nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Dit komt in aanmerking voor de beste reactie van het jaar.
Wat betreft uw opmerking dat dit alles puur framing is en de vraag naar bewijs van het tegendeel:jeff schreef: ↑8 september 2020, 16:47Lachaert wordt steeds opnieuw geframed door jou aan de hand van zulke "feiten" waarvan men zich toch wel moet afvragen of ze wel waar zijn. Kan dat gecheckt worden wat jij hier stelt? Ik heb dat nergens anders gelezen, lees bevestigd gezien.
En als het waar is, hoe kan jij dat dan weten als je er niet ergens van (zeer) dichtbij bij betrokken bent.
- De Wever heeft herhaaldelijk publiek vermeld dat hij vruchteloos achter Lachaert aanliep als koninklijk opdrachthouder. En dat het duo Magnette / De Wever ook via Van Quickenborne en De Decker gepoogd is om contact te leggen met hem, is ook algemeen geweten.
Dat is allemaal uitvoerig becommentarieerd in augustus en nooit tegengesproken in de feiten door Lachaert; altijd was er dat onnozel gezeik vanuit VLD over die framing en dat de zaken anders werden voorgesteld dan ze in feite waren ('te druk bezig', 'altijd het verkeerd moment', 'nooit de oproep gezien', ...)
- Coens heeft gisteren publiek zijn ongenoegen geventileerd over het feit dat hij Lachaert niet te pakken kreeg om op pertinente vragen te antwoorden over zijn kaduke nota: die woedeuitbarsting is bijna live op TV gekomen zelfs!
En opnieuw is daar nu het excuus dat het allemaal framing is en dat de zaken anders ineen zaten ('verkeerde file doorgestuurd', 's ochtends zelf partijbureau', ...)
Als u het niet wil geloven, zal u het nooit bewezen zien natuurlijk; ik kan u ook maar telkens op de naakte feiten wijzen en de puntjes verbinden natuurlijk, maar er zijn nu toch wel heel al een aantal zeer gelijkaardige incidentjes geweest met meerdere politieke tenoren om nog te blijven geloven in de versie die vanuit VLD telkens verkocht wordt, denkt u nu zelf niet?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Stapt VLD in een linkse belastingsregering?
De essentie van Vivaldi:
De naïeve ampersanders ten voeten uit:
De naïeve ampersanders ten voeten uit:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Hopelijk heel de wetstraat in quarantaine, het gaat nog rustig worden op het journaal enz
Een paar nieuwslezers van de vtm hebben de corona ook vlaggen dacht ik
Een paar nieuwslezers van de vtm hebben de corona ook vlaggen dacht ik
heb je er nog geen tekeningen van ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zeg opjager.
Zoals ze in Spanje zeggen: mañana
Ik vermoed dat de cartoonisten morgen geen blijf gaan weten met hun inspiratie ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Wat Jeff denk ik bedoelt is of je van al die VLD statements bewijzen hebt? Ik heb bvb ook nergens iets gelezen dat Q en DeDecker iets zouden ondernomen hebben dus heb je een link?inquirer schreef: ↑8 september 2020, 17:09 De Wever heeft herhaaldelijk publiek vermeld dat hij vruchteloos achter Lachaert aanliep als koninklijk opdrachthouder. En dat het duo Magnette / De Wever ook via Van Quickenborne en De Decker gepoogd is om contact te leggen met hem, is ook algemeen geweten.
Hierboven in de thread vroeg ik je ook al waar je gelezen had over die interne bevraging bij de VLD waaruit zou blijken dat VLD onder de 10% zou denken? Zou allemaal goed nieuws zijn maar heb je daar bewijzen van? In ieder geval trekt VLD zich dan toch geen fluit aan van die eigen peiling.
Waar haal je dus die statements?
Quality growth investor
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Of net wel. Ze doen er toch alles aan om verkiezingen te vermijden?sortino schreef: ↑8 september 2020, 19:19 Hierboven in de thread vroeg ik je ook al waar je gelezen had over die interne bevraging bij de VLD waaruit zou blijken dat VLD onder de 10% zou denken? Zou allemaal goed nieuws zijn maar heb je daar bewijzen van? In ieder geval trekt VLD zich dan toch geen fluit aan van die eigen peiling.
Après nous le déluge, weet je wel...
Alle partijen doen er alles aan om verkiezingen te vermijden. Daarom heeft nog geen enkele partij definitief nee gezegd tegen regeringsdeelname. Ze laten alle opties open.
Het gaat er mij niet om over wat je stelt onder (1). Dat heb je hier al eerder vermeld en staat voor mij ook niet ter discussie. Alleen vind je het weer nodig aan de VLD het allerminst neutrale oordeel "onnozel gezeik" te verbinden.inquirer schreef: ↑8 september 2020, 17:09 Toen Lachaert zijn blunder doorhad (verkeerde file gemaild!), verstopte hij zich meer dan 36 uur lang voor Coens.Wat betreft uw opmerking dat dit alles puur framing is en de vraag naar bewijs van het tegendeel:jeff schreef: ↑8 september 2020, 16:47
Lachaert wordt steeds opnieuw geframed door jou aan de hand van zulke "feiten" waarvan men zich toch wel moet afvragen of ze wel waar zijn. Kan dat gecheckt worden wat jij hier stelt? Ik heb dat nergens anders gelezen, lees bevestigd gezien.
En als het waar is, hoe kan jij dat dan weten als je er niet ergens van (zeer) dichtbij bij betrokken bent.
- De Wever heeft herhaaldelijk publiek vermeld dat hij vruchteloos achter Lachaert aanliep als koninklijk opdrachthouder. En dat het duo Magnette / De Wever ook via Van Quickenborne en De Decker gepoogd is om contact te leggen met hem, is ook algemeen geweten.
Dat is allemaal uitvoerig becommentarieerd in augustus en nooit tegengesproken in de feiten door Lachaert; altijd was er dat onnozel gezeik vanuit VLD over die framing en dat de zaken anders werden voorgesteld dan ze in feite waren ('te druk bezig', 'altijd het verkeerd moment', 'nooit de oproep gezien', ...) (1)
- Coens heeft gisteren publiek zijn ongenoegen geventileerd over het feit dat hij Lachaert niet te pakken kreeg om op pertinente vragen te antwoorden over zijn kaduke nota: die woedeuitbarsting is bijna live op TV gekomen zelfs!
En opnieuw is daar nu het excuus dat het allemaal framing is en dat de zaken anders ineen zaten ('verkeerde file doorgestuurd', 's ochtends zelf partijbureau', ...) (2)
Als u het niet wil geloven, zal u het nooit bewezen zien natuurlijk; ik kan u ook maar telkens op de naakte feiten wijzen en de puntjes verbinden natuurlijk, maar er zijn nu toch wel heel al een aantal zeer gelijkaardige incidentjes geweest met meerdere politieke tenoren om nog te blijven geloven in de versie die vanuit VLD telkens verkocht wordt, denkt u nu zelf niet?
Wat (2) betreft: wat je daar stelt is allemaal wel juist, maar jij stelde eerder dat Lachaert zich meer dan 36u verstopte voor Coens. Dat is toch wel enige overdrijving als uit alle verslaggeving enkel blijkt dat hij Lachaert maandagochtend niet te pakken kreeg, waar jij een nagenoeg volledig weekend van maakt.
Dat is toch iemand willens nillens bashen, door bewust de waarheid wat geweld aan te doen
Kan men dan niet gewoon de huidige minderheidsregering met gedoogsteun verder zetten?CarpeNoctem schreef: ↑8 september 2020, 19:25 Of net wel. Ze doen er toch alles aan om verkiezingen te vermijden?
Ander punt, VLD wil blijkbaar herfederaliseren maar hebben die daar geen 2/3de steun voor nodig?
Quality growth investor
Ik ga hier nu niet door elke dagelijkse column van Wouter Verschelden, Rik Cauwelaert, Isabel Aelaerts, ... of door alle gastcolumns van anderen in Trends/Knack sinds begin augustus zitten wieden om telkens de corresponderende quotes hierrond te kunnen linken als officiële back-up, hoor!sortino schreef: ↑8 september 2020, 19:19Wat Jeff denk ik bedoelt is of je van al die VLD statements bewijzen hebt? Ik heb bvb ook nergens iets gelezen dat Q en DeDecker iets zouden ondernomen hebben dus heb je een link?inquirer schreef: ↑8 september 2020, 17:09 De Wever heeft herhaaldelijk publiek vermeld dat hij vruchteloos achter Lachaert aanliep als koninklijk opdrachthouder. En dat het duo Magnette / De Wever ook via Van Quickenborne en De Decker gepoogd is om contact te leggen met hem, is ook algemeen geweten.
Hierboven in de thread vroeg ik je ook al waar je gelezen had over die interne bevraging bij de VLD waaruit zou blijken dat VLD onder de 10% zou denken? Zou allemaal goed nieuws zijn maar heb je daar bewijzen van? In ieder geval trekt VLD zich dan toch geen fluit aan van die eigen peiling.
Waar haal je dus die statements?
Laat het ons erop houden dat de 2 grote nieuwsclusters voor wat betreft politiek nieuws (VTM+DPG enerzijds en VRT+Mediahuis anderzijds) hun politieke berichtgeving beperken tot oncontrovesiële 'publieke' versies want ze willen niemand tegen de schenen rijden natuurlijk; het Trumpiaanse voorval rond een zekere kandidaat-premier dat Carpe Diem hier onlangs deelde hebt u bv. ook nog nergens anders kunnen gelezen...
(1) De kwalificatie 'onnozel gezeik' is inderdaad volledig de mijne.jeff schreef: ↑8 september 2020, 19:36 Het gaat er mij niet om over wat je stelt onder (1). Dat heb je hier al eerder vermeld en staat voor mij ook niet ter discussie. Alleen vind je het weer nodig aan de VLD het allerminst neutrale oordeel "onnozel gezeik" te verbinden.
Wat (2) betreft: wat je daar stelt is allemaal wel juist, maar jij stelde eerder dat Lachaert zich meer dan 36u verstopte voor Coens. Dat is toch wel enige overdrijving als uit alle verslaggeving enkel blijkt dat hij Lachaert maandagochtend niet te pakken kreeg, waar jij een nagenoeg volledig weekend van maakt.
Dat is toch iemand willens nillens bashen, door bewust de waarheid wat geweld aan te doen
Ik mag toch nog mijn persoonlijke mening geven over wat men in de pers 'onaflatend geklaag' noemde over hetzelfde thema?
(2) Denkt u nu echt dat Coens na het ontvangen van de nota ergens in de loop van zaterdag een heel weekend niet even probeert om Lachaert persoonlijk te bereiken maar daarentegen braafjes afwacht tot 8u 's ochtends om hem pas dan proberen te bellen en vervolgens -wanneer dat niet lukt- meteen woedend op de wachtende pers toe te stappen die hem staat op te wachten aan het begin van zijn partijbureau om 10u30 om daar meteen live zijn ongenoegen te uiten? "Beetje serieus blijven hé" zoals Bouchez zou zeggen tegen CD&V.
Hoe langer de formatie duurt, hoe minder lang ze in het zadel zit?
Eerst nog wat corona bestrijden, en de maanden voor de verkiezingen, deze voorbereiden.
Dus (als ze er komt) reken dat ze 3 jaar van de 5 zal besturen?
Eerst nog wat corona bestrijden, en de maanden voor de verkiezingen, deze voorbereiden.
Dus (als ze er komt) reken dat ze 3 jaar van de 5 zal besturen?