Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Mijn moedertaal, vroeger was Vloams ooit de Witte gelezen, mijnheer de schoolmeester.
Ga je veel werk aan hebben om in mooi Nederlands te vertalen.
Of ga je Ernest Claes er ook op aanspreken op zijn taalgebruik.
Schoolmeesters, zucht, zucht.
Zelfs dat van die nagel verstaan de meesten niet.
Bokes met choco I.p.v toespijs. (nog zoiets) heel erkenbaar voor diegene met eelt op hun handen.
Laatst gewijzigd door burgundy op 20 juli 2023, 15:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Ik heb de vraag gesteld aan chatGPT.
Ik denk dat ChatGPT ook een beetje verward is.
Als AI het al niet snapt, ligt het niet aan jou
burgundy schreef: ↑20 juli 2023, 15:04Mijn moedertaal, vroeger was Vloams ooit de Witte gelezen, mijnheer de schoolmeester.
Bokes met choco I.p.v toespijs. (nog zoiets) heel erkenbaar voor diegene met eelt op hun handen.
[quote=Aerolla post_id=586766 time=1689858882 user_id=40031]
Staat nochtans je zal moeten gaan lezen om antwoorden te vinden.
Moet het Engels er bij ? tax treaties.
Staat nochtans je zal moeten gaan lezen om antwoorden te vinden.
Moet het Engels er bij ? tax treaties.
Laatst gewijzigd door burgundy op 20 juli 2023, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
En in Brussel lachen ze.
Het plebs is tegen mekaar bezig.
Kwestie ter zake te gaan.
Het plebs is tegen mekaar bezig.
Kwestie ter zake te gaan.
Onnozelaar. Ik vraag aan Trivium hoe hij iets concreet wenst aan te pakken en welke keuze hij wilt maken. Natuurlijk staat dat niet op wiki.burgundy schreef: ↑20 juli 2023, 14:58 En gaat hieronder over uw vraag aan Trivium.
Kwestie van te weten welke vraag een uur geleden gesteld aan betrokkene.
Kan AI of Wikipedia u dit niet uitleggen.
Al ooit van belasting verdragen gehoord.
Al ooit van verdragen gehoord in kader van ziekte verzekering.
Dus nog veel leeswerk en uw vragen worden beantwoord.
Je quote mij verkeerd. Nogmaals. Dat is niet netjes.burgundy schreef: ↑20 juli 2023, 15:04Mijn moedertaal, vroeger was Vloams ooit de Witte gelezen, mijnheer de schoolmeester.
Voor de rest slaat je redenering nergens op. Ook in het dialect bevat een zin minstens een onderwerp en een werkwoord.
Schelden is u niet vreemd.
Blijkbaar nog heel veel te leren op deze wereld.
Want uw vragen zijn gewoon op te zoeken hoe zoiets aan te pakken.
Maar ja laat een ander het maar opzoeken.
En jammer en ga u helaas u deze info niet op een schoteltje aanbieden.
Waarom zou men van nationaliteit moeten veranderen om pakweg ergens zijn domiciel in Europa of elders te nemen.
Ga je de taal leren, zal wel heel handig zijn.
Ziekte - belastingen is al aan bod gekomen.
Echt heel slimme vragen.
Zit ikzelf met een vraag.
Ga ik zelf op zoek naar antwoorden.
Geraak ik aan de antwoorden niet uit, ga ik op zoek naar hulp en liefst bij iemand die niet denkt, maar zeker is van de correcte info.
Ga ook effe schoolmeester spelen: hij wilt moet wel degelijk hij wil maken zijn.
Absoluut.
Nee hoor. Mijn vraag is niet wat de ideale manier is om dat aan te pakken. Ik ben zelf immers helemaal niet geinteresseerd in een dergelijke onderneming. Mijn vraag was specifiek naar een persoon gericht en hoe hij daar zelf mee wenst om te gaan.
Nee, gelukkig.
Goed, dan kunnen we dit forum misschien beter opdoeken, als we mekaar niet meer mogen challengen, van gedachten wisselen, vragen stellen, oplossingen bedenken en tegengas geven.
Inderdaad! Bedankt om mij te corrigeren. Dikke zoen!
-
- Verbannen Gebruiker
Iemand die vlak voor zijn pensioen is, heeft heel zijn leven bijna 0 belastingen betaald op sparen en beleggen.sintorama schreef: ↑20 juli 2023, 10:11Voor wie vlak voor zijn pensioen staat is dat heel slechts nieuws.huisjetuintjefiets schreef: ↑19 juli 2023, 17:59 De bedoeling van de tax shift is om de werkenden minder te belasten, en de spaarders en beleggers meer.
Vastgoed: is geëxplodeerd in waarde.
Aandelen: zijn geëxplodeerd in waarde.
Belastingen op meerwaarde: 0 euro.
België is het meest fiscaal vriendelijkste land ter wereld.
België heeft diepe putten in de begroting omdat ze al die jaren sinterklaas hebben gespeeld aan de inwoners.
Niet aan de werkende mens. Wel aan wie al veel geld heeft. Hoe meer geld je hebt, hoe groter het cadeau.
Ze doen dat nog steeds, maar iedereen van spaargids belegt blijkbaar steeds in die beleggingen die zwaarst belast worden. En dan klagen.
Ik maak nog steeds gebruik van het feit dat meerwaarden NIET belast worden.
Maar ik besef dat dit een abnormale situatie is. Ik vind het niet normaal om 0 belastingen te betalen op meerwaarde. Maar als het zo is, dan kan ik dat alleen maar gebruiken.
En als Bouchez van MR zegt: het is niet normaal dat iemand die niet werkt, evenveel verdient als iemand die wel werkt, en zelfs een hoger pensioen heeft, dan zeggen de Vlaamse partijen (allemaal links want OpenVLD telt niet meer mee, en NVA staat helemaal alleen): wat is daar verkeerd aan?
Spaargids is trouwens enorm links. Vooral degene die een vergoeding hebben, pleiten ervoor dat degene die werken, tot 80% belast worden op hun loon (55% directe belastingen + sociale zekerheid + gemeentetaks).
Maar omdat MR dat niet normaal vindt: geen tax shift.
Goed. Dan zal ik de komende jaren ook 0 euro belastingen betalen op sparen en beleggen. Ik vind het niet normaal, maar als het zo is ...
Ik ben blij dat je je ongerust maakt over mijn welzijn daar ter plaatse maar om je gerust te stellen. De taal spreek ik voor een groot deel al, toch genoeg om me verstaanbaar te maken en ik zal alles doen om mij vlotjes te integreren.sintorama schreef: ↑20 juli 2023, 14:08En hoe zie je dat concreet? Ga je dan ook van nationaliteit veranderen? En zo ja, naar welke? Want anders word je nog altijd belast door Belgie. Maar in andere landen kunnen ze dan weer minder gunstige belastingsregimes hebben op roerend vermogen.
Ga je ook de lokale taal leren, deelnemen aan het plaatselijke openbare leven zoals verenigingen etc? Hoe vaak denk je terug te keren naar Belgie? Wat met vrienden en familie, hoe vaak ga je die nog zien?
Ik heb sowieso al maar een af en toe band met mijn familie dus dat is geen probleem en als de kinderen willen komen dan betaal ik wel hun ticket.
Terugkeren naar hier? Zo weinig mogelijk.
Er zijn mij al duizenden mensen vooraf gegaan dus zo moeilijk is het niet hoor.
-
- Verbannen Gebruiker
Toen bekend werd dat er een voorstel was om het pensioen te verhogen voor wie 20 jaar echt gewerkt had, vroeg een ander zich hier af of de jaren dat hij een vergoeding had, meetelde om aan die 20 jaar echt gewerkt, te komenhuisjetuintjefiets schreef: ↑20 juli 2023, 17:53 Spaargids is trouwens enorm links. Vooral degene die een vergoeding hebben, pleiten ervoor dat degene die werken, tot 80% belast worden op hun loon (55% directe belastingen + sociale zekerheid + gemeentetaks).
De linksen werken blijkbaar nooit.
Het zijn alleen de rechtsen die werken.
Opnieuw wat bijgeleerd.
Ik vind de gebruikers op het forum vaak enorm rechts.. Geradicaliseerd rechts.
Als je telkens weer geconfronteerd wordt met extra taksen en belastingen om je gespaarde geld en eigendommen te belasten om dat weg te geven aan niet belgen of inactieven zou je wel rechts worden denk ik.
Links staat gelijk met alles uitdelen zonder er iets voor te willen doen. Gewoon afpakken van wie werkt of spaart.
Waarom zouden die op een forum als dit te vinden zijn?
Links staat gelijk met alles uitdelen zonder er iets voor te willen doen. Gewoon afpakken van wie werkt of spaart.
Waarom zouden die op een forum als dit te vinden zijn?