NewB: dossier aanvraag banklicentie is binnen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: NewB: dossier aanvraag banklicentie is binnen
De foto bij dat artikel spreekt boekdelen:
Een infosessie van NewB, onlangs in Knokke. ©ID/ Nick Verheaghe
Ik zie op die foto:
- weinig volk
- veelal oude mensen
Moet NewB op die manier een jonge dynamische bank worden?
Een infosessie van NewB, onlangs in Knokke. ©ID/ Nick Verheaghe
Ik zie op die foto:
- weinig volk
- veelal oude mensen
Moet NewB op die manier een jonge dynamische bank worden?
Ik zie u zitten Yaris !
dat is waarschijnlijk voor de mogelijk gratis koffie dat die komen
sommige spaargidsers gaan voor de gratis koffie naar de Colruyt
Ook Wallonië stapt mogelijk in kandidaat-bank NewB, ik weet waar die het gaan halen.
Ik hou van wanneer je het over hen hebt om iets aan te kaarten dat eigenlijk over jezelf gaat <3
ondanks dat de meeste Vlamingen afzien van dergelijke acties, gaan ze er toch ALLEMAAL voor moeten betalen
Nog 1 dag voor 9,4 miljoen. Niet volstrekt onmogelijk, in acht genomen hoe snel het ging de laatste dagen.
De meesten gaan waarschijnlijk tot het einde wachten met bekendmaking van hun beslissing. Spanning opbouwen enzo. De helden komen altijd op tijd zeker...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik zie ze het nog wel net halen. Om er dan 3 jaar niks over te horen.
Volgens de Standaard kunnen ze de periode om geld binnen te rijven nog een week verlengen..
Er zijn echter geen tafels in dat zaaltje, daarom is er aan elke stoel een ring gemaakt om een bekertje in te zetten, goed zien!
Daar is NewB zeer discreet over geweest tot op heden. Wist ik niet en volg dit onderwerp zeer nauw op. - Op zich wel slim. Een harde deadline is een sterke motivator. En als er nu op het laatste nippertje nog een paar spelers zijn die een aanzienlijk bedrag willen inbrengen maar dat niet meer tijdig geboekt krijgen op de rekening tegen middernacht (*) is die extra week perfect.
Ook gelezen van het concept-tarief van 0,75 euro voor een geldafhaling. Denk dat NewB daarmee de duurste zou zijn.
(*) kan dat eigenlijk? Via SEPA direct Instant payment is het direct geboekt maar dat is tot een specifiek bedrag, iets van een 20 000 euro geloof ik (te lui het op te zoeken). Voor normaal mensen is dat meer dan genoeg maar voor zoiets.... Zou dat mogelijk zijn volgens het huidige banksysteem om, laten we zeggen nu 1 miljoen over te schrijven en dan vandaag nog geboekt te krijgen? Andere bank dan bestemmeling is opdrachtgever.
Gaan ze een nieuwe bank beginnen door de duurste te worden ? Zelf geen automaten hebben maar iedere afhaling van geld tariferen aan 0,75 euro ? Kostprijs zichtrekening 20 euro per jaar ?
En ik moet hen nog geld geven om te starten ook ?
Damn. Is dat een zet zoals de openbaring van N-VA over de pensioenleeftijd net voor de verkiezingen ?
Een mislukking binnen de 8 dagen wordt dan de korte pijn..
Ach ja, ik schrijf die 20 euro die ik investeerde wel af in gedachten.
Als ik ooit nog ergens klant wordt is Europabank of Argenta op dit moment 100 keer waarschijnlijker dan newB.
En ik moet hen nog geld geven om te starten ook ?
Damn. Is dat een zet zoals de openbaring van N-VA over de pensioenleeftijd net voor de verkiezingen ?
Een mislukking binnen de 8 dagen wordt dan de korte pijn..
Ach ja, ik schrijf die 20 euro die ik investeerde wel af in gedachten.
Als ik ooit nog ergens klant wordt is Europabank of Argenta op dit moment 100 keer waarschijnlijker dan newB.
NewB aan de koninklijke stichting overmaken. Personeel geleverd door de staat. Ze zijn dan voor altijd uit de zorgen.
"NewB haalt waarschijnlijk benodigde 30 miljoen op voor deadline"
Saldo op de website om 15u21: 25.231.840 euro
Aanvulling;
Nog iets gevonden dat ik niet wist hierover;
Ik dacht dat het geld vandaag om mindernacht geboekt moest zijn, anders gaat het niet mee tellen. Maar blijkbaar is dat de betaalbelofte gedaan is vandaag om 23u59. En dan is er nog tijd tot vrijdag 12u om dat geld te laten opduiken op de rekening van NewB.
...dus ... zelfs als deze nacht tegen middernacht de teller niet op 30 miljoen staat hoeft geen probleem te zijn. Die teller geeft niet de betaalbeloftes weer, enkel de cash op de rekening.
Saldo op de teller om 16u33: 26.006.920 euro
Aanvulling BIS;
Het is nu semi-officieel: het is gelukt, NewB heeft de 30 miljoen binnen
Saldo op de teller om 20u32: 27.738.680 euro
Terwijl de teller dinsdagavond nog maar op 20,6 miljoen euro stond, is dat cijfer woensdagmiddag al tot bijna 29 miljoen euro gestegen.
https://www.bruzz.be/economie/newb-haal ... 2019-11-27[..] de inschrijvingen van coöperanten zijn momenteel al goed voor tussen de 28 en 29 miljoen euro, een bedrag dat binnen de twee dagen ook effectief op de rekening van NewB zou moeten staan. Het effectieve gestorte bedrag hangt op dit moment nog rond de 25 miljoen.
Saldo op de website om 15u21: 25.231.840 euro
Aanvulling;
Nog iets gevonden dat ik niet wist hierover;
https://www.bruzz.be/economie/nieuwe-ba ... 2019-11-26De bank heeft nog tot woensdagavond 23.59 uur om de betalingsopdrachten te verzamelen via de website. Vrijdagmiddag om 12 uur wordt dan nagegaan of dat bedrag ook effectief op de bankrekening staat, want alleen dat telt.
Ik dacht dat het geld vandaag om mindernacht geboekt moest zijn, anders gaat het niet mee tellen. Maar blijkbaar is dat de betaalbelofte gedaan is vandaag om 23u59. En dan is er nog tijd tot vrijdag 12u om dat geld te laten opduiken op de rekening van NewB.
...dus ... zelfs als deze nacht tegen middernacht de teller niet op 30 miljoen staat hoeft geen probleem te zijn. Die teller geeft niet de betaalbeloftes weer, enkel de cash op de rekening.
Saldo op de teller om 16u33: 26.006.920 euro
Aanvulling BIS;
Het is nu semi-officieel: het is gelukt, NewB heeft de 30 miljoen binnen
Het Brusselse coöperatieve bankproject NewB heeft woensdag om 16 uur de 30 miljoen euro inschrijvingen binnengehaald. Officieel staat er nu 27 miljoen op de bankrekening, plus nog 3 miljoen beloofde investeringen. Dat zegt NewB aan BRUZZ.
De bank is nog voorzichting met hoera-geroep, aangezien de officiële bankrekening nog maar 27 miljoen euro telt. "De overige 3 miljoen investeringen zweven wellicht nog in het niemandsland tussen twee banken. Maar de prognoses zijn inderdaad goed," zegt Yurek Onzia van NewB
https://www.bruzz.be/economie/newb-haal ... 2019-11-27Donderdag moet dus nog worden bekeken of de beloofde sommen door investeerders ook effectief zijn gestort, maar hoe dan ook wordt de kapitaalronde toch verlengd tot 4 december. De bedoeling is om dan aan 35 miljoen euro te raken.
Saldo op de teller om 20u32: 27.738.680 euro
Laatst gewijzigd door Giskart op 27 november 2019, 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.