na een jaar sparen nog altijd NUL rente
-
- Newbie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 jan 2020
- Contacteer:
Re: na een jaar sparen nog altijd NUL rente
Blijkt dat ik een jaar geleden een gewone rekening heb geopend en geen spaarrekening. Bij mijn vraag een spaarrekening te openen, heeft men een gewone rekening geopend en moest ik blijkbaar nog een tweede spaarrekening openen. Resultaat: een jaar geen interest op een stevig bedrag
Vind het een misleidend proces. Medirect vertelt me daarbij dat dit bij andere banken ook zo werkt. Nee dus: bv. bij Santander wordt een spaarrekening geopend wanneer je vraagt een spaarrekening te openen.

Vind het een misleidend proces. Medirect vertelt me daarbij dat dit bij andere banken ook zo werkt. Nee dus: bv. bij Santander wordt een spaarrekening geopend wanneer je vraagt een spaarrekening te openen.
Re: na een jaar sparen nog altijd NUL rente
Dat is Balen!
Ik heb er in augustus ook een rekening geopend, ga ervan uit dat ik wel een spaarrekening heb.
Zou het eens moeten checken maar ken wachtwoord blijkbaar niet meer.
Zal eens naar klantendienst moeten bellen.
Ook maandsparen beginnen dan maar ineens
Ik heb er in augustus ook een rekening geopend, ga ervan uit dat ik wel een spaarrekening heb.
Zou het eens moeten checken maar ken wachtwoord blijkbaar niet meer.
Zal eens naar klantendienst moeten bellen.
Ook maandsparen beginnen dan maar ineens
Re: na een jaar sparen nog altijd NUL rente
Bij medirect heb je de gewone rekening (zonder intrest) nodig om bedragen naar andere banken te kunnen overschrijven, zoals bij de meeste andere banken. Dat noemt men een zichtrekening. Nog nooit van gehoord???
Bij Santander (en ook bij nibc) wordt gewerkt met een referentierekening bij een andere bank, maar dat zijn volgens mij de enige 2 uitzonderingen in België die zo werken.
Maar het is toch ongeloofelijk hoe nonchalant sommige mensen zijn! Je moet jezelf toch vergewissen dat de rekening waarop je wil sparen toch de rekening is met de beoogde rente en dat je je geld daarop geplaatst hebt. Bij medirect zijn er tal van mogelijke rekeningen!
Je moet in de eerste plaats zelf de juiste acties hiervoor doen en verantwoordelijkheid nemen en dat achteraf niet afschuiven op de bank.
Als je jezelf niet goed informeert en niet de juiste acties onderneemt, zal je je nog dikwijls bedrogen voelen.
Terwijl de verantwoordelijkheid hiervoor bij jezelf ligt.
Bij Santander (en ook bij nibc) wordt gewerkt met een referentierekening bij een andere bank, maar dat zijn volgens mij de enige 2 uitzonderingen in België die zo werken.
Maar het is toch ongeloofelijk hoe nonchalant sommige mensen zijn! Je moet jezelf toch vergewissen dat de rekening waarop je wil sparen toch de rekening is met de beoogde rente en dat je je geld daarop geplaatst hebt. Bij medirect zijn er tal van mogelijke rekeningen!
Je moet in de eerste plaats zelf de juiste acties hiervoor doen en verantwoordelijkheid nemen en dat achteraf niet afschuiven op de bank.
Als je jezelf niet goed informeert en niet de juiste acties onderneemt, zal je je nog dikwijls bedrogen voelen.
Terwijl de verantwoordelijkheid hiervoor bij jezelf ligt.
-
- Newbie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 jan 2020
- Contacteer:
Re: na een jaar sparen nog altijd NUL rente
Ik begrijp dat sommige mensen een kick krijgen van administratie, controles doen, zich graag uitleven in uitspitten van details... Maar ik heb het over eenvoud en transparantie in processen. Over klantgerichtheid.
- op de website stond publiciteit specifiek voor een fidelity spaarrekening. Met de uitnodiging om met een click zo'n rekening te openen. Dan heb ik als klant geen boodschap aan technische tussenstappen via een zichtrekening. Dat zou in een online wereld geautomatiseerd moeten zijn. En indien niet, dan transparanter gebracht worden naar een klant.
Vroeger stapte ik naar een kantoor met de vraag een spaarrekening te openen. De bediende deed al het nodige, zonder nood aan instructies van mijn kant.
Nu dus online een ferme stap achteruit.
- mijn rekening, die jij vlotweg een zichtrekening noemt, staat wel degelijk op mijn medirect web als "sparen" aangeduid. Ik zie dus geen manier om mijn rekening als "zichtrekening" te herkennen, integendeel. Op zijn minst misleidend te noemen.
- op de website stond publiciteit specifiek voor een fidelity spaarrekening. Met de uitnodiging om met een click zo'n rekening te openen. Dan heb ik als klant geen boodschap aan technische tussenstappen via een zichtrekening. Dat zou in een online wereld geautomatiseerd moeten zijn. En indien niet, dan transparanter gebracht worden naar een klant.
Vroeger stapte ik naar een kantoor met de vraag een spaarrekening te openen. De bediende deed al het nodige, zonder nood aan instructies van mijn kant.
Nu dus online een ferme stap achteruit.
- mijn rekening, die jij vlotweg een zichtrekening noemt, staat wel degelijk op mijn medirect web als "sparen" aangeduid. Ik zie dus geen manier om mijn rekening als "zichtrekening" te herkennen, integendeel. Op zijn minst misleidend te noemen.
Re: na een jaar sparen nog altijd NUL rente
[quote=Spaarders1452 post_id=428506 time=1580370379 user_id=50516]
Ik begrijp dat sommige mensen een kick krijgen van administratie, controles doen, zich graag uitleven in uitspitten van details... Maar ik heb het over eenvoud en transparantie in processen. Over klantgerichtheid.
Ja een online bank werkt nu eenmaal iets anders.
Geen helpende bediende , die u bedriegt waar u bijstaat.
En online is zelf zijn verantwoordelijkheid nemen.
Zelf controleren en lezen wat er staat.
Niet de schuld bij Me leggen maar bij u zelf als er iets misloopt.
En het belangrijkste af en toe er eens naar omzien.
Snap in het hele verhaal niet , ge wilt spaargeld iets laten opbrengen.
Ge kijkt niet na of er rente wordt verworven , of er getrouwheids premie wordt verworven.
En dan is het de schuld van de bank
??
Zou zeggen ga terug naar de grootbank en de vriendelijke bediende en wees tevreden met minder dan kruimels.
Want daar zijn uw spaarcentjes zeer zeker veilig ( zei de vriendelijke loket bediende).
Ik begrijp dat sommige mensen een kick krijgen van administratie, controles doen, zich graag uitleven in uitspitten van details... Maar ik heb het over eenvoud en transparantie in processen. Over klantgerichtheid.
Ja een online bank werkt nu eenmaal iets anders.
Geen helpende bediende , die u bedriegt waar u bijstaat.
En online is zelf zijn verantwoordelijkheid nemen.
Zelf controleren en lezen wat er staat.
Niet de schuld bij Me leggen maar bij u zelf als er iets misloopt.
En het belangrijkste af en toe er eens naar omzien.
Snap in het hele verhaal niet , ge wilt spaargeld iets laten opbrengen.
Ge kijkt niet na of er rente wordt verworven , of er getrouwheids premie wordt verworven.
En dan is het de schuld van de bank

Zou zeggen ga terug naar de grootbank en de vriendelijke bediende en wees tevreden met minder dan kruimels.
Want daar zijn uw spaarcentjes zeer zeker veilig ( zei de vriendelijke loket bediende).
Estate Guru believer.
Re: na een jaar sparen nog altijd NUL rente
Sorry, maar bij mij gaat dat er ook niet in hoor: als alle klanten van MeDirect, zonder speciale moeite de juiste spaarrekeningen konden openen, dan betekent dat toch dat het probleem niet aan de bank ligt.
Zeer spijtig voor TS, uiteraard.
Maar de stelling "ik vraag een spaarrekening te openen, en men heeft een gewone rekening geopend" gaat hier niet op, want het is de klant die zélf de gewenste spaarrekening aanduidt.
Zeer spijtig voor TS, uiteraard.
Maar de stelling "ik vraag een spaarrekening te openen, en men heeft een gewone rekening geopend" gaat hier niet op, want het is de klant die zélf de gewenste spaarrekening aanduidt.
Re: na een jaar sparen nog altijd NUL rente
Hmm, beetje een raar verhaal. Ik denk ook niet dat het mij zou overkomen omdat ik van karakter ook wel alles dubbelcheck en zo... maar langs de andere kant kan ik mij ook wel voorstellen dat voor mensen die niet zo thuis zijn ivm bankieren en mss een bepaalde leeftijd hebben het minder evident is?
Ik weet ook niet hoe het proces in zijn werk gaat om bij MeDirect een rekening te openen maar als er inderdaad op de website stond 'klick hier om een spaarrekening te openen' en vervolgens werd een zichtrekening geopend zonder duidelijke info dat men nadien zelf nog een spaarrekening moet openen, kan je dat op zijn minst wel verwarrend noemen... en begrijp ik de boosheid bij Spaarders1452 wel.
Wil je zeggen om welk bedrag aan gemiste intrest het ongeveer gaat Spaarders1452? Indien het echt om een verwarrende procedure gaat en het een aanzienlijk bedrag is kan MeDirect mss een bepaalde 'geste' tonen?
Ik weet ook niet hoe het proces in zijn werk gaat om bij MeDirect een rekening te openen maar als er inderdaad op de website stond 'klick hier om een spaarrekening te openen' en vervolgens werd een zichtrekening geopend zonder duidelijke info dat men nadien zelf nog een spaarrekening moet openen, kan je dat op zijn minst wel verwarrend noemen... en begrijp ik de boosheid bij Spaarders1452 wel.
Wil je zeggen om welk bedrag aan gemiste intrest het ongeveer gaat Spaarders1452? Indien het echt om een verwarrende procedure gaat en het een aanzienlijk bedrag is kan MeDirect mss een bepaalde 'geste' tonen?
Re: na een jaar sparen nog altijd NUL rente
De naam van de spaarrekening die men opent bij de start is de express spaarrekening.Nightwolf schreef: ↑30 januari 2020, 11:57 Hmm, beetje een raar verhaal. Ik denk ook niet dat het mij zou overkomen omdat ik van karakter ook wel alles dubbelcheck en zo... maar langs de andere kant kan ik mij ook wel voorstellen dat voor mensen die niet zo thuis zijn ivm bankieren en mss een bepaalde leeftijd hebben het minder evident is?
Ik weet ook niet hoe het proces in zijn werk gaat om bij MeDirect een rekening te openen maar als er inderdaad op de website stond 'klick hier om een spaarrekening te openen' en vervolgens werd een zichtrekening geopend zonder duidelijke info dat men nadien zelf nog een spaarrekening moet openen, kan je dat op zijn minst wel verwarrend noemen... en begrijp ik de boosheid bij Spaarders1452 wel.
Wil je zeggen om welk bedrag aan gemiste intrest het ongeveer gaat Spaarders1452? Indien het echt om een verwarrende procedure gaat en het een aanzienlijk bedrag is kan MeDirect mss een bepaalde 'geste' tonen?
Dus term spaarrekening klopt als een bus.
Estate Guru believer.
- Oli4ke1977
- Newbie
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02 mei 2012
- Contacteer:
Re: na een jaar sparen nog altijd NUL rente
Nee, de juiste benaming van de rekening is: Geldrekening.
Deze rekening functioneert als een zichtrekening.
Als ik mij nog goed herinner moet de allereerste storting op deze rekening gebeuren...
Van zodra deze rekening volledig in gebruik is, kan je via je beveiligde omgeving een spaar of ME rekening naar keuze openen.
Waarom is er een Geldrekening geopend voor mij, zelfs als ik hiervoor geen aanvraag heb ingediend?
Voor iedere nieuwe klant van MeDirect openen wij automatisch een Geldrekening. Deze Geldrekening is de basisrekening waarmee u uw geld tussen uw MeDirect rekeningen en naar een rekening bij een andere bank kan overschrijven.
Bij het openen van een beleggingsrekening in vreemde valuta zal een Geldrekening in de corresponderende vreemde valuta worden geopend. Op die manier kunnen wij de dividenden en terugbetalingen, bij eventuele verkoop van effecten, betalen in de oorspronkelijke denominatievaluta. Zo vermijdt u wisselkoerstransacties.
Wanneer u kiest voor een termijnrekening in vreemde valuta, dan raden we u aan om een gratis beleggingsrekening met gekoppelde Geldrekening te openen in de corresponderende vreemde valuta. Deze Geldrekening kunt u dan gebruiken om om geld in de gekozen valuta over te schrijven naar uw Termijnrekening. Zo vermijdt u wisselkoerstransacties.
Deze rekening functioneert als een zichtrekening.
Als ik mij nog goed herinner moet de allereerste storting op deze rekening gebeuren...
Van zodra deze rekening volledig in gebruik is, kan je via je beveiligde omgeving een spaar of ME rekening naar keuze openen.
Waarom is er een Geldrekening geopend voor mij, zelfs als ik hiervoor geen aanvraag heb ingediend?
Voor iedere nieuwe klant van MeDirect openen wij automatisch een Geldrekening. Deze Geldrekening is de basisrekening waarmee u uw geld tussen uw MeDirect rekeningen en naar een rekening bij een andere bank kan overschrijven.
Bij het openen van een beleggingsrekening in vreemde valuta zal een Geldrekening in de corresponderende vreemde valuta worden geopend. Op die manier kunnen wij de dividenden en terugbetalingen, bij eventuele verkoop van effecten, betalen in de oorspronkelijke denominatievaluta. Zo vermijdt u wisselkoerstransacties.
Wanneer u kiest voor een termijnrekening in vreemde valuta, dan raden we u aan om een gratis beleggingsrekening met gekoppelde Geldrekening te openen in de corresponderende vreemde valuta. Deze Geldrekening kunt u dan gebruiken om om geld in de gekozen valuta over te schrijven naar uw Termijnrekening. Zo vermijdt u wisselkoerstransacties.
-
- Newbie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 jan 2020
- Contacteer:
Re: na een jaar sparen nog altijd NUL rente
Het is dan toch allemaal niet zo duidelijk en transparant. Dank aan allen om dat alvast duidelijk te maken.
Er komt geen geste van medirect. Hun inlevingsvermogen in de klant is zo ongeveer gelijk aan die van een aantal forumleden merk ik, ttz NUL. Dat wordt snel ook het saldo van mijn medirect een-of-ander-type-rekening-die-geen-rente-opbrengt.
Er komt geen geste van medirect. Hun inlevingsvermogen in de klant is zo ongeveer gelijk aan die van een aantal forumleden merk ik, ttz NUL. Dat wordt snel ook het saldo van mijn medirect een-of-ander-type-rekening-die-geen-rente-opbrengt.

Re: na een jaar sparen nog altijd NUL rente
Ze zullen u wellicht geweldig hard missen 

Re: na een jaar sparen nog altijd NUL rente
Ondanks het feit dat TS misschien alles had moeten dubbel checken.
Gaan ze voor mij bij Medirect toch ook niet volledig vrij.
Als TS duidelijk in zijn vraag stelt een spaarrekening te willen openen kan Medirect toch TS informeren en melden dat er er eerst een zichtrekening moet geopend worden waar hij zijn geld moet storten. En dat hij dan een overschrijving van zijn zichtrekening naar zijn spaarrekening moet doen.
Gaan ze voor mij bij Medirect toch ook niet volledig vrij.
Als TS duidelijk in zijn vraag stelt een spaarrekening te willen openen kan Medirect toch TS informeren en melden dat er er eerst een zichtrekening moet geopend worden waar hij zijn geld moet storten. En dat hij dan een overschrijving van zijn zichtrekening naar zijn spaarrekening moet doen.
Re: na een jaar sparen nog altijd NUL rente
Zo wérkt dat niet bij online banken.
Men kan niet "vragen" om een bepaalde rekening te openen.
->Men dient de instructies op de website te volgen; eerst welke nodig zijn om klant te worden, en vervolgens die nodig zijn om de gewenste spaarrekening(en) te openen.
Zeer spijtig voor TS als hij de instructies niet duidelijk vond; maar voor mijzelf en de talrijke andere klanten gaf dit geen noemenswaardige problemen.
En als een bank hiervoor geen commerciële geste wil doen, dan heb ik daar begrip voor.
Stel je voor dat iedereen aan zijn/haar bank (achteraf) zou zeggen dat hij zich vergist had en vraagt om alles naar de hoogst-renderende rekening over te schrijven met terugwerkende kracht.

Re: na een jaar sparen nog altijd NUL rente
Waar zeg ik dat je aan de bank een rekening vraagt en dat de bank deze dan moet geven?
Ik zeg als men een vraag stelt(via mail, contactformulier, telefoon) om verduidelijking dat de betreffende bank toch duidelijkheid kan scheppen. Zijnde er is verplicht een zichtrekening nodig.
Verder hebben we ook in onze maatschappij personen die administratief minder sterk zijn, personen met een handicap, laaggeschoolden, ... verwacht je dat al deze personen dit allemaal even duidelijk vinden als jezelf en anderen?
Ik zeg als men een vraag stelt(via mail, contactformulier, telefoon) om verduidelijking dat de betreffende bank toch duidelijkheid kan scheppen. Zijnde er is verplicht een zichtrekening nodig.
Verder hebben we ook in onze maatschappij personen die administratief minder sterk zijn, personen met een handicap, laaggeschoolden, ... verwacht je dat al deze personen dit allemaal even duidelijk vinden als jezelf en anderen?
Re: na een jaar sparen nog altijd NUL rente
Ik zie ook niet in wat MD hier in de fout gegaan is. Het ligt volledig aan de klant om zich vooraf te informeren, bij het openen alles goed te lezen om te zien wat hij effectief opent, en nadien op te volgen of er ook geopend werd wat hij verwacht gevraagd te hebben.
En verder kan men nu zagen om te zagen. Veel gaat het niet veranderen aan de zaak.
En verder kan men nu zagen om te zagen. Veel gaat het niet veranderen aan de zaak.