Nettoloon te hoog?
Nettoloon te hoog?
Beste,
Na snel een simulatie te hebben gedaan via Sdworx blijkt mijn nettoloon iets te hoog tov het bruto-loon. Ongeveer 300e netto meer dan dat ik eigenlijk zou mogen ontvangen blijkt. Aangezien ik liever belastingen terugtrek ipv er te moeten betalen zat ik te denken om 150e per maand extra te laten afhouden (fiscaal volontariaat). Is dat een goed idee? Of beter meer? Thx
Na snel een simulatie te hebben gedaan via Sdworx blijkt mijn nettoloon iets te hoog tov het bruto-loon. Ongeveer 300e netto meer dan dat ik eigenlijk zou mogen ontvangen blijkt. Aangezien ik liever belastingen terugtrek ipv er te moeten betalen zat ik te denken om 150e per maand extra te laten afhouden (fiscaal volontariaat). Is dat een goed idee? Of beter meer? Thx
Re: Nettoloon te hoog?
Je kan ook voorafbetalingen doen aan de belastingen; je krijgt hierop intrest.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik had eind januari een simulatie bruto-netto gedaan met mijn nieuwe brutoloon van af januari: 3 verschillende sites om te simuleren, 3 verschillende resultaten en uiteindelijk alle 3 verschillend van wat ik op mijn loonfiche zag. Volgens mij zijn die bruto-netto sites nog bezig met aanpassen van de belastingsschalen.
Dus liever geen intrest op het overschot?
Je kan in deze tijden van stijgende rente beter belasting bij betalen dan terugtrekken. Wie geeft er nu graag een renteloze lening aan de overheid ? € 1.800 brengt aan 1,5% toch jaarlijks 27 euro op.
Dat gaan Franky en Alex niet graag lezen, Brembos. Die willen niet liever dan dat elke Belg gatis geld leent aan vadertje staat.
Een euro is een euro. De heer professor minister Vdb zal dat zeker begrijpen.