(Moes)tuin
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: (Moes)tuin

Maar aangezien de politiekers zich overal moeien - zelfs in mijn lochting - moest het vroeg of laat zo uitdraaien.

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Je zou als politieker voor minder ...vast te stellen zien wat je hier nu weer uitkraamt :CarpeNoctem schreef: ↑16 april 2025, 21:10 Maar aangezien de politiekers zich overal moeien - zelfs in mijn lochting - moest het vroeg of laat zo uitdraaien.![]()
Die PFAS in Zwijndrecht in de grond , uiteraard is de oorzaak daarvan de politiek ....CarpeNoctem schreef: ↑16 april 2025, 19:25 Ik woon gelukkig zo'n 100 km van Zwijndrecht, de gemeente - met de linkse Groene burgemeester- die zowat gans Vlaanderen van PFAS voorzien heeft.
Vega zou het zo verwoorden :
On topic : ik ben nog niet in de fase beland dat ik mijn dagelijkse 3-4 eitjes aan het vernietigen ben… en de zaadjes voor courgettes gaan binnenkort ook de grond in
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En wat precies is er fout aan die zin?KV schreef: ↑16 april 2025, 21:34Je zou als politieker voor minder ...vast te stellen zien wat je hier nu weer uitkraamt :CarpeNoctem schreef: ↑16 april 2025, 21:10 Maar aangezien de politiekers zich overal moeien - zelfs in mijn lochting - moest het vroeg of laat zo uitdraaien.
CarpeNoctem schreef: ↑16 april 2025, 19:25 Ik woon gelukkig zo'n 100 km van Zwijndrecht, de gemeente - met de linkse Groene burgemeester- die zowat gans Vlaanderen van PFAS voorzien heeft.
Ik daarentegen hou het eerder op:
Goed bezig!
Ik ga mijn hond wel moeten leren om overeen te komen met die robot. Hij is niet erg op die indringer gesteld

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Jij verdraait (zoals altijdKV schreef: ↑16 april 2025, 21:34Die PFAS in Zwijndrecht in de grond , uiteraard is de oorzaak daarvan de politiek ....CarpeNoctem schreef: ↑16 april 2025, 19:25 Ik woon gelukkig zo'n 100 km van Zwijndrecht, de gemeente - met de linkse Groene burgemeester- die zowat gans Vlaanderen van PFAS voorzien heeft.

Dr politiek - ook de Groene burgemeesters van Zwijndrecht - heeft de vervuiling niet veroorzaakt maar heeft vooral gefaald in de aanpak en de communicatie van het PFAS probleem. Het was al sinds 2004 geweten dat er daar in Zwijndrecht een probleem was. Maar de Groene burgervaders van Zwijndrecht - altijd bezorgd om het welzijn van hun bevolking - kozen ervoor om bijna 20 jaar lang niks te doen …
https://businessam.be/wist-burgemeester ... j-beweert/
Wist burgemeester Zwijndrecht meer af van gezondheidsimpact PFOS dan hij beweert?
Burgemeester André Van de Vyver (Groen) was maandag op de hoorzitting over de PFOS-vervuiling door chemiebedrijf 3M in Zwijndrecht nog formeel: nooit waarschuwden de Vlaamse instanties of overheden hem voor de gezondheidsrisico’s. Maar een uitgelekte mail lijkt dit tegen te spreken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ja, de allesweter weer aan het woord.
Zou het fijne er van kunnen vertellen, maar ge gaat op uw honger blijven zitten.
Blijf maar nonsens vertellen een inwoner van B.K.Z.
Informeer maar eens bij Hannes.
Estate Guru believer.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Je quote is (wederom) verkeerd. Het is een uitspraak van BusinessAM, niet van mij.

Je weet zogezegd veel meer …maar wil het niet vertellen. Dan is het ook niet relevant

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Een tip voor alle robotmaaiers :CarpeNoctem schreef: ↑15 april 2025, 19:27 ...
De tuin zelf: dit weekeinde heb ik na lang wikken en wegen zo'n robotmaaier aangeschaft. Maar aangezien ik esthetiek nogal belangrijk ...
Misschien is de esthetiek nogal belangrijk maar laat daarom zeker niet een robotmaaier werken als het donker is.
Het is geweten dat robotmaaiers niet goed egels herkennen en omgekeerd. De egels beschermen zich door in een bolletje te rollen en de robot gaat er gewoon over. Ik bespaar jullie beelden van de gevolgen voor de egel. Zonder dringende verzorging zal ie het niet overleven.
Schildpadden kunnen er soms ook niet tegen.
Ik heb mij dat ook laten vertellen.
Ooit heeft mijn robotmaaier (bij klaarlichte dag) een vogel versnipperd. Ik ga ervan uit dat die vogel aan iets andere gestorven is en reeds dood op de gazon lag. Kan me niet voorstellen dat een vogel op zijn plaats blijft zitten tot het te laat is.
Tuinspeelgoed, sportschoenen en badkledij zijn ook al slachtoffer geweest.
Ooit heeft mijn robotmaaier (bij klaarlichte dag) een vogel versnipperd. Ik ga ervan uit dat die vogel aan iets andere gestorven is en reeds dood op de gazon lag. Kan me niet voorstellen dat een vogel op zijn plaats blijft zitten tot het te laat is.
Tuinspeelgoed, sportschoenen en badkledij zijn ook al slachtoffer geweest.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
+1000 Egels zijn ook uw dikke vriend als tuinier, ze eten graag slakken!iejoor schreef: ↑20 april 2025, 16:25Een tip voor alle robotmaaiers :CarpeNoctem schreef: ↑15 april 2025, 19:27 ...
De tuin zelf: dit weekeinde heb ik na lang wikken en wegen zo'n robotmaaier aangeschaft. Maar aangezien ik esthetiek nogal belangrijk ...
Misschien is de esthetiek nogal belangrijk maar laat daarom zeker niet een robotmaaier werken als het donker is.
Het is geweten dat robotmaaiers niet goed egels herkennen en omgekeerd. De egels beschermen zich door in een bolletje te rollen en de robot gaat er gewoon over. Ik bespaar jullie beelden van de gevolgen voor de egel. Zonder dringende verzorging zal ie het niet overleven.
Schildpadden kunnen er soms ook niet tegen.
Een robotmaaier om mollen te doden, koop ik direct .... 

Mollen hebben ook een goeie kant. Maar slechte ook zeker wel.
Een robotmaaier stopt toch voor alles waar hij tegenaan botst ?
Ik heb er geen... ik wil er geen... mijn grastuin heeft te veel stukken met struiken en bloemen.
En die dingen 's nachts laten rijden.... man, man, man, die batterij gaat geen 24 uur mee he
Ik heb er geen... ik wil er geen... mijn grastuin heeft te veel stukken met struiken en bloemen.
En die dingen 's nachts laten rijden.... man, man, man, die batterij gaat geen 24 uur mee he
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Een robotmaaier stopt en draait als hij ergens tegenaan botst (bvb paal, boom), maar te zachte of te lage voorwerpen worden mogelijk "overreden". De mesjes van zo'n ding zijn klein maar vlijmscherp en roteren aan een heel hoge snelheid.Destereir schreef: ↑23 april 2025, 12:31 Mollen hebben ook een goeie kant. Maar slechte ook zeker wel.
Bomen en struiken zijn geen probleem voor zo'n maaier, integendeel. Je kunt daarmee je tuin heel mooi inrichten zodat de maaier netjes om de struiken heen rijdt, de bloemperken ongemoeid laat etc. Je kunt tot op de centimerter nauwkeurig bepalen tot waar er mag gras gemaaid worden. Met switchboxes kun je zelfs tijdsschema's installeren, bvb als je een bepaald deel van de tuin in de zomer met wilde bloemen wilt, maar na het seizoen weer strak afgemaaid.
En uiteraard gaat die batterij geen 24h mee, eerder een uur ofzo. Maar telkens de batterij bijna leeg is gaat hij naar zijn station om terug op te laden en weer verder te maaien. Je kunt hem dus letterlijk 24/7 laten werken. Maar je kunt dus best de maaier instellen dat hij pas begint rond de middag en doordoet tot 's avonds (i.e. de persiode van de dag waarin je gras groeit). Afhankelijk van hoe snel je gras groeit en hoe strak je het allemaal wilt kun je hem dan elke dag of om de 2 dagen laten rijden.
Mollen hoeven niet dood. Ze blijven vanzelf weg als er voldoende "beweging" is in je tuin (lawaai, muziek, spelende of rennende kinderen,...)
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Wel, hier hebben we honden die in onze tuin continu op jacht gaan naar allerlei muizen, ratten, mollen, toch blijven die mollen onze tuin verprutsen.patrick4 schreef: ↑23 april 2025, 13:14Mollen hoeven niet dood. Ze blijven vanzelf weg als er voldoende "beweging" is in je tuin (lawaai, muziek, spelende of rennende kinderen,...)Destereir schreef: ↑23 april 2025, 12:31 Mollen hebben ook een goeie kant. Maar slechte ook zeker wel.
Natuurlijk. Die willen het jouw betaald zetten.
Wat tuin hier betreft hebben we, gezien 2 pony's en 4 schapen, getracht een paradise paddock te maken. Alles wat we zetten moet voor de dieren eetbaar zijn.
Maw vooral fruitstruiken en bomen. Denk aan aardbei, braam, framboos, zwarte bes, kruisbes, blauwe bes, moerbei, mispel, kerselaar, perelaar en appelaar.
Dit aangevuld met vlier, lijsterbes, wilg, berk, meidoorn, sporkehout, linde. Verder verschillende soorten wilde heesters van roos, citroenverbena, muntsoorten, rozemarijn, citroenmelisse, salie, verbena, heemst, guldenroede, kaasjeskruid en moerasspirea.
Fruit voor ons ( vooral), bladeren en zachte twijgen voor de dieren, het hout voor de kachel.
Ideale samenwerking zo.
Maw vooral fruitstruiken en bomen. Denk aan aardbei, braam, framboos, zwarte bes, kruisbes, blauwe bes, moerbei, mispel, kerselaar, perelaar en appelaar.
Dit aangevuld met vlier, lijsterbes, wilg, berk, meidoorn, sporkehout, linde. Verder verschillende soorten wilde heesters van roos, citroenverbena, muntsoorten, rozemarijn, citroenmelisse, salie, verbena, heemst, guldenroede, kaasjeskruid en moerasspirea.
Fruit voor ons ( vooral), bladeren en zachte twijgen voor de dieren, het hout voor de kachel.
Ideale samenwerking zo.