0.00€ interest. Kom wel van Moneyou waar ik in dec 2018 een aardig bedrag had geparkeerd. Maar dit zou dus in 2019 noch bij Moneyou noch bij Keytrade iets hebben opgebracht. Iemand een gelijkaardige, onplezierige ervaring?
bij Keytrade staat in 2020 ten onrechte ( voorlopig ) het maximum voor pensioensparen nog op 980 ipv 990
dit kan als gevolg hebben dat men in 2020 verplicht is om 2 keer te storten als men toch het max wil aftrekken
-
- Hero Member
- Contacteer:
Paul,paul schreef: ↑15 februari 2020, 20:15Jozefien1969 schreef: ↑14 februari 2020, 23:05
In 2019 bracht de rente van Moneyou wel nog wat op. Bij Keytrade is het allemaal onduidelijk en moet ik onterecht roerende voorheffing betalen over de rente die ik niet heb ontvangen. Bovendien is het duidelijk dat ik onder de vrijstelling val van Euro 960 of 980? Maar Keytrade telt al bij voorbaat ( het zou kunnen zijn...) Toen ik vroeg, stel ik haal mijn geld bij u weg; wat doet u dan met de onterechte ingehouden roerende voorheffing, was het antwoord; pech voor u.
bij Keytrade staat in 2020 ten onrechte ( voorlopig ) het maximum voor pensioensparen nog op 980 ipv 990
dit kan als gevolg hebben dat men in 2020 verplicht is om 2 keer te storten als men toch het max wil aftrekken
Ik val meer dan de helft onder dat bedrag. Dus ik begrijp het volkomen niet. Maar Keytrade blijft volhouden dat ik erboven val......althans dat is de informatie die ze hebben ontvangen van Moneyou maar ik krijg geen afschriften...daar heb ik al tig malen om gevraagd.....Het is me wat!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Rente heb ik wel ontvangen maar met onterecht Roerende voorheffing. Ik ga geen juridische procedure daarvoor opstarten ( dat kost meer dan ik eraan verdien ). Ik ga gewoon weg bij Keytrade. Dat is toch de meest praktisch en handige oplossing? Wanneer Keytrade niet juist kan antwoorden op mijn vragen; en ik zes keer verschillende antwoorden mag ontvangen...blijft mij niets ander over toch?Nefertari schreef: ↑15 februari 2020, 20:07In principe hebben alle ex-Moneyou klanten bij Keytrade hun rentes ontvangen, aan het hetzelfde tarief als hun oude Moneyou spaarrekeningen, én zonder verlies. (op 1 Januari 2020 was dit nog niet zichtbaar...!)Jozefien1969 schreef: ↑14 februari 2020, 23:05
In 2019 bracht de rente van Moneyou wel nog wat op. Bij Keytrade is het allemaal onduidelijk en moet ik onterecht roerende voorheffing betalen over de rente die ik niet heb ontvangen. Bovendien is het duidelijk dat ik onder de vrijstelling val van Euro 960 of 980? Maar Keytrade telt al bij voorbaat ( het zou kunnen zijn...) ...
Hierover werd op spaargids.be reeds eerder info uitgewisseld in andere posts.
In de "vaak gestelde vragen" op de Keytrade website, vind je onder de rubriek "Transfer Moneyou" meer info:
https://www.keytradebank.be/nl/support/faq/
Wie denkt dat de reeds verworven rente ten onrechte nog niet werd bijgeschreven, laat dit best schriftelijk (e-mail of intern bericht) weten aan de klantendienst van Keytrade.
Als men daar geen geldige uitleg krijgt, kan men klacht indienen bij hun juridische afdeling, en deze indien nodig in latere instantie doorsturen naar de ombudsdienst.
https://www.keytradebank.be/nl/contact/
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Wat Nefertari aanhaalt zou ik ook doen. Eerst een vriendelijk mailtje, indien geen gevolg ingebrekestelling van Keytrade (schriftelijk en aangetekend, met een kopie van die brief via email "voor de goede orde") , daarna ombudsdienst indien nodig.
Meer dan wat tijd en en postzegels kosten die stappen niet.
Zelf bij Keytrade nooit verder moeten gaan dan een ingebrekestelling.
(Edit: haakje vergeten)
Ben je wel zeker dat die Roerende Voorheffing onterecht is ?Jozefien1969 schreef: ↑14 februari 2020, 23:05 In 2019 bracht de rente van Moneyou wel nog wat op. Bij Keytrade is het allemaal onduidelijk en moet ik onterecht roerende voorheffing betalen over de rente die ik niet heb ontvangen. Bovendien is het duidelijk dat ik onder de vrijstelling val van Euro 960 of 980? Maar Keytrade telt al bij voorbaat ( het zou kunnen zijn...) Toen ik vroeg, stel ik haal mijn geld bij u weg; wat doet u dan met de onterechte ingehouden roerende voorheffing, was het antwoord; pech voor u.
Als je bij MoneYou de Direct rekening had, dan had je een ongereglementeerde spaarrekening die alleen intrest gaf (dus geen getrouwheidspremie), en is het zelfs heel normaal dat je daarop Roerende Voorheffing betaalt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank je wel Annetje,annetje schreef: ↑18 februari 2020, 09:26Ben je wel zeker dat die Roerende Voorheffing onterecht is ?Jozefien1969 schreef: ↑14 februari 2020, 23:05 In 2019 bracht de rente van Moneyou wel nog wat op. Bij Keytrade is het allemaal onduidelijk en moet ik onterecht roerende voorheffing betalen over de rente die ik niet heb ontvangen. Bovendien is het duidelijk dat ik onder de vrijstelling val van Euro 960 of 980? Maar Keytrade telt al bij voorbaat ( het zou kunnen zijn...) Toen ik vroeg, stel ik haal mijn geld bij u weg; wat doet u dan met de onterechte ingehouden roerende voorheffing, was het antwoord; pech voor u.
Als je bij MoneYou de Direct rekening had, dan had je een ongereglementeerde spaarrekening die alleen intrest gaf (dus geen getrouwheidspremie), en is het zelfs heel normaal dat je daarop Roerende Voorheffing betaalt.
Ik had een gereglementeerde spaarrekening. Ik tel boekhoudkundig ( een boekjaar voor mij is: 1 januari 2019 t/m 31 december 2019. ) Ik denk dat Keytrade een ander boekjaar heeft ( het overtreft 2 boekjaren ). Ondanks al mijn vragen krijg ik wel uitleg maar geen afschriften.
Uiteraard betaal ik de Roerende Voorheffing die ik moet betalen IN DAT JAAR; maar nu betreft het 2 jaren...het is en blijft niet correct......
Hopla, ook Rabobank wijzigt rente wederom. Vanaf 2 maart daalt de basisrente op Rabo+ van 0,05% naar 0,01%. Getrouwheidspremie zakt van 0,30% naar 0,25%.
Bij een gewoon spaarboekje zakt het van 0,30% (0,15% + 0,15%) naar 0,20% (0,10% + 0,10%).
Dat er geen rente meer wordt gegeven is de oorzaak van het ECB. Het is een beslissing die tegen alle logica ingaat en enkel dient om de beurzen omhoog te stuwen.
Het enige wat de burger kan doen, ik maak me echter geen illusies, is massaal het geld van de rekeningen halen.
Enkel dan en alleen dan zullen ze overwegen de rente te laten stijgen om het geld dat ze zogezegd niet nodig te kunnen behouden.
Het ECB verarmt haar eigen voorzichtige burgers ten bate van gokkers, wat voor een overheid is me dat?
Het enige wat de burger kan doen, ik maak me echter geen illusies, is massaal het geld van de rekeningen halen.
Enkel dan en alleen dan zullen ze overwegen de rente te laten stijgen om het geld dat ze zogezegd niet nodig te kunnen behouden.
Het ECB verarmt haar eigen voorzichtige burgers ten bate van gokkers, wat voor een overheid is me dat?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Op de gereglementeerde spaarboekjes in België alleen al staat meer dan 250 miljard euro.
Op basis van welke feiten beweer je dat ze dit wel allemaal nodig hebben? Dat spaargeld staat op de passiva-kant van de balans van de banken. Wat staat er volgens jou op de activa-kant tegenover dat maakt dat ze dat geld nodig hebben?
En is dat gebaseerd op jouw aanvoelen of intuïtie, of heb je echt de balansen van de banken bekeken?
Een ingebrekestelling via de rechtsbijstand kost niks. (consumenten polis)Oudere Jongere schreef: ↑17 februari 2020, 21:56 Wat Nefertari aanhaalt zou ik ook doen. Eerst een vriendelijk mailtje, indien geen gevolg ingebrekestelling van Keytrade (schriftelijk en aangetekend, met een kopie van die brief via email "voor de goede orde") , daarna ombudsdienst indien nodig.
En dat hebben ze niet graag wie zoiets ontvangt , plots het rode licht dat gaat branden.
Allee mijn ervaringen toch.
Estate Guru believer.
NTO schreef: ↑21 februari 2020, 15:03Op de gereglementeerde spaarboekjes in België alleen al staat meer dan 250 miljard euro.
Op basis van welke feiten beweer je dat ze dit wel allemaal nodig hebben? Dat spaargeld staat op de passiva-kant van de balans van de banken. Wat staat er volgens jou op de activa-kant tegenover dat maakt dat ze dat geld nodig hebben?
En is dat gebaseerd op jouw aanvoelen of intuïtie, of heb je echt de balansen van de banken bekeken?
failliet zouden ze gaan moest iedereen zijn geld afhalen. Grote paniek, ook bij de heren en dames van de politiek. Allemaal stoere praat dat ze ons geld niet nodig hebben. Liegen, liegen en nog eens liegen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven