Montea
TIP
Re: Montea
Op 'Beursgenoteerd vastgoed' legt Gwyde de zwakke schakel bloot van de Montea kapitaalverhoging, met de nodige strategische commentaar op de uitschuiver van vandaag.
Interessant Zwygy. Maar “de familie DePauw, die ook WDP” naar de beurs bracht is NIET de voornaamste aandeelhouder van MONT. Het is wel zo dat de voornaamste aandeelhouder een familie DePauw is - maar niet die van WDP. De beide groepen zijn wel familie van elkaar maar qua zakenimperium gaan ze elk hun gang. Ingewikkeld, niet?
cfr: We concurreren al van kinds af
Ik ga dat eens doormailen aan Gwyde (wellicht heeft hij het zelf nog niet gezien). Ik hoop dat er een kleine rechtzetting volgt.Belca2 schreef: ↑25 februari 2019, 23:44 Interessant Zwygy. Maar “de familie DePauw, die ook WDP” naar de beurs bracht is NIET de voornaamste aandeelhouder van MONT. Het is wel zo dat de voornaamste aandeelhouder een familie DePauw is - maar niet die van WDP. De beide groepen zijn wel familie van elkaar maar qua zakenimperium gaan ze elk hun gang. Ingewikkeld, niet?
Gisteren ingetekend.
In mijn geval al voor de 2de keer.
In mijn geval al voor de 2de keer.
Gisteren heb ik ook ingetekend.
Wel nog maar voor de 1e keer.
Wel nog maar voor de 1e keer.
Al elke keer ingetekend en dus wou ik nu geen uitzondering maken.
Mijn eerst aandelen Montea zijn binnen.Mijn aller eerste gvv ooit, altijd gedacht dat dit Aedifica zou zijn
Heb je ongeveer een idee van het rendement over de jaren heen?

Hoelang heb je Montea al in portefeuille? Nog geen spijt dat je elke keer hebt ingetekend?
Eerste kleine positie was bijna 10 jaar geleden aan +/- €25. Eerste kapitaalverhoging tegen €19.5. Volgende KV-n waren hoger geprijsd bij inschrijving tot we nu aan €56.20 komen. Het totaal rendement valt moeilijk te becijferen. Vergeleken met Montea vind je meer slechtere dan betere investeringen over de lange termijn.Denfi schreef: ↑27 februari 2019, 20:01 Mijn eerst aandelen Montea zijn binnen.Mijn aller eerste gvv ooit, altijd gedacht dat dit Aedifica zou zijn![]()
Hoelang heb je Montea al in portefeuille? Nog geen spijt dat je elke keer hebt ingetekend?
wanneer gaan die aandelen "verkocht" worden?
kan het niet direct vinden.
kan het niet direct vinden.
In de eerste fase zijn 86.91% van de inschrijvingsrechten uitgeoefend.
Vandaag wordt de notering opgeschort tot de scrips geveild zijn.
In een (later) persbericht wordt de veilingopbrengst meegedeeld en wordt beslist of de notering nog herneemt.
De nieuwe aandelen worden op 5 maart betaald en tegelijk bijgeschreven op de rekening van de inschrijvers.
De opbrengst van de veiling van de scrips wordt op 8 maart uitgekeerd.
Vandaag wordt de notering opgeschort tot de scrips geveild zijn.
In een (later) persbericht wordt de veilingopbrengst meegedeeld en wordt beslist of de notering nog herneemt.
De nieuwe aandelen worden op 5 maart betaald en tegelijk bijgeschreven op de rekening van de inschrijvers.
De opbrengst van de veiling van de scrips wordt op 8 maart uitgekeerd.
Vanaf 16u was er terug handel en direct met stijgend koersverloop.
Ik heb blijkbaar mijn eerste montea aandelen nog op het juist moment binnen gehaald
Ik klaag niet maar begrijp de stijging vandaag niet. Zou iemand dit meer kunnen duiden? (Mag ook via pm)
Ik dacht dat het aandeel tot 8 maart rond de 58-59 euro zo blijven hangen.
Ik heb blijkbaar mijn eerste montea aandelen nog op het juist moment binnen gehaald

Ik klaag niet maar begrijp de stijging vandaag niet. Zou iemand dit meer kunnen duiden? (Mag ook via pm)
Op 'Beursgenoteerd vastgoed' geeft Gwyde enkele nabeschouwingen bij de Montea kapitaalverhoging.Denfi schreef: ↑1 maart 2019, 17:08 Vanaf 16u was er terug handel en direct met stijgend koersverloop.
Ik heb blijkbaar mijn eerste montea aandelen nog op het juist moment binnen gehaald![]()
Het idee van short-covering vandaag lijkt mij coherent in het perspectief van wat voorafging.
Dus als zijn hypothese klopt hebben shorters geld verloren. Geweldig, kan ik alleen maar toejuichen
Als ik het goed begrijp moet er bij de kapitaalverhoging van Aedifica niet noodzakelijk een zelfde koersverloop worden verwacht.

Als ik het goed begrijp moet er bij de kapitaalverhoging van Aedifica niet noodzakelijk een zelfde koersverloop worden verwacht.
Weet dat into ook serieus naar beneden is gedonderd na de kv van onlangs.
Iemand al eens naar de koers van Montea gekeken
Deze week ging het super hard en hoog volume!!
71 euro, KV was 56,2 euro

Deze week ging het super hard en hoog volume!!
71 euro, KV was 56,2 euro