Nieuw pensioenspaarfonds crelan
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Nieuw pensioenspaarfonds crelan
Blijkbaar komt Crelan ook met een nieuw fonds uit (heel binnenkort) die een exacte kopij zou zijn van het Metropolitan Rentastro fonds.
Over de instapkosten is nog niets geweten (hopelijk lager dan de 3% bij BNP...)
Over de instapkosten is nog niets geweten (hopelijk lager dan de 3% bij BNP...)
Re: Nieuw pensioenspaarfonds crelan
Crelan biedt toch gewoon de Metropolitan Rentastro aan?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Inderdaad, dat staat zelfs al op hun website.
Er is een instapvergoeding van 3% van toepassing.
Er is een instapvergoeding van 3% van toepassing.
Wel vanaf volgende maand niet meer
Vanaf volgende maand zal dat Metropolitan Rentastro fonds met zijn echte naam genoemd moeten worden, zijnde BNP Paribas B Pension fund. Staat trouwens op hun website dat Metropolitan Rentastro een comerciële benaming is voor de BNP fondsen, zie: http://www.crelan.be/nl/particulieren/p ... ioensparen
Vanaf vandaag kan je blijkbaar het Crelan Pension Fund aankopen.
De samenstelling zou deze zijn van de Metropolitan Rentastro fondsen.
Wat wel een voordeel zou zijn is dat Crelan 2% instapkosten rekenent t.o.v. 3% bij de meeste andere.
http://www.crelan.be/nl/particulieren/p ... ioensparen" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat wel een voordeel zou zijn is dat Crelan 2% instapkosten rekenent t.o.v. 3% bij de meeste andere.
http://www.crelan.be/nl/particulieren/p ... ioensparen" onclick="window.open(this.href);return false;
beste, waar haalt u deze informatie? volgens wat ik zie van gegevens is de instapkost 3%AtC schreef: Wat wel een voordeel zou zijn is dat Crelan 2% instapkosten rekenent t.o.v. 3% bij de meeste andere.
Toch maar opletten, het gaat hier om een feeder fonds, het is in feite een fonds van een fonds, in dit geval van het BNP Paribas pensioen fonds. Volgens de "essentiële beleggersinformatie" is er 3% instapkost en worden er ook nog eens jaarlijks 1,3% lopende kosten afgeroomd.AtC schreef:Vanaf vandaag kan je blijkbaar het Crelan Pension Fund aankopen.
Hm, blijkbaar zijn er op het BNP Paribas-fonds ook 1,29% lopende kosten. Was dit voordien ook al het geval?vortex schreef:Volgens de "essentiële beleggersinformatie" is er 3% instapkost en worden er ook nog eens jaarlijks 1,3% lopende kosten afgeroomd.
Is bij alle fondsen zo. Niemand werkt er gratis!
Maar die lopende kosten zie je niet. Die zitten in de dagelijkse koers verwerkt.
Maar die lopende kosten zie je niet. Die zitten in de dagelijkse koers verwerkt.
Beste,webmaster schreef:beste, waar haalt u deze informatie? volgens wat ik zie van gegevens is de instapkost 3%AtC schreef: Wat wel een voordeel zou zijn is dat Crelan 2% instapkosten rekenent t.o.v. 3% bij de meeste andere.
Werd bevestigd door het lokale kantoor (en bewezen op basis van hun tarieflijst pensioensparen).
Bizar dat er op de essentiële beleggersinformatie inderdaad 3% vermeld staat...
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
AtC, heb je een link naar die tarieflijst? Is dat het "standaardaanbod" van je lokale kantoorhouder?
Uit KIID Growth op de Crelan-site:
Zal m'n eigen kantoorhouder eens moeten bellen...De instap- en uitstapvergoedingen zijn maximumpercentages. In
bepaalde gevallen betaalt u mogelijk minder - u verneemt hier meer over
bij uw financieel adviseur.
Op de KIID staat inderdaad 3%. Blijkbaar zijn dit de maximale instapkosten en kan de aanbieder hiervan afwijken.Oudere Jongere schreef:AtC, heb je een link naar die tarieflijst? Is dat het "standaardaanbod" van je lokale kantoorhouder?
Zal m'n eigen kantoorhouder eens moeten bellen...De instap- en uitstapvergoedingen zijn maximumpercentages. In
bepaalde gevallen betaalt u mogelijk minder - u verneemt hier meer over
bij uw financieel adviseur.
Ik heb het hier op papier maar daar ben jij niet veel mee natuurlijk

- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Toch wel hoor. Ik ben er de persoon niet naar om bij een onderhandeling van in het begin met papieren te gaan zwaaien. Gewoon weten dat een andere kantoorhouder standaard 2% kosten voorstelt is voor mij héél nuttige informatie. Waarvoor dank!
Ik heb het een beetje gehad met Rabobank.be - waar enkel nog ons pensioensparen zit. Tijd dus om eens de markt op te gaan. Precies voor dit soort situaties ben ik bij meerdere banken klant. Mijn kantoorhouder beseft ook wel dat ons pensioensparen blijft zitten waar het zit als hij de volle 3 % aanrekent.
Wat mij nog het meest stoort is dat het hier blijkbaar om hetzelfde BNP-Paribas fonds gaat waarvan Rabo bij hoog en bij laag beweert dat ze verplicht zijn 3% aan te rekenen. Eén van de twee moet fout zijn...
Ik heb het een beetje gehad met Rabobank.be - waar enkel nog ons pensioensparen zit. Tijd dus om eens de markt op te gaan. Precies voor dit soort situaties ben ik bij meerdere banken klant. Mijn kantoorhouder beseft ook wel dat ons pensioensparen blijft zitten waar het zit als hij de volle 3 % aanrekent.
Wat mij nog het meest stoort is dat het hier blijkbaar om hetzelfde BNP-Paribas fonds gaat waarvan Rabo bij hoog en bij laag beweert dat ze verplicht zijn 3% aan te rekenen. Eén van de twee moet fout zijn...
Misschien toch nog even opletten, want er klopt mijn inziens iets niet!
Rabobank mag geen rebranded pensioensparen meer aanbieden. Hierdoor zijn ze verplicht om het pensioensparen de originele naam (BNP Paribas B pension ....) te geven en 3% instapkosten aan te rekenen.
En volgens hen geldt dit ook voor de andere banken die dit doen. Tot tegendeel bewezen is, ga ik ervan uit dat dit klopt.
Crelan zou dan wél nog Crelan Pension Fund .... producten mogen verdelen?
Dus ofwel:
* Klopt het verhaal van rabo niet
* Is de website van Crelan niet uptodate. Op dit moment klopt alles natuurlijk nog. Maar kan het zijn dat diegene die omwille van 1% minder instapkosten overstappen, binnen enkele maanden een verrassing krijgen!
* Ofwel is dat Crelan Pension Fund een verpakte BNP fonds, en komen er nog extra kosten bovenop die van BNP, en ben je helemaal in de zak gezet
Rabobank mag geen rebranded pensioensparen meer aanbieden. Hierdoor zijn ze verplicht om het pensioensparen de originele naam (BNP Paribas B pension ....) te geven en 3% instapkosten aan te rekenen.
En volgens hen geldt dit ook voor de andere banken die dit doen. Tot tegendeel bewezen is, ga ik ervan uit dat dit klopt.
Crelan zou dan wél nog Crelan Pension Fund .... producten mogen verdelen?
Dus ofwel:
* Klopt het verhaal van rabo niet
* Is de website van Crelan niet uptodate. Op dit moment klopt alles natuurlijk nog. Maar kan het zijn dat diegene die omwille van 1% minder instapkosten overstappen, binnen enkele maanden een verrassing krijgen!
* Ofwel is dat Crelan Pension Fund een verpakte BNP fonds, en komen er nog extra kosten bovenop die van BNP, en ben je helemaal in de zak gezet