Nemea nieuwe prijsbreker op Belgische markt
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Nemea nieuwe prijsbreker op Belgische markt
zo meer van het type van het IJslands-garantiesysteem : daar had het land geen goesting om voor de waarborg van Kaupting op te draaien, en er zijn daar in Nederland oa mensen die hun geld daardoor niet gekregen hebben
( belgie was iets anders, omdat ze daar voor het luxemburgswaarborgsysteem gekozen hebben, en uiteindelijk heeft keytrade hen nog overgenomen )
( belgie was iets anders, omdat ze daar voor het luxemburgswaarborgsysteem gekozen hebben, en uiteindelijk heeft keytrade hen nog overgenomen )
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Uiteindelijk maakt het niet uit onder welk garantiestelsel je valt. Als een bank écht omvalt, is er geen enkele overheid die kan garanderen dat je €100.000 terug krijgt. Ze zitten nu al met begrotingstekorten en de depositofondsen zijn nagenoeg leeg. Als er één grootbank in België omvalt, zal dat een aanslag zijn van gemiddeld 8,8% van het BNP.
Kan niet. Nooit. Garantiestelsels zijn stukken zeep. Wie een film van Spielberg gezien heeft begrijpt wat ik bedoel.
Kan niet. Nooit. Garantiestelsels zijn stukken zeep. Wie een film van Spielberg gezien heeft begrijpt wat ik bedoel.
Ik las dit op Mijn Kapitaal: http://www.mijnkapitaal.be/obligaties-s ... bare-bank/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hieruit blijkt dat zelfs in geval van problemen het Maltese garantiefonds moet bijspringen, de middelen daarvoor zelfs nog niet eens aangelegd zijn! Dat zit dan in de EU! Worden dit soort banken niet getest ( stresstest) vooraleer ze zich op de hele Europese markt kunnen werpen?
Niet aan mij besteed. Ik heb hier destijds genoeg miserie gezien van de toch verwittigde en uiteindelijk gedupeerde Kaupting klanten.
Hieruit blijkt dat zelfs in geval van problemen het Maltese garantiefonds moet bijspringen, de middelen daarvoor zelfs nog niet eens aangelegd zijn! Dat zit dan in de EU! Worden dit soort banken niet getest ( stresstest) vooraleer ze zich op de hele Europese markt kunnen werpen?
Niet aan mij besteed. Ik heb hier destijds genoeg miserie gezien van de toch verwittigde en uiteindelijk gedupeerde Kaupting klanten.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
In België is het niet veel beter hoor.
http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cf ... 805468.xml" onclick="window.open(this.href);return false;
765 miljoen € in volle bankencrisis, terwijl er 200-230 miljard € geparkeerd stond:
http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cf ... 415570.xml" onclick="window.open(this.href);return false;
Het Bijzonder Beschermingsfonds zou in 2011 €2.248.431.486,77 kunnen ophoesten. Met de huidige stand van de spaarboekjes is dat 0,9% van de uitstaande deposito's. Als je weet dat de 4 grootbanken samen 2/3 van de markt controleren, betekent dat bij het omvallen van een grootbank dat je 5% van je geld terug ziet.
Dat zijn geen dekkingen he.
http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cf ... 805468.xml" onclick="window.open(this.href);return false;
765 miljoen € in volle bankencrisis, terwijl er 200-230 miljard € geparkeerd stond:
http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cf ... 415570.xml" onclick="window.open(this.href);return false;
Het Bijzonder Beschermingsfonds zou in 2011 €2.248.431.486,77 kunnen ophoesten. Met de huidige stand van de spaarboekjes is dat 0,9% van de uitstaande deposito's. Als je weet dat de 4 grootbanken samen 2/3 van de markt controleren, betekent dat bij het omvallen van een grootbank dat je 5% van je geld terug ziet.
Dat zijn geen dekkingen he.
De Tijd: "Nemea Bank in moeilijkheden. De Maltese toezichthouder en de Europese Centrale Bank (ECB) hebben bij de Maltese Nemea Bank 'ernstige tekortkomingen' vastgesteld en de bank onder voogdij geplaatst."
-
- VIP member
- Contacteer:
Wie volgt ? Deutsche Bank ? Mijn kleine teen zegt me dat dit nog maar het begin is. Zerohedge spreekt er reeds maanden over. Nieuwe bankencrisis ? Wat jij, Stier ?
ps Koop zilver. Handig betaalmiddel in tijden van nood. Ben zelf sinds vorige week zilverfan geworden. Koers stijgt voortdurend. Ben nu geen goudkever meer maar een zilvervisje. En zilver = geld, zeker in het Spaans en Frans.
ps Koop zilver. Handig betaalmiddel in tijden van nood. Ben zelf sinds vorige week zilverfan geworden. Koers stijgt voortdurend. Ben nu geen goudkever meer maar een zilvervisje. En zilver = geld, zeker in het Spaans en Frans.
-
- Full Member
- Contacteer:
Nemea heeft nooit echt goed gewerkt. Na een half jaar namen ze al geen nieuwe klanten meer aan onder het mom van 'onderhoudswerken'. Deze situatie bestaat ondertussen al meer dan een half jaar.
Een nieuwe bankencrisis zie ik niet direct komen. Enkel Deutsche Bank is een moeilijke, en als deze valt zullen er zeker volgen. Conclusie: waakzaam blijven.

Een nieuwe bankencrisis zie ik niet direct komen. Enkel Deutsche Bank is een moeilijke, en als deze valt zullen er zeker volgen. Conclusie: waakzaam blijven.
ZAL in concreto wel wat meer dan 8,8% van het BNP zijn. Heb vroeger op school geleerd als een grootbank op de fles gaat, dan dat het land gewoon failliet is. Dan stort het volledige vertrouwen van het land ( zowel in het buitenland als door hun bewoners) in elkaar Zoiets kan een regering zich NOOIT veroorlovenTonijnbelegger schreef:Uiteindelijk maakt het niet uit onder welk garantiestelsel je valt. Als een bank écht omvalt, is er geen enkele overheid die kan garanderen dat je €100.000 terug krijgt. Ze zitten nu al met begrotingstekorten en de depositofondsen zijn nagenoeg leeg. Als er één grootbank in België omvalt, zal dat een aanslag zijn van gemiddeld 8,8% van het BNP.
Laatst gewijzigd door paul op 27 april 2016, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Na zowat 8 jaar dat de bank bestaat heeft de Maltese toezichtshouder op de banken de alarmbel gevonden
Laat ons hopend dat onze FSMA iets doortastender te werk gaat?

Laat ons hopend dat onze FSMA iets doortastender te werk gaat?
in luxemburg zat de toezichthouder ZELF met zijn geld in Panamapapers ( kan dus wel een tijdje duren voor zo een pipo's aan de alarmbel trekken -ons kent ons .
Als je in luxemburg je mond over zulke zaken wat te ver opendoet, riskeer je 10 jaar cel.
http://beurs.com/2016/04/26/financieel- ... ama/110693
EDIT : ik lees juist dat die toezichthouder nog een achterneef van mij is. Zal hem eens wat geld vragen
Als je in luxemburg je mond over zulke zaken wat te ver opendoet, riskeer je 10 jaar cel.
http://beurs.com/2016/04/26/financieel- ... ama/110693
EDIT : ik lees juist dat die toezichthouder nog een achterneef van mij is. Zal hem eens wat geld vragen
-
- VIP member
- Contacteer:
En de voorzitter van het FSMA is ... Servais, de 'man' die Fortis en Dexia niet zag gebeuren. Was tijdens de Fortis-crisis niet beschikbaar because zenuw-crisis (Coens van de NBB verving hem). Totaal onbekwaam. Moest met pek en veren getooid de laan uitgestuurd zijn maar is een vriendje van Reynders.paul schreef:in luxemburg zat de toezichthouder ZELF met zijn geld in Panamapapers ( kan dus wel een tijdje duren voor zo een pipo's aan de alarmbel trekken -ons kent ons .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bij "IS" weten ze wel wat ze met zo een mannen moeten doen.
Die steken ze levend in een diepvriezer
Die steken ze levend in een diepvriezer
-
- VIP member
- Contacteer:
Vind het toch sterk dat de overheid zo lichtzinnig omspringt met de spaarders. Keer op keer gedraagt de regering zich zoals de drie aapjes (niets gehoord, niets gezien, niets gezegd). Wachten op het volgende schandaal ? Arco hadden ze toch ook moeten zien aankomen ? De CDV zat er midden in. Wat belet JVO of Geens dat individu te vervangen en een daadkrachtig FSMA te installeren ?
De Belgische overheid heeft hier niks in de pap te brokken. Nemea heeft/had een EU-paspoort en kan dus zonder goedkeuring van de lokale overheden alle EU-markten betreden.
Toen De Tijd de Maltese toezichthouder een jaar geleden verschillende vragen stelde was het antwoord kortweg: 'You have to trust us. There is no issue with Nemea. It's okay.' (bron: http://www.tijd.be/nieuws/archief/Hoe_v ... 8-1615.art)
PS: Engels is een officiële taal in Malta, taalbarrière is dus geen excuus.
Toen De Tijd de Maltese toezichthouder een jaar geleden verschillende vragen stelde was het antwoord kortweg: 'You have to trust us. There is no issue with Nemea. It's okay.' (bron: http://www.tijd.be/nieuws/archief/Hoe_v ... 8-1615.art)
PS: Engels is een officiële taal in Malta, taalbarrière is dus geen excuus.
Zitten er geen Nemea klanten op spaargids?
Niets om over beschaamd te zijn. Normaal gezien ben je safe tot 100.000 Euro.
Eerlijk gezegd had ik ook al overwogen om een klein bedragje te storten bij Nemea. Ik heb het dan toch niet gedaan omdat ik Europa voor geen cent vertrouw.
Niets om over beschaamd te zijn. Normaal gezien ben je safe tot 100.000 Euro.
Eerlijk gezegd had ik ook al overwogen om een klein bedragje te storten bij Nemea. Ik heb het dan toch niet gedaan omdat ik Europa voor geen cent vertrouw.