Mobile app
Re: Mobile app
Hier ook SGS2 en de app crasht inderdaad van zodra deze geopend wordt. Blijkbaar is het de combinatie met het standaard toetsenbord dat een probleem zorgt (switcht constant tussen numeriek en alfanumerieke invoer). Via het Samsung Swype toetsenbord kon ik wel inloggen, maar ook hier met enige moeite.
Geef best geen commentaar op Rabo of je krijgt Yaris op je dak.
Waarom zou je inderdaad je rekening controleren op vakantie ? Blijf thuis dan kan je dat op je computer doen.
Waarom zou je inderdaad je rekening controleren op vakantie ? Blijf thuis dan kan je dat op je computer doen.
Yaris, ik gebruik de app (op iPad) thuis
Is gemakkelijker dan inloggen via de verschillende tokens.
@rabobank: heeft de Android versie dezelfde functionaliteit Als de iOS? Of meer of minder?
Is er nog nieuws over plannen om die iOS versie uit te breiden? (status fondsen, pensioensparen etc opvolgen?)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Is gemakkelijker dan inloggen via de verschillende tokens.
@rabobank: heeft de Android versie dezelfde functionaliteit Als de iOS? Of meer of minder?
Is er nog nieuws over plannen om die iOS versie uit te breiden? (status fondsen, pensioensparen etc opvolgen?)
Ik zal het voorlopig wel met mijn computer moeten doen, want de mobiele applicatie werkt nietYaris schreef:Waarom moeten mensen zo nodig een overschrijving uitvoeren of hun interesten raadplegen als ze onderweg zijn? Doe dat op je computer thuis.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Dit wordt in elk geval verder door ons onderzocht. Mogelijk zijn er nog enkele specifieke issues met bepaalde configuraties tussen type toestel, versie Android en reeds geïnstalleerde apps. Voor de Android smartphones zijn er duizenden configuraties mogelijk waardoor het soms heel moeilijk is om de impact te kunnen inschatten van een bepaalde configuratie op de correcte werking van de app. Bij testen worden de Android versies getest waarop de app probleemloos zou moeten kunnen draaien evenals de belangrijkste types van toestellen. Voorgeïnstalleerde toepassingen die invloed hebben op het gebruik -zoals aparte toepassingen voor gegevensinvoer- zijn moeilijker om te testen.
Onze ontwikkelaars doen er in elk geval alles aan om de openstaande issues zo snel mogelijk op te lossen.
Onze ontwikkelaars doen er in elk geval alles aan om de openstaande issues zo snel mogelijk op te lossen.
lijkt me idd een logisch verhaal, op mijn HTC Flyer tablet met android versie 3.2.1 werkt de mobiele applicatie in ieder geval wel goed ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Ik heb een Samsung Galaxy S2 (meest verkochte android toestel wereldwijd), de laatste versie van Android en de standaard launcher van Samsung.
Hoop dat dit helpt om het probleem op te lossen.
Wegens waarschijnlijk gemist tussen de reacties:
anonymous schreef: @rabobank: heeft de Android versie dezelfde functionaliteit Als de iOS? Of meer of minder?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Onze eerste prioriteit blijft onze beveiligde site, waar optimale veiligheid en bereikbaarheid primeren. De apps zullen wij blijven ondersteunen, maar we blijven een gezonde afweging maken tussen het aantal gebruikers van de beveiligde site en het aantal gedownloade apps. Momenteel zijn er geen plannen om de functionaliteiten van de apps verder uit te breiden. We bekijken wel een aantal nieuwe mogelijkheden voor de beveiligde site.
Ik heb ook een Samsung Galaxy S2 (i9100) met Android 4.0.3 en ik heb dit probleem ook... de app crasht na enkele seconden en ik de batterij loopt tijdens de crash warm...Mikey schreef:Ik heb een Samsung Galaxy S2 (meest verkochte android toestel wereldwijd), de laatste versie van Android en de standaard launcher van Samsung.
Zal er binnenkort een update komen?
Eerst moet ik zeggen dat ik blij ben dat Rabo de moeite heeft genomen om een Android port te maken (mijn commentaar is niet tegen Rabo, eerder tegen hun developers ;-). Het programma werkt goed op mijn Galaxy S2 (stock ICS, swype toetsenbord)Dit wordt in elk geval verder door ons onderzocht. Mogelijk zijn er nog enkele specifieke issues met bepaalde configuraties tussen type toestel, versie Android en reeds geïnstalleerde apps. Voor de Android smartphones zijn er duizenden configuraties mogelijk waardoor het soms heel moeilijk is om de impact te kunnen inschatten van een bepaalde configuratie op de correcte werking van de app. Bij testen worden de Android versies getest waarop de app probleemloos zou moeten kunnen draaien evenals de belangrijkste types van toestellen.
Ik ben zelf developer voor android apps, en het valt mij op dat de app geen gebruikt maak van native android (noch van de GUI bouwstenen).
Het lijkt mij eerder een port van de iOS versie, waarschijnlijk met één of andere porting-tool. Dit verklaart ook de grootte van het pakket: 2,8Mb(!), er zit ook geen artwork in die de grootte motiveert.
Hierdoor komt het ook dat compatibiliteit moeilijk goed te krijgen is. Ports zijn meestal in (objective) C-code gemaakt indien ze van iPhone komen en emuleren een aantal non-native bouwstenen. Omdat je dan korter bij de hardware zit, kan je verschillen krijgen. Het is dan ook niet altijd mogelijk om dit vanuit het programma te corrigeren (dit hangt natuurlijk af van de porting tool).
Zelf heb ik nog nooit een compatibiliteitsprobleem tegengekomen bij development in de SDK (in Java, met Dalvik code)
Maar dit is voor mij Chinees...
Komt er nog een fix voor de huidige Android app? Deze is namelijk totaal onbruikbaar, onmiddellijk na het starten crasht de app.
Ik zelf gebruik de applicatie zeer vaak op Android Sony Xperia en ben hier zeer tevreden over. Het is handiger om snel overschrijvingen te doen dan via de computer alleen is de limiet soms is te laag en moet ik toch nog via de computer. ik heb heb alleen nog maar af en toe een fout gekregen login is niet juist.
Kan de mobile app ook beschikbaar geplaatst worden op de google play market voor tablets?
En als je de effectenrekening zou kunnen ondervragen zou dat ook heel handig zijn.
Thx!
En als je de effectenrekening zou kunnen ondervragen zou dat ook heel handig zijn.
Thx!