NewB: dossier aanvraag banklicentie is binnen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: NewB: dossier aanvraag banklicentie is binnen
Op het laatst moment gaat een man van type Marc Coucke / een bepaald bedrijf / institutie inspringen met nodig bedrag. Ne goede reclame in social media hoort erbij.
Wie gaat da zijn volgens jullie?
Wie gaat da zijn volgens jullie?
Karel Karton met de laatste euro ?
Of Jan van Gent met 10 blikken Cara ?
Of Jan van Gent met 10 blikken Cara ?
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/n ... ticle-list
Prettig feest van Sinterklaas en Gelukkig nieuwjaar, Giskart !
NewB-miljoenen stromen net voor deadline binnen
Prettig feest van Sinterklaas en Gelukkig nieuwjaar, Giskart !
NewB-miljoenen stromen net voor deadline binnen
En volgende maand de 28ste feest van de onnozele kinderen. We gaan alleszins nog lachen.
Bedankt! Vanwege de trage start had ik dit eigenlijk meer verwacht. Maar ik geef toe; ik ben blij!
Veel mensen hebben hebben jaren gewerkt aan dit project; 'de coöperatieve die hoopt een bank te worden'. Goed dat hopen en iets idealistisch, raar, nieuw, onlogisch, opstarten niet volstrekt onmogelijk is.
Je hebt fans van Star-Trek, van Firefly, van Tesla , van [vul naam van actuele meisjes-idolen-popgroep in] maar ik denk dat dit de eerste keer is dat er een bank in oprichting is van 'fans' van die bank.
OK. - Nu nog een banklicentie krijgen én niet failliet gaan na een paar jaar.
Dus jij bent enhtousiast over dit aanbod:Giskart schreef: ↑27 november 2019, 20:48Bedankt! Vanwege de trage start had ik dit eigenlijk meer verwacht. Maar ik geef toe; ik ben blij!
Veel mensen hebben hebben jaren gewerkt aan dit project; 'de coöperatieve die hoopt een bank te worden'. Goed dat hopen en iets idealistisch, raar, nieuw, onlogisch, opstarten niet volstrekt onmogelijk is.
Je hebt fans van Star-Trek, van Firefly, van Tesla , van [vul naam van actuele meisjes-idolen-popgroep in] maar ik denk dat dit de eerste keer is dat er een bank in oprichting is van 'fans' van die bank.
OK. - Nu nog een banklicentie krijgen én niet failliet gaan na een paar jaar.
-) een niet reglementaire spaarrekening aan 0 % (denk eerste 3 jaren?)
-) een bankkaart waar je 0,30 % betaald bij afhalrn cash
-) een pre paid kredietkaart (voor veel toepassingen niet bruikbaar)
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Neen, ik ben daar helemaal niet enthousiast daarover.
Maar dat was niet het punt van dit project om een nieuwe bank te starten. Het punt was om een echte coöperatieve bank te zijn. Rechtstreeks, niet via een financiële coöperatieve (deels) mede-eigenaar is van de bank. Een transparante bank. Eentje met een onafhankelijk maatschappelijk comité. Met een hele boterham van waarden zoals duurzaamheid en ethiek, transparantie, niet investeren in moreel- of milieubedenkelijke zaken.
Allemaal visies waar de andere banken of totaal niet mee bezig zijn of eventueel enkel de afdeling marketing omdat het trendy is.
Dat is waar al die mensen die geloven in NewB van die nieuwe bank willen. We weten dat dit zeer moeilijk is om vanaf nul te beginnen. Als NewB kan beginnen als bank zal die zeer voorzichtig moeten zijn. Zeer conservatief omgaan met zijn kosten.
NewB kan niet nog een 'gratis bank' zijn. Je zal iets moeten betalen voor het hebben van een rekening. Concept-bijdrage is 20 euro. Dat is niet gratis maar nu ook niet veel voor een niet-gratis rekening. Cash afhalen heeft ook zijn kost, zeker voor wat NewB wil zijn, een internet-bank.
Die 0% rekening is niet leuk maar te begrijpen in de huidige omstandigheden. Dat het een Visa-debit kaart is zal ook wel zijn redenen hebben. Vermoedelijk, aangezien NewB de eerste bank in België zal zijn met zo'n kaart, hebben ze voordelige deal kunnen bekomen.
NewB hoopt een bank te worden waar de cliënten klant worden primair voor de waarden van die bank, niet voor de voorwaarden van die diensten. Ik hoop en verwacht dat na een aantal jaar, als de financiële toestand dat zal toelaten, die diensten wat beter gaan worden.
Ik verwacht dat de coöperanten trouwens een bevraging gaan krijgen over de concept tariefstructuur en het zou mij niet verbazen dat het ter stemming zal komen tijdens een een algemene vergadering.
Het zou mij verbazen als de coöperanten over die diensten een probleem gaan maken. Je moet met iets beginnen. Ja, die pre-paidkaart is eigenlijk onzin. IK weet het, ik heb er eentje. Maar het is een goedkope manier om een kredietkaart aan te kunnen bieden zonder risico voor de bank/project.
Visa is in ieder geval al meerdere jaren op 'oorlogspad', maar vooralsnog lijken ze alleen echt voet aan de grond te krijgen in Duitsland. In Nederland is ASN al langer een partner, en ook ING experimenteert ermee. Vooral de ING-klanten blijken het toch moeilijk te hebben en wisselen hun kaarten om voor Maestro-versies.
Technisch is er op een betaalkaart sowieso ruimte voor 'co-branding'. Als men Visa Debit samen aanbiedt met Bancontact, hoeft er geen probleem te bestaan voor gebruik binnen België. Maar zonder partnership met Bancontact wordt het een kalvarietocht voor de (welwillende) gebruiker.
Nu goed, we zullen zien hoe het loopt. Eerst nog effectief een banklicentie verzekeren. Ik hoop op het beste.
-
- VIP member
- Contacteer:
Kijk naar hun jaarrekeningen en zie hoeveel de bestuurders hun eigen verrijkt hebben met tantiemes, bestuurdersvergoedingen,....
Ik vrees dat er niet veel ethisch aan is. Zo een beetje gelijk de kracht van verandering. Eens aan de macht, ....
Ik vrees dat er niet veel ethisch aan is. Zo een beetje gelijk de kracht van verandering. Eens aan de macht, ....
Die pre paid kaarten bestaan al langer en worden ook door andere banken aangeboden.
Eigenlijk bedoeld voor jongeren of mensen wiens krediet zo slecht is dat ze niet voor een visa kaart in aanmerking komen.
Deze kan je voor veel zaken niet gebruiken, vb voor reservaties, payage betalen,... Dit omdat op deze kaarten geen reservatie kan geplaarsr worden.
-) veel van de dingen die je aanhaalt worden ook al aangeboden door triodos. Ook qua beleggingen hebben alle banken een ethisch aanbod nagekeken door externe firma’s.
-) mijn probleem is vooral wat is ethisch? Stat dit al in detail weergegeven?
Eigenlijk bedoeld voor jongeren of mensen wiens krediet zo slecht is dat ze niet voor een visa kaart in aanmerking komen.
Deze kan je voor veel zaken niet gebruiken, vb voor reservaties, payage betalen,... Dit omdat op deze kaarten geen reservatie kan geplaarsr worden.
-) veel van de dingen die je aanhaalt worden ook al aangeboden door triodos. Ook qua beleggingen hebben alle banken een ethisch aanbod nagekeken door externe firma’s.
-) mijn probleem is vooral wat is ethisch? Stat dit al in detail weergegeven?
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Met een prepaid kaart kan je zeker en vast wel wegentol betalen hoor. Ook een huurwagen kan soms, zo lang er maar genoeg geld op staat dat kan worden geblokkeerd.
De prepaidkaart heeft dankzij N26, Revolut en consoorten de laatste jaren wél een nieuwe niche gevonden als aanvullende kaart voor de (wereld)reiziger.
De prepaidkaart heeft dankzij N26, Revolut en consoorten de laatste jaren wél een nieuwe niche gevonden als aanvullende kaart voor de (wereld)reiziger.