nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Wat er dan vroeger aan gedaan? Niets. A jawel! Ze zeiden dat de jongeren er niets aan kunnen doen omdat ze geen eerlijke kansen krijgen. Dus ondertussen is een volledige generatie verkloot door het gepamper. Denken die gasten dat ze alles mogen, hebben voor niemand respect. En zoiets is volgens u op te lossen in 8j. Is ook het laatste bericht dat ik reageer op uw commentaren. Misschien eens terug naar de echte wereld kijken in plaats van uw idolen te volgen en te denken dat alles wat verkeerd is gelopen in het verleden op te lossen is enkele jaren.Jefdewit schreef: ↑7 september 2020, 16:34Hij heeft al meer dan acht jaar de kans om het tij te keren hè, geen acht uur.Nairo schreef: ↑7 september 2020, 15:22 Hoe kan je verwachten dat iemand iets in 8j kan oplossen terwijl het al 40j een probleem is. Er werd toen niets aan het probleem gedaan. Dit is wel de schuld van sossen als zij het probleem direct aangepakt ipv ze te pamperen dan was het al 30 geen probleem meer!
Het komt nu meer in de media omdat men grotere risico's moet nemen dan vroeger waardoor het lijkt dat de problemen groter zijn maar dit is eenmaal een teken dat men effectief iets tegen doet.
Als er straks echt doden in de Antwerpse straten vallen is dat, volgens jou logica, dan het gevolg dat er eindelijk iets ernstig aan gedaan werd?
Hoe groter de problemen hoe effectiever en grondiger de aanpak. Rare logica toch.
"Law and order" op zijn Trumiaans? (Het gebeurt voor onze neus allemaal onder het jarenlange bewind van x maar is de schuld van y uit het verleden of de z van de toekomst.)
Nu ja, we zullen wel zien hoe het in feite op straat zal uitdraaien.
Alleen vrees ik dat BDW het geen 32 jaar meer gaat uithouden. Benieuwd wie binnen zijn partij het tij dan wel nog kan keren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Denk je nu echt dat als ze deze zakdoek nog eens in 2 scheuren de verzamelde verlichte politici van NVA en VB (die dan beter één partij kunnen vormen die het nieuwe graafschap op zijn eentje bestuurt) je de hemel op aarde gaan bezorgen?
En alle Vlamingen die nu in Brussel werken maar direct 'verzorgen' op kosten van de nieuwe Vlaamse sociale zekerheid?
Een beetje realiteitszin zou sommigen toch niet mistaan.
Nee, dat is niet op te lossen in 8 jaar.Nairo schreef: ↑7 september 2020, 21:35 Wat er dan vroeger aan gedaan? Niets. A jawel! Ze zeiden dat de jongeren er niets aan kunnen doen omdat ze geen eerlijke kansen krijgen. Dus ondertussen is een volledige generatie verkloot door het gepamper. Denken die gasten dat ze alles mogen, hebben voor niemand respect. En zoiets is volgens u op te lossen in 8j. Is ook het laatste bericht dat ik reageer op uw commentaren. Misschien eens terug naar de echte wereld kijken in plaats van uw idolen te volgen en te denken dat alles wat verkeerd is gelopen in het verleden op te lossen is enkele jaren.
En ik beweer ook niet, en het is zeker mijn punt niet, dat er vroeger wel iets aan gedaan werd.
Maar je zou er, na de machtswissel van jaren geleden, wel al een begin mee kunnen gemaakt hebben.
In plaats daarvan is de toestand in de straten nog verder verrot.
Want hun belangstelling lag echt niet bij het gelijkvloers maar in het verder verbeteren van de situatie van de penthousebewoners.
Voor sommige bevriende industriëlen is de sky nu idd de limiet. Vooral als ze weer eens zelf aan de witte snoepjes gezeten hebben waardoor ze rechtstreeks verantwoordelijk zijn voor de puinhoop in de volkswijken.
Of kijk je daar liever van weg?
Tja door commentaren te negeren die niet volledig overeenstemmen met jouw mening gaan de problemen ook niet weg hoor.
Idolen? Wie mag dat dan wel zijn? Ik sta misschien meer in de dagelijkse realiteit dan je kan vermoeden dus daar is geen plaats voor idolen. Van geen enkele strekking.
Ik los mijn eigen problemen wel op.
Als jij hoopt dat diegene die nu aan de macht is (en trouwens uit eigenbelang een pact heeft gesloten met zijn verguisde vijanden die alles naar de fillestijnen hebben geholpen) je leven gaat verlichten sta je zelf wel heel ver van de realiteit af.
Maar ja, hoop doet leven zeker?
Mij moet je inderdaad niet rekenen tot de dagdromers en de hoopvolle wachters op de verlosser.
Brussel is tot nader order ook de hoofdstad van Vlaanderen en hoort bij en Vlaamse republiek. Voor mij is die republiek dus niet noodzakelijk eentalig NL.Jefdewit schreef: ↑8 september 2020, 09:50Denk je nu echt dat als ze deze zakdoek nog eens in 2 scheuren de verzamelde verlichte politici van NVA en VB (die dan beter één partij kunnen vormen die het nieuwe graafschap op zijn eentje bestuurt) je de hemel op aarde gaan bezorgen?
En alle Vlamingen die nu in Brussel werken maar direct 'verzorgen' op kosten van de nieuwe Vlaamse sociale zekerheid?
Een beetje realiteitszin zou sommigen toch niet mistaan.
Waar mijn commentaar op sloeg, was op de voorstellen die deze partijen die nu aan zet zijn al geformuleerd hebben, en de zak geld die mij dit gaat kosten. Bovenop de toch al belachelijke belastingen die ik betaal. Voor wat..? Een land dat letterlijk niks op orde of onder controle heeft.
Gaat VB het beter doen? Die hun programma zou ik even ritueel verbranden als dat van Groen. Het grote verschil tussen VB en Sp.a is dat VB zich afkeert van migranten. Dat, en het stoppen van transfers naar Wallonië, is de mirakeloplossing. Voor de rest gooien ze evengoed met geld in de richting van een hoop hangmatters.
Waals-Brabant mag voor mij zelfs nog aansluiten bij die republiek. ´De pest´ zit hem op die rode as van Charleroi naar Luik. Dat krijg je niet meer opgelost. En hun eigen enige oplossing bestaat erin ´pak af van diegenen die meer hebben en geef aan ons´.
En dat gaan we de komende jaren moeten tolereren.
En het ergste is: in hun plaats zouden we waarschijnlijk allemaal hetzelfde doen. Want wat is het alternatief? In je eigen vel snijden? Dat doet niemand.
Ja voor jou misschien maar ik denk dat er een paar (met meer invloed ) daar toch anders over denken.
En als we kijken naar het verleden moet je je hoop om dat binnen te halen best niet vestigen op je Vlaamsche volksvertegenwoordigers. Zo vlug ze zeker zijn van een mooie betrekking binnen hun nieuwe republiek kiezen ze, zoals nu weer blijkt, gewoon eieren voor hun geld en kan je naar je oude/nieuwe hoofdstad fluiten.
Zo lang je maar beseft dat mirakels een soort sprookjes zijn en beiden zich niet voordoen in de dagelijkse realiteit.Het grote verschil tussen VB en Sp.a is dat VB zich afkeert van migranten. Dat, en het stoppen van transfers naar Wallonië, is de mirakeloplossing.
Zoals ik al schreef, vooral zorgen dat je je eigen schaapjes op het droge hebt en je niet teveel aantrekken van dat circus.Want wat is het alternatief? In je eigen vel snijden? Dat doet niemand.
Ik ga echt niet wakker liggen van die sprookjesvertellers, van welke strekking dan ook, en nog minder hopen op de komst van de politieke verlosser.
En al zeker niet in angst liggen van 'wat komen gaat'. Iedere dag in angst voor de toekomst is een verloren dag die nooit meer terugkomt.
Een boterham minder zal ik er niet door moeten eten.
In plaats van me er over op te winden of nodeloos zorgen te maken zie ik het liever als een vorm van gratis entertainment.
En als ik al die nadelen die jij opsomt of vreest echt zou ondervinden en mijn boterhammendoos minder gevuld lijkt verhuis ik toch gewoon zeker. Maar vooralsnog is het overal wel iets en valt het hier, voor mij, nog altijd reuze mee.
Uiteraard kan het altijd beter. Maar te veel boterhammen eten is ook niet altijd goed.
Het lijkt me eerder dat diegenen met een overvolle boterhammendoos de eerste zijn om zich zorgen te maken dat er de volgende dag een boterham minder (die ze toch al niet kunnen opeten) in die doos zou kunnen zitten.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 8 september 2020, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jef je kan dat korter zeggen.
Kiezen tussen de pest en cholera altijd maar weer
Kiezen tussen de pest en cholera altijd maar weer
Een wijze les van iemand die blijkbaar zelf geen keuze kan maken en politiek dan maar voor alles kiest en persoonlijk er voor kiest in zijn eigen (door andere betaalde) fuik te blijven zitten?
Nee Tex, ik kies niet tussen de pest en de cholera.
Ik kies bewust voor mijn eigen gezonde omgeving. Zonder de pest en zonder de cholera.
Ik kies bewust voor mijn eigen gezonde omgeving. Zonder de pest en zonder de cholera.
Er is een reden waarom in 2010 Groen/écolo uit de regering Di Rupo geweerd werd, alhoewel men hen toen nodig had om de vlinderakkoorden goedgekeurd te krijgen in het parlemenent met een 2/3de meerderheid.CarpeNoctem schreef: ↑7 september 2020, 19:48Je kent ongetwijfeld de fabel van de kikker en de schorpioen?inquirer schreef: ↑7 september 2020, 19:32In principe kan Vivaldi een gelijkaardig parcours proberen te rijden, al zal de aanwezigheid van de groenen deze keer een serieus probleem vormen: niet vergeten dat zij toch vrij radicale oplossingen voorstellen en dat ze een revolutionair trekje met zich meedragen
Dat men hen vandaag wél opneemt in de regering is echt niet omdat ze plots zo'n congruent programma hebben met de anderen -vraag dat maar eens aan Lachaert -, maar omdat het écht niet anders meer kan: men haalt gewoon geen gewone meerderheid meer zonder hen, dus het is nu van moeten...
Benieuwd hoe ver de paarse kikker raakt met de groene schorpioen op de rug.
Een nieuw feitje van de dag: het "misverstand" van gisteren, waarbij CD&V zogezegd de oude teksten gekregen had en Lachaert vervolgens een heel weekend niet bereikbaar bleek voor uitleg bij die kaduke teksten, blijkt nu toch niet zo'n eenvoudig misverstand geweest te zijn men het wil doen laten uitschijnen: men accepteert bij CD&V de uitleg van Lachaert nu wel officieel voor de camera, maar wijst er wel fijntjes op dat die "oude" tekst voor de rest wel alle nodige aanpassingen bevatte die de anderen gevraagd hadden: enkel die van CD&V waren er blijkbaar uitgelaten... wat dan weer de gedachtegang voedt dat Lachaert momenteel op 2 sporen werkt: een Vivaldi mét CD&V en een doodgewone paars-groene zonder CD&V indien de christendemocraten toch niet zouden toehappen op het eind. Toen Lachaert zijn blunder doorhad (verkeerde file gemaild!), verstopte hij zich meer dan 36 uur lang voor Coens.
Voor een partij die altijd al vreesde het 7de wiel aan de wagen te worden in zo'n coalitie, is niet veel nodig om de achterdocht verder aan te wakkeren...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Politiek voor alles kiest? Je denkt toch niet dat het beleid van Europa kan vergeleken worden met het beleid in België en daaropvolgende de gewesten en lokaal. Dat kan je gewoon niet over 1 partij slepen. Elke partij is anders op elk niveau.Jefdewit schreef: ↑8 september 2020, 10:44 Een wijze les van iemand die blijkbaar zelf geen keuze kan maken en politiek dan maar voor alles kiest en persoonlijk er voor kiest in zijn eigen (door andere betaalde) fuik te blijven zitten?
Uiteraard besef ik dat.Jefdewit schreef: ↑8 september 2020, 10:31
Zo lang je maar beseft dat mirakels een soort sprookjes zijn en beiden zich niet voordoen in de dagelijkse realiteit.
Zoals ik al schreef, vooral zorgen dat je je eigen schaapjes op het droge hebt en je niet teveel aantrekken van dat circus.
En als ik al die nadelen die jij opsomt of vreest echt zou ondervinden en mijn boterhammendoos minder gevuld lijkt verhuis ik toch gewoon zeker.
Het lijkt me eerder dat diegenen met een overvolle boterhammendoos de eerste zijn om zich zorgen te maken dat er de volgende dag een boterham minder (die ze toch al niet kunnen opeten) in die doos zou kunnen zitten.
Om bij schapen te blijven: een mooie kudde opbouwen wordt wel bemoeilijkt als je elke rover gewoon z´n gang moet laten gaan en domweg de helft van je kudde moet laten roven omdat hij zelf te lui is om schapen te kweken. Ik zou natuurlijk zelf wat minder lammetjes kunnen slachten en opeten om dat deels te compenseren, maar er gaan voorstellen op (vermogensbelasting) om de schapen die ik zo red, toch nog te komen stelen.
Verhuizen? Ik heb vrouw en kinderen, familie en werk hier, normaal nog een jaar of 20. Waarom moet ik verhuizen? Dan hou ik meer van GreenDean z´n filosofie. Laten we de wapens oppakken en het probleem bij de wortel aanpakken.
Bwa, ik kan nog altijd meer boterhammen op zonder veel risico op obesitas. Eens een keertje een boterhammetje uitdelen aan een schooier, ça va, maar straks komen we tot een punt waar ik elke dag moet werken en op het einde van de maand vriendelijk moet vragen of ik aub zelf ook boterhammetje uit m´n eigen brooddoos mag.
Enfin. Geef maar snel iedereen 2000€ per maand zonder dat ze er iets voor doen. Dan kan ik m´n droom waarmaken en op m´n 45e stoppen met werken. Wat loop ik eigenlijk te zagen?
Inderdaad, discuteren met onze toogfilosoof 'jozefdebruine' heeft in principe weinig zin, maar dat laatste vond ik nu wel een bijzonder geïntoxiceerde opmerking van hem : elk bestuursniveau heeft zijn eigen verkiezingen voor een reden natuurlijk en niet elke lijst komt bij elk niveau op: hebben die lijsten dan geen recht van bestaan meer? Of sluiten kiezers die voor zo'n lijst stemmen zich dan automatisch uit als kiezer voor de andere niveaus?
inquirer, verwacht je dat CD&V ergens op hun strepen gaat staan of gaan ze letterlijk alles aanvaarden om maar mee te kunnen doen ? Uiteraard achter de schermen alles aanvaarden maar het staalhard ontkennen naar hun kiezers, en bepaalde vage verwoordingen verkopen als een trofee.
Hoe langer ze wachten om tegengas te geven, hoe moeilijker het wordt om dit op het laatste moment, luttele uren vóór de aanstelling van een formateur, nog op te blazen. Dus dan moeten ze niet meer kiezen, ze zijn er gewoon bij.
Ik verwacht dat CD&V volgens jarenlange traditie absoluut geen ruggengraat, geen principes en geen eigen mening heeft en Coens dus gegarandeerd zal meedoen, whatever er ook in het regeerakkoord zal staan.
Hoe langer ze wachten om tegengas te geven, hoe moeilijker het wordt om dit op het laatste moment, luttele uren vóór de aanstelling van een formateur, nog op te blazen. Dus dan moeten ze niet meer kiezen, ze zijn er gewoon bij.
Ik verwacht dat CD&V volgens jarenlange traditie absoluut geen ruggengraat, geen principes en geen eigen mening heeft en Coens dus gegarandeerd zal meedoen, whatever er ook in het regeerakkoord zal staan.
Inquirer, ken je het bestaan van de negerlijst pardon, typfout, moet negeerlijst zijn ? Bespaart je veel nutteloos lezen. Bij mij staat De Bruin er reeds lang op.
Naar mijn aanvoelen is het point-of-no-return voor CD&V al voorbij eigenlijk.foopah schreef: ↑8 september 2020, 12:04 inquirer, verwacht je dat CD&V ergens op hun strepen gaat staan of gaan ze letterlijk alles aanvaarden om maar mee te kunnen doen ? Uiteraard achter de schermen alles aanvaarden maar het staalhard ontkennen naar hun kiezers, en bepaalde vage verwoordingen verkopen als een trofee.
De prijs voor het plots loslaten van hun vraag om een Vlaamse meerderheid is al volledig betaald door CD&V (zie de actie van VB voor hun voordeur ter illustratie, alsook de manier waarop BDW en de Vlaamsgezinde media over hen heen gegaan zijn als een pletwals); door vervolgens toch nog weg te lopen van de regeringstafel zouden ze nog eens een extra prijs hier bovenop gaan betalen eigenlijk, dus ik denk dat dat zeer moeilijk wordt om nog te doen voor hen.
Reden ook waarom men bij CD&V er dan maar voor gekozen heeft om de officiële uitleg van het misverstand van gisteren te aanvaarden en braafjes verder te ploeteren, dik tegen hun eigen goesting in.
Bij CD&V hoopt men eigenlijk nog slechts 2 strategische dingen te bereiken met hun ongewenste regeringsdeelname:
1/ het blokkeren van alle ethische dossiers, wat op zich al een huzarenstukje zal worden gelet op gisteren, alsook de verklaringen van écolo hierover. Enige manier wordt volgens mij om 4 jaar lang alle overige paars-groene nonsense gewillig te slikken om toch maar aan boord te kunnen blijven van die regering, want als ze opstappen haalt de restregering het dossier terug naar het parlement en staat CD&V met de broek op de enkels: jarenlang inhoudelijk niets gescoord, er finaal toch uitgestapt en dan nog eens al die symbolische ethische dossiers door hun strot geramd krijgen door hun ex-partners.
2/ naar de verkiezingen van 2024 kunnen trekken met een uitgewerkt plan voor een nieuwe staatshervorming.
CD&V kan maar goed bestuur brengen als er rust heerst in het koninkrijk: als ze op lange termijn ooit terug wil groeien, moet de boel dus eindelijk op orde komen in België en dus is die grote staatshervorming écht nodig. Helaas kan dat nu niet omdat de grondwet niet voor herziening vatbaar is deze legislatuur, maar ze zou het wel kunnen worden in 2024 als dit parlement/de regering het zo beslist op het eind van haar rit: zie daar de 2de reden om te blijven zitten, want anders lapt de MR hen opnieuw hetzelfde zoals bij Michel: daar was ook afgesproken om de grondwet open te stellen, en heeft men het finaal niet gedaan....
Ondertussen kunnen ze al 4 jaar voor de tribune wat ideetjes lanceren over hoe ze dat precies invullen, zeker als ze 1 van de 2 ministers krijgen die zich binnen deze regering fulltime daarmee onledig zullen houden zoals in de preformateursnota staat: je hoorde Coens dit weekend trouwens op de radio al een ballonnetje oplaten over zo'n nieuwe COSTA, waarin ook niet-regeringspartijen zoals N-VA zouden mogen komen hun tijd doden...
Dat laatste is iets waarvoor N-VA voorzitter De Wever al vriendelijk bedankt heeft trouwens: waarom zou N-VA nu CD&V redden van de verdrinkingsdood in de paars-groene soep, wetende dat het dossier van de staatshervorming in 2024 gelijk hoe hoog op de agenda van de regeringsformatie komt (zie bv maar naar het openlijke besef hiervan bij PS en cdH) en men N-VA dan sowieso nodig zal hebben om aan de 2/3de meerderheid te komen (alsook de meerderheid in de Nederlandstalige groep).
Of N-VA in 2024 dan groter of kleiner zal zijn dan nu maakt daarbij in feite zelfs niets uit: de prijs die ze zullen kunnen vragen zal dan sowieso veel hoger zijn dan wat ze nu kunnen krijgen via deelname aan een vrijblijvende COSTA waarin ze zich zouden moeten engageren tot flauwe compromissen die niemand écht binden, behalve zij die er hun nek uitsteken.
Het is al herhaaldelijk gezegd: de vervaldatum van onze federale structuur staat op 2024 en blijkbaar gaat de gevestigde politieke klasse dus echt wachten tot het pakje begint te stinken alvorens het te vervangen, terwijl het zoals voorzien in het akkoord tussen BDW en Magnette al in 2020/2022 had gekund. Het zij zo...