Montea
TIP
Re: Montea
Het gaat goed omhoog met Montea. Op 1 maand van 47 € naar nu 56,40 €...en dat zonder veel nieuws...Niet dat ik klaag, ze gaan de weg van WDP op.
Weet er iemand of er dit najaar nog een dividend uitgekeerd wordt ?
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar kan het helaas niet meer terugvinden...
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar kan het helaas niet meer terugvinden...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dag Annetje,
Over een eventueel interimdividend van Monteo heb ik helemaal niets gelezen.
De voorbije jaren werd het dividend ook steeds in mei/juni uitgekeerd, dmv een jaardividend.
Het gebeurde dat de coupon in 2 delen was opgesplitst omwille van een kapitaalverhoging. Maar dat had dan enkel een impact op de ex-date, niet op de pay date. Pay date: steeds mei/juni, ook bij die "opgesplitste coupons".
'k Zeg niet dat een interimdividend niet kan, maar ik ben er in elk geval niet van op de hoogte, en ik volg de GVV's toch vrij goed op.
Groetjes
Over een eventueel interimdividend van Monteo heb ik helemaal niets gelezen.
De voorbije jaren werd het dividend ook steeds in mei/juni uitgekeerd, dmv een jaardividend.
Het gebeurde dat de coupon in 2 delen was opgesplitst omwille van een kapitaalverhoging. Maar dat had dan enkel een impact op de ex-date, niet op de pay date. Pay date: steeds mei/juni, ook bij die "opgesplitste coupons".
'k Zeg niet dat een interimdividend niet kan, maar ik ben er in elk geval niet van op de hoogte, en ik volg de GVV's toch vrij goed op.
Groetjes
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Jij bent idd een goede bron om te volgen .
Vermoedelijk heb ik in mijn overzicht de nog te krijgen dividenden (periode's) van Tinc bij Montea gezet (1 lijn verschil). Bij deze rechtgezet
Vermoedelijk heb ik in mijn overzicht de nog te krijgen dividenden (periode's) van Tinc bij Montea gezet (1 lijn verschil). Bij deze rechtgezet
Montea zal 98% bezettingsgraad hebben einde 2018. (100% in België)
http://www.montea.com/nl/news/bezetting ... -in-belgie
http://www.montea.com/nl/news/bezetting ... -in-belgie
In lijn met de verwachtingen verhoogt MONT het dividend met 3% tot €2.24 bruto.
zie persbericht q3. Het (EPRA) resultaat is gestegen met 10% - maar er zijn ook ~€2M aandelen meer.
zie ook: Montea scherpt jaardoelstellingen aan
zie persbericht q3. Het (EPRA) resultaat is gestegen met 10% - maar er zijn ook ~€2M aandelen meer.
zie ook: Montea scherpt jaardoelstellingen aan
Montea an WDP, 2 toppertjes
Wat drijft Montea hoger vandaag?
+5,5%
EDIT:
+6,1%
+5,5%
EDIT:
+6,1%
Laatst gewijzigd door Jhn op 18 februari 2019, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Opportunisten, Bodemvissers? Vorige vrijdag -3.25%
kapitaalverhoging!
de tijd:
de tijd:
13 procent korting
Om te vermijden dat de schuldgraad te ver zou oplopen (de groep wil onder de 55 procent blijven), wordt een grote kapitaalverhoging gelanceerd voor een bedrag van 160 miljoen euro.
De inschrijvingsperiode loopt van vrijdag 22 februari tot en met 28 februari. Negen toewijzingsrechten geven recht om in te schrijven op twee nieuwe aandelen. Zowel coupon 20, die het toewijzingsrecht vertegenwoordigt, als coupon 21, die het dividend voor het boekjaar 2018 vertegenwoordigt, wordt vandaag 21 februari nabeurs onthecht. De plaatsing van de scrips zal in principe gebeuren op 1 maart. ING leidt de plaatsing.
De uitgifteprijs bedraagt 56,20 euro per nieuw aandeel Montea. Dat vertegenwoordigt een korting van 13 procent op de slotkoers van woensdag (67,40 euro) en van 11 procent op de theoretische beurskoers (na onthechting van coupon 20 en coupon 21).
Met de kapitaaloperatie van 160 miljoen euro wil Montea meer ophalen dan bij zijn drie vorige kapitaalverhogingen van 2010 (40 miljoen euro), 2014 (52 miljoen euro) en 2017 (68 miljoen euro) samen.
wat denken jullie dat de koers gaat doen vandaag?
De coupon die het dividend vertegenwoordigd over 2018 wordt vandaag geknipt - logischer wijze zal de koers dus dalen. (was echter gisteren ook al gedaald - in afwachting of met voorkennis?)
Dit betekent ook dat de nieuwe aandelen die na de kapitaalverhoging zullen uitgedeeld worden niet in aanmerking komen voor het dividend over 2018 (€2.26)
Dit betekent ook dat de nieuwe aandelen die na de kapitaalverhoging zullen uitgedeeld worden niet in aanmerking komen voor het dividend over 2018 (€2.26)
Hier staat dat het dividend er maar pas vanavond afgaat.
Klopt deze info van de tijd dan niet?
Klopt deze info van de tijd dan niet?
Zowel coupon 20, die het toewijzingsrecht vertegenwoordigt, als coupon 21, die het dividend voor het boekjaar 2018 vertegenwoordigt, wordt vandaag 21 februari nabeurs onthecht.
Idd, de coupon wordt nabeurs onthecht. Beleggers nemen een ‘voorschot’
Als je nog geen aandelen van Montea hebt,wacht je dan best na 28 februari?Of zal de 13% korting al voelbaar zijn voor 28 febr?