nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Ik vind nog altijd dat er wat te veel multiculturele toetsen in de samenleving zitten maar volgens VRT staan op de vierde plaats van vreemde nationaliteiten de Nederlanders.
Dat kan er nog net door.
Nummer 1 waren Marokkanen en daarop vrees ik om redenen van politieke correctheid geen commentaar te mogen geven.
2 en 3 ben ik vergeten...
De laatste tien jaar zijn we wel van 1/4 vreemde origines naar 1/3 gegaan. Ons rechts bewind heeft niet veel geholpen.
Volgende keer stemmen voor Vlaams belang ?
Dat is alleen maar meer ontregeling van de maatschappij. Het kalf is wel al verdronken.
Dat kan er nog net door.
Nummer 1 waren Marokkanen en daarop vrees ik om redenen van politieke correctheid geen commentaar te mogen geven.
2 en 3 ben ik vergeten...
De laatste tien jaar zijn we wel van 1/4 vreemde origines naar 1/3 gegaan. Ons rechts bewind heeft niet veel geholpen.
Volgende keer stemmen voor Vlaams belang ?
Dat is alleen maar meer ontregeling van de maatschappij. Het kalf is wel al verdronken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
CarpeNoctem schreef: ↑13 januari 2021, 12:42Het staat je vrij zelf met een link voor de dag te komen die deze cijfers tegenspreekt. Maar behalve wat ad hominems en veel gedans rond de hete brij zal ik weer niet veel moeten verwachten zeker?
QED
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hij gaat al het laatste stadium in. Hij is daar weer met zijn obsessie met de vrouw van BDW. Da's meestal de laatste rechte lijn.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Op naar een nieuwe nick!
![Lips Sealed :-X](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/lipsrsealed.gif)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Dat zeg jij natuurlijk... Post gerust zelf nog wat homeopathische verdunningen van de waarheid en staaf ze met grafieken en prentjes.
Ieder zijn specialiteit. Een lul lult... Altijd zo geweest.
Ik heb geen grafiekjes nodig. Eén woord : INDEXSPRONG.
Een tweede woord nodig ? BELASTINGSREGERING.. mantra van Bart de Zeveraar.
Wil ons boeleke een link ? Allee... Hier se jongen.
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 39681.html
QED zeker ?
Dat het voor jou niet goed genoeg is kan wel. Je leeft immers in een andere realiteit. Die waar de oude regering een belastingregering is en onder de nieuwe ging alles beter.
Elektriciteit werd duurder, pensioenleeftijd wordt alsmaar meer onzeker, de begroting is niet eens op orde geraakt, er was een indexsprong, de verkeersbelasting werd hervormd, personenbelasting voor niet werkenden werd niet goedkoper, etc...
Zonder grafiekje begrijp je het vast niet.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 13 januari 2021, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd ongezond, zo'n fetisj.CarpeNoctem schreef: ↑13 januari 2021, 15:31Hij gaat al het laatste stadium in.
Hij is daar weer met zijn obsessie met de vrouw van BDW. Da's meestal de laatste rechte lijn.![]()
Op naar een nieuwe nick!![]()
Dat ze bij het VB maar opletten dus: hun voorzitter is ook met een Nederlandse getrouwd.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190909_04599108
CarpeNoctem schreef: ↑13 januari 2021, 15:31Hij gaat al het laatste stadium in. Hij is daar weer met zijn obsessie met de vrouw van BDW. Da's meestal de laatste rechte lijn.![]()
Op naar een nieuwe nick!![]()
Zijn lontje wordt alsmaar korter.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Klopt, ik post wat cijfers en jij lult zoals gewoonlijk een halve bladzijde naast de kwestie.
En wat precies heeft een indexsprong te maken met een belastingsvermindering? Je kan probleemloos beide hebben, of geen van beide. Of alle andere combinaties. Waarom sleep je er de prijs van de citroenen niet bij?
Bottom line is en blijft: Michel I heeft de personenbelasting een ietsie pietsie verlaagd. Zonder twijfel too little too late.
Jij mag hier nog bladzijden vol over raaskallen, maar de cijfers blijven de cijfers.
Je obsessie met de N-VA begint toch wel gigantische proporties aan te nemen.haelewyn schreef: ↑13 januari 2021, 15:38Wil ons boeleke een link ? Allee... Hier se jongen.
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 39681.html
In mijn realiteit is zowel de oude als de nieuwe een belastingsregering. Ik ben hier van dag één tegen de belastingen aan het fulmineren. Maar dat bord voor je kop van de N-VA verhindert je van klaar te zien.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Rotfl, geloof jij echt dat er een andere personenbelasting is voor niet-werkenden?
Je bent verder heen dan ik al vermoedde.
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Jazeker. Ik geloof dat de personen-belasting van een werkende met 3200 euro bruto inkomen een andere situatie toont dan die van een gepensioneerde met 1100 netto.
Ook de vergelijking van 'voor' en 'na' doet dat.
Nog een geluk dat jij niet verkiesbaar bent he.
Dan hadden we hier onze eigen Trump die zijn eigen zever gelooft.
Rotfl... Dat is te moeilijk voor jou. Ik begrijp het.
Wat heeft een belastingverlaging te maken met een indexsprong en verandering van de pensioenleeftijd. Ik geef je twee appels minder en jij moet mij een appel meer betalen.
Dat is verlies. Simpel genoeg uitgelegd ?
Ook de vergelijking van 'voor' en 'na' doet dat.
Nog een geluk dat jij niet verkiesbaar bent he.
Dan hadden we hier onze eigen Trump die zijn eigen zever gelooft.
Rotfl... Dat is te moeilijk voor jou. Ik begrijp het.
Wat heeft een belastingverlaging te maken met een indexsprong en verandering van de pensioenleeftijd. Ik geef je twee appels minder en jij moet mij een appel meer betalen.
Dat is verlies. Simpel genoeg uitgelegd ?
Laatst gewijzigd door haelewyn op 13 januari 2021, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Grappig dat op haelewyn zijn link maar 1 ding wordt gezegd over belastingen, en dan wel: "Belastingverlagingen: gelukt". Dat hij dat artikel postte om net het tegenovergestelde te bewijzen, maakt het des te beter.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen hebben ze bij Het Nieuwsblad ook met open mond en ogen zitten kijken naar Lachaerts bodemloze verwijten aan BDW, gisteren in De Afspraak.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202101 ... E69FCA553D
Na nog eens kort de historie van de vete overlopen te hebben:
Echt verkeerd is het beginnen te lopen in de maandenlange regeringsvorming. Bij de top van OpenVLD was het besef er gekomen dat een regering met PS en N-VA er enkel zou komen zónder de Vlaamse liberalen. Bovendien rekenden ze erop dat ze meer toegevingen konden krijgen van PS zonder N-VA. Toenmalig voorzitter Gwendolyn Rutten paste voor een post in de Vlaamse regering en begon haar partij richting Vivaldi te duwen. N-VA reageerde als door een wesp gestoken. De partij schoot met scherp op Rutten. Die zou al haar principes en de halve partij veil hebben om toch maar premier te worden. Het mandaat van Rutten zat er bijna op en ze kreeg de Vivaldi-trein niet op de sporen. Onder andere door interne tegenstand van haar toekomstig opvolger Egbert Lachaert en toekomstig premier Alexander De Croo. Maar als puntje bij paaltje kwam en N-VA en PS na dik een jaar eindelijk een akkoord leken te vormen, gaf Lachaert niet thuis en kreeg Vivaldi alsnog definitief vorm. Met De Croo als premier.
Komen ze met net dezelfde conclusie die hier reeds deze ochtend gemaakt is:
De Wever reageerde ziedend. “Volksverraad”, klonk het. Hij verkondigt sindsdien overal en aan iedereen die het wil horen dat hij met Open VLD niets meer te maken wil hebben. Dat hij niemand van die partij nog gelooft. Dat ze onbetrouwbaar zijn, een partij die een links programma wil uitvoeren, zonder Vlaamse meerderheid.
Volgens politicoloog Nicolas Bouteca (UGent) "weten de liberalen blijkbaar niet goed hoe ze dit moeten aanpakken”, zegt hij. “Ze willen niet passief toekijken hoe N-VA hun kiezers tracht in te pikken. Maar ze moeten oppassen dat Lachaert niet te veel een ruziemaker wordt. Dat staat haaks op de bruggenbouwer die De Croo wil zijn.”
Lachaert weet zich gewoon geen communicatief sterke houding aan te meten tov N-VA, omdat dat hij beseft dat gans Vlaanderen zijn spelletje doorheeft door toedoen van zichzelf (door veel te hoog van de toren te toeteren toen Rutten net hetzelfde wou doen als hij achteraf deed), van N-VA (die maar niet aflaat omdat ze een bloedbad ruiken) en door zijn Vivaldi-coalitiepartners (die stilzwijgend toekijken en vervolgens vakkundig lekken dat BDW gelijk volledig heeft)....
Als Lachaert dacht dat hij dus ging scoren met zijn uithaal, heeft hij zich weer maar eens misrekend in de perceptie die hij en zijn partij hierdoor krijgen: totale radiostilte deze ochtend rond het verwijt zelf, gevolgd door de nieuwe communicatieblunder van regering De Croo rond het geniepig verlengen van de lockdown tot 1 maart zonder de minste informatie hierrond en dan in de namiddag dit als politieke analyse van zijn eigen optreden op TV.
Wat een armtierige stroman toch, die Lachaert.
Gaat die nu echt nog 4 jaar elke dag bakken stront over zich heen laten kappen om het 'zoontje-van' compleet uit de wind te blijven zetten?
"Wij zijn slechts de zevende partij in het parlement. Je moet de democratie respecteren! Als eerste minister zonder slagkracht zou ik slechts de dweil van zo'n regering zijn.” (A. De Croo)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202101 ... E69FCA553D
Na nog eens kort de historie van de vete overlopen te hebben:
Echt verkeerd is het beginnen te lopen in de maandenlange regeringsvorming. Bij de top van OpenVLD was het besef er gekomen dat een regering met PS en N-VA er enkel zou komen zónder de Vlaamse liberalen. Bovendien rekenden ze erop dat ze meer toegevingen konden krijgen van PS zonder N-VA. Toenmalig voorzitter Gwendolyn Rutten paste voor een post in de Vlaamse regering en begon haar partij richting Vivaldi te duwen. N-VA reageerde als door een wesp gestoken. De partij schoot met scherp op Rutten. Die zou al haar principes en de halve partij veil hebben om toch maar premier te worden. Het mandaat van Rutten zat er bijna op en ze kreeg de Vivaldi-trein niet op de sporen. Onder andere door interne tegenstand van haar toekomstig opvolger Egbert Lachaert en toekomstig premier Alexander De Croo. Maar als puntje bij paaltje kwam en N-VA en PS na dik een jaar eindelijk een akkoord leken te vormen, gaf Lachaert niet thuis en kreeg Vivaldi alsnog definitief vorm. Met De Croo als premier.
Komen ze met net dezelfde conclusie die hier reeds deze ochtend gemaakt is:
De Wever reageerde ziedend. “Volksverraad”, klonk het. Hij verkondigt sindsdien overal en aan iedereen die het wil horen dat hij met Open VLD niets meer te maken wil hebben. Dat hij niemand van die partij nog gelooft. Dat ze onbetrouwbaar zijn, een partij die een links programma wil uitvoeren, zonder Vlaamse meerderheid.
Volgens politicoloog Nicolas Bouteca (UGent) "weten de liberalen blijkbaar niet goed hoe ze dit moeten aanpakken”, zegt hij. “Ze willen niet passief toekijken hoe N-VA hun kiezers tracht in te pikken. Maar ze moeten oppassen dat Lachaert niet te veel een ruziemaker wordt. Dat staat haaks op de bruggenbouwer die De Croo wil zijn.”
Lachaert weet zich gewoon geen communicatief sterke houding aan te meten tov N-VA, omdat dat hij beseft dat gans Vlaanderen zijn spelletje doorheeft door toedoen van zichzelf (door veel te hoog van de toren te toeteren toen Rutten net hetzelfde wou doen als hij achteraf deed), van N-VA (die maar niet aflaat omdat ze een bloedbad ruiken) en door zijn Vivaldi-coalitiepartners (die stilzwijgend toekijken en vervolgens vakkundig lekken dat BDW gelijk volledig heeft)....
Als Lachaert dacht dat hij dus ging scoren met zijn uithaal, heeft hij zich weer maar eens misrekend in de perceptie die hij en zijn partij hierdoor krijgen: totale radiostilte deze ochtend rond het verwijt zelf, gevolgd door de nieuwe communicatieblunder van regering De Croo rond het geniepig verlengen van de lockdown tot 1 maart zonder de minste informatie hierrond en dan in de namiddag dit als politieke analyse van zijn eigen optreden op TV.
Wat een armtierige stroman toch, die Lachaert.
Gaat die nu echt nog 4 jaar elke dag bakken stront over zich heen laten kappen om het 'zoontje-van' compleet uit de wind te blijven zetten?
"Wij zijn slechts de zevende partij in het parlement. Je moet de democratie respecteren! Als eerste minister zonder slagkracht zou ik slechts de dweil van zo'n regering zijn.” (A. De Croo)
Laatst gewijzigd door inquirer op 13 januari 2021, 16:24, 4 keer totaal gewijzigd.
Grappig dat jij zo 'slim' bent om de rest niet te lezen dat zegt : en die andere dingen halen geld uit je zak. Het was maar een zeer beperkte lijst want er is meer in werkelijkheid.
Werkelijk zeer grappig dat je ZO dom was om alles wat er bij stond niet te lezen en te vergelijken.
Grappig dat andere idioten zeggen : de personenbelasting is lager heb ik gezegd. Alle andere belastingen en andere zaken die duurder werden tellen niet mee.
Alternatieve Selectieve werkelijkheid he...
Laatst gewijzigd door haelewyn op 13 januari 2021, 16:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je gebruikt voor één keer de juiste bewoording: ik geloof
Er is is bij jou overduidelijk sprake van een blind geloof.
Of dat die persoon nu werkt of niet, hij zal op de eerste schijf van € 0 tot €13.540 belastingen betalen aan 25%.
Werken of niet werken doet helemaal niet ter zake. De schijven zijn voor iedereen idem.
Dat ik dat hier op een financieel forum moet uitleggen ...
Zoek even je eigen flater, slimste van de klas financiële genieën..CarpeNoctem schreef: ↑13 januari 2021, 16:15 Er is is bij jou overduidelijk sprake van een blind geloof.
Of dat die persoon nu werkt of niet, hij zal op de eerste schijf van € 0 tot €13.540 belastingen betalen aan 25%.
Werken of niet werken doet helemaal niet ter zake. De schijven zijn voor iedereen idem.
Dat ik dat hier op een financieel forum moet uitleggen ...