Niet gereglementeerde spaarrekening Moneyou Direct
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Niet gereglementeerde spaarrekening Moneyou Direct
Heeft iemand nog nadelen ondervonden van de niet-gereglementeerde spaarrekening Moneyou Direct ?
Ik overweeg om er een te openen maar vraag me een beetje af of er valkuilen zijn die ik nog niet gezien heb.
Zijn de overschrijvingen van Moneyou naar een andere bank bv altijd vlot behandeld en binnen normale wachttijden ?
Ik dacht dat de specificaties vooral zijn :
- Driemaandelijkse intrestberekening (maar intrest voor elke dag dat het geld op de rekening staat),
- Referentierekening waar naartoe je geld wordt gestort bij een afhaling,
- Geld direct beschikbaar zonder vooropzeg,
- Maximale inleg (anders geen rente) tot 150.000 euro en zoveel heb ik toch niet te besteden aan deze bank.
- De bank houdt zelf de roerende voorheffing in.
Heb ik iets over het hoofd gezien ?
Ik overweeg om er een te openen maar vraag me een beetje af of er valkuilen zijn die ik nog niet gezien heb.
Zijn de overschrijvingen van Moneyou naar een andere bank bv altijd vlot behandeld en binnen normale wachttijden ?
Ik dacht dat de specificaties vooral zijn :
- Driemaandelijkse intrestberekening (maar intrest voor elke dag dat het geld op de rekening staat),
- Referentierekening waar naartoe je geld wordt gestort bij een afhaling,
- Geld direct beschikbaar zonder vooropzeg,
- Maximale inleg (anders geen rente) tot 150.000 euro en zoveel heb ik toch niet te besteden aan deze bank.
- De bank houdt zelf de roerende voorheffing in.
Heb ik iets over het hoofd gezien ?
-
anonymous9
Re: Niet gereglementeerde spaarrekening Moneyou Direct
Ik heb zo'n rekening nu reeds geruime tijd en heb geen problemen ondervonden. Overschrijvingen sneller dan verwacht (vaak zelfs nog dezelfde dag). Spijtig dat de garantie beperkt is tot 100k, heb daarom eenzelfde direct-rekening geopend bij NIBC (die toch iets minder opbrengt ook, bah)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zeer tevreden. Vlotte en snelle communicatie.
Sinds vele jaren heb ik de Flex sparen, en ben hier zeer tevreden over. Ook met de communicatie (telefonisch).
Maak veel gebruik van de MoneYou Direct rekening, parkeer er mijn 'lopend geld' erop en bij opvraging 's morgens van een bankwerkdag staat het bij mij altijd op dezelfde dag op de tegenrekening bij Keytrade.
het gras is altijd groener aan de overkant
Ik gebrui ook monjoe als parking voort slapende spaargelden, mlaar dat brengt goed op, ik mocht incasseren : 2885,01 € intrest
Heb daar ook een rekening en ben en voorlopig zeer tevreden over.
Ik heb na nieuwjaar een rekening geopend; Verliep allemaal vlot en ondertussen staat al mijn spaargeld van bij rabobank bij Moneyou.
het gaat weliswaar maar om weinig spaargeld, maar kom, tis vooral symbolisch dat ik het doe. Ik kan altijd onmiddellijk aan het geld en het brengt bij moneyou toch stuk meer op dan bij rabobank. En geen gedoe meer met getrouwheidspremie enzo...
het gaat weliswaar maar om weinig spaargeld, maar kom, tis vooral symbolisch dat ik het doe. Ik kan altijd onmiddellijk aan het geld en het brengt bij moneyou toch stuk meer op dan bij rabobank. En geen gedoe meer met getrouwheidspremie enzo...
Kan je dan niet beter gaan voor de niet-gereglementeerde ME3 spaarrekening van Medirectbank?
Na opvraging moet je 3 maanden wachten maar dat wordt wel gecompenseerd door de hoge nettorentevoet (binnenkort dalend naar 1,2%) lijkt me?
Na opvraging moet je 3 maanden wachten maar dat wordt wel gecompenseerd door de hoge nettorentevoet (binnenkort dalend naar 1,2%) lijkt me?
@ Stijn, Soms weet je niet 3 maanden op voorhand dat je je geld nodig gaat hebben... Daarom dat ik een deel spaargeld over beiden ga verdelen, zodat ik er toch op elk moment aan kan.
Goed plan lijkt meannetje schreef:@ Stijn, Soms weet je niet 3 maanden op voorhand dat je je geld nodig gaat hebben... Daarom dat ik een deel spaargeld over beiden ga verdelen, zodat ik er toch op elk moment aan kan.
Dat 3 maanden wachten na opvraging vind ik zelf meer dan één brug te ver.Stijn1234 schreef:Kan je dan niet beter gaan voor de niet-gereglementeerde ME3 spaarrekening van Medirectbank?
Zelfs als MeDirect 2 procent opbrengst zou geven zou ik er niet aan beginnen.
Een bank uit Malta (MeDirect) vergeleken met een bank die eigendom is van de Nederlandse staat (Moneyou - ABN AMRO), dan moet ik niet eens nadenken wie mijn vertrouwen krijgt.
Het verschil in rente bedraagt 20 euro (per jaar) per 10.000 euro inleg. Niet de moeite waard om enig risico te nemen met mijn geld.
Ieder zijn meug, uiteraard.
Kort na nieuwjaar heb ik zelf ook een rekening geopend bij Moneyou en dat is heel vlot gegaan.
Eerst aanvraagformulier ingevuld met kopie voor- en achterzijde identiteitskaart, daarna een kleine storting erop gedaan en een dag later was de rekening actief. Ziet er goed uit...
Elke 3 maanden rente ontvangen van 1 procent (op jaarbasis) lijkt me ook een heel goed idee.
Medirect is een Belgische bank sinds een aantal maanden.
Voor die periode had ik ook datzelfde argument...
Voor die periode had ik ook datzelfde argument...
Thanks voor de info Stijn.
Ik was daarnet nog even gaan kijken hier op spaargids en zag dat de groep uit van Medirect uit Malta kwam. Ik heb over het hoofd gezien dat het beschermingsfonds al veranderd was naar 'België'.
Ik was daarnet nog even gaan kijken hier op spaargids en zag dat de groep uit van Medirect uit Malta kwam. Ik heb over het hoofd gezien dat het beschermingsfonds al veranderd was naar 'België'.