nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Inderdaad
de groene ironie is toch gewoon hemeltergend?
De groenen zijn de eersten om almaar strengere uitstootnormen te eisen voor de landbouw en industrie, zodat je tegenwoordig amper nog een boerderij kan vergunnen omdat de darmuitstoot van koeien tegenwoordig al normoverschrijdend is, maar dan zijn dat wel diezelfden die er totaal geen probleem mee hebben om vlakbij een nagelnieuwe en supervervuilende gascentrale te laten bouwen enkel en alleen om kerncentrales die pure waterdamp uitstoten te kunnen sluiten?!

Zo is dat. De mentaliteit 'ik verdien veel te weinig met 4000 of meer bruto' en een ander altijd veel te veel, maakt niet uit welk bedrag.
De grootste profiteurs zijn imho diegenen die het meest geld scheppen om weinig uit te steken. Niet diegenen voor wie geen enkele werkgever meer kan gevonden worden die hen een job geeft.
Politiekers vs werklozen of invaliden .. .Je mag die termen invullen hierboven als je wil.
Inzake het voorgaande : Groenen ? Niets mee aan te vangen. Zoals dat met elke politieke partij en hun mandatarissen is in dit land. De pest of de cholera.. Dat is waar verkiezingen over gaan.
En verder mag iedereen daar zijn eigen gedacht over hebben, zoveel als hij wil.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/16 ... dstraeten/inquirer schreef: ↑16 oktober 2021, 12:32 Inderdaad
de groene ironie is toch gewoon hemeltergend?
De groenen zijn de eersten om almaar strengere uitstootnormen te eisen voor de landbouw en industrie, zodat je tegenwoordig amper nog een boerderij kan vergunnen omdat de darmuitstoot van koeien tegenwoordig al normoverschrijdend is, maar dan zijn dat wel diezelfden die er totaal geen probleem mee hebben om vlakbij een nagelnieuwe en supervervuilende gascentrale te laten bouwen enkel en alleen om kerncentrales die pure waterdamp uitstoten te kunnen sluiten?!
![]()
Federeel minister Van der Straeten roept Vlaams minister Demir op om de wet te overtreden en om alle bestaande vergunningsprocedures te overrulen zodat voor eender welk dogmatisch gascentraleproject een vergunning wordt gegeven. Maar rechts zijn allemaal fascisten

Uiteraard, de massa moet geïndoctrineerd worden zodat ze gaan geloven dat gascentrales een goed idee zijn. De regimepers op zijn mooist.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Sorry ik geloof niet in rechts of links maar dit is toch grappiger dan een kleutertuin? Tinne krijgt haar zin niet 

O jawel hoor, meer nog ze heeft vorig jaar haar zin al gekregen toen Engie aankondigde dat het de bedrijfsvoering zou aanpassen voor de kernuitstap in 2025. Sinds dat moment zijn alle activiteiten die een verdere uitbating mogelijk kunnen maken gestopt en zijn ze nog uitsluitend bezig met de voorbereidingen tot het definitief stilleggen en ontmanteling van alle reactoren. Onze politiekers leven nog met de illusie dat de verlenging en continuïteit nog steeds mogelijk is met een simpel politiek besluit. Het prijskaartje dat Engie voor de engineering en de afgeblazen investeringen op tafel zal leggen en het minstens 1 jaar niet beschikbaar zijn van de twee te verlengen reactoren gaat in het beste geval een koude douche zijn. Kan ook zijn dat Engie niet verlengt, ze zitten immers in een comfortabele positie om hun Franse kerncentrale stroom duur aan België te verkopen. Met andere woorden Engie wint sowieso aan Tinne haar "back to fossil" stommiteiten en wij mogen gewoon nog wat meer betalen voor CO2 emissie rechten of stroom import uit het buitenland.Timoootjex schreef: ↑17 oktober 2021, 12:05 Sorry ik geloof niet in rechts of links maar dit is toch grappiger dan een kleutertuin? Tinne krijgt haar zin niet![]()
Interessante vraag. Volgens mij kan je daar dan ook van genieten net zoals van de verhoogde tegemoetkoming gezondheidszorgen.Jeroen59 schreef: ↑15 oktober 2021, 21:51 Zou ik als binnenkort niet-uitkeringsgerechtigde werkloze ook in aanmerking komen voor het sociale energietarief ? Indien ja , moet ik dat zelf aanvragen of wordt dat automatisch toegekend ? Ik ben bijna 60 , werkloos en ben niet meer van plan om nog werk te zoeken.
Personen met verhoogde tegemoetkoming (VT) komen voor beperkte duur (voorlopig tot en met 1e kwartaal 2022) in aanmerking voor sociaal tarief.
Je moet voor je tijdelijk sociaal tarief dus eerst VT aanvragen en bekomen bij je ziekenfonds.
Je kan met je vragen hierover terecht bij jouw ziekenfonds en zij zullen de voorwaarden en de aanvraag VT samen met jou overlopen.
Dus: afspraak hiervoor maken bij jouw ziekenfonds.
Je moet voor je tijdelijk sociaal tarief dus eerst VT aanvragen en bekomen bij je ziekenfonds.
Je kan met je vragen hierover terecht bij jouw ziekenfonds en zij zullen de voorwaarden en de aanvraag VT samen met jou overlopen.
Dus: afspraak hiervoor maken bij jouw ziekenfonds.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211019_94173113
Dit is toch onwaarschijnlijk, heeft de CD&V dan geen schaamte? De minister doet haar werk en volgt de regels.
Gaan ze ook eisen zoals de groenen om toch maar vergunningen te geven om een CO2 neutrale bron te sluiten.
Deze week volgt nog een uitspraak over de kleine gascentrale in Wondelgem (niet deelgenomen aan CRM) en de week erna de centrale in Vilvoorde (reeds negatief advies van de provincie)
Als ze die laatste weigert zal iedereen moord & brand roepen & Tinne mag op de trein met knikkende knieën naar Parijs.
De eindeloze energiesoap bereikt stilaan een kookpunt, volgens mij gaan we naar wat iedereen al lang zegt naar een levensduurverlenging van D4/T3.
Dit is toch onwaarschijnlijk, heeft de CD&V dan geen schaamte? De minister doet haar werk en volgt de regels.
Gaan ze ook eisen zoals de groenen om toch maar vergunningen te geven om een CO2 neutrale bron te sluiten.

Deze week volgt nog een uitspraak over de kleine gascentrale in Wondelgem (niet deelgenomen aan CRM) en de week erna de centrale in Vilvoorde (reeds negatief advies van de provincie)
Als ze die laatste weigert zal iedereen moord & brand roepen & Tinne mag op de trein met knikkende knieën naar Parijs.

De eindeloze energiesoap bereikt stilaan een kookpunt, volgens mij gaan we naar wat iedereen al lang zegt naar een levensduurverlenging van D4/T3.
Hoezeer ik graag meer en niet minder kernenergie zou zien, vrees ik dat vortex gelijk heeft (enkele berichten geleden).
PS: Nooit gedacht dat toen ik dit onderwerp startte, het 2 jaren later nog steeds een hot topic zou zijn. De versleten regering zou ondertussen een betere titel zijn.
Stroom van windmolenpark dat alle Belgen van energie kan voorzien, dreigt niet aan land te raken door boze burgemeesters
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211018_96674895
233 nieuwe megawindmolens, die moeten straks in het elektriciteitsverbruik van álle Belgen voorzien. Tenminste, áls die stroom ook aan land geraakt. Daarvoor is een nieuwe hoogspanningslijn nodig, maar West-Vlaanderen – met een legertje CD&V-burgemeesters voorop – verzet zich daar hevig tegen. Tot bezorgdheid van netbeheerder Elia en de bedrijfswereld, die vreest dat investeerders zullen worden afgeschrikt.E10ne schreef: ↑20 oktober 2021, 10:16 Stroom van windmolenpark dat alle Belgen van energie kan voorzien, dreigt niet aan land te raken door boze burgemeesters
En het zijn vooral CD&V-burgemeesters die dwarsliggen. Eerst Zuhal Demir bekritiseren omdat ze geen vergunning geeft aan vervuilende gascentrales en nu zelf dwarsliggen voor groene stroom afkomstig van windmolenparken. Het zijn en blijven toch tsjeven ...
Los van wat ik denk van de groenen en de politiek hierrond.... Uw redenering is fout. Feiten:
1. Een kerncentrale kan NOOIT een gascentrale vervangen.
2. Gascentrales zijn NODIG, ook wanneer je het leeuwendeel van je energie haalt uit zon, water, wind etc.
3. Gascentrales, wanneer goed ontworpen, kunnen later omgebouwd worden naar waterstofcentrales. Ook waterstofcentrales zijn nodig in de transitie naar hernieuwbare energie.