Mozzeno
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Mozzeno
Dag iedereen!
Wat vinden jullie van Mozzeno? Het lijkt me toch wel een raar iets.
Mozzeno is eigenlijk een p2p lending website maar omzeilt dit door een constructie waarbij je niet rechtstreeks investeert in een consumentenlening maar in notes waaronder deze lening ligt
Verder proberen ze bijna te zeggen dat investeren in die notes bijna risicoloos is met de verzekering.
En dit bij een bruto returen van 6,25%, wat een belachelijk hoge return voor obligaties is.
Je investeert dan ook in kleinere consumentenleningen van mensen die voor een reden bij mozzeno gaan aankloppen.
Ik heb ze nu op facebook een vraagje proberen te stellen over wat de risico's zijn en of dit allemaal wel volledig legaal is maar ze hebben me nu gewoon volledig geblokkeerd.
Wat zijn jullie ervaringen bij Mozzeno?
Mozzeno is eigenlijk een p2p lending website maar omzeilt dit door een constructie waarbij je niet rechtstreeks investeert in een consumentenlening maar in notes waaronder deze lening ligt

Verder proberen ze bijna te zeggen dat investeren in die notes bijna risicoloos is met de verzekering.
En dit bij een bruto returen van 6,25%, wat een belachelijk hoge return voor obligaties is.
Je investeert dan ook in kleinere consumentenleningen van mensen die voor een reden bij mozzeno gaan aankloppen.
Ik heb ze nu op facebook een vraagje proberen te stellen over wat de risico's zijn en of dit allemaal wel volledig legaal is maar ze hebben me nu gewoon volledig geblokkeerd.
Re: Mozzeno
Alsof de rode vlaggen die je allemaal reeds opwerpt nog niet duidelijk genoeg zijn:
NIET DOEN
NIET DOEN
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Particulieren mogen niet rechtstreeks in leningen investeren, daarom staat Mozzeno daartussen. In andere landen gebruiken ze gelijkaardige structuur naargelang de wetten.
Het rendement is laag maar stabiel. Verzekerd door een derde partij ingeval van laattijdige betaling.
Het rendement is laag maar stabiel. Verzekerd door een derde partij ingeval van laattijdige betaling.
Al eens van Bolero crowfunding gehoord. ( instap vanaf 100 € )ruttydm schreef: ↑6 juni 2019, 18:20 Dag iedereen!
Mozzeno is eigenlijk een p2p lending website maar omzeilt dit door een constructie waarbij je niet rechtstreeks investeert in een consumentenlening maar in notes waaronder deze lening ligt![]()
Misschien daar eens gaan lezen ipv Mozenno.
Estate Guru believer.
Ook daar zijn al faillissementen gebeurd. Dan nog liever beursgenoteerde aandelen.
http://www.madeinlimburg.be/nieuws/bedr ... -ermee-op/
Vind niet meteen terug of die lenders iets hebben teruggezien van hun geld.
jens_dev schreef: ↑30 juni 2019, 22:59 http://www.madeinlimburg.be/nieuws/bedr ... -ermee-op/
crowfunding is beperkt in tijd en in toegelaten te investeren bedrag.
dit met maandelijkse , jaarlijkse of op eind vervaldag terug betaling.
waar is de tijd dat agfa aan meer dan 20 € noteerde
waar is de tijd dat nyrstarr aan meer dan 8 € noteerde.
waar is de tijd dat kbc aan 90 € noteerde , en aan 5 €
waar is de tijd dat arco 6 % opbracht.
aan alle beleggingen zijn risico's verbonden.
bovenstaande echte beurs toppers he.
Estate Guru believer.
En ik blijf erbij dat het risico een stuk groter is dan bij beursgenoteerde aandelen, die een track record hebben, volledige rapporteringsplicht, en doorgaans winst genereren. Bedrijven die aan crowdfunding doen kunnen meestal niet terecht bij banken wegens te risicovol. Ze kampen allemaal met een cashburn en de kans dat hun product of dienst opgang maakt is hoogst onzeker. Ik zie geen enkele (financiële) meerwaarde in crowdfunding.
Meerwaarden is iets anders dan spreiding in een portefeuille.jens_dev schreef: ↑1 juli 2019, 10:11 En ik blijf erbij dat het risico een stuk groter is dan bij beursgenoteerde aandelen, die een track record hebben, volledige rapporteringsplicht, en doorgaans winst genereren. Bedrijven die aan crowdfunding doen kunnen meestal niet terecht bij banken wegens te risicovol. Ze kampen allemaal met een cashburn en de kans dat hun product of dienst opgang maakt is hoogst onzeker. Ik zie geen enkele (financiële) meerwaarde in crowdfunding.
Vermits men risico eenvoudig kan spreiden.
Vermits inleg meestal over max 5000 € per crowfunding.
bvb Vier van 2500 € crowfunding of een van 10000 € obligatie op de markt ( met lagere vergoeding)
Estate Guru believer.
Wat jij zegt, doet niets af aan wat ik zei.
Je kan je risico op de roulettetafel ook spreiden. Erop spelen is daarom nog geen goed idee.
Je kan je risico op de roulettetafel ook spreiden. Erop spelen is daarom nog geen goed idee.
Dus als bvb Ab inbev met iets komt is het safe ook als achtergesteld ?
Een ieder maakt zijn eigen keuze's.
Maar iets de grond inboren ......... zonder achterliggende bedoeling van vragen steller te kennen ?
Estate Guru believer.
Tegenover een eventuele uitgifte van schuld door AB InBev staat het feit dat dat bedrijf jaarlijks meer dan $22 miljard harde cash binnenharkt. Ik denk dat de situatie van bedrijven die cash ophalen met crowdfunding ietwat anders is.
Ik heb niets de grond ingeboord. Ik zeg gewoon dat het risico van beursgenoteerde aandelen, die je zelf zorgvuldig kunt uitkiezen, volgens mij aanzienlijk kleiner is. "Spreiding" kan in deze vergelijking buiten beschouwing worden gelaten want dat geldt voor alle activa.
Ik heb niets de grond ingeboord. Ik zeg gewoon dat het risico van beursgenoteerde aandelen, die je zelf zorgvuldig kunt uitkiezen, volgens mij aanzienlijk kleiner is. "Spreiding" kan in deze vergelijking buiten beschouwing worden gelaten want dat geldt voor alle activa.
Wat zou u zelf kiezen :jens_dev schreef: ↑1 juli 2019, 13:59 Tegenover een eventuele uitgifte van schuld door AB InBev staat het feit dat dat bedrijf jaarlijks meer dan $22 miljard harde cash binnenharkt. Ik denk dat de situatie van bedrijven die cash ophalen met crowdfunding ietwat anders is.
gimv achtergesteld minimum 10000 € inleg
Sd worx achtergesteld minimum 10000 € inleg
Rendement buiten beschouwing
Bolero crowfunding vb
Delta Blue vanaf 100 € brutto 6,75 max inleg 5000 €
Koalabox vanaf 100 € brutto 6,25 max inleg 5000 €
Pepite vanaf 100 € brutto 7,0 max inleg 5000 €
Hict vanaf 100 € brutto 7,0 max inleg 5000 €
En dat hier risico aan verbonden is zeer zeker gezien de vergoedingen.
En of aandelen geen risico zijn , een bericht is genoeg om te kelderen met 50 %
Zie bvb maar Bpost afgelopen jaar.
Winsten daar pocht men mee.
Miskleunen daar hoort , leest men nooit iets over.
Estate Guru believer.