"Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: "Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
Vandaag mail ontvangen van Keytrade. Ook hier een rentedaling op alle ex-MoneYou-rekeningen. Plus-rekening zakt naar 0,01+0,15% ; Flex-rekening naar de minimumrente.
Inderdaad! Al had ik wel verwacht dat de ex-moneyou rekeningen redelijk snel zouden dalen. Maar de direct rekening naar 0,07 zelfs geen 0,11 meer daarop... dat had ik nu niet verwacht!
Wanneer gaat de daling in ? Ik heb geen mail gekregen.
Vanaf 1 maart.
Ik heb geluk. Het grootste bedrag dat erop staat, start een nieuwe getrouwheidsperiode op 27/2. Dus nog een geheel jaar de oude getrouwheidspremie :-D
Ik heb geluk. Het grootste bedrag dat erop staat, start een nieuwe getrouwheidsperiode op 27/2. Dus nog een geheel jaar de oude getrouwheidspremie :-D
Bedankt. Ze geven ons dus inderdaad nog een week om eventueel nog van de oude getrouwheidspremie te profiteren.
Voor het bedrag op mijn Direct-rekening zal ik dan maar een andere bestemming zoeken...
Toch bizar dat b.v. Franse banken nog altijd hogere intresten kunnen aanbieden: b.v. op hun "livret bleu" (ong. ons spaarboekje) nu nog 0,5% ( beperkt tot een kapitaal van 22.950€) ; tot voor kort zelfs 0,75% . En de Belgische banken stellen dat rentes van 0,11% onhoudbaar is.
Hier in belgie is er dan ook een bankentaks, die uiteraard de klanten moeten betalen...
Bij het "Livret A"/"Livret Blue" spaar je eigenlijk bij de Franse staat. De banken treden op als distributeur. De Franse staat subsidieert dit spaarboekje.elewout schreef: ↑24 februari 2020, 16:46 Toch bizar dat b.v. Franse banken nog altijd hogere intresten kunnen aanbieden: b.v. op hun "livret bleu" (ong. ons spaarboekje) nu nog 0,5% ( beperkt tot een kapitaal van 22.950€) ; tot voor kort zelfs 0,75% . En de Belgische banken stellen dat rentes van 0,11% onhoudbaar is.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Op enkele dagen tijd zijn 2 van mijn spaarrekeningen minder interessant geworden. Ik verwacht dat Santander binnenkort ook nog eens haar duit in het het zakje gaat doen. Als je het overzicht op Spaargids bekijkt, heeft het eigenlijk allemaal geen zin meer om te bankhoppen (zelfs al hou je hoge bedragen aan). Voor die schamele 0,15% of 0,30% verschil kan je evengoed je geld laten verkommeren bij een grootbank. Wat kijk ik met heimwee terug naar begin jaren 90 toen ik als pagadderke van pakweg 10j mijn eerste kasbon van 5000 BEF afsloot aan pakweg 8-9%. Zouden de tijden van 2-3-4% ooit nog terugkomen? Ik vrees dat we dat nooit meer zullen meemaken...
In De Morgen staat vandaag een artikel met de titel "Een palliatief verpleegkundige vroeg mensen op hun sterfbed naar hun Grote Spijt. Zowat iedereen zei hetzelfde."haelewyn schreef: ↑24 februari 2020, 08:07 Ik heb jaren anders geleefd.
Tot drie jobs tegelijk, jaren aan een stuk. Als zelfstandige soms 20 uren per dag gewerkt op piekdagen.
Geen tijd om iets te doen en geen tijd om iets op te doen.
Ik heb na een aantal jaren ingezien dat ik daar niet echt gelukkig door was.
En voor de rest heb ik ook gezien wat ik mijn lijf heb aangedaan.
Citaat:
Dus:In 2011 vroeg palliatief verpleegkundige Bronnie Ware mensen op hun sterfbed naar hun Grote Spijt. Zowat iedereen zei hetzelfde: had ik het leven maar geleid op mijn manier, niet op de manier waarop anderen het van mij verwachtten. Maar ook: had ik maar niet zo hard gewerkt.
- leef zoals je zelf wil, niet zoals de anderen willen dat je leeft of zoals de maatschappij het verwacht;
- werken is goed maar vergeet niet te ontspannen en plezier te hebben.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Er zijn ook mensen die voldoening hebben van hun werk, zoals ondergetekende.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.