nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Wel, dan is Groenland met 1500 man te veroveren, lijkt mij dat Trump zich daar terecht zorgen over maakt, zou Denemarken en Europa misschien beter ook doen, zeker gezien het militair strategisch belang en de grondstoffen die daar door klimaat opwarming beschikbaar komen.Rhijnvis schreef: ↑17 februari 2025, 09:024 tegen 1 is precies het overwicht dat men moet hebben om een gebied te veroveren. Besef dat verdedigen makkelijker is dan veroveren.VincentVega schreef: ↑16 februari 2025, 10:21 300 Amerikaanse soldaten is niet veel maar wel een overmacht van 4 tegen 1![]()
Dit vind ik een raisonnabele bewering.vortex schreef: ↑17 februari 2025, 09:15 Wel, dan is Groenland met 1500 man te veroveren, lijkt mij dat Trump zich daar terecht zorgen over maakt, zou Denemarken en Europa misschien beter ook doen, zeker gezien het militair strategisch belang en de grondstoffen die daar door klimaat opwarming beschikbaar komen.
Ik heb gezegd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Niet voor Trump. Trump is een klimaatontkenner. Wat dus betekent dat de grondstoffen daar onmogelijk tegen een economische kostprijs ontgonnen kunnen worden.Rhijnvis schreef: ↑17 februari 2025, 09:25Dit vind ik een raisonnabele bewering.vortex schreef: ↑17 februari 2025, 09:15 Wel, dan is Groenland met 1500 man te veroveren, lijkt mij dat Trump zich daar terecht zorgen over maakt, zou Denemarken en Europa misschien beter ook doen, zeker gezien het militair strategisch belang en de grondstoffen die daar door klimaat opwarming beschikbaar komen.
Wat dus betekent dat Groenland geen waarde heeft voor Trump.
Behalve als hij dit ermee doet:

Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
On topic : de nationale bank is niet onder de indruk van de begroting. Het paradepaardje van De Wever is maar een kreupele oude ezel.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 20 februari 2025, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
de gewone man in de straat is weeral het slachtoffer ( van de 9 dagen staking van de nmbs )
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Maar lees vooral verder dan de titel ...Begrotingsplannen regering-De Wever "onvoldoende" volgens Nationale Bank, premier De Wever "niet verrast" door kritiek
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/02/18 ... e-krijgen/
Terecht dat men geen sociaal bloedbad wil organiseren.De hervormings- en besparingsplannen van de regering De Wever zijn onvoldoende om de begroting snel op orde te krijgen. Dat zegt de Nationale Bank over het regeerakkoord bij de voorstelling van haar jaarverslag waarin ze waarschuwt dat ons land kwetsbaar kan zijn bij een nieuwe economische schok. Premier Bart De Wever (N-VA) zegt "niet verrast" te zijn door de kritiek en erkent dat de huidige maatregelen slechts een eerste stap zijn. "Ik heb gezegd dat dit ons 10 jaar zal kosten. Dit is wat we de eerste 5 jaar kunnen doen."
Met "dank" aan Vivaldi.Het begrotingstekort en de staatsschuld namen vorig jaar toe, meldt de Nationale Bank in haar jaarverslag. Het tekort liep op tot 4,6 procent van het bbp (bruto binnenlands product), 0,4 procentpunt slechter dan in 2023. De overheidsuitgaven waren 28 miljard euro hoger dan de ontvangsten.
Nochtans werd het tekort niet meer beïnvloed door eenmalige kosten verbonden aan de energiecrisis of andere crisissen. De uitgaven bleven dan ook een structureel stijgende trend vertonen, mede door het effect van de vergrijzing op de pensioenen en de gezondheidszorg.
Laat ons inderdaad hopen dat die positieve impact op de Belgische economie er ook voldoende komt.Intussen is sinds begin deze maand een nieuwe federale regering aan de slag. Met ambitieuze plannen op het vlak van pensioenen en arbeidsmarkt, vindt de Nationale Bank, die een positieve impact zullen hebben op de Belgische economie. "Op dat vlak is de regering-De Wever moedig", zegt gouverneur Pierre Wunsch. "Enkele structurele uitdagingen voor ons land zoals de krapte op de arbeidsmarkt of de kosten van de vergrijzing worden vrij ambitieus aangepakt.