Negatieve rente Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Negatieve rente Argenta
Allen,
bekijk hier zonet mijn argenta zichtrekening, verlies 2.50 euro bij de renteafrekening.
iemand een idee hoe dit kan? Dit is toch een gratis zichrekening of is dit gewijzigd?
bekijk hier zonet mijn argenta zichtrekening, verlies 2.50 euro bij de renteafrekening.
iemand een idee hoe dit kan? Dit is toch een gratis zichrekening of is dit gewijzigd?
Re: Negatieve rente Argenta
Waarschijnlijk even in negatief gestaan, rekening houdende met de valutadata.
Bvb. Storting gedaan op 24/8 met valuta 25/8
Afhaling gedaan op 23/8 met valuta 24/8
In negatief gaan (toegelaten debetstand) is natuurlijk niet mogelijk.
Bvb. Storting gedaan op 24/8 met valuta 25/8
Afhaling gedaan op 23/8 met valuta 24/8
In negatief gaan (toegelaten debetstand) is natuurlijk niet mogelijk.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bart,
niet in negatief geweest...
niet in negatief geweest...
Ik heb zelf ook ooit eens vragen gehad bij de intresten die volgens mij niet klopten van een termijnrekening.
Toen hebben ze mij een gedetailleerde berekening gestuurd (en hun berekening klopte inderdaad).
Ja, als het goed is mag het ook gezegd worden!
Ik had de vraag gesteld aan mijn kantoor, die het op zijn beurt aan de hoofdzetel heeft doorgestuurd.
Ik denk dat dit voor jou ook de beste manier is om erachter te komen wat de reden is van de negatieve intrest.
Succes!
Toen hebben ze mij een gedetailleerde berekening gestuurd (en hun berekening klopte inderdaad).
Ja, als het goed is mag het ook gezegd worden!
Ik had de vraag gesteld aan mijn kantoor, die het op zijn beurt aan de hoofdzetel heeft doorgestuurd.
Ik denk dat dit voor jou ook de beste manier is om erachter te komen wat de reden is van de negatieve intrest.
Succes!
oh ik ben blij dat ik niet de enigste ben!
mijn zichtrekening staat op negatief, terwijl ik 100 % zeker ben dat ik nooit onder nul ben gegaan doorheen het jaar. Ik wacht altijd tot ik het geld effectief op mijn rekening zie staan vooraleer ik het overschrijf. Bovendien val ik niet onder de mogelijke boete-voorwaarden wanneer je een rekening een jaar niet gebruikt, want ik heb dit jaar toch meerdere keren iets overgeschreven...
edit: ik heb mijn uitreksels gecheckt: ongeveer 5 maanden een saldo van 50 euro gehad en dan de rest van het jaar een saldo van 0 euro op mijn zichtrekening. Ik heb nu een verlies van 0.03 euro gehad, waardoor mijn rekening op negatief staat.
mijn zichtrekening staat op negatief, terwijl ik 100 % zeker ben dat ik nooit onder nul ben gegaan doorheen het jaar. Ik wacht altijd tot ik het geld effectief op mijn rekening zie staan vooraleer ik het overschrijf. Bovendien val ik niet onder de mogelijke boete-voorwaarden wanneer je een rekening een jaar niet gebruikt, want ik heb dit jaar toch meerdere keren iets overgeschreven...
edit: ik heb mijn uitreksels gecheckt: ongeveer 5 maanden een saldo van 50 euro gehad en dan de rest van het jaar een saldo van 0 euro op mijn zichtrekening. Ik heb nu een verlies van 0.03 euro gehad, waardoor mijn rekening op negatief staat.
Laatst gewijzigd door Maarten op 2 januari 2010, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mij juist hetzelfde...
Mijn vriendin heeft echter meer geluk, zij gebruikt de zichtrekening intensief : rente : + €0,02....ja écht!
Ik dacht even dat het al één april was...
En je hebt er het raden naar hoe ze daaraan komen...
Argenta toch...
Mijn vriendin heeft echter meer geluk, zij gebruikt de zichtrekening intensief : rente : + €0,02....ja écht!
Ik dacht even dat het al één april was...
En je hebt er het raden naar hoe ze daaraan komen...
Argenta toch...
Dit komt omdat er bij uitbetaling van rente op de zichtrekening
15% roerende voorheffing
0.15 euro zegelrecht
moet geïnd worden.
Ik snap niet waarom Argenta, zoals elke andere bank, niet gewoon intrestafrekeningen onder de 0.20 euro niet uitbetald.
Dan kan de klant niet negatief gaan.
15% roerende voorheffing
0.15 euro zegelrecht
moet geïnd worden.
Ik snap niet waarom Argenta, zoals elke andere bank, niet gewoon intrestafrekeningen onder de 0.20 euro niet uitbetald.
Dan kan de klant niet negatief gaan.
deze bedragen zijn een klein verlies voor de klanten, maar EEN GROOT GEZICHTSVERLIES voor Argenta....
Mijn vriendin heeft het ook voor: -14 cent. Zij is ook nooit onder 0 gegaan.
Maar als ik bolleboos goed begrijp is het dus niet door een foute berekening, maar wel door een dom systeem van argenta ...
Maar als ik bolleboos goed begrijp is het dus niet door een foute berekening, maar wel door een dom systeem van argenta ...
In dat geval kan je max. maar iets van 0,20 in negatief staan en geen 2,50 zoals Himself (dit het topic startte).
Misschien is er wel iets mis met de renteberekening en hebben we allemaal (collega Argentaklanten) te weinig intrest hebben gekregen? ???
Misschien is er wel iets mis met de renteberekening en hebben we allemaal (collega Argentaklanten) te weinig intrest hebben gekregen? ???
grotere bedragen kunnen duiden op de portkosten voor het versturen van uittreksels.
Indien een klant gedurende x aantal maanden zelf geen uittreksels uitprint zal argenta deze opsturen.
Indien een klant gedurende x aantal maanden zelf geen uittreksels uitprint zal argenta deze opsturen.
Als ik er eens goed over nadenk : je bent béter af met een zichtrekening zonder intrest dan eentje mét!
Wie komt dat 'zegelrecht' uiteindelijk ten goede? De Post?
Wie komt dat 'zegelrecht' uiteindelijk ten goede? De Post?
ik wou een klachtmailtje sturen ivm de negatieve interest. Natuurlijk wanneer ik op verzenden klik, krijg ik het bericht: er is een interne serverfout.
Man man man, argenta werkt op mijn zenuwen!
Man man man, argenta werkt op mijn zenuwen!
Misschien allemaal een bericht sturen naar Argenta : ik weiger die intrest te ontvangen! Dan moeten ze geld teruggeven!