Morningstar problemen
TIP
Morningstar problemen
Ik stel vast dat er de laatste tijd problemen zijn in verband met de werking van Morningstar. Anderzijds lees ik in de pers dat Morningstar zijn product wenst te verkopen aan wealth-managers en denkt dat dit gaat lukken (een goede prijs ervoor krijgen). Ik wil echter de lezers verwittigen over de volgende problemen bij portefeuillebeheer:
1) Vergelijkende grafieken tussen fondsen/etf's zijn niet meer mogelijk. Het waarom en hoe lang dit nog gaat duren wordt nergens vermeld. morningstar-be-geen-registratie-mogelijk-t28428-15.html
2) Overzicht portefeuille: de som van de gewichten van elke positie (%) is geen 100%.
Enige tijd geleden klopte de som (marktwaarde) van de posities ook niet meer. Gezien deze bugs/fouten die zo gemakkelijk door een gebruiker te verifiëren zijn, stel ik mij toch vragen over berekeningen en analyses die wat complexer zijn.
Voor portefeuillebeheer zijn er andere producten op de markt, zowel online als offline.
1) Vergelijkende grafieken tussen fondsen/etf's zijn niet meer mogelijk. Het waarom en hoe lang dit nog gaat duren wordt nergens vermeld. morningstar-be-geen-registratie-mogelijk-t28428-15.html
2) Overzicht portefeuille: de som van de gewichten van elke positie (%) is geen 100%.
Enige tijd geleden klopte de som (marktwaarde) van de posities ook niet meer. Gezien deze bugs/fouten die zo gemakkelijk door een gebruiker te verifiëren zijn, stel ik mij toch vragen over berekeningen en analyses die wat complexer zijn.
Voor portefeuillebeheer zijn er andere producten op de markt, zowel online als offline.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Morningstar problemen
Ik kan al een paar dagen mijn portefeuille bij Morningstar niet meer raadplegen. (Server error)
Nog iemand met problemen?
Nog iemand met problemen?
Bij mij duurt het minuten voor ik mijn portefeuille te zien krijg. Soms een error.
Is al jaren dat rendementen niet kloppen op morningstar .
Het is niet sinds een week
Wie af gaat op morningstar om zijn portefeuille bij te houden weet niet op enkele procenten na hoeveel zijn rendement is .
Wegingen zijn al jaren volledig verkeerd iets die 17 % weging heeft in mijn port heeft bij morningstar 0,76 %
Iets die 0,2% heeft heeft 6.45 % bij morningstar .
Iemand die aandachtig zijn portefeuille opvolgt heeft dit al jaren geleden gezien .
Morningstar is een volledige nutteloze site geworden .
En is nooit compleet geweest .
Het is niet sinds een week
Wie af gaat op morningstar om zijn portefeuille bij te houden weet niet op enkele procenten na hoeveel zijn rendement is .
Wegingen zijn al jaren volledig verkeerd iets die 17 % weging heeft in mijn port heeft bij morningstar 0,76 %
Iets die 0,2% heeft heeft 6.45 % bij morningstar .
Iemand die aandachtig zijn portefeuille opvolgt heeft dit al jaren geleden gezien .
Morningstar is een volledige nutteloze site geworden .
En is nooit compleet geweest .
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
@lop: ik weet niet of je gelijk hebt maar wegingen en rendementen zijn voor mij niet het belangrijkste. Het belangrijkste vind ik dat de huidige waarde juist wordt weergegeven. Is daar ook iets mis mee? Ik zou niet weten hoe ik mijn fondsenportefeuille anders zou moeten opvolgen.
De huidige waarden zijn correct maar de rendementen dat het toont op uw totale portefeuille klopt niet .Yaris schreef: ↑14 december 2022, 20:55 @lop: ik weet niet of je gelijk hebt maar wegingen en rendementen zijn voor mij niet het belangrijkste. Het belangrijkste vind ik dat de huidige waarde juist wordt weergegeven. Is daar ook iets mis mee? Ik zou niet weten hoe ik mijn fondsenportefeuille anders zou moeten opvolgen.
Weging klopt al helemaal niet .
Als je een portefeuille hebt uit verschillende activa , aandelen , ETF's , fondsen is het helemaal een ramp .
Als je uw portefeuille wil bijhouden is 100 % dekking cruciaal .
Er zijn geen gratis alternatieven die 100 % dekking geven .
In het beste geval heb je alleen fondsen die kapitaliseren .
Dan zal uw rendement alleen maar achterlopen bij de realiteit .
Het probleem van de weging is sinds vandaag bij mij opgelost.
Grafieken krijg je ook niet meer te zien. Eerst kon je geen vergelijkingen meer maken, maar nu niets meer .
Het gaat van kwaad naar erger...
Het gaat van kwaad naar erger...
Het traagheidsprobleem is opgelost.
en de grafieken zijn er volgens mij ook.
Wel het kleine grafiekje in het beginscherm maar als je op 'Grafiek' klikt zie je niets.
Ik krijg nu ook al weken geen dagelijks overzicht meer van mijn portefeuille per e-mail. Het geeft een error als ik mijn instellingen wil aanpassen. Inloggen gaat wel nog, maar ik mis vooral dat dagelijks overzicht...