Negatieve rente is in België gearriveerd
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Negatieve rente is in België gearriveerd
Doel is de banken en economie kapot maken ? Kan haast niet anders.
ECB, zoals elke financiële instelling, denkt aan GROEI, die momenteel een korte termijn materie is.
Europa wilt daarentegen dat de lange termijn ontwikkeling niet in gedrang komt door te grote overheidsschulden.
Men probeert de twee visies met elkaar te verzoenen. Binnen enkele maanden / jaren gaan we zien welk effect dit voor een doorsnee burger zal hebben.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Kan je het artikel posten? Zit achter de betaalmuur.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik vraag me af hoe lang we de 0.11% gaan kunnen vasthouden in België...
Hoofdkantoor van de ECB in Frankfurt
Duitse banken beginnen negatieve rente al vanaf 1€ door te berekenen aan gewone klanten.
Hoofdkantoor van de ECB in Frankfurt
Duitse banken beginnen negatieve rente al vanaf 1€ door te berekenen aan gewone klanten.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Dacht dat negatieve rente enkel op spaarprodukten mogen toegepast worden.
Op zichtrekeningen mag het dus niet.
Op zichtrekeningen mag het dus niet.
@Spruitekop, dit is ook zo ongeveer wat Naomi Seibt al een tijdje vertelt https://www.facebook.com/people/Naomi-S ... 8955798362
Kan een bank bepalen dat je maximaal pakweg 25000 euro op zichtrekeningen mag hebben staan?
Ik denk dat je verwart met de maximumlimiet voor overschrijvingen. Die is bij veel banken 25.000 euro.
Als men de publicaties leest van bijv. de economen van Vlerick, dan gaan zij ervan uit dat negatieve rentes van -4, -5, -6%, of nog minder, gerust mogelijk kunnen zijn.
Ik hoop dat we in de komende jaren niet met heimwee gaan terugdenken aan de dag van vandaag waar er slechts sprake is van een mogelijke negatieve rente van -0,5%
Ik hoop dat we in de komende jaren niet met heimwee gaan terugdenken aan de dag van vandaag waar er slechts sprake is van een mogelijke negatieve rente van -0,5%
Ik heb momenteel een groot bedrag op mijn spaarboekje staan maar ben het met mondjesmaat naar fondsen aan het overzetten. Het spaarboekje is een onrendabel en onveilig spaarproduct:
- het brengt niets op;
- kans op negatieve rente;
- kans dat de ECB op een dag beslag legt op pakweg 10% van alle spaartegoeden in de eurozone.
Mogen we weten welk soort fondsen dit dan zijn? Als het ter bescherming van spaargeld is dan gok ik op aandelenfondsen van grote dividenduitkeerders, lage volatiliteit, defensieve aandelen?
Mocht het ooit zover komen, dan zijn er heel zeker ernstige problemen met het financieel systeem, met andere woorden, jouw fondsen zijn dan al lang met meer dan 50% gecrasht
dat is dan meteen ook het einde van de wereld zoals we die kennen.
ik hoop dat ik en mijn van familie dit niet moeten meemaken.
De wereld is nu al de weg aan het uitgaan op een manier waarvan ik gruw.
ik hoop dat ik en mijn van familie dit niet moeten meemaken.
De wereld is nu al de weg aan het uitgaan op een manier waarvan ik gruw.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven