NIBC Termijnrekening 4.05%
TIP
NIBC Termijnrekening 4.05%
Bericht van NIBC
Vanaf vandaag, vrijdag 25 augustus 2023, wijzigt de rente op de NIBC termijnrekening op 9 maanden en op 1 jaar.
In de tabel hieronder vind je de nieuwe rentepercentages (op jaarbasis). De nettorente houdt rekening met inhouding van roerende voorheffing van 30%.
Deze renteverhoging is tijdelijk en geldt voor elke nieuwe termijnrekening op 9 maanden of op 1 jaar die geopend wordt tussen 25 augustus 2023 en 1 september 2023 inbegrepen.
NIBC Termijnrekening Brutorente
(vanaf 25/08) Nettorente
(vanaf 25/08)
9 maanden 3,80% 2,66%
1 jaar 4,05% 2,835%
Zonet aangelogd op hun site maar de nieuwere rentes lijken daar nog niet aangepast...
Vanaf vandaag, vrijdag 25 augustus 2023, wijzigt de rente op de NIBC termijnrekening op 9 maanden en op 1 jaar.
In de tabel hieronder vind je de nieuwe rentepercentages (op jaarbasis). De nettorente houdt rekening met inhouding van roerende voorheffing van 30%.
Deze renteverhoging is tijdelijk en geldt voor elke nieuwe termijnrekening op 9 maanden of op 1 jaar die geopend wordt tussen 25 augustus 2023 en 1 september 2023 inbegrepen.
(vanaf 25/08) Nettorente
(vanaf 25/08)
9 maanden 3,80% 2,66%
1 jaar 4,05% 2,835%
Zonet aangelogd op hun site maar de nieuwere rentes lijken daar nog niet aangepast...
Re: NIBC Termijnrekening 4.05%
Al beschikbaar om de termijnrekeningen met nieuwe rentes to openen. Deze morgen nagekeken.barie schreef: ↑27 augustus 2023, 15:38 Bericht van NIBC
(vanaf 25/08) Nettorente
(vanaf 25/08)
9 maanden 3,80% 2,66%
1 jaar 4,05% 2,835%
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Juist, ik zat verkeerd te kijken....
Excuses
Excuses
Vandaag online termijnrekening geopend op 1 jaar in 1 minuut.
Geen poespas met naar het kantoor komen zoals bij Argenta en hogere brutorente (4.05% tov 4.01%).
En onder het Nederlandse garantiestelsel i.p.v. het Belgische garantiestelsel wat toch wat robuuster is dan het Belgische.
Geen poespas met naar het kantoor komen zoals bij Argenta en hogere brutorente (4.05% tov 4.01%).
En onder het Nederlandse garantiestelsel i.p.v. het Belgische garantiestelsel wat toch wat robuuster is dan het Belgische.
Ik dacht dat wij in de EU leven. Als één land kiepert zullen de andere landen helpen; zoals Ijsland bv. Of vergis ik mee weer?
Ijsland is geen lid van de EU. Nooit geweest.
Er bestaat een artikel in wikipedia over Kaupthing: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kaupthing_Bank
Bij Kaupthing was er op Europees niveau beslist de staatsgarantie op te trekken tot 50K, net voordat het met Kaupthing misging. Volgens mij was deze beslissing nog niet formeel in een wet omgezet. Toch werd bij hoog en bij laag beweerd dat dit onmiddelijk van toepassing was (hahahaha).
Het probleem met Kaupthing was dat deze bank onder Luxemburgse licentie optreedde, het probleem (dik gat in het kapitaal) in Ijsland zat bij de moederonderneming, en de klanten voornamelijk Belgen waren.
De Luxemburgers wilden hier niet voor opdraaien!
Op korte termijn was een oplossing uitgewerkt met een staatslening van Belgie aan Luxemburg of Ijsland (weet het niet meer welk van de 2 juist). De klanten gingen uitbetaald worden door het staatsgarantiefonds van Belgie, maar uiteindelijk heeft Keytrade de depositos overgenomen, ik vermoed dat de Ijslanders toch het verkwanselde geld van het Luxemburgse Kaupthing terug hebben moeten geven. Of er uiteindelijk bij de 50K+ klanten iemand verlies geleden heeft weet ik niet.
De les die ik eruit trek is dat het riskanter is wanneer de klanten van de bank niet van hetzelfde land zijn als de banklicentie.
Het probleem met Kaupthing was dat deze bank onder Luxemburgse licentie optreedde, het probleem (dik gat in het kapitaal) in Ijsland zat bij de moederonderneming, en de klanten voornamelijk Belgen waren.
De Luxemburgers wilden hier niet voor opdraaien!
Op korte termijn was een oplossing uitgewerkt met een staatslening van Belgie aan Luxemburg of Ijsland (weet het niet meer welk van de 2 juist). De klanten gingen uitbetaald worden door het staatsgarantiefonds van Belgie, maar uiteindelijk heeft Keytrade de depositos overgenomen, ik vermoed dat de Ijslanders toch het verkwanselde geld van het Luxemburgse Kaupthing terug hebben moeten geven. Of er uiteindelijk bij de 50K+ klanten iemand verlies geleden heeft weet ik niet.
De les die ik eruit trek is dat het riskanter is wanneer de klanten van de bank niet van hetzelfde land zijn als de banklicentie.
Hebben ze in het weekend zitten aanpassen. Die willen onze centen echt welTrX schreef: ↑27 augustus 2023, 16:39Al beschikbaar om de termijnrekeningen met nieuwe rentes to openen. Deze morgen nagekeken.barie schreef: ↑27 augustus 2023, 15:38 Bericht van NIBC
(vanaf 25/08) Nettorente
(vanaf 25/08)
9 maanden 3,80% 2,66%
1 jaar 4,05% 2,835%

De productfiche is juist nu, maar bij het eigenlijke intekenen moet je wel 1 jaar en 2,835 % aanklikken. Is er iemand die dat zo gedaan heeft? Komt de juiste info uiteindelijk in de online bankomgeving te staan? Ik vind het niet normaal dat bij het eigenlijke intekenen daar nog altijd de netto interest staat.
@ spaarfreakje Ging jij niet intekenen ? De productfiche is juist nu, maar bij het eigenlijke intekenen moet je wel 1 jaar en 2,835 % aanklikken. Komt de juiste info uiteindelijk in de online bankomgeving te staan als je dat aanklikt ? Ik vind het niet normaal dat bij het eigenlijke intekenen daar nog altijd de netto interest staat.
Passage uit de mail (29 aug 23; 14.10hr) van NIBC:
"Klopt de rente op de NIBC website wel?
Dit weekend sloop er een fout in de affichering van de rente op onze website. Die affichering werd ondertussen aangepast. De rentes die je sinds vrijdag ontvangt, kan je terugvinden op de website en in de productfiche".

"Klopt de rente op de NIBC website wel?
Dit weekend sloop er een fout in de affichering van de rente op onze website. Die affichering werd ondertussen aangepast. De rentes die je sinds vrijdag ontvangt, kan je terugvinden op de website en in de productfiche".

Geen paniek, bij het intekenen staat inderdaad de netto rente vermeld. Eenmaal ingetekend staat in de online bankomgeving de bruto rente vermeld.mver schreef: ↑30 augustus 2023, 19:01 De productfiche is juist nu, maar bij het eigenlijke intekenen moet je wel 1 jaar en 2,835 % aanklikken. Is er iemand die dat zo gedaan heeft? Komt de juiste info uiteindelijk in de online bankomgeving te staan? Ik vind het niet normaal dat bij het eigenlijke intekenen daar nog altijd de netto interest staat.
BedanktBartd schreef: ↑30 augustus 2023, 20:09Geen paniek, bij het intekenen staat inderdaad de netto rente vermeld. Eenmaal ingetekend staat in de online bankomgeving de bruto rente vermeld.mver schreef: ↑30 augustus 2023, 19:01 De productfiche is juist nu, maar bij het eigenlijke intekenen moet je wel 1 jaar en 2,835 % aanklikken. Is er iemand die dat zo gedaan heeft? Komt de juiste info uiteindelijk in de online bankomgeving te staan? Ik vind het niet normaal dat bij het eigenlijke intekenen daar nog altijd de netto interest staat.

Ik ben er onmiddellijk 1 gaan openen en op het 2e scherm staat het inderdaad juist. Blij dat ik er vanaf ben. Met al die aanbiedingen die maar 1 week of wat gelden