Mobile app
-
- Newbie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 jan 2013
- Contacteer:
Re: Mobile app
Ik aanvaard het antwoord van Rabobank niet. Het is een bank die zichzelf een internetbank noemt onwaardig dat ze er niet in slaagt een mobiele applicatie te maken die werkt op Android. Ter info: Android is ongeveer 75% van de smartphonemarkt. Bovendien is de Samsung S3 de meest verkochte smartphone ter wereld.
op de FAQ (Frequently Asked Questions) kan je klikken op "welke toestellen worden ondersteund?", dan staat daar: "Om de applicatie te kunnen gebruiken dient u te beschikken over een smartphone met besturingssysteem Android 2.1 of hoger, of over een iPhone, iPad of iPod Touch, waarop iOS 3, iOS 4, iOS 5 of een hogere versie geïnstalleerd staat . Wanneer nieuwere versies van deze toestellen of besturingssystemen op de markt worden gebracht zal Rabobank.be, indien nodig, de applicatie conform deze nieuwe versies bijwerken."
Er wordt dus met geen woord gerept dat de app niet werkt op Samsung S2 of S3 smartphones. Het minste dat je zou kunnen verwachten is dat ze daar toegeven dat hun app niet werkt op deze Android toestellen.
Als ik bel naar Rabobank krijg ik een vriendelijke stem te horen dat de bugfix (fouten in de programmatie die gecorrigeerd moeten worden) niet voorzien is voor de eerste maanden.
Ze raden mij aan om met de PC mijn verrichtingen te doen. En ze vertelden mij ook dat de app wel werkt op een iPhone (sic!)
Ik ben ondertussen overgestapt naar ING die een goede mobiele applicatie heeft. (ook KBC en BNP Paribas Fortis hebben goede applicaties).
Nochtans is het concept van een echte internet/mobiele bank de weg naar de toekomst. Jammer dat rabobank.be dit niet begrepen heeft in België.
op de FAQ (Frequently Asked Questions) kan je klikken op "welke toestellen worden ondersteund?", dan staat daar: "Om de applicatie te kunnen gebruiken dient u te beschikken over een smartphone met besturingssysteem Android 2.1 of hoger, of over een iPhone, iPad of iPod Touch, waarop iOS 3, iOS 4, iOS 5 of een hogere versie geïnstalleerd staat . Wanneer nieuwere versies van deze toestellen of besturingssystemen op de markt worden gebracht zal Rabobank.be, indien nodig, de applicatie conform deze nieuwe versies bijwerken."
Er wordt dus met geen woord gerept dat de app niet werkt op Samsung S2 of S3 smartphones. Het minste dat je zou kunnen verwachten is dat ze daar toegeven dat hun app niet werkt op deze Android toestellen.
Als ik bel naar Rabobank krijg ik een vriendelijke stem te horen dat de bugfix (fouten in de programmatie die gecorrigeerd moeten worden) niet voorzien is voor de eerste maanden.
Ze raden mij aan om met de PC mijn verrichtingen te doen. En ze vertelden mij ook dat de app wel werkt op een iPhone (sic!)
Ik ben ondertussen overgestapt naar ING die een goede mobiele applicatie heeft. (ook KBC en BNP Paribas Fortis hebben goede applicaties).
Nochtans is het concept van een echte internet/mobiele bank de weg naar de toekomst. Jammer dat rabobank.be dit niet begrepen heeft in België.
Re: Mobile app
Smartphone bank apps lijken mij een security risk, of ben ik te paranoïde?
Re: Mobile app
Eigenlijk ben ik het wel eens met boxstermol.
Het is triestig aan het worden hoe ver Rabo achter op gebied van informatica.
De beveiligde website is een hel om een overzicht te krijgen of meer informatie over je beleggingen op te vragen.
De app op de ipad geeft je beleggingen niet weer. Ik hoef geen verrichtingen te kunnen doen, maar wil gewoon een overzicht van de effectenrekening.
We krijgen al lang te horen dat alles in ontwikkeling is (zowel de app als de website), maar veranderingen zien we niet... Het enige dat gebeurde in het verleden in de commerciële website.
Als je jezelf internetbank noemt, moet je de pc banking omgeving maar eens updaten!
Vroeger konden we nog zeggen dat de rente bij de betere was, die tijd is ook voorbij...
Het is triestig aan het worden hoe ver Rabo achter op gebied van informatica.
De beveiligde website is een hel om een overzicht te krijgen of meer informatie over je beleggingen op te vragen.
De app op de ipad geeft je beleggingen niet weer. Ik hoef geen verrichtingen te kunnen doen, maar wil gewoon een overzicht van de effectenrekening.
We krijgen al lang te horen dat alles in ontwikkeling is (zowel de app als de website), maar veranderingen zien we niet... Het enige dat gebeurde in het verleden in de commerciële website.
Als je jezelf internetbank noemt, moet je de pc banking omgeving maar eens updaten!
Vroeger konden we nog zeggen dat de rente bij de betere was, die tijd is ook voorbij...
Re: Mobile app
belangrijkste ergernissen van de beveiligde site:
- het overzicht van de effectenrekening is niet duidelijk. Meer kleur contrast tussen de rijen zou al helpen.
- een grafiek van een product uit je effectenrekening kan je niet opvragen.
- het overzicht van de effectenrekening is niet duidelijk. Meer kleur contrast tussen de rijen zou al helpen.
- een grafiek van een product uit je effectenrekening kan je niet opvragen.
Re: Mobile app
en dien je via Uw instellingen > Rabo Mobile mobiele toegang te bevestingen.Yaris schreef:Daarom kun je bij Rabobank naar externe rekeningen maximaal tot 150 euro per dag overschrijven.
- OpelZafira
- Full Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 15 jun 2008
- Contacteer:
Re: Mobile app
Jullie app werkt nog steeds niet! Gsm loopt ogenblikkelijk vast. Wordt dit verholpen?
- OpelZafira
- Full Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 15 jun 2008
- Contacteer:
Re: Mobile app
Hallo Rabobank???
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 25 feb 2008
- Contacteer:
Re: Mobile app
Sorry voor het late antwoord, maar hier volgt een update van onze mobile app:
In december 2011 lanceerde Rabobank.be een bankapplicatie voor iPhone en iPod Touch. In juli 2012 volgde de Android-versie.
Heel wat klanten installeerden de app en gaven deze goeie scores. Voor het opvragen van rekeningstanden en uitvoeren van kleine verrichtingen kampen een aantal gebruikers (op de Android-versie) met compatibiliteitsproblemen en ontvingen wij suggesties voor verbeteringen.Tot op heden voerden wij slechts enkele verbeteringen door en bleven grote updates uit. We begrijpen ten volle dat een aantal gebruikers met gebreken zitten waarover ze zich terecht afvragen hoe en wanneer Rabobank.be deze zal oplossen.
Het is onze betrachting om een kostenefficiënte dienstverlening aan te bieden, in de huidige moeilijke marktomstandigheden vinden we het niet opportuun om aanzienlijke investeringen in de mobiele applicatie uit te voeren. We willen de gebruikers van de app informeren dat voorlopig enkel prioriteit zal worden gegeven aan het uitvoeren van onderhoud met betrekking tot de correcte werking en beveiliging van de app en de rekeningen. Updates die compatibiliteitsproblemen met de allernieuwste toestellen en besturingssystemen oplossen zullen voorlopig niet worden uitgerold. Bestaande gebruikers kunnen de app uiteraard gewoon verder blijven gebruiken op de manier zoals die nu werkt.
In december 2011 lanceerde Rabobank.be een bankapplicatie voor iPhone en iPod Touch. In juli 2012 volgde de Android-versie.
Heel wat klanten installeerden de app en gaven deze goeie scores. Voor het opvragen van rekeningstanden en uitvoeren van kleine verrichtingen kampen een aantal gebruikers (op de Android-versie) met compatibiliteitsproblemen en ontvingen wij suggesties voor verbeteringen.Tot op heden voerden wij slechts enkele verbeteringen door en bleven grote updates uit. We begrijpen ten volle dat een aantal gebruikers met gebreken zitten waarover ze zich terecht afvragen hoe en wanneer Rabobank.be deze zal oplossen.
Het is onze betrachting om een kostenefficiënte dienstverlening aan te bieden, in de huidige moeilijke marktomstandigheden vinden we het niet opportuun om aanzienlijke investeringen in de mobiele applicatie uit te voeren. We willen de gebruikers van de app informeren dat voorlopig enkel prioriteit zal worden gegeven aan het uitvoeren van onderhoud met betrekking tot de correcte werking en beveiliging van de app en de rekeningen. Updates die compatibiliteitsproblemen met de allernieuwste toestellen en besturingssystemen oplossen zullen voorlopig niet worden uitgerold. Bestaande gebruikers kunnen de app uiteraard gewoon verder blijven gebruiken op de manier zoals die nu werkt.
- OpelZafira
- Full Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 15 jun 2008
- Contacteer:
Re: Mobile app
Dit was niet wat ik wou horen. Rabobank die zich profileert als zijnde een internetbank, doet dan blijkbaar niet mee met alle andere banken om een degelijk app te ontwikkelen die draait op android.
Dit samen met de renteverlaging is weer een goede reden om de posities eens te herbekijken.
U zegt dat jullie het gezien de huidige marktomstandigheden niet opportuun achten om de app up to date te stellen. Misschien zijn er andere posten waarop bespaard kan worden om alzo de klant alle mogelijkheden bieden om op alle mogelijke momenten en plaatsen zijn bankverrichtingen te laten uitvoeren.
Dit samen met de renteverlaging is weer een goede reden om de posities eens te herbekijken.
U zegt dat jullie het gezien de huidige marktomstandigheden niet opportuun achten om de app up to date te stellen. Misschien zijn er andere posten waarop bespaard kan worden om alzo de klant alle mogelijkheden bieden om op alle mogelijke momenten en plaatsen zijn bankverrichtingen te laten uitvoeren.
Re: Mobile app
Ik gaf hier in het verleden reeds aan niet tevreden te zijn met de website en de ipad applicatie van rabobank.
Ik ben nu op een punt gekomen dat ik echt ga veranderen van bank. In de app kan je je effectenrekening niet bekijken, op de site kan je geen grafieken van je effect opvragen, laat staan de verkorte documenten.
Ik heb in mijn rabo effectenrekening iets meer dan 10 producten staan. Andere banken zullen die zonder problemen willen overnemen, zonder of met lage kost.
Lang was ik tevreden, maar je hebt echt geen overzicht van je effecten in de rabo website, zonde!
Dus, met enige spijt, zal ik mijn mogelijkheden bekijken om alles over te dragen.
Ik ben nu op een punt gekomen dat ik echt ga veranderen van bank. In de app kan je je effectenrekening niet bekijken, op de site kan je geen grafieken van je effect opvragen, laat staan de verkorte documenten.
Ik heb in mijn rabo effectenrekening iets meer dan 10 producten staan. Andere banken zullen die zonder problemen willen overnemen, zonder of met lage kost.
Lang was ik tevreden, maar je hebt echt geen overzicht van je effecten in de rabo website, zonde!
Dus, met enige spijt, zal ik mijn mogelijkheden bekijken om alles over te dragen.
Re: Mobile app
Voor een pure internetbank blijft te app inderdaad fel onderontwikkeld. Nog altijd geen iPhone 5 support (gelukkig binnenkort verplicht!) , opvragen effectenrekening onmogelijk.
Ook de e-banking website kan een update gebruiken, de gewone site ziet er zo gelikt uit en de e-banking (hoewel deze heel goed werkt) ziet er zo basic en jaren 2000 uit.
Ook de e-banking website kan een update gebruiken, de gewone site ziet er zo gelikt uit en de e-banking (hoewel deze heel goed werkt) ziet er zo basic en jaren 2000 uit.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 25 feb 2008
- Contacteer:
Re: Mobile app
Wij zijn ons ten volle bewust van de beperkingen van onze beveiligde site. Er wordt hard aan gewerkt om die terug in lijn te brengen met de kwaliteit en dienstverlening die u van ons gewoon bent. Maar weet dat dit voor ons een hele klus is. Wij vragen u daarom nog even tijd om dit project tot een goed einde te brengen.
Wat de beleggersinformatie betreft, vindt u alle documenten, ook de verkorte, op onze publieke site. U kan onder 'complete funds' makkelijk met de zoekfunctie het fonds terugvinden met alle bijhorende documenten, verkoersverloop, samenstelling, kostenstructuur, enz. Uitbereide fondseninfo vindt u inderdaad niet terug op de beveiligde site. Deze dient vooral om verrichtingen uit te voeren.
Als u niet bepaalde documenten of fondseninfo kan terugvinden, aarzel dan vooral niet om ons hierover te contacteren per mail of telefonisch. Wij helpen u dadelijk verder!
Wat de beleggersinformatie betreft, vindt u alle documenten, ook de verkorte, op onze publieke site. U kan onder 'complete funds' makkelijk met de zoekfunctie het fonds terugvinden met alle bijhorende documenten, verkoersverloop, samenstelling, kostenstructuur, enz. Uitbereide fondseninfo vindt u inderdaad niet terug op de beveiligde site. Deze dient vooral om verrichtingen uit te voeren.
Als u niet bepaalde documenten of fondseninfo kan terugvinden, aarzel dan vooral niet om ons hierover te contacteren per mail of telefonisch. Wij helpen u dadelijk verder!
Re: Mobile app
Het is misschien al reeds gezegd geweest, maar als men nu eens ingezet had op het bijwerken van de mobiele app en de site, ipv glossy papieren magazine's te versturen naar de klanten (die als klant van een internetspaarbank daar totaal geen boodschap aan hebben, zeker niet als men beweert geen geld te hebben voor bijwerking mobiele app en site)?
Ik ben ook de overstap aan het overwegen, al weet ik op dit moment nog niet goed waarheen. Record bank duikt nu terug onder de rente van rabobank.be, en bij mijn weten hebben die zelfs helemaal géén mobiele app.
Ik ben ook de overstap aan het overwegen, al weet ik op dit moment nog niet goed waarheen. Record bank duikt nu terug onder de rente van rabobank.be, en bij mijn weten hebben die zelfs helemaal géén mobiele app.
Re: Mobile app
Of hoe een internetbank zich wenst te profileren: http://www.zdnet.be/belgie/150365/apps- ... in-belgie/
Ik zou me als bedrijf ernstig zorgen maken als er zo gecommuniceerd wordt, actie lijkt me nu toch stillaan hoognodig, of is er werkelijk geen geld voor?De Rabobank app vermelden we even, maar is eigenlijk het vermelden niet waard: de app is al een jaar lang niet bijgewerkt en heeft een gemiddelde waardering van anderhalve ster. Verder heeft de app exact hetzelfde uiterlijk als een iOS-app en zie je bijvoorbeeld de knop "inloggen" altijd, ook als je al bent ingelogd.
Re: Mobile app
persoonlijk vind ik de mogelijkheden van de mobiele applicatie van Rabo tot de betere.
Enig nadeel voor mij is de beperking van 150 euro per dag naar derde rekeningen.
Ik vind deze app goed omdat men ook de begunstigden kan nieuw aanmaken via de app. Bij de meeste banken moet je eerst de begunstigde aanmaken via de PC versie. Dit vind ik zelf een van de grote voordelen van de rabo app.
Ook de app van Moneyou vind ik zeer goed. Kan zeer vlot overschrijvingen doen met of zonder memo en zonder beperkingen van het bedrag naar mijn tegenrekening.
De axa applicatie is ook redeliijk maar het nadeel hier is dat men geen uitvoeringen kan doen met memo datum. Vind ik zelf een zeer spijtige beperking.
De app van ING is redelijk maar je moet dus ook eerst de begunstigden gaan beheren via de PC.
Enig nadeel voor mij is de beperking van 150 euro per dag naar derde rekeningen.
Ik vind deze app goed omdat men ook de begunstigden kan nieuw aanmaken via de app. Bij de meeste banken moet je eerst de begunstigde aanmaken via de PC versie. Dit vind ik zelf een van de grote voordelen van de rabo app.
Ook de app van Moneyou vind ik zeer goed. Kan zeer vlot overschrijvingen doen met of zonder memo en zonder beperkingen van het bedrag naar mijn tegenrekening.
De axa applicatie is ook redeliijk maar het nadeel hier is dat men geen uitvoeringen kan doen met memo datum. Vind ik zelf een zeer spijtige beperking.
De app van ING is redelijk maar je moet dus ook eerst de begunstigden gaan beheren via de PC.