Nieuwbouw: inschatting kadastraal inkomen / onroerende voorheffing
Nieuwbouw: inschatting kadastraal inkomen / onroerende voorheffing
Goedemorgen,
Onze EPB-verslaggever heeft laten weten dat wij (voorlopig zonder plaatsing van zonnepanelen) m.b.t. onze nieuwbouw aan een E-peil van 31 zullen geraken;
hierdoor vallen we dus nipt uit de boot wat betreft eventuele korting/vrijstelling op onroerende voorheffing.
Het al dan niet plaatsen van zonnepanelen wordt voor ons dus een louter economische overweging.
Het bedrag van de onroerende voorheffing kan ik via de simulatie-tool van de Vlaamse overheid zelf berekenen, maar hiervoor heb ik dus een inschatting nodig van ons niet-geïndexeerd kadastraal inkomen.
Bij deze wat informatie m.b.t. onze toekomstige woning; hopelijk kunnen forumleden met een 'gelijkaardige' woning de waarde van hun K.I. delen zodat we een betere inschatting kunnen maken hieromtrent.
Alvast bedankt voor de hulp !
Perceel: 8,2a met vrijstaande woning
Oppervlakte woning: 220m2
3 slaapkamers / 1 badkamer / 1 keuken / 1 carport
geen kelder / geen zolder / geen zwembad / geen lift / geen garage
Onze EPB-verslaggever heeft laten weten dat wij (voorlopig zonder plaatsing van zonnepanelen) m.b.t. onze nieuwbouw aan een E-peil van 31 zullen geraken;
hierdoor vallen we dus nipt uit de boot wat betreft eventuele korting/vrijstelling op onroerende voorheffing.
Het al dan niet plaatsen van zonnepanelen wordt voor ons dus een louter economische overweging.
Het bedrag van de onroerende voorheffing kan ik via de simulatie-tool van de Vlaamse overheid zelf berekenen, maar hiervoor heb ik dus een inschatting nodig van ons niet-geïndexeerd kadastraal inkomen.
Bij deze wat informatie m.b.t. onze toekomstige woning; hopelijk kunnen forumleden met een 'gelijkaardige' woning de waarde van hun K.I. delen zodat we een betere inschatting kunnen maken hieromtrent.
Alvast bedankt voor de hulp !
Perceel: 8,2a met vrijstaande woning
Oppervlakte woning: 220m2
3 slaapkamers / 1 badkamer / 1 keuken / 1 carport
geen kelder / geen zolder / geen zwembad / geen lift / geen garage
Re: Nieuwbouw: inschatting kadastraal inkomen / onroerende voorheffing
KI is ook afhankelijk van de gemeente, maar je zal vast in de buurt van € 1300 komen denk ik.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Nieuwbouw: inschatting kadastraal inkomen / onroerende voorheffing
No brainer: je zit al rap boven €1000 belasting. Met 5 jaar 50% korting of zelfs 100% én premier voor zonnepanelen heb je ze gratis/ zelfs iets aan verdiend.