nieuwe federale regering
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Kan je wel correct quoten aub ?
De kans zit er dik in dat dit "verlies van voordeel" voor jou en je partner gecompenseerd zal worden met meer nettoloon.
Dit heeft niet zozeer met die "zwaarste schouders dragen de meeste lasten" te maken, maar eerder met het rechttrekken van een aantal dingen die scheef zitten en/of niet meer van deze tijd zijn.Ardennois schreef: ↑Gisteren 16:52Dat ze dan ook maar meteen hun hypocriet gezwets stoppen van de zwaarste schouders dragen de meeste lasten, de koopkracht wordt beschermt en netto houden we meer over. Hier de facto iets meer dan 1 maandloon minder of meteen min 10% . En blijkbaar ook nog een ecocheque van € 250 die zal afgeschaft worden.Charlesvdw schreef: ↑Gisteren 15:31 Het huwelijksquotient was dus een belastingvoordeel voor iemand die niet werkt. Niet onlogisch dat dit afgeschaft wordt.
Past volledig in de visie om werken lonend te maken en niet-werken niet-lonend.
De kans zit er dik in dat dit "verlies van voordeel" voor jou en je partner gecompenseerd zal worden met meer nettoloon.
Wacht tot het Grondwettelijk Hof hun meerwaardetaks/solidariteitsbijdrage vernietigt. Voor de superrijken ( slechts vanaf 10 000 000,00 10 % " Conner- Matrakkentaks" ipv voor de loonslaven vanaf 10 000 euro die taks. Schending van het gelijkheidsbeginsel. Enkele jaren geleden heeft het Grondwettelijk Hof als eens zo een discriminerende taks vernietigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zijn partner zal niet meer geld krijgen want zij werkt niet, hij wel.EarthNvstr1 schreef: ↑Gisteren 17:17 Kan je wel correct quoten aub ?Dit heeft niet zozeer met die "zwaarste schouders dragen de meeste lasten" te maken, maar eerder met het rechttrekken van een aantal dingen die scheef zitten en/of niet meer van deze tijd zijn.Ardennois schreef: ↑Gisteren 16:52
Dat ze dan ook maar meteen hun hypocriet gezwets stoppen van de zwaarste schouders dragen de meeste lasten, de koopkracht wordt beschermt en netto houden we meer over. Hier de facto iets meer dan 1 maandloon minder of meteen min 10% . En blijkbaar ook nog een ecocheque van € 250 die zal afgeschaft worden.
Maar goed, er was een belastingvoordeel dat aanmoedigde om niet te werken, niet zo gek dat dat sneuvelt.
Het is het goed recht van Ardennois en zijn vrouw om ervoor te kiezen dat zij niet werkt, maar dat moet toch niet fiscaal aangemoedigd worden ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ok.
Had je de indruk dat ik iets geheel tegenovergesteld verkondigde of zo ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Nee, die laatste zin had ik beter rechtstreeks aan Ardennois gericht.
Wel benieuwd naar het kernenergiedossier, gaan ze Doel 4/Tihange 3 nog 10 extra kunnen ophouden, en wat met de andere reactoren.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is bijzaak. (P.S.: ik neem aan dat het woord "jaar" mankeert)
Hoofdzaak is dat dat idiote "kernuitstap" gedoe (we beslissen iets maar doen niets om het te realiseren) van meer dan 20 jaar geleden nu eindelijk van de baan kan zijn.
Inderdaad, vanaf 2027 meer nettoloon wat op kruissnelheid in 2029 zou oplopen tot het verhogen van de belastingvrije som met 2000€ (dixit Van Peteghem). Aan schijf 45% een voordeel van € 900. Eindtotaal voor ons: 3300 - 900 = 2400 verlies. Te weten dat verlies van voordeel allicht al voor aanslagjaar 2025 zal zijn.EarthNvstr1 schreef: ↑Gisteren 17:17 Kan je wel correct quoten aub ?Dit heeft niet zozeer met die "zwaarste schouders dragen de meeste lasten" te maken, maar eerder met het rechttrekken van een aantal dingen die scheef zitten en/of niet meer van deze tijd zijn.Ardennois schreef: ↑Gisteren 16:52
Dat ze dan ook maar meteen hun hypocriet gezwets stoppen van de zwaarste schouders dragen de meeste lasten, de koopkracht wordt beschermt en netto houden we meer over. Hier de facto iets meer dan 1 maandloon minder of meteen min 10% . En blijkbaar ook nog een ecocheque van € 250 die zal afgeschaft worden.
Zijn inderdaad persoonlijke keuzes die we met de toenmalige (fiscale) kennis gemaakt hebben. Zo moesten we onze 3 kinderen niet in overvolle crèches achterlaten, geen tweede wagen aanschaffen, geen gesubsidieerde dienstencheques aankopen, konden we steeds vers koken, enz. Dit heeft ons veel stress bespaart met het welzijn van de kinderen als extra.Charlesvdw schreef: ↑Gisteren 19:14Zijn partner zal niet meer geld krijgen want zij werkt niet, hij wel.EarthNvstr1 schreef: ↑Gisteren 17:17 Kan je wel correct quoten aub ?
Dit heeft niet zozeer met die "zwaarste schouders dragen de meeste lasten" te maken, maar eerder met het rechttrekken van een aantal dingen die scheef zitten en/of niet meer van deze tijd zijn.
Maar goed, er was een belastingvoordeel dat aanmoedigde om niet te werken, niet zo gek dat dat sneuvelt.
Het is het goed recht van Ardennois en zijn vrouw om ervoor te kiezen dat zij niet werkt, maar dat moet toch niet fiscaal aangemoedigd worden ?
Bij ons was het geen keuze.
Mijn zoon is invalide.
Daar is veel werk aan. Mijn vrouw heeft er haar handen aan vol van.
Maar laat ons allen niet in die val trappen, Charles en Earth. Het is heel simpel. Ik werk. Ik krijg een loon. Ongeveer de helft daarvan haalt de bankrekening. De rest is pleite. Hoe precies is niet heel interessant: een circus van loonvoorheffing, voordeel van alle aard, maaltijdcheques en crisisbijdrage. Whatever.
Bart is vanaf morgen premier. En vanaf deze maand is er €290 extra verschwunden. En dat heet dan 'Werken gaat lonen."
Mijn zoon is invalide.
Maar laat ons allen niet in die val trappen, Charles en Earth. Het is heel simpel. Ik werk. Ik krijg een loon. Ongeveer de helft daarvan haalt de bankrekening. De rest is pleite. Hoe precies is niet heel interessant: een circus van loonvoorheffing, voordeel van alle aard, maaltijdcheques en crisisbijdrage. Whatever.
Bart is vanaf morgen premier. En vanaf deze maand is er €290 extra verschwunden. En dat heet dan 'Werken gaat lonen."
Je bent niet de enige die de volgende keer niet voor BDW gaat stemmen. Gaat het vier jaar duren... ?
Alexander Decroo vond ook dat hij zo goed regeerde.. En zie maar wat er van hem gekomen is.
Alexander Decroo vond ook dat hij zo goed regeerde.. En zie maar wat er van hem gekomen is.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Alle begrip voor je omstandigheden. Feit is dat je vrouw niet werkt en dat jullie tot op heden daar fiscaal voor beloond werden.Dixit schreef: ↑Gisteren 22:13 Bij ons was het geen keuze.
Mijn zoon is invalide.
OK, jullie hadden daar een goede reden voor (Ardennois ook trouwens).
Maar ik vind toch dat dat niet fiscaal moet beloond worden.
Overigens vind ik wel dat als je als ouder zorgt voor een invalide kind met grote zorgbehoefte, dat daar een financiële steun van de overheid mag voor voorzien worden. Maar dan wel een specifieke steun en niet de algemene maatregel van het huwelijksquotiënt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Morgen om 8u30 worden de ministers bij de Koning verwacht voor de Eedaflegging om 9u.
Alleen de MR heeft zijn 4 ministers nog niet bekend gemaakt.
Hommeles binnen de partij omdat Bouchez ook persé voorzitter wil blijven...
We gaan de zoveelste nacht in
Alleen de MR heeft zijn 4 ministers nog niet bekend gemaakt.
Hommeles binnen de partij omdat Bouchez ook persé voorzitter wil blijven...
We gaan de zoveelste nacht in