Nieuwe brandverzekeringspremie
Re: Nieuwe brandverzekeringspremie
Hallo,
Hier net uitnodiging tot betaling van brandpolis gekregen . In de premie van 1035.40 euro zit maar liefst 300,55 euro aan acquisitiekosten ! En 92.13 euro aan administratiekosten ! en dan ook nog 140.90 euro aan belastingen en wettelijke bijdragen.
Wat zijn die acquisitiekosten ? Waarvoor dienen acquisitiekosten ?Is dat bij elke maatschappij verschillend ? Kunnen ze die zomaar ineens optrekken ?
Ik zou graag meer duidelijkheid hebben qua tarieven. Zijn er vergelijkingstabellen ergens ?
Alvast dank voor uw antwoord !
Hier net uitnodiging tot betaling van brandpolis gekregen . In de premie van 1035.40 euro zit maar liefst 300,55 euro aan acquisitiekosten ! En 92.13 euro aan administratiekosten ! en dan ook nog 140.90 euro aan belastingen en wettelijke bijdragen.
Wat zijn die acquisitiekosten ? Waarvoor dienen acquisitiekosten ?Is dat bij elke maatschappij verschillend ? Kunnen ze die zomaar ineens optrekken ?
Ik zou graag meer duidelijkheid hebben qua tarieven. Zijn er vergelijkingstabellen ergens ?
Hier ook pas het vervaldagbericht van de woningverzekering in de bus gekregen, en heb even de vergelijking gemaakt.
-gebouw + inhoud: 266 €
(waarvan 44 € acquisitiekosten en 12 € administratieve kosten inbegrepen in deze premie)
-taks en wettelijke bijdragen: 42 €
En ik dacht dat ik veel moest betalen … !
Hebben spaargidsleden dan allemaal zulke kasten van huizen?
Of hebben jullie veel te dure verzekeringen?
(waarvan 44 € acquisitiekosten en 12 € administratieve kosten inbegrepen in deze premie)
En ik dacht dat ik veel moest betalen … !
Hebben spaargidsleden dan allemaal zulke kasten van huizen?
Of hebben jullie veel te dure verzekeringen?
Hier ook:
Gebouw (waarde 302379€) : 376.75€ + 59.33€ taksen en kosten = 436.08€
Inboedel (waarde 90713€ inclusief diefstal): 259.91€ + 40.93€ taksen en kosten 300.84€
Reken daar nog Home Assistance, rechtsbijstand Home, BA-privé-leven en Rechtsbijstand Family bij en je zit aan 1019.70€. Dit is bijna een maand pensioen!
Inboedel (waarde 90713€ inclusief diefstal): 259.91€ + 40.93€ taksen en kosten 300.84€
Reken daar nog Home Assistance, rechtsbijstand Home, BA-privé-leven en Rechtsbijstand Family bij en je zit aan 1019.70€. Dit is bijna een maand pensioen!
Je moet dit als volgt bekijken. In uw premie zitten 140,90 euro taksen dus uw netto handelspremie is 894,5 euro. Van die netto handelspremie gaat er 392,68 euro naar kosten die de maatschappij heeft. Hier zitten de kosten van hun personeel in, commissieloon van de tussenpersoon, reclamekosten, etc.micamic59 schreef: ↑27 februari 2020, 18:24 Hallo,
Het bedrag dat overschiet is hetgeen dat gebruikt wordt om het risico af te dekken. In dit geval dus een 500 euro. Op zich is er niets veranderd met vroeger want vroeger ging er ook al een vrij groot deel van de premie naar deze kosten. Dankzij deze opsplitsing kun je wel makkelijker vergelijken tussen maatschappijen onderling welk percentage van hun premie naar het te verzekeren risico gaat en welk percentage naar hun algemene kosten.
Eens bij een makelaar langsgaan voor een vergelijkende offerte want dit kan zeker 400 euro goedkoper. Ik zou me bovendien de vraag stellen of je überhaupt 90.000 euro aan inboedel hebt en of home assistance veel nut heeft.eddyl schreef: ↑28 februari 2020, 09:26 Hier ook:
Je moet de algemene voorwaarden van zo'n "assistentie" dekking eens nalezen. Ik vind dat dat relatief veel kost voor een aantal beperkte dekkingen. Bovendien want ben je met dekkingen als: "de verzekerde helpen met het zoeken van een hersteller". Dat kun je toch zelf ook, een loodgieter zoeken... Of tijdelijke oppas voor een huisdier tot 300 euro. Het zou me verbazen als ze daar ooit al één keer voor moeten betalen hebben.
Om hier nog even op terug te komen:Nefertari schreef: ↑27 februari 2020, 19:13 Hier ook pas het vervaldagbericht van de woningverzekering in de bus gekregen, en heb even de vergelijking gemaakt.
…
Ik neem aan dat jullie veel meer betalen omdat jullie in grotere huizen wonen dan ik (of te dure verzekeringen hebben).
Maar: voor de woning staat in mijn polis "verzekerd voor de volledige heropbouwwaarde" en dus niet voor een bepaald bedrag. Zo kan ik nooit bedrogen uitkomen door "onderverzekerd of oververzekerd" te zijn. (Voor de inboedel werd er een bedrag bepaald volgens het aantal bewoonde ruimtes).
Dan komen we op de klassieke vraag. Welke maatschappij te kiezen voor een degelijke dekking met een interessante prijs?