Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Zoals m-peeters zegt is het percentage bij de ambtenaren ongeveer 0 procent. In de privé zal het wat meer zijn.
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Soms moet je ook eens een beetje moeite doen om de voorgaande berichten te lezen …vortex schreef: ↑11 juli 2023, 12:26Trivium schreef: ↑11 juli 2023, 12:15 We vergeten nog een heel aantal voordelen die statutaire ambtenaren ook niet hebben zoals, gratis hospitalisatieverzekering, eco-cheques, volwaardige 13e maand, enz, enz. Ik weet niet of iedereen van die ambtenaren nu al maaltijdcheques krijgt maar daar hebben ze ook heel lang op moeten wachten.
En jij denkt dat iedere werknemer in de privaat sector een groepsverzekering, maaltijdcheques, 2de pijler, enz... heeft? Dat zijn allemaal per bedrijf verkregen CAO voordelen vaak als alternatief voor extra loon toegekend.
Iemand met mijn functie heeft in de privé-sector altijd een groepsverzekering en bedrijfswagen …O ja, in de prive-sector heeft volgens SD Worx zowat 60% van de werknemers een groepsverzekering en 25% een bedrijfswagen. In de overheidssector zal dat in beide gevallen voor statutaire ambtenaren heel dicht bij de 0% liggen …
Bent u werkzaam bij gemeentelijke afvalophaal dienst als chauffeur ?
En soms moet je ook eens moeite doen om een bericht te begrijpen...
De vergelijking "ambtenaren krijgen geen maaltijdcheques, enz... zoals in de privaat", gaat niet op wanneer slechts een deel in de privaat die voordelen heeft. Dat zijn zoals gezegd geen statutaire verworvenheden, wel op bedrijfsniveau bekomen CAO voordelen.
Voor de doven en hardhorigen: niet iedereen in de private sector (dus geen 100%) maar toch ruim 60% heeft een groepsverzekering, ongeacht de sector of toepasselijke CAO.vortex schreef: ↑11 juli 2023, 12:26Trivium schreef: ↑11 juli 2023, 12:15 We vergeten nog een heel aantal voordelen die statutaire ambtenaren ook niet hebben zoals, gratis hospitalisatieverzekering, eco-cheques, volwaardige 13e maand, enz, enz. Ik weet niet of iedereen van die ambtenaren nu al maaltijdcheques krijgt maar daar hebben ze ook heel lang op moeten wachten.
En jij denkt dat iedere werknemer in de privaat sector een groepsverzekering, maaltijdcheques, 2de pijler, enz... heeft? Dat zijn allemaal per bedrijf verkregen CAO voordelen vaak als alternatief voor extra loon toegekend.
Als sommigen hier dan toch alles willen stroomlijnen, dan misschien eerst de groepsverzekering, de volwaardige 13e maand, de hospitalisatieverzekering … (ik laat de bedrijfswagen even buiten beschouwing) veralgemenen voor de ambtenaren en werknemers die dit nog niet krijgen.
PS: stroomlijnen veronderstelt dat er verschillen zijn … anders valt er niks te stroomlijnen
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 11 juli 2023, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
[/quote]
Neen, ik ben privé-chauffeur voor de heer minister professor Frank “burn that money” Vandenbroucke
[/quote]
Gefeliciteerd met uw zeer mooie job. Ik dacht dat de heer professor minister VDB aan carpooling deed met mevrouw Genez en minister Q ?
Neen, ik ben privé-chauffeur voor de heer minister professor Frank “burn that money” Vandenbroucke
[/quote]
Gefeliciteerd met uw zeer mooie job. Ik dacht dat de heer professor minister VDB aan carpooling deed met mevrouw Genez en minister Q ?
Welk masker? Overigens is het wel lollig dat velen de 8 miljard van Vlaanderen aan Wallonie door het Vlaams Belang en NVA wel als normaal getal vinden. Waar die partijen niet anders doen dan mensen tegen elkaar opzetten.m-peeters schreef: ↑10 juli 2023, 18:46
De maskers vallen af: Bassie is een doodgewone PVDA-communist. Extreem-links is voor mij even gevaarlijk als extreem-rechts. Elders op dit forum kan je enkele partijstandpunten van de PVDA terugvinden.Not my cup of tee …Ik heb hun programma wel al eens doorgenomen en wat me tegen de borst stuit is het volgende:
- hun communicatie heeft heel wat populistische trekjes, aangezien ze vaak van leer trekken tegen ‘de rijken’ of ‘de elite’ en daarmee de polarisatie voeden. Maar net zoals bv. het VB verdelen ze de bevolking in 2 groepen en wordt de ene groep geviseerd (in dit geval, de rijken ipv de vreemdelingen).
- economisch staan ze ver van de realiteit: “laat de rijken de crisis betalen” is hun laatste voorstel met een rijkentaks. Ze becijferen zelf de opbrengst op 8 miljard euro. Een peulschil op een begroting van ca. 250 miljard voor alle Belgische overheden samen. Maar ze geven de onwetende burger de indruk “het geld te halen waar het zit” en niet bij de gewone burger. Frankrijk heeft ook zo’n taks ooit ingevoerd. Die bracht zowat 200 miljoen euro op maar werd terug afgeschaft nadat ondernemers Frankrijk dreigden te verlaten. Andermaal populisme ten top dus …
- de PVDA is niet echt democratisch te noemen: ze wil de vrije keuze over hoe mensen hun leven inrichten afnemen (zoals de vrijheid van onderwijs bv.). Of de scheiding der machten beperken (rechtbanken zouden niet meer in sociale conflicten mogen tussenkomen bv.), afschaffen van begrotingstoezicht (een vrijgeleide van de overheid om te doen wat ze willen) enz …
Maar geen probleem: ik had altijd al meer sympathie voor Adriaan de acrobaat dan voor Bassie de clown
Je hebt echt geen idee waar de PVDA/PTB voor staat. Natuurlijk worden die aangevallen, het zou de rijke elite wel eens kunnen aanpakken en hun belasting-voordelen kunnen afnemen. Dat is de enige reden dat ze telkens leugens en onwaarheden verkondigen.
Stop met leugens te verkondigen, want wat je zegt is totaal niet waar de communisten voor staan. Je verkoopt bullshit.
Ik stem opnieuw op ze, het zijn de enigen die de elite gaat aanpakken, alsook de politieke graaiers en al de rest.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Bassie is precies boos ?
Ik vrees dat ik tot “de elite” behoor want mijn partner en ik werken allebei, hebben een eigen woning en een beetje spaargeld
Waarom niet tot dezelfde hoogte als de ambtenaren pensioenen? Of kan vadertje staat dat niet trekken?
Je moest eens weten hoeveel van die 60% een belachelijke groepsverzekering hebben.m-peeters schreef: ↑11 juli 2023, 12:09Dat klinkt al veel beter …
O ja, in de prive-sector heeft volgens SD Worx zowat 60% van de werknemers een groepsverzekering en 25% een bedrijfswagen. In de overheidssector zal dat in beide gevallen voor statutaire ambtenaren heel dicht bij de 0% liggen …
Ooit heeft een vakbond de vraag naar een groepsverzekering voor statutaire ambtenaren gesteld bij de onderhandelingen voor een nieuwe CAO en toen kwam als antwoord dat de groepsverzekering (2e pensioenuitkering) in feite al inbegrepen is in de 1e pijler, het wettelijke pensioen. Zodus, als je alles wil gelijktrekken dan ook graag een groepsverzekering voor statutaire ambtenaren. En als je dan toch pensioenen wil vergelijken van verschillende stelsels, tel dan steeds de 1e en 2e pijler samen …
Om te verduidelijken: In het bedrijf waar ik werk: Kaderleden, pakweg 25% een groepsverzekering waar 3,5 % van het brutoloon wordt in gestort. De overige 75%, een verzekering waar de werkgever 38 euro per maand in stort. Die laatste is een peulschil maar zit wel mee in uw 60%. Stop dus maar met te zeggen “die van de privé “ allemaal grote groepsverzekeringen (of om het gat dicht te rijden tussen statutair / privé) hebben.
Laatst gewijzigd door Predah op 12 juli 2023, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb eens nagekeken bij mij.
Nu krijg ik 46€/maand voor mijn groepsverzekering.
6 jaar geleden bij mijn vorige werkgever, was dit 166€/maand
Nu krijg ik 46€/maand voor mijn groepsverzekering.
6 jaar geleden bij mijn vorige werkgever, was dit 166€/maand
Je leest dingen die er niet staan. Nergens heb ik iets gezegd over de hoogte van de bedragen uit de groepsverzekering,. Ik heb enkel verwezen naar cijfers van SD Worx die zeggen dat 60% van de werknemers uit de private sector een groepsverzekering heeft. De rest verzin je zelf …Predah schreef: ↑12 juli 2023, 08:05Je moest eens weten hoeveel van die 60% een belachelijke groepsverzekering hebben.m-peeters schreef: ↑11 juli 2023, 12:09
Dat klinkt al veel beter …
O ja, in de prive-sector heeft volgens SD Worx zowat 60% van de werknemers een groepsverzekering en 25% een bedrijfswagen. In de overheidssector zal dat in beide gevallen voor statutaire ambtenaren heel dicht bij de 0% liggen …
Ooit heeft een vakbond de vraag naar een groepsverzekering voor statutaire ambtenaren gesteld bij de onderhandelingen voor een nieuwe CAO en toen kwam als antwoord dat de groepsverzekering (2e pensioenuitkering) in feite al inbegrepen is in de 1e pijler, het wettelijke pensioen. Zodus, als je alles wil gelijktrekken dan ook graag een groepsverzekering voor statutaire ambtenaren. En als je dan toch pensioenen wil vergelijken van verschillende stelsels, tel dan steeds de 1e en 2e pijler samen …
Om te verduidelijken: In het bedrijf waar ik werk: Kaderleden, pakweg 25% een groepsverzekering waar 3,5 % van het brutoloon wordt in gestort. De overige 75%, een verzekering waar de werkgever 38 euro per maand in stort. Die laatste is een peulschil maar zit wel mee in uw 60%. Stop dus maar met te zeggen “die van de privé “ allemaal grote groepsverzekeringen (of om het gat dicht te rijden tussen statutair / privé) hebben.
Maar blijkbaar is de afgunst naar ambtenarenpensioenen groot: wat houdt je dan tegen om voor de overheid te gaan werken? Je hebt een aantal voordelen (zoals een hoger pensioen) maar ook een aantal nadelen (lager loon, geen volwaardige 13e maand, geen groepsverzekering …). Maar blijkbaar kijk je enkel naar de voordelen. Het gras is altijd groener aan de overkant …