Nationale Bank
TIP
Re: Nationale Bank
Ben hier terug eens ingestapt. Als dit geen koopje is begrijp ik er niets meer van. 

Laeka, kent u deze site ?
http://nbb4ever.blogspot.com/
http://nbb4ever.blogspot.com/
Ja hoor Evita van vroeger. Petje af voor wat die man allemaal doet.

BNB staat idd zeer laag maar waarom denk je dat het niet nog lager zou gaan. Welke reden zie je voor een turnaround. Het aandeel is al een paar keer afgelopen 5 jaar terug gestegen om dan weer dieper te gaan. Wil gewoon weten wat je motiveringen zijn om te kopen.
Quality growth investor
Call-optie op stijgende rentevoeten op Europese overheidsobligaties.
Is dat een reply op mijn vraag of wat bedoel je precies?
Rente op EU govies zie ik overigens niet snel stijgen gezien het gezapige beleid van de ECB.
Quality growth investor
'Welke reden zie je voor een turnaround' => De enige reden is het verwachten van een hogere rente.
De rente hoeft overigens niet eens fors te stijgen. Doordat de NBB jaarlijks meer geld in de statutaire portefeuille pompt, gaat dit (deels) de herbelegging aan een lagere rentevoet tegen. Additioneel zit je ook met de verlaging van de vennootschapsbelasting die het uitkeerbaar resultaat zullen verhogen.
Andere redenen ('het goud is van ons') zie ik niet. Meer stemmingmakerij dan wat anders. Ik voorzie een gedaald dividend over FY 2018, een gelijkblijvend of zeer licht stijgend dividend over FY 2019 door de lagere vennootschapsbelasting.
De rente hoeft overigens niet eens fors te stijgen. Doordat de NBB jaarlijks meer geld in de statutaire portefeuille pompt, gaat dit (deels) de herbelegging aan een lagere rentevoet tegen. Additioneel zit je ook met de verlaging van de vennootschapsbelasting die het uitkeerbaar resultaat zullen verhogen.
Andere redenen ('het goud is van ons') zie ik niet. Meer stemmingmakerij dan wat anders. Ik voorzie een gedaald dividend over FY 2018, een gelijkblijvend of zeer licht stijgend dividend over FY 2019 door de lagere vennootschapsbelasting.
laeka is wel uitgestapt mid april
ps caramelia weer + 2% vandaag !
ps caramelia weer + 2% vandaag !
-
- Hero Member
- Contacteer:
In april stond NBB hoger Dan in januari. Zou me niet verwonderen dat ie ondertussen al weer een mega aankoop gedaan heeft. Wie zal het zeggen enkel de drie chosen ones weten het.
De dividendknip van 22/05/2019 zal ook wel wat wegen op de koers van de laatste weken.
Dit aandeel staat idd wel historisch laag. Zeker de moeite om verder op te volgen denk ik.