NETFLIX PRIME VIDEO VRT NU STREAMZ
NETFLIX PRIME VIDEO VRT NU STREAMZ
je hebt de keuze nu, de goedkoopste is prime video
wie pak jij?
wie pak jij?
Re: NETFLIX PRIME VIDEO VRT NU STREAMZ
Je bent VTM Go, Vier.be, YouTube en Disney+ vergeten.
Daarnaast heb je (voor de avonturiers) de illegale toer vergeten.
Die laatste is terug aan populariteit aan het winnen en ik geef ze geen ongelijk. Op zich heb ik geen concurrentie op de markt (want het drijft de prijzen wat naar beneden), maar verschillend met de vele streaming muziek diensten (waar er een pak minder verschil is in aanbod zelf) is het bij streaming video diensten kiezen tussen serie A, serie B of beide volgen (maar je blauw betalen).
Ik heb op dit moment gekozen om geen betalende dienst binnen te halen. Het basis aanbod van VRT Nu, VTM Go en Vier.be voor de Vlaamse zenders is mij voldoende om een tv abonnement te weren.
Voor vier.be ben ik wel begonnen met de afleveringen van hun website te downloaden. Het feit ze nog steeds geen app of zelfs niet eens Chromecast ondersteuning op hun website hebben is vreselijk.
Mijn originele setup met heel het tabblad casten naar mijn tv was van zo'n slechte kwaliteit dat ik heel het boeltje van hun website download in mp4 formaat en op USB stick zet. Ik heb geen probleem met reclame, maar de technologische achterstand van vier drijft mij om het maar "minder legaal" te doen.
Ik kijk ook best wel wat YouTube en het aanbod is nog wel ok. Je kan er best wel wat series bekijken en sommige zijn best wel van hoge kwaliteit (echte productiehuizen die erachter zitten). Ook dumpen sommige zenders oudere series er om alsnog wat inkomsten eruit te halen.
Een betalende streaming dienst wil ik wel overwegen, maar dan eerder delen met iemand anders en moet ik de meerwaarde beginnen zien (want die is telkens juist minder aan het worden).
Daarnaast heb je (voor de avonturiers) de illegale toer vergeten.
Die laatste is terug aan populariteit aan het winnen en ik geef ze geen ongelijk. Op zich heb ik geen concurrentie op de markt (want het drijft de prijzen wat naar beneden), maar verschillend met de vele streaming muziek diensten (waar er een pak minder verschil is in aanbod zelf) is het bij streaming video diensten kiezen tussen serie A, serie B of beide volgen (maar je blauw betalen).
Ik heb op dit moment gekozen om geen betalende dienst binnen te halen. Het basis aanbod van VRT Nu, VTM Go en Vier.be voor de Vlaamse zenders is mij voldoende om een tv abonnement te weren.
Voor vier.be ben ik wel begonnen met de afleveringen van hun website te downloaden. Het feit ze nog steeds geen app of zelfs niet eens Chromecast ondersteuning op hun website hebben is vreselijk.
Mijn originele setup met heel het tabblad casten naar mijn tv was van zo'n slechte kwaliteit dat ik heel het boeltje van hun website download in mp4 formaat en op USB stick zet. Ik heb geen probleem met reclame, maar de technologische achterstand van vier drijft mij om het maar "minder legaal" te doen.
Ik kijk ook best wel wat YouTube en het aanbod is nog wel ok. Je kan er best wel wat series bekijken en sommige zijn best wel van hoge kwaliteit (echte productiehuizen die erachter zitten). Ook dumpen sommige zenders oudere series er om alsnog wat inkomsten eruit te halen.
Een betalende streaming dienst wil ik wel overwegen, maar dan eerder delen met iemand anders en moet ik de meerwaarde beginnen zien (want die is telkens juist minder aan het worden).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Met Prime heb je voor 2.99€/maand toch een hoop kijkplezier + gratis verzending van amazon, ongeacht de prijs. Enige nadeel, de ondertiteling is ondermaats. Maar een goedkope ezel mag je niet in zin bakkes kijken.
Wat me ergens wel stoort is dat je dan een betaaldienst neemt en dan moet je langer wachten dan mensen die het op minder legale manieren kunnen bekomen. Ik zie bijvoorbeeld dat "The Good doctor" wel beschikbaar is via Amazon Prime, maar het huidige seizoen is nog niet beschikbaar.
Exclusieve series zijn wel meteen beschikbaar, series van andere providers (die zelf - nog - geen eigen streaming dienst hebben) met sterke vertraging en providers die zelf een streaming dienst hebben of wat exclusieve deals hebben met een ander mag je naar fluiten.
We hebben nog een lange weg te gaan en het gaat allemaal de verkeerde kant uit.
Ik hoop dat men tot een zeker besef komt. Op zich kan ik nog wel leven met het feit dat iets van Disney vroeger uitkomt op pakweg Disney+ en 1 tot 2 maand later op Netflix (en omgekeerd). Dat je uiteindelijk een streaming dienst kiest om die hun content "vroeger" te zien vind ik nog een leefbare optie maar als je als betalende gebruiker nooit de zekerheid krijgt dat het allemaal wel echt beschikbaar zal komen stel ik mij wel wat vragen bij de meerwaarde.
Exclusieve series zijn wel meteen beschikbaar, series van andere providers (die zelf - nog - geen eigen streaming dienst hebben) met sterke vertraging en providers die zelf een streaming dienst hebben of wat exclusieve deals hebben met een ander mag je naar fluiten.
We hebben nog een lange weg te gaan en het gaat allemaal de verkeerde kant uit.
Ik hoop dat men tot een zeker besef komt. Op zich kan ik nog wel leven met het feit dat iets van Disney vroeger uitkomt op pakweg Disney+ en 1 tot 2 maand later op Netflix (en omgekeerd). Dat je uiteindelijk een streaming dienst kiest om die hun content "vroeger" te zien vind ik nog een leefbare optie maar als je als betalende gebruiker nooit de zekerheid krijgt dat het allemaal wel echt beschikbaar zal komen stel ik mij wel wat vragen bij de meerwaarde.
Ik heb er geen problemen mee, je kunt zeer makkelijk switchen van aanbieder. Dus wij hebben iedere maand iets anders vanaf het vroeg donker is
Na een tijdje kijken op de verschillende striemingsdiensten, moet je wel hoéd zoeken naar iets nieuws dat je kan boeien. Want àlle streamingsdiensten hebben één ding gemeen : voor 95% zever en verouderde brol
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik merk dat ik op netflix wel wat kijk maar ook niet in die mate dat ik er de volle pot zou willen voor betalen. Op discovery volg ik nu nog gold rush en deadliest catch maar al de rest interesseert me niet meer zo. Dus het is een beetje een afweging.
Als je echt een spannende serie 'te pakken hebt' zie je die op een week uit. (breaking bad bijv)
daarna is het weer zoeken. in coronatijden is het wel een hulp om niet eenzaam te worden
daarna is het weer zoeken. in coronatijden is het wel een hulp om niet eenzaam te worden
Netflix heb ik op lange termijn in een "familie abbonement". Hier ben ik na 5 jaar nog niet op uitgekeken.
Disney+ heb ik occasioneel, oorspronkelijk voor The Mandalorian, maar momenteel ook voor wat Marvel-films die ik nog wou zien. Eens ik daar uitgekeken ben zeg ik de dienst weer op.
Streamz vind ik de moeite niet.
Vrt NU, VTM Go en vier.be bekijk ik occasioneel eens, maar die zijn toch gratis.
Disney+ heb ik occasioneel, oorspronkelijk voor The Mandalorian, maar momenteel ook voor wat Marvel-films die ik nog wou zien. Eens ik daar uitgekeken ben zeg ik de dienst weer op.
Streamz vind ik de moeite niet.
Vrt NU, VTM Go en vier.be bekijk ik occasioneel eens, maar die zijn toch gratis.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
heb je de 'apenplaneet' al gezien? een aanrader voor jou!
Gedeeld abonnement op Netflix, Disney+, Videoland en Spotify. Dit voor 9,92€/maand.
In de momenten dat ik met mijn kinderen voor tv lig, heb ik graag keuze.![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
@Zosi1
Hoe is het in Thailand?![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
In de momenten dat ik met mijn kinderen voor tv lig, heb ik graag keuze.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
@Zosi1
Hoe is het in Thailand?
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)