Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Graag uitleg over wat je insinueert wat ik zou willen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Awel, je wil "verandering" ... m.a.w. anderen dan diegenen die nu aan de macht zijn ... veel schieten er niet veel meer over buiten de twee met het woord "extreem" in de titel ... kies zelf maar in welke richting.
En als het toch dat niet is wat je wil zeggen, verduidelijk dan misschien wat je wel wilt.
Hoezo iedereen in de politiek? Ik zie slechts een handvol namen de revue passeren. En sinds wanneer is sociale media de referentie?
Ik wil vooral dat er gestopt wordt met de werkende mens uit te persen en dat er gestopt wordt met de profiteurs te ondersteunen. En daarmee bedoel ik niet de mensen die echt ziek zijn, die moeten wel ondersteund worden.Abatoetnie schreef: ↑12 juli 2023, 17:16Awel, je wil "verandering" ... m.a.w. anderen dan diegenen die nu aan de macht zijn ... veel schieten er niet veel meer over buiten de twee met het woord "extreem" in de titel ... kies zelf maar in welke richting.
En als het toch dat niet is wat je wil zeggen, verduidelijk dan misschien wat je wel wilt.
Ik denk dat ik dat in vorige posts al duidelijk heb gemaakt maar misschien heb je erover gelezen. Het is je vergeven.
Voor wie ik ga stemmen heb ik al lang uitgemaakt maar misschien maakt LDD ook nog een kans op mijn stem. Eerst eens zien of ze daadwerkelijk gaan opkomen, hoe hun programma eruit zal zien en wie er op de lijsten zal staan.
Ik zie trouwens dat 84 procent van de respondenten gestemd heeft voor geen vertrouwen in deze regering, dus die willen ook verandering.
Gelet op het feit dat zowat alle partijen in deze regering zitten verwacht je dan ook dat die allemaal voor extremen gaan stemmen?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik denk dat wij grotendeels een gelijkaardige visie hebben hoor.Trivium schreef: ↑12 juli 2023, 17:47 Ik wil vooral dat er gestopt wordt met de werkende mens uit te persen en dat er gestopt wordt met de profiteurs te ondersteunen.
En daarmee bedoel ik niet de mensen die echt ziek zijn, die moeten wel ondersteund worden.
Ik denk dat ik dat in vorige posts al duidelijk heb gemaakt maar misschien heb je erover gelezen. Het is je vergeven.
Voor wie ik ga stemmen heb ik al lang uitgemaakt maar misschien maakt LDD ook nog een kans op mijn stem. Eerst eens zien of ze daadwerkelijk gaan opkomen, hoe hun programma eruit zal zien en wie er op de lijsten zal staan.
Ik zie trouwens dat 84 procent van de respondenten gestemd heeft voor geen vertrouwen in deze regering, dus die willen ook verandering.
Gelet op het feit dat zowat alle partijen in deze regering zitten verwacht je dan ook dat die allemaal voor extremen gaan stemmen?
"Profiteurs" moeten eruit maar "in the grand scheme of things" denk ik niet dat het voor de begroting zo'n groot verschil zal uitmaken. Bv. een werkloze zijn uitkering afnemen na x tijd zal hem van de statistieken van de werkloosheid doen schuiven naar die van het ocmw.
En ja, ik verwacht een hele grote verschuiving naar de extremen, zowel links als rechts. Stel je maar voor dat die mathematisch gezien de enige mogelijkheid zijn tot een nieuwe regering. Extremen zijn nooit de oplossing en wat mij betreft LDD ook niet, JMDD is goed in oneliners maar die is vooral bezig om te zorgen dat hij zijn eigen zeteltje in het parlement kan behouden.
Diegenen die een tijdje geleden "verandering" beloofden zijn zelf deel van het establishment geworden, de volgende "belovers" gaan uiteindelijk dezelfde weg op gaan. Nu, ik zie ook niet direct een oplossing hoor
Of werklozen allemaal naar het OCMW verhuizen bij verlies van hun uitkering, betwijfel ik.Abatoetnie schreef: ↑12 juli 2023, 19:29Ik denk dat wij grotendeels een gelijkaardige visie hebben hoor.
"Profiteurs" moeten eruit maar "in the grand scheme of things" denk ik niet dat het voor de begroting zo'n groot verschil zal uitmaken. Bv. een werkloze zijn uitkering afnemen na x tijd zal hem van de statistieken van de werkloosheid doen schuiven naar die van het ocmw.
BDW zei ooit: “bij beperking in de tijd vraagt 1/3 geen uitkering meer, 1/3 vindt werk. En die laatste 1/3 moet maar naar het OCMW.”
Of anders gezegd: 1/3 vindt “plots” wel werk, 1/3 doet geen moeite meer om een uitkering te krijgen en 1/3 krijgt een andere uitkering (OCMW …).
Het is maar hoe je het bekijkt …
Daar ben ik ook van overtuigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Maar dan nog, het is niet daar waar het grote geld zal gehaald worden.
Waarmee ik niet wil zeggen dat die er niet uit mogen.
Je zegt het zelf een paar berichtjes hoger dat de politici groepjes tegen groepjes op zet ... dit is het perfecte voorbeeld, de "werkenden" tegen die paar "profiteurs". Ze slagen er blijkbaar perfect in om tweedracht te zaaien, de ene keer zijn het de niet-werkenden, de langdurig zieken, dan zijn het de Walen, dan de allochtonen, dan de Limburgers ... en nu zijn ze zelfs al bezig tegen de huisvrouwen ... en iedere keer wordt er in meegegaan.
Je zegt het zelf een paar berichtjes hoger dat de politici groepjes tegen groepjes op zet ... dit is het perfecte voorbeeld, de "werkenden" tegen die paar "profiteurs". Ze slagen er blijkbaar perfect in om tweedracht te zaaien, de ene keer zijn het de niet-werkenden, de langdurig zieken, dan zijn het de Walen, dan de allochtonen, dan de Limburgers ... en nu zijn ze zelfs al bezig tegen de huisvrouwen ... en iedere keer wordt er in meegegaan.
Hela, niet aan de huwelijksquotiënt van de huisman raken, hé!
-
- Full Member
- Contacteer:
Rare conclusie: er zijn momenteel ca. 300.000 werklozen. Als 1/3 aan het werk gaat, 1/3 een andere uitkering (zoals OCMW) krijgt en 1/3 geen uitkering meer aanvraagt, dan “bespaar” je dus 200.000 uitkeringen (100.000 die aan het werk gaan + 100.000 die geen enkele uitkering meer aanvragen.Abatoetnie schreef: ↑12 juli 2023, 21:08 Maar dan nog, het is niet daar waar het grote geld zal gehaald worden.
Voor mij is dat wel “ het grote geld gaan halen” ….
Of werklozen allemaal naar het OCMW verhuizen bij verlies van hun uitkering, betwijfel ik.
BDW zei ooit: “bij beperking in de tijd vraagt 1/3 geen uitkering meer, 1/3 vindt werk. En die laatste 1/3 moet maar naar het OCMW.”
Of anders gezegd: 1/3 vindt “plots” wel werk, 1/3 doet geen moeite meer om een uitkering te krijgen en 1/3 krijgt een andere uitkering (OCMW …).
Als men dan ook nog eens de moeite doet om de vele langdurig zieken wat meer te controleren en begint te activeren, desnoods geleidelijk dan is de winst nog groter.
-
- Full Member
- Contacteer:
Wees vooral blij dat je zelf niet langdurig ziek bent, je zou misschien wel anders praten ... het is eenvoudig anderen te bekritiseren maar zoals ik al eerder hier zei, de empathie op dit forum is ver te zoeken
Het woord "activeren" alleen al, alsof je over machines bezig bent waar een aan/uit-knopje aan is
Het woord "activeren" alleen al, alsof je over machines bezig bent waar een aan/uit-knopje aan is
Ik stel voor dat je gewoon eens op mijn naam klikt en dan mijn posts van een paar dagen geleden leest dan zul je merken dat ik wel iets serieus mankeer en toch werk. Je mag altijd een pb sturen indien je wat extra info wil.Abatoetnie schreef: ↑13 juli 2023, 09:54 Wees vooral blij dat je zelf niet langdurig ziek bent, je zou misschien wel anders praten ... het is eenvoudig anderen te bekritiseren maar zoals ik al eerder hier zei, de empathie op dit forum is ver te zoeken
Moeilijke vraag.
Ik situeer mezelf binnen de 'groenlinkse' hoek.
Ik ben geneigd mijn vertrouwen aan Vivaldi te geven. Er zijn wel een paar 'maars' aan verbonden.
Ze krijgen momenteel heel veel (terechte) kritiek. Sommige figuren binnen Vivaldi kijken vooral op de korte termijn. We hebben politici nodig die over verkiezingen heen kijken en de zoden leggen voor een duurzaam beleid.
Ze mogen ook eens deftig beginnen communiceren. Ze geven veel te veel voorzet die extremen maar dienen binnen te koppen.
Momenteel zie ik ook niet echt een 'beter' alternatief. NVA schiet graag op Vivaldi, maar zelf hebben ze het ook niet echt beter gedaan. Ik denk maar bijvoorbeeld aan de besparingen in de zorg en bij justitie. Francken hield er schimmige zaakjses op na wat betreft handel in humanitaire visa maar gaat nu wel de kop eisen van een minister die eenzelfde soort fout maakte?
Mijn grote angst, is dat de weg open ligt voor extremen als Vlaams Belang en PvdA.
Ik situeer mezelf binnen de 'groenlinkse' hoek.
Ik ben geneigd mijn vertrouwen aan Vivaldi te geven. Er zijn wel een paar 'maars' aan verbonden.
Ze krijgen momenteel heel veel (terechte) kritiek. Sommige figuren binnen Vivaldi kijken vooral op de korte termijn. We hebben politici nodig die over verkiezingen heen kijken en de zoden leggen voor een duurzaam beleid.
Ze mogen ook eens deftig beginnen communiceren. Ze geven veel te veel voorzet die extremen maar dienen binnen te koppen.
Momenteel zie ik ook niet echt een 'beter' alternatief. NVA schiet graag op Vivaldi, maar zelf hebben ze het ook niet echt beter gedaan. Ik denk maar bijvoorbeeld aan de besparingen in de zorg en bij justitie. Francken hield er schimmige zaakjses op na wat betreft handel in humanitaire visa maar gaat nu wel de kop eisen van een minister die eenzelfde soort fout maakte?
Mijn grote angst, is dat de weg open ligt voor extremen als Vlaams Belang en PvdA.