Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Snap niet waarom er verhoudingsgewijs zoveel nog pro-vivaldi getuigen, dit is mij een volkomen raadsel, o.a. ook na wat nu op tafel ligt i.v.m. de nationale luchthaven.
Ondertussen ook wel al ondervonden dat onze ministers (zowel federaal of vlaams) zeker niet vooraan hebben gestaan bij het uitdelen van het verstand en samen met sommige mediaprofessoren in de vakantie naar school zijn geweest.
Wat de vlaamse betreft, vanaf de vorming van de federale regering is/was geweten dat dit niet harmonieus ging verlopen. Ik zal waarschijnlijk fout zijn, maar de 2 partijen welke ook federaal regeren hebben zeker niet hun volle gewicht aan de vlaamse regering gegeven, integendeel zou ik zeggen. Doen bijna alles om deze te saboteren.
Verder zullen er door alle partijen nog veel leugens en proefballonekes de wereld worden ingestuurd voor mei_2024. Misschien is de optie te stemmen op niet-bekende namen, want niet stemmen is zeker GEEN optie. Al is dat ook geen garantie op de toekomst. Maar één ding is zeker: voor veel partijen zal het een donkerzwarte zondag zijn.
Ondertussen ook wel al ondervonden dat onze ministers (zowel federaal of vlaams) zeker niet vooraan hebben gestaan bij het uitdelen van het verstand en samen met sommige mediaprofessoren in de vakantie naar school zijn geweest.
Wat de vlaamse betreft, vanaf de vorming van de federale regering is/was geweten dat dit niet harmonieus ging verlopen. Ik zal waarschijnlijk fout zijn, maar de 2 partijen welke ook federaal regeren hebben zeker niet hun volle gewicht aan de vlaamse regering gegeven, integendeel zou ik zeggen. Doen bijna alles om deze te saboteren.
Verder zullen er door alle partijen nog veel leugens en proefballonekes de wereld worden ingestuurd voor mei_2024. Misschien is de optie te stemmen op niet-bekende namen, want niet stemmen is zeker GEEN optie. Al is dat ook geen garantie op de toekomst. Maar één ding is zeker: voor veel partijen zal het een donkerzwarte zondag zijn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Dat is ook allemaal nobel en mag perfect, maar op een correcte manier en met een hogere activiteitsgraad zodat het betaalbaar is.huisjetuintjefiets schreef: ↑15 juli 2023, 15:25 hogere pensioenen, betere ziektevergoedingen, hogere werkloosheidsvergoedingen, betere sociale voorwaarden ...
Zolang de belangrijkste bevoegdheden federaal zitten, zal er inderdaad niet snel/grondig iets veranderen en zullen de belastingen onder de streep inderdaad enkel maar toenemen.huisjetuintjefiets schreef: ↑15 juli 2023, 15:25 Ik hoop dat die hervormingen van de Vlaamse partijen die willen hervormen, er niet snel zullen komen. Die tax shift zal er nooit komen: de belastingen op sparen en beleggen gaan gewoon traagjes omhoog gaan en er zal niets naar beneden gaan.
-
- Verbannen Gebruiker
Met de overmacht van de economisch linkse partijen Vlaams Belang, SPA, PVDA, Groen, CD&V die na de volgende verkiezingen waarschijnlijk 65% van de Vlaamse stemmen zullen hebben, ziet de alternatieve piste er ook niet goed uit: nog hogere belastingen voor de "rijken".EarthNvstr1 schreef: ↑15 juli 2023, 15:37 Zolang de belangrijkste bevoegdheden federaal zitten, zal er inderdaad niet snel/grondig iets veranderen en zullen de belastingen onder de streep inderdaad enkel maar toenemen.
We're doomed, wat er ook gebeurt.
Bwa, ik zou CD&V toch niet echt links noemen.huisjetuintjefiets schreef: ↑15 juli 2023, 15:47 Met de overmacht van de economisch linkse partijen Vlaams Belang, SPA, PVDA, Groen, CD&V die na de volgende verkiezingen waarschijnlijk 65% van de Vlaamse stemmen zullen hebben, ziet de alternatieve piste er ook niet goed uit: nog hogere belastingen voor de "rijken".
Het is toch Van Peteghem die werkenden meer wou laten overhouden met zijn sociale het omring. En CD&V heeft zich ook al uitgesproken voor een beperking van werkloosheidsuitkeringen in de tijd.
En wat het VB betreft: is hun “linkse” economische politiek niet vooral een laagje vernis om de grote massa voor zich te winnen?
Voor mij is links: Vooruit, Groen en PVDA (en die laatsten zijn extreem-links en dus niet “salonfähig” …
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je extrapoleert je bevindingen over de huidige constellatie naar een andere constellatie, dat geeft uiteraard een verkeerd beeld.huisjetuintjefiets schreef: ↑15 juli 2023, 15:47 Met de overmacht van de economisch linkse partijen Vlaams Belang, SPA, PVDA, Groen, CD&V die na de volgende verkiezingen waarschijnlijk 65% van de Vlaamse stemmen zullen hebben, ziet de alternatieve piste er ook niet goed uit: nog hogere belastingen voor de "rijken".
Laat ons hopen dat er een aantal de kiesdrempel niet meer halen, regeringen met een samenraapsel van kleine partijtjes die zich constant willen profileren werken toch niet. Zie maar op Vlaams niveau waar CD&V zich van in het begin als oppositie partij gedraagt en in elke kwestie veto's stelt of terugkomt op eerder gemaakte akkoorden. De maatschappij is intussen al zodanig gepolariseerd dat er voor een tweeslachtig middenveld geen bestaansreden meer is. Een regering met links, midden en rechts samen krijgt niks meer voor elkaar, die zitten elkaar constant tegen te werken, denken enkel aan hun postje bij volgende verkiezingen en niemand voelt zich verantwoordelijk voor het oplossen van bv begrotingstekorten.
-
- Verbannen Gebruiker
Woorden ... woorden ... woorden .... woorden ... zonder iets te zeggen. Zeg mij maar eens waarom spaarders en beleggers optimistisch moeten zijn, zowel in een unitair Belgie als in een onafhankelijk Vlaanderen.EarthNvstr1 schreef: ↑15 juli 2023, 16:13Je extrapoleert je bevindingen over de huidige constellatie naar een andere constellatie, dat geeft uiteraard een verkeerd beeld.huisjetuintjefiets schreef: ↑15 juli 2023, 15:47 Met de overmacht van de economisch linkse partijen Vlaams Belang, SPA, PVDA, Groen, CD&V die na de volgende verkiezingen waarschijnlijk 65% van de Vlaamse stemmen zullen hebben, ziet de alternatieve piste er ook niet goed uit: nog hogere belastingen voor de "rijken".
Yeah right, alsof SPA, PVDA, Groen en CD&V ooit een coalitie met Vlaams Belang zouden vormen Als links nog 30% haalt in Vlaanderen mag ze al heel blij zijn, best ware natuurlijk dat Groen en CD&V onder de kiesdrempel zouden duikelen en de de SPA een stevigere fractie op links wordt. Misschien blijft er nog genoeg over van de NVA om samen met SPA een meerderheid te vormen, zowel Vlaams als federaal.huisjetuintjefiets schreef: ↑15 juli 2023, 15:47 Met de overmacht van de economisch linkse partijen Vlaams Belang, SPA, PVDA, Groen, CD&V die na de volgende verkiezingen waarschijnlijk 65% van de Vlaamse stemmen zullen hebben, ziet de alternatieve piste er ook niet goed uit: nog hogere belastingen voor de "rijken".
En sinds wanneer hunnen NVA en SPA door dezelfde deur? Federaal gaat die tandem niet ver rijden, me thinks
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je zegt het goed ... "zowel in een unitair Belgie als in een onafhankelijk Vlaanderen" ... dat maakt dus weinig uit.huisjetuintjefiets schreef: ↑15 juli 2023, 16:49 Zeg mij maar eens waarom spaarders en beleggers optimistisch moeten zijn, zowel in een unitair Belgie als in een onafhankelijk Vlaanderen.
Er zijn nl. heel veel mensen die pessimistisch of optimistisch zijn, ongeacht hoeveel en welke regering/beleid we hebben.
Ik stem voor het vlaams niveau in ieder geval rekening houdend met het federaal niveau en ik neem aan dat ik niet de enige ben.
Het resultaat van verkiezingen op vlaams niveau zou wel eens een stuk anders kunnen zijn als er geen federaal niveau meer is.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Verbannen Gebruiker
Vlaams Belang en NVA samen: dat is ook economisch links en economisch rechts samen in een regering. Durf jij voorspellen wat er gaat gebeuren met belastingen voor sparen en beleggen, of belastingen in het algemeen?
Sinds wanneer zijn taksen op sparen en beleggen of belastingen in het algemeen Vlaamse bevoegdheid? Of suggereer je misschien dat NVA en Vlaams Belang samen in een federale regering terecht gaan komen LOLhuisjetuintjefiets schreef: ↑15 juli 2023, 17:48Vlaams Belang en NVA samen: dat is ook economisch links en economisch rechts samen in een regering. Durf jij voorspellen wat er gaat gebeuren met belastingen voor sparen en beleggen, of belastingen in het algemeen?
Als het van NVA afhangt graag genoeg, al is het maar om over het verder opsplitsen van België te onderhandelen, de PS is daar de onvermijdelijke tegenpartij in. Als het van de PS en SPA afhangt idem, als ze maar genoeg van hun eisen in ruil krijgen. Je kunt van de PS zeggen wat je wil maar die partij blijft tenminste trouw aan hun verkiezingsprogramma en is loyaal tov gesloten akkoorden. Kun je van MR en VLD niet zeggen, ook bij de PS is er tijdens deze regering de nodige wrevel ontstaan tov de MR.
-
- Hero Member
- Contacteer:
NVA ziet in de PS zoals vortex al beaamde een betrouwbare partner. Dat is wat NVA zoekt. Ze hebben niets aan partijen die draaien met de wind. Je kan in ruil voor veel geld veel teweegbrengen in België (en beide partijen zijn regionalistisch ingesteld)