Nieuw merk : Heytelecom
Re: Nieuw merk : Heytelecom
Waarom 4€ meer betalen/maand als je toch gn. data nodig hebt op een nokia 3310?
Om nog niet te spreken dat je met Youfone proximus (Dé referentie) hebt qua dekking en mét VoLTE en VoWIFI (als hun toestel dat ondersteunt)
Eerste 3 maanden ook 50% en laat iemand die klant is je aanbevelen. Nog eens 10€ voor beiden.
Om nog niet te spreken dat je met Youfone proximus (Dé referentie) hebt qua dekking en mét VoLTE en VoWIFI (als hun toestel dat ondersteunt)
Eerste 3 maanden ook 50% en laat iemand die klant is je aanbevelen. Nog eens 10€ voor beiden.
Beetje nieuws uit het kamp van Orange:
Bron : HLN
""""Dit leidt er wel toe dat het bedrijf vanaf medio 2023 start met het uitfaseren van de 3G-technologie op zijn netwerk. Die uitfasering loopt tot 2025. De 2G-technologie wordt voortgezet tot eind 2028.""""
Eerder dit jaar sprak orange nog over 2025 en 2030. Dat is dus 2 jaar vervroegd.
Om een doede dekking te krijgen van 4G / 5G gaan er nogal wat antenneposities moeten bijkomen.
""""Dit leidt er wel toe dat het bedrijf vanaf medio 2023 start met het uitfaseren van de 3G-technologie op zijn netwerk. Die uitfasering loopt tot 2025. De 2G-technologie wordt voortgezet tot eind 2028.""""
Eerder dit jaar sprak orange nog over 2025 en 2030. Dat is dus 2 jaar vervroegd.
Om een doede dekking te krijgen van 4G / 5G gaan er nogal wat antenneposities moeten bijkomen.
Die moeten we in brand steken anders krijgen we corona.
Kan geen kwaad. Als je geluk hebt (meest kans) is het nog Omikron en één van onze zelfverklaarde experten / prediker / orenwasser zegt dat ge er niet van dood gaat.
https://www.hln.be/geld/orange-belgium- ... ~a0861847/haelewyn schreef: ↑25 juli 2022, 12:01 Beetje nieuws uit het kamp van Orange:
BRONvermelding ER zelf bijgezet
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
"Dit leidt er wel toe dat het bedrijf vanaf medio 2023 start met het uitfaseren van de 3G-technologie op zijn netwerk. Die uitfasering loopt tot 2025. De 2G-technologie wordt voortgezet tot eind 2028."
PERSBERICHT Orange= BRON(die in mijn mailbox zit)
"Orange Belgium verkreeg het maximum van het beschikbare 5G-spectrum bij de veiling. Voorts kondigde het aan dat
3G-diensten vanaf medio 2023 worden afgebouwd.
Aan het einde van deze veilingfase zal Orange Belgium beschikken over de gebruiksrechten van het spectrum voor 2X10
MHz in de 700 MHz-band, 2X10 MHz in de 900 MHz-band, 2X15 MHz in de 1800 MHz-band, 2X15 MHz in de 2100
MHz-band, en 100 MHz in de 3,6 GHz-band. Het totale bedrag van de eenmalige licentievergoeding bedraagt 321,5
miljoen euro voor een periode van 20 jaar.
Dankzij het bijkomende spectrum, het maximum voor nieuwe 5G-frequenties, zal Orange Belgium aan zijn residentiële
en zakelijke klanten een hoogwaardige dekking kunnen bieden in combinatie met een hoge capaciteit van zijn
ultramoderne mobiele netwerk. Door het spectrum dat tijdens de veiling werd verkregen beschikt Orange Belgium over
de middelen om zijn 5G-ambities waar te maken en tegelijk optimale 4G-diensten te kunnen garanderen.
Om de efficiëntie van zijn spectrumgebruik verder te optimaliseren, zal Orange Belgium ook beginnen met de uitfasering
van de 3G-technologie op zijn netwerk vanaf medio 2023. In 2025 stopt het dan definitief met 3G. De 2G-technologie
wordt voortgezet tot eind 2028. Orange Belgium garandeert de continuïteit van zijn 4G-technologie, die bijna 100% van
de Belgische bevolking dekt."
maart 2022
BRONvermelding
https://itdaily.be/nieuws/infrastructuu ... egen-2030/
Orange start met de uitfasering van zijn 3G-netwerk in België vanaf 2025, daarna volgt het 2G-netwerk. Tussen 2028 en 2030 worden beide technologieën definitief uitgeschakeld.
Ik zie geen verschil of verdraaien van de werkelijkheid in mijn tekst en denk dat de korte inhoud die ik postte voor de doorsnee spaargidser voldoende weergeeft wat en wanneer het te gebeuren staat.
Persmededelingen op zich geven trouwens ook niet meer voor dan een gekleurde werkelijkheid weer, in dit geval van orange zelf.
Mij interesseerde enkel dit stukje technische info. De rest kan me gestolen worden. Ik koop geen aandelen van orange. Nu niet, nooit niet.
De persmededeling kwam er in het kader van de bekendmaking van hun cijfers. Dat is per definitie dus geen stuk technische info maar eerder een benadrukken van : we are great. Met een klein beetje technische info on the side.
Zoals bv. Bijna (!!) 100 procent dekking van 4G. Buitenshuis waarschijnlijk...
Persmededelingen op zich geven trouwens ook niet meer voor dan een gekleurde werkelijkheid weer, in dit geval van orange zelf.
Mij interesseerde enkel dit stukje technische info. De rest kan me gestolen worden. Ik koop geen aandelen van orange. Nu niet, nooit niet.
De persmededeling kwam er in het kader van de bekendmaking van hun cijfers. Dat is per definitie dus geen stuk technische info maar eerder een benadrukken van : we are great. Met een klein beetje technische info on the side.
Zoals bv. Bijna (!!) 100 procent dekking van 4G. Buitenshuis waarschijnlijk...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hier in Brussel is binnen 4G een ramp.
Ik moet heel vaak manueel gaan overschakelen naar 2G/3G om internet te hebben.
Hij schakelt niet automatisch van 4G naar 3G terwijl 4G absoluut niet vooruit te branden is.
Ik moet heel vaak manueel gaan overschakelen naar 2G/3G om internet te hebben.
Hij schakelt niet automatisch van 4G naar 3G terwijl 4G absoluut niet vooruit te branden is.
Welke operator heb jij, Timootje ?
Geen wifi beschikbaar ?
Geen wifi beschikbaar ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb Orange. Dus zelfde netwerk als Heytelecom. Op die plaatsen heb ik geen wifi ja. Het ligt gewoon aan het gebouw een kooi van faradai soms.
Het gekke is dat ik soms op dezelfde locatie een wisselend bereik heb.
Het gekke is dat ik soms op dezelfde locatie een wisselend bereik heb.
Brussel heeft ook nog altijd andere normen, dacht ik, waardoor operatoren niet zoveel antennes mogen plaatsen... Wat dan weer leidt tot slechtere ontvangst/ capaciteit en onduidelijkheid over 5g want daar heb je meer antenneposities voor nodig.
Buiten Brussel centrum, omgeving Sint Lambrechts Woluwe werkt alles nochtans goed.
Over de uitfasering van 3g : dat is eigenlijk al een stukje bezig. Sommige of alle operatoren hebben plaatselijk 3g al afgebouwd om 4g ten volle uit te rollen.
Buiten Brussel centrum, omgeving Sint Lambrechts Woluwe werkt alles nochtans goed.
Over de uitfasering van 3g : dat is eigenlijk al een stukje bezig. Sommige of alle operatoren hebben plaatselijk 3g al afgebouwd om 4g ten volle uit te rollen.
Juist overgeschakeld naar Hey, loopt een promo met 2 jaar lang 10 euro ipv 15, voor 10gb en onbeperkt bellen (En per kwartaal wordt de data opgehoogd, 20gb na een jaar). Zeer scherpe prijs lijkt me.
Zeker scherpste prijs die je zal vinden voor dat aanbod, al zijn de reviews op Trustpilot, Facebook en dergelijke vrij dramatisch over hun klantendienst (activatie of nummeroverdracht die niet lukt, simkaarten waar problemen mee zijn, ondanks promo van €10 toch eerste 2 maanden €15 gefactureerd, heel lang wachten op antwoorden via mail of chat of enkel in contact komen met een chatrobot, enz.).
Ik besef dat het natuurlijk vooral bij negatieve ervaringen is dat mensen hun ervaring delen op internet. Maar lijkt me toch dat hun achterliggende diensten moeilijk kunnen volgen aangezien er waarschijnlijk veel nieuwe klanten bijkomen.
Dus lijkt me toch beetje hopen dat de overdracht en facturatie wel vlot en correct gaat en je de klantendienst niet nodig hebt
Ik besef dat het natuurlijk vooral bij negatieve ervaringen is dat mensen hun ervaring delen op internet. Maar lijkt me toch dat hun achterliggende diensten moeilijk kunnen volgen aangezien er waarschijnlijk veel nieuwe klanten bijkomen.
Dus lijkt me toch beetje hopen dat de overdracht en facturatie wel vlot en correct gaat en je de klantendienst niet nodig hebt
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar bij mij is de overgang vlot verlopen. Tja en als je een klantendienst nodig hebt dan is het bij velen toch een probleem. Toevallig op korte tijd verschillende nodig gehad. Positief was Engie en corona direct. Negatief omdat er zelfs na lange tijd nog steeds geen antwoord is gekomen. Yuzzu en vooral keytrade. Gewoon om te duiden dat mocht de klantendienst slecht zijn dan zullen ze zeker niet de enigste zijn. Zelfs niet in hun sector van gsm operatoren.
Telenet heeft onlangs de tarieven verhoogd en dan natuurlijk ook meteen de service 'verbeterd': Telenet Wifree wifi doorheen gans België is afgeschaft. "De mensen hebben dat niet meer nodig.
Er mocht wel regelmatig worden gezeurd over Wifree. Dat zou veel te traag en onbetrouwbaar zijn. Maar voor de ocassionele download van een 50 tot 100 MB op verplaatsing werkte dat prima ! Zo kwam ik netjes toe met mijn BASE prepaidkaart en een BASE pakketje van 1 of 2 GB.
Dat is nu dus voorbij. Dus welk netwerk dan ook als vervanging: GEEN Telenet.
Entrée Hey Telecom.
Er was op Black Friday een aanbieding voor het abonnement van 20 Go van €15 voor €10. "Levenslang". Er liep zelfs een teller. "Na Black Friday voorbij !". En dus werd het aanbod prompt verlengd na Black Friday. Maar... toen ik wilde, was het aanbod ineens verdwenen. En €15 als maandelijkse kost was net te veel.
Maar goed... dat spelletje herhaalde zich en op 2 januari 2024 heb ik - op de laatste (???) dag van het aanbod - de formule 20 Go en onbeperkt bellen genomen. Voor €10 per maand. "Levenslang".
Verdict ?
Het netwerk van Orange B is eigenlijk verrassend slecht. Bij mij thuis slechts 2 streepjes. Spraak was af en toe verhakkeld, maar dat kan ook aan de ontvanger liggen. Data ? De speedmeter haalt met moeite 8 tot 10 Mbps. Niet heel overtuigend...
Op andere plekken heb ik 20 Mbps gehaald. Netjes, maar niet super-speedy.
Desalniettemin zou ik het tóch aanraden. De maandelijkse kost is €10 versus een gemiddelde maandelijkse kost van €5 bij BASE. Maar daar krijg ik wel letterlijk onbeperkt bellen en SMS-en voor. En zelfs al is 10 Mbps niet indrukwekkend, voor de smartphone en zelfs voor de Chrome laptop is het voldoende. Daarnaast heb ik 20 Go, die elke drie maande met 5 Go wordt vermeerderd. Vergeleken met de 1 Go van BASE is dat feitelijk 'onbeperkt'.
De overdracht ging overigens foutloos. De chip kwam binnen 2 dagen binnen. Ik deed de nummeroverdracht via de website en stak de chip in het dual-SIMslot van mijn telefoon, al denkende "ik zal wel zien wanneer de daadwerkelijke overdracht is". Welnu, die was er al, voordat ik de chiplade weer in mijn telefoon had geschoven. De BASE chip deed het niet meer en de Hey-chip werkte ! Foutloos en supersnel.
Overigens ben ik nu in het moederland van Orange. Ook op Orange F haal ik vaak maar twee streepjes en 15 Mbps.
Al met al ben ik tevreden. De prijs-kwaliteitverhouding klopt, vooral als je een korting kan bedingen.
Er mocht wel regelmatig worden gezeurd over Wifree. Dat zou veel te traag en onbetrouwbaar zijn. Maar voor de ocassionele download van een 50 tot 100 MB op verplaatsing werkte dat prima ! Zo kwam ik netjes toe met mijn BASE prepaidkaart en een BASE pakketje van 1 of 2 GB.
Dat is nu dus voorbij. Dus welk netwerk dan ook als vervanging: GEEN Telenet.
Entrée Hey Telecom.
Er was op Black Friday een aanbieding voor het abonnement van 20 Go van €15 voor €10. "Levenslang". Er liep zelfs een teller. "Na Black Friday voorbij !". En dus werd het aanbod prompt verlengd na Black Friday. Maar... toen ik wilde, was het aanbod ineens verdwenen. En €15 als maandelijkse kost was net te veel.
Maar goed... dat spelletje herhaalde zich en op 2 januari 2024 heb ik - op de laatste (???) dag van het aanbod - de formule 20 Go en onbeperkt bellen genomen. Voor €10 per maand. "Levenslang".
Verdict ?
Het netwerk van Orange B is eigenlijk verrassend slecht. Bij mij thuis slechts 2 streepjes. Spraak was af en toe verhakkeld, maar dat kan ook aan de ontvanger liggen. Data ? De speedmeter haalt met moeite 8 tot 10 Mbps. Niet heel overtuigend...
Op andere plekken heb ik 20 Mbps gehaald. Netjes, maar niet super-speedy.
Desalniettemin zou ik het tóch aanraden. De maandelijkse kost is €10 versus een gemiddelde maandelijkse kost van €5 bij BASE. Maar daar krijg ik wel letterlijk onbeperkt bellen en SMS-en voor. En zelfs al is 10 Mbps niet indrukwekkend, voor de smartphone en zelfs voor de Chrome laptop is het voldoende. Daarnaast heb ik 20 Go, die elke drie maande met 5 Go wordt vermeerderd. Vergeleken met de 1 Go van BASE is dat feitelijk 'onbeperkt'.
De overdracht ging overigens foutloos. De chip kwam binnen 2 dagen binnen. Ik deed de nummeroverdracht via de website en stak de chip in het dual-SIMslot van mijn telefoon, al denkende "ik zal wel zien wanneer de daadwerkelijke overdracht is". Welnu, die was er al, voordat ik de chiplade weer in mijn telefoon had geschoven. De BASE chip deed het niet meer en de Hey-chip werkte ! Foutloos en supersnel.
Overigens ben ik nu in het moederland van Orange. Ook op Orange F haal ik vaak maar twee streepjes en 15 Mbps.
Al met al ben ik tevreden. De prijs-kwaliteitverhouding klopt, vooral als je een korting kan bedingen.
Het viel mij gisteren ineens op, dat ik 40 GB te verbruiken zou hebben, terwijl ik pas bij mijn eerste boost zit (25 GB dus). Ik ben dan op de homepagina gaan kijken en het bleek, dat ze weer een totaal ander pakket hebben, startende vanaf 7 euro. Het hele principe van 'boost' is er niet meer, blijkbaar.
Dus het lijkt erop, dat de bestaande gebruikers die nog ergens in hun eerste jaar zitten ook maar meteen de volle pot hebben gekregen. Prima, ik ben er blij om. Met de permanente korting van 5 euro zit ik op een tarief van 10 euro per maand en daar krijg ik nu (ineens) 40 GB en onbeperkt bellen en SMS mee.
Dus het lijkt erop, dat de bestaande gebruikers die nog ergens in hun eerste jaar zitten ook maar meteen de volle pot hebben gekregen. Prima, ik ben er blij om. Met de permanente korting van 5 euro zit ik op een tarief van 10 euro per maand en daar krijg ik nu (ineens) 40 GB en onbeperkt bellen en SMS mee.