Naam auto = naam verzekering
Re: Naam auto = naam verzekering
Een deurwaarder zal géén rekening houden met wat op je faktuur staat bij een inbeslagname...Trivium schreef: ↑31 maart 2024, 13:10 Klopt niet. Je bent eigenaar van het inschrijvingsbewijs en de nummerplaat. Kijk maar eens op je inschrijvingsbewijs. Daar staat letterlijk op "dit kentekenbewijs is geen eigendomsbewijs van het voertuig."
Het is perfect mogelijk om een auto te kopen en in te schrijven op naam van pakweg uw moeder. Het enige wettelijke eigendomsbewijs van het voertuig is de factuur.
De naam op het verzekeringsbewijs moet dezelfde naam zijn als op het inschrijvingsbewijs maar niet noodzakelijk dezelfde als op de factuur van de wagen.
Als je iemand anders hoofdbestuurder wil maken (bijvb, kind, vrouw, moeder, vader, enz) dan moet je dit melden aan de verzekering omdat de polis aangepast kan worden.
Maar wel met de naam op het inschrijvingsbewijs...
De deurwaarder kan overgaan tot inbeslagname maar de auto zal desnoods door de rechter vrijgegeven worden als de eigenaar bewijst dat hij/zij de eigenaar is en niet de houder van het inschrijvingsbewijs. Altijd facturen of verkoopsovereenkomsten bijhouden dus.
Maar wat heeft een deurwaarder te maken met de vraag van T/S? Het gaat over verzekeringen.
Maar wat heeft een deurwaarder te maken met de vraag van T/S? Het gaat over verzekeringen.
De verzekering moet altijd op naam staan van het inschrijvingsbewijs..Trivium schreef: ↑31 maart 2024, 14:20 De deurwaarder kan overgaan tot inbeslagname maar de auto zal desnoods door de rechter vrijgegeven worden als de eigenaar bewijst dat hij/zij de eigenaar is en niet de houder van het inschrijvingsbewijs. Altijd facturen of verkoopsovereenkomsten bijhouden dus.
Dus,, als er een deurwaarder voor één of andere inbeslagname... enz; enz..
De eigenaar van het voertuig dient niet de hoofdbestuurder te zijn. Ik heb zo meerdere wagens die door verschillende hoofdbestuurders worden 'gereden'. Ik heb hieromtrent nog geen opmerkingen van mijn verzekeringsagent gehad. Ik heb de laatste jaren geen schadegevallen gehad, dus mogelijke miserie omtrent deze materie is mij ook gespaard gebleven.
ps Verzekering op naam is niet hetzelfde als hoofdbestuurder zijn! Maw, de auto staat op mijn naam, de verzekering dus ook, maar ik ben niet steeds hoofdbestuurder.
ps Verzekering op naam is niet hetzelfde als hoofdbestuurder zijn! Maw, de auto staat op mijn naam, de verzekering dus ook, maar ik ben niet steeds hoofdbestuurder.
Laatst gewijzigd door pukkie007 op 31 maart 2024, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja.Justbe schreef: ↑31 maart 2024, 03:45 Ik wou mijn auto laten verzekeren op iemand anders zijn naam, nu zij de makelaar dat ik enkel de auto kan verzekeren op dezelfde naam zoals die op het inschrijvingsbewijs staat.
De naam op het inschrijvingsformulier moet dus hetzelfde zijn als de naam op wie de verzekering staat.
Klopt dit?
Jij kan verzekeringnemer zijn en je kan iemand anders als hoofdbestuurder laten opnemen in het contract. Op die manier ben je goed verzekerd en die andere kan dan de premie betalen. Zo'n constructies gebeuren wel vaker.
eigenaar van de auto, verzekeringsnemer van de autoverzekering en de vermelde hoofdbestuurder kunnen alle drie verschillende personen zijn.
Eigenaar kan leasingmaatschappij zijn
Verzekeringsnemer kan de firma zijn
en hoofdbestuurder de zaakvoerder
Ik kan eigenaar zijn van mijn wagen, verzekering kan op mijn vrouw staan met mijn kind als hoofdbestuurder.
Voor de verzekering moet enkel de hoofdbestuurder juist zijn, en de verzekeringsnemer solvabel (niet op lijst van wanbetalers)
niets raars aan.
Wat makelaar van Justbe stelt is niet juist. Maar autoverzekering op naam van 'kennissen' van de eigenaar van de auto zijn meestal verzekeringen die niet zo goed betaald worden.
Eigenaar kan leasingmaatschappij zijn
Verzekeringsnemer kan de firma zijn
en hoofdbestuurder de zaakvoerder
Ik kan eigenaar zijn van mijn wagen, verzekering kan op mijn vrouw staan met mijn kind als hoofdbestuurder.
Voor de verzekering moet enkel de hoofdbestuurder juist zijn, en de verzekeringsnemer solvabel (niet op lijst van wanbetalers)
niets raars aan.
Wat makelaar van Justbe stelt is niet juist. Maar autoverzekering op naam van 'kennissen' van de eigenaar van de auto zijn meestal verzekeringen die niet zo goed betaald worden.