Mobile app
Re: Mobile app
Is er al een datum beschikbaar wanneer deze openstaande issues opgelost gaan worden?Rabobank.be schreef:Dit wordt in elk geval verder door ons onderzocht. Mogelijk zijn er nog enkele specifieke issues met bepaalde configuraties tussen type toestel, versie Android en reeds geïnstalleerde apps. Voor de Android smartphones zijn er duizenden configuraties mogelijk waardoor het soms heel moeilijk is om de impact te kunnen inschatten van een bepaalde configuratie op de correcte werking van de app. Bij testen worden de Android versies getest waarop de app probleemloos zou moeten kunnen draaien evenals de belangrijkste types van toestellen. Voorgeïnstalleerde toepassingen die invloed hebben op het gebruik -zoals aparte toepassingen voor gegevensinvoer- zijn moeilijker om te testen.
Onze ontwikkelaars doen er in elk geval alles aan om de openstaande issues zo snel mogelijk op te lossen.
Er zijn ondertussen meer dan twee maanden voorbij en de app werkt nog altijd niet.
staat er toch op, zoeken open rabobank.be, de negatieve reviews zijn bijna allemaal Samsung gerelateerd.jrke schreef:Kan de mobile app ook beschikbaar geplaatst worden op de google play market voor tablets?
En als je de effectenrekening zou kunnen ondervragen zou dat ook heel handig zijn.
Thx!
Werk zelf met een HTC Flyer tablet en werkt perfect voor mij.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
-
- Sr. Member
- Contacteer:
heb nog een ouwe sony ericsson xperia play, applicatie werkt perfect
Ik heb inderdaad een samsung galaxy s2. Dit is echter het meest verkochte android toestel, dus ik zou verwachten dat als je een android app uitbrengt het toch zeker zou werken voor dit toestel.Hago schreef:... de negatieve reviews zijn bijna allemaal Samsung gerelateerd.
Werk zelf met een HTC Flyer tablet en werkt perfect voor mij.
Bij mij werkt het wel ook op een s2
Heb je al de update naar android 4 (ice cream sandwich) gemaakt?
Heb je al de update naar android 4 (ice cream sandwich) gemaakt?
Welk toetsenbord gebruik je? Swype of standaard?spicyalan schreef:Bij mij werkt het wel ook op een s2
De swype
Het is het standaard toetsenbord op de SGS2 die voor problemen zorgt. Met Swype moet het inderdaad lukken.
Bedankt voor de tip, maar laat ons de dingen niet omdraaien ...het is niet het toetsenbord dat voor problemen zorgt, het is de applicatie die niet met het standaard toetsenbord omkan.glennl schreef:Het is het standaard toetsenbord op de SGS2 die voor problemen zorgt. Met Swype moet het inderdaad lukken.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Volledig akkoord hoor, de app moet gewoon werken met het standaard toetsenbord.
Rabobank moderator?Mikey schreef:Is er al een datum beschikbaar wanneer deze openstaande issues opgelost gaan worden?Rabobank.be schreef:Dit wordt in elk geval verder door ons onderzocht. Mogelijk zijn er nog enkele specifieke issues met bepaalde configuraties tussen type toestel, versie Android en reeds geïnstalleerde apps. Voor de Android smartphones zijn er duizenden configuraties mogelijk waardoor het soms heel moeilijk is om de impact te kunnen inschatten van een bepaalde configuratie op de correcte werking van de app. Bij testen worden de Android versies getest waarop de app probleemloos zou moeten kunnen draaien evenals de belangrijkste types van toestellen. Voorgeïnstalleerde toepassingen die invloed hebben op het gebruik -zoals aparte toepassingen voor gegevensinvoer- zijn moeilijker om te testen.
Onze ontwikkelaars doen er in elk geval alles aan om de openstaande issues zo snel mogelijk op te lossen.
Er zijn ondertussen meer dan twee maanden voorbij en de app werkt nog altijd niet.
@Rabobank moderator: een antwoord op mijn vraag had leuk geweest, maar intussen heb ik mijn geld overgeschreven naar Moneyou en ik ben aangenaam verrast om te zien dat Moneyou WEL een werkende android app heeft.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Onze excuses voor de late reactie en het niet beantwoorden van uw eerdere vraag.
De problemen die zich momenteel voordoen op sommige toestellen zijn in kaart gebracht. De problemen doen zich voor op met de toetsenborden van sommige toestellen (voornamelijk bij de Samsung Galaxy SII en SIII) en enkel bij bepaalde configuraties (type toestel/OS/gebruiksapps). We willen wel benadrukken dat op de meeste Android smarpthones de applicatie perfect werkt. Een oplossing is voorhanden maar jammer genoeg kunnen we nog niet meteen een exacte datum opgeven tegen wanneer een update beschikbaar zal zijn. De Rabo Mobile app is uiteraard een beveiligde applicatie waarbij zeer strikte regels bestaan voor wijzigingen in de applicatie zelf. Daardoor is het updaten van de applicatie niet zo eenvoudig. Bovendien moeten een aantal wijzigingen voorzien worden die rekening houden met de nieuwe wetgeving die er voor spaarboekjes zit aan te komen en waarbij zaken zoals de rentecalculator zullen moeten worden aangepast. Navraag bij onze IT-afdeling leerde dat men zal trachten om de update die het probleem met de toetsenborden oplost terzelfdertijd te implementeren als de overige wijzigingen die doorgevoerd moeten worden en die momenteel in ontwikkeling zijn.
Een mogelijke tijdelijke workaround kan eruit bestaan om een ander toetsenbord te gebruiken bij de toegang tot de app, zoals sommige gebruikers hier ook al lieten weten.
Uiteraard houden we jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen over dit onderwerp.
De problemen die zich momenteel voordoen op sommige toestellen zijn in kaart gebracht. De problemen doen zich voor op met de toetsenborden van sommige toestellen (voornamelijk bij de Samsung Galaxy SII en SIII) en enkel bij bepaalde configuraties (type toestel/OS/gebruiksapps). We willen wel benadrukken dat op de meeste Android smarpthones de applicatie perfect werkt. Een oplossing is voorhanden maar jammer genoeg kunnen we nog niet meteen een exacte datum opgeven tegen wanneer een update beschikbaar zal zijn. De Rabo Mobile app is uiteraard een beveiligde applicatie waarbij zeer strikte regels bestaan voor wijzigingen in de applicatie zelf. Daardoor is het updaten van de applicatie niet zo eenvoudig. Bovendien moeten een aantal wijzigingen voorzien worden die rekening houden met de nieuwe wetgeving die er voor spaarboekjes zit aan te komen en waarbij zaken zoals de rentecalculator zullen moeten worden aangepast. Navraag bij onze IT-afdeling leerde dat men zal trachten om de update die het probleem met de toetsenborden oplost terzelfdertijd te implementeren als de overige wijzigingen die doorgevoerd moeten worden en die momenteel in ontwikkeling zijn.
Een mogelijke tijdelijke workaround kan eruit bestaan om een ander toetsenbord te gebruiken bij de toegang tot de app, zoals sommige gebruikers hier ook al lieten weten.
Uiteraard houden we jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen over dit onderwerp.
Ik ben best wel tevreden over de mobile app van de iPad.
Mijn enige doel is enkel raadplegen van de rekeningen. Lukt allemaal ok, maar ik begin me wel te ergeren dat ik de stand van men effectenrekening niet kan controleren.
Nee, dat doe ik niet dagelijks, maar op zoek gaan naar de digipas is wel lastig.
Dus, graag het mogelijk maken dat de effectenrekening raadpleegbaar is.
Thx
Mijn enige doel is enkel raadplegen van de rekeningen. Lukt allemaal ok, maar ik begin me wel te ergeren dat ik de stand van men effectenrekening niet kan controleren.
Nee, dat doe ik niet dagelijks, maar op zoek gaan naar de digipas is wel lastig.
Dus, graag het mogelijk maken dat de effectenrekening raadpleegbaar is.
Thx
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Bedankt voor uw feedback!
Het raadplegen van een effectenrekening staat zeker op het wenslijstje van nieuw toe te voegen toepassingen aan de Mobile app.
Het raadplegen van een effectenrekening staat zeker op het wenslijstje van nieuw toe te voegen toepassingen aan de Mobile app.