Nieuwe bank op komst? NewB
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Nieuwe bank op komst? NewB
Ik denk er net zoals de meesten hier blijkbaar over. Let ook op, zoals in de FAQ staat, je koopt eigenlijk als het ware lucht. Pas als de bank er daadwerkelijk komt krijg je een startaandeel en dan nog weet je niet wat er eventueel tegenover komt te staan. Ik vind het allemaal veel te vaag en zoals gezegd, een blik op het "bestuur" achter de bank zegt voor mij al genoeg. Afblijven 

Allee, 10.013 burgers hebben al ingetekend. Goed zo. Stoppen ze dan nu? Of wachten ze nog even voordat ze op reis vertrekken naar de Bermuda's met al dat geld?
Mij stoort het vooral dat ze niet duidelijk maken WAT ze nu exact zo anders gaan doen dan andere banken. Das toch wel enigzins in strijd met hun "transparantie".
Mij stoort het vooral dat ze niet duidelijk maken WAT ze nu exact zo anders gaan doen dan andere banken. Das toch wel enigzins in strijd met hun "transparantie".
nu zonder de details
aantal al gehaald van 10000.
der is blijkbaar toch een heel groot probleem bij de huidige banken.
20 € op de lotto spelen of 20 € voor de new B is toch maar alle twee gokken.
aantal al gehaald van 10000.
der is blijkbaar toch een heel groot probleem bij de huidige banken.
20 € op de lotto spelen of 20 € voor de new B is toch maar alle twee gokken.
Estate Guru believer.
Zoals eerder aangehaald zijn onder andere al Crelan en Argenta coöperatieven, zoals Dexia en KBC het ook voor een stuk waren/zijn. Zelfde koffie in nieuwe koppen is veel lekkerder?
"Innovatie: de bank ontwikkelt samen met haar coöperanten nieuwe producten en creatieve oplossingen" Herverpakte rommelkredieten opkopen om uw balans op te smukken, doen!
"Nabijheid: een bank dicht bij haar klanten, zowel letterlijk als figuurlijk; makkelijk te contacteren" Wat voor een kantorennet zijn die zinnens van uit te bouwen?
"Duurzaamheid: de bank zal enkel investeren in sociaal verantwoorde projecten" Lap, een particuliere woonlening zit er dus niet in? Samenhuizen in een soort van commune dan weer wel waarschijnlijk...
"Eenvoud: klanten en coöperanten begrijpen volkomen de structuur en de producten van de bank." Dus ipv enkel het personeel, gaan ze ook de klanten op bijscholing sturen?
imo: azo ne zever...

"Innovatie: de bank ontwikkelt samen met haar coöperanten nieuwe producten en creatieve oplossingen" Herverpakte rommelkredieten opkopen om uw balans op te smukken, doen!
"Nabijheid: een bank dicht bij haar klanten, zowel letterlijk als figuurlijk; makkelijk te contacteren" Wat voor een kantorennet zijn die zinnens van uit te bouwen?
"Duurzaamheid: de bank zal enkel investeren in sociaal verantwoorde projecten" Lap, een particuliere woonlening zit er dus niet in? Samenhuizen in een soort van commune dan weer wel waarschijnlijk...
"Eenvoud: klanten en coöperanten begrijpen volkomen de structuur en de producten van de bank." Dus ipv enkel het personeel, gaan ze ook de klanten op bijscholing sturen?
imo: azo ne zever...
Ik vind die 'eenvoud' wel grappig. Leg maar eens een 'eenvoudig' product zoals een belgische geregelementeerd spaarboekje uit, met trimestriële uitbetaling van de getrouwheidspremie, proportionele overdracht van opbouw van getrouwheid, vrijstelling van roerende voorheffing,...
Een beetje meer interest ipv geld geven aan aandeelhouders zou al een goede zaak zijn.
De werknemers normale lonen uitbetalen.
Er kan zoveel veranderen en toch blijkt dit zo moeilijk te zijn.
Hebzucht en egoisme ( een kwaal waar de meerheid onzer politici en topkaders onzer bedrijven zwaar mee besmet zijn) zijn als onkruid. Enkel te bestrijden door te verwijderen.
Arco in de tijd was niet slecht doch is ten onder gegaan aan bovenvemelde kwalen.
De werknemers normale lonen uitbetalen.
Er kan zoveel veranderen en toch blijkt dit zo moeilijk te zijn.
Hebzucht en egoisme ( een kwaal waar de meerheid onzer politici en topkaders onzer bedrijven zwaar mee besmet zijn) zijn als onkruid. Enkel te bestrijden door te verwijderen.
Arco in de tijd was niet slecht doch is ten onder gegaan aan bovenvemelde kwalen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Alsof de gemiddelde bankbediende een ongelooflijk dik loon heeft ?
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 130331_099" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 130331_099" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze vragen nog voor de oprichting al om overheidssteun.
Een waarlijk grote bank in wording!
Een waarlijk grote bank in wording!

Als het klimaat een bank was, dan was het al lang gered geworden.
https://www.newb.coop/nl/Nieuws-Detail. ... f586343eaa" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
- VIP member
- Contacteer:
anonymous schreef:Ik vraag me af of diegene die ingetekend hebben en zullen intekenen, dit gelezen hebben:Wat gebeurt er met mijn aandeel indien er geen bank komt?
We plannen op 6 juli 2013 een Algemene Vergadering waarop alle aandeelhouders samen zullen beslissen over de volgende stappen. Het aantal leden dat zal ingestapt zijn is dan een belangrijke indicator. Net zoals het uitzicht op kapitaal van investeerders en de marktomstandigheden. Er zal vervolgens nog een lange weg zijn af te leggen. In dat proces zal de AV telkens beslissen over budgetten die kunnen uitgegeven worden. Als de bank er uiteindelijk niet komt zal de AV beslissen wat er met de resterende middelen, als die er zouden zijn, dient te gebeuren. Het risico is m.a.w. reëel dat als de bank niet zou worden opgericht het kapitaal zal zijn opgebruikt. In dat geval bent u uw inbreng kwijt. U loopt dus wel degelijk een financiële risico: daarom beperken we in de eerste fase doelbewust de inbreng van individuele aandeelhouders tot 1 aandeel.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 8_00935467" onclick="window.open(this.href);return false;
NewB hoopt spoedig groen licht te krijgen voor kapitaalcampagne
- tekst verwijdert wegens copyright--
Nog geen groen licht voor de opstart , maar wel al een begroting goedgekeurd van 7,7 miljoen euro (zal nogal een bank zijn !!).
Je moet het maar doen!.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Kan iemand mij uitleggen:
Als je met bijna 44.000 coöperanten zit die elk 20€ inbrengen en er 109 ngo's (Genre: ABVV, 11.11.11, ...) die elk 2.000€ in de pot zetten dat er dan maar 695.000€ in de kas is?
43.800 x 20€= 876.000 €
109 x 2.000€= 218.000 €
Totaal in € 1.094.000 €
Waar is die 400.000 € naartoe?
Als je met bijna 44.000 coöperanten zit die elk 20€ inbrengen en er 109 ngo's (Genre: ABVV, 11.11.11, ...) die elk 2.000€ in de pot zetten dat er dan maar 695.000€ in de kas is?
43.800 x 20€= 876.000 €
109 x 2.000€= 218.000 €
Totaal in € 1.094.000 €
Waar is die 400.000 € naartoe?

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
die 400 000 euro is de "onkostenvergoeding" voor een beetje werk dat iemand geleverd heeft. Het is voor iedereen crisis he. Voor niets gaat de zon op.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ze kunnen weer enkele maanden voort.
- perovskiet
- Newbie
- Contacteer:
Dit jaar erop of eronder. Ze hebben blijkbaar veel moeite om het beoogde kapitaal rond te krijgen, en om een geloofwaardig licentiedossier samen te stellen.
ik vrees voor volgend scenario : ondanks de permanente good news show (cf.hun website) gooien ze dit jaar de handdoek.
De schuld zal hierbij gelegd worden bij de nationale bank die niet meewerkt, en aan doemdenkers zoals u en ik
De weinige cooperanten zijn dan hun inbreng kwijt en een illusie armer.
ik vrees voor volgend scenario : ondanks de permanente good news show (cf.hun website) gooien ze dit jaar de handdoek.
De schuld zal hierbij gelegd worden bij de nationale bank die niet meewerkt, en aan doemdenkers zoals u en ik

De weinige cooperanten zijn dan hun inbreng kwijt en een illusie armer.