Negatieve interest?
Negatieve interest?
Op 27/12 300 EUR geplaatst op mijn Evi getrouwheidsrekening.
In de intrestberekening vind ik dit terug:
Datum v/d verrichting:31-12-2013
Aard v/d verrichting:Interestberekening
Bedrag:-0,12 EUR
Valutadatum:01-01-2014
Mijn saldo is momenteel 299,88 EUR ipv 300 EUR + minimale intrest.
In de intrestberekening vind ik dit terug:
Datum v/d verrichting:31-12-2013
Aard v/d verrichting:Interestberekening
Bedrag:-0,12 EUR
Valutadatum:01-01-2014
Mijn saldo is momenteel 299,88 EUR ipv 300 EUR + minimale intrest.
Laatst gewijzigd door glennl op 2 januari 2014, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Negatieve intrest?
Afhouding van zegelrecht van 0,15 euro?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zou kunnen. Maar dan zou dit toch minstens ergens in de detaillering van de berekening moeten vermeld staan. Trouwens mijn eerste bank die het zegelrecht ook effectief afhoudt.
In het verleden (of heden ) deed Argenta dat ook zegelrecht afhouden, MAAR ik dacht niet dat dat op gereglementeerde spaarrekeningen kon, wel op zichtrekeningen en andere rekeningen waar RV op wordt ingehouden
Normaal wordt op een gereglementeerde spaarrekening door zo goed als alle banken geen zegelrecht afgehouden. Wel op rekeningen waarop je RV moet betalen (zoals zichtrekeningen).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Op het eerste zicht wil dit toch wel zeggen dat iedereen goed zijn intrest bij Evi goed gaat moeten nazien, want op langere termijn kan het wel over veel meer dan 0,12 euro gaan
Dan mogen ze argenta wel eens zwaar op de vingers tikken want die doen dat blijkbaar bij ( sommige ) gereglementeerder rekeningen ook, waar heel weinig opstaatVaganzza schreef:Normaal wordt op een gereglementeerde spaarrekening geen zegelrecht afgehouden. Wel op rekeningen waarop je RV moet betalen (zoals zichtrekeningen). Vermits Evi deze niet aanbiedt, kan dit uiteraard niet.
NIBC heeft in 2012 toch ook een herprogrammering moet doen: rentecalculator-bij-nibc-t11829.html#p105693" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: ik weet niet of deze discussie nog opgaat... rentecalculator-bij-nibc-t11829.html#p109166" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: ik weet niet of deze discussie nog opgaat... rentecalculator-bij-nibc-t11829.html#p109166" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Ik heb zonet ons Evi hierover gemaild en verwezen naar dit topic.
Weer typisch belgisch : de wetgeving is blijkbaar onduidelijk en dan nemen sommige "voorzichtige" banken het zekere voor het onzekere en rekeningen dat zegelrecht aan, en Di Rupo lacht in zijn vuistjeVaganzza schreef:NIBC heeft in 2012 toch ook een herprogrammering moet doen: rentecalculator-bij-nibc-t11829.html#p105693" onclick="window.open(this.href);return false;
Op mijn interest afrekening (bijlage) volgende gezien:
Zegelrecht -0,15 EUR
Zegelrecht -0,15 EUR
Evi is het jaar al goed begonnen met de spaargidsers he
als ze maar niet de Ryanair van de spaarboekjes wordt
als ze maar niet de Ryanair van de spaarboekjes wordt
Beste,
Evi rekent inderdaad een zegelrecht aan van 0.15 euro zoals wettelijk bepaald. Indien een klant hierdoor een negatief saldo zou hebben zal dit worden rechtgezet door de klant opnieuw met 0.15 euro te crediteren.
Vriendelijke groet,
Evi.
Evi rekent inderdaad een zegelrecht aan van 0.15 euro zoals wettelijk bepaald. Indien een klant hierdoor een negatief saldo zou hebben zal dit worden rechtgezet door de klant opnieuw met 0.15 euro te crediteren.
Vriendelijke groet,
Evi.
Dus klanten met een klein saldo op hun rekening en daardoor een negatieve rente worden bevoordeeld tegenover klanten met een groot saldo die geen terugstorting krijgen?
-
- VIP member
- Contacteer:
Yaris, die 15 cent gaat het verschil niet maken op grote bedragen. En ik vind het meer dan logisch dat je dat terugkrijgt bij negatieve interest.