nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Waarom zou dat zo zijn?
We zouden echt niet de eerste regering in Europa zijn met een paar radicaal rechtse mensen...
Het zou een veel grotere issue zijn in Belgie, in het buitenland zouden ze zich afvragen wat het probleem nu net is.
We zijn wel het enige land die een formeel cordon sanitaire heeft, dat is mogelijk een veel groter imagoprobleem
We zouden echt niet de eerste regering in Europa zijn met een paar radicaal rechtse mensen...
Het zou een veel grotere issue zijn in Belgie, in het buitenland zouden ze zich afvragen wat het probleem nu net is.
We zijn wel het enige land die een formeel cordon sanitaire heeft, dat is mogelijk een veel groter imagoprobleem
-
anonymous9433
Ironisch gezien zijn het de zogezegde "democratische partijen" die de meest ondemocratische maatregel die er bestaat - het cordon sanitair - hebben goedgekeurd en toepassen (met "dank" aan superdemocraat Jos Geysels van Agalev/Groen).Brembos schreef: ↑3 december 2021, 08:32 Aangezien al de andere partijen vooraf in hun verkiezingsprogramma stelden dat een coalitie met het Vlaamsch Blok voor hen uitgesloten was en de meerderheid van de Belgen op deze partijen stemden is dit een volkomen legale regering. Het imago verlies voor ons land zou trouwens gigantisch zijn met bijvoorbeeld ene Dries Plastron als minister van justitie.
Door het cordon worden de stemmen die zijn uitgebracht op het VB gewoon in de vuilbak gesmeten. Bij de volgende verkiezingen zullen dus ca. 25% van de Vlaamse stemmen genegeerd worden . Dankzij het cordon ... en dan maar roepen dat mensen moeten gaan stemmen en klagen over de opkomst.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 3 december 2021, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous9433
In België speelt ook het communautaire mee: Vlaamse niet-traditionele partijen - en daarmee bedoel ik partijen die enkel in Vlaanderen opkomen en geen Waalse zusterpartij hebben - zijn over de taalgrens bijna per definitie radicaal.Aerolla schreef: ↑3 december 2021, 08:36 Waarom zou dat zo zijn?
Ook de N-VA wordt als radicaal rechts beschouwd (denk maar aan de cartoons van Jong Ecolo waarbij Franken als een nazi van de Wehrmacht wordt afgebeeld). In plaats van kritiek en afkeer, viel de betreffende cartoon zelf nog in de prijzen bij de RTBF als "coup de com" (beste communicatie van het jaar) ...
In Wallonië willen sommige franstaligen ook een cordon rond de N-VA (indien niet in theorie, dan toch in de praktijk). Een cordon rond de 2 grootste Vlaamse partijen - samen goed voor ca. 45% van de Vlaamse stemmen. Democratie a la belge ...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Onderzoek naar burgemeester Francesco Vanderjeugd (Open VLD) van Staden voor mogelijke belangenvermenging
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... hp&pc=U531
De traditie zet zich verder in de blauwe familie.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... hp&pc=U531
De traditie zet zich verder in de blauwe familie.
Belangenvermenging is zo ingeburgerd in dit landje, dat je als onderzoeker moet kiezen welke zaak je aanpakt. Om ze allemaal aan te pakken is er gewoon geen tijd en personeel. Verder heb je nog het lobbyen, dit is eigenlijk gewoon het zelfde maar is de legale (ahum) versie.
Toen ik nog een zelfstandig beroep uitoefende, werden mijn mouwen kapot getrokken door de middenstand en de politiek. Het bleek één van mijn beste beslissingen te zijn om uit die nesten weg te blijven. Als jonge snaak had ik er echter wel ambitie voor, maar dan enkel na een tabula rasa. Mission impossible, dus werd het al snel een no go. Enkele jaren later begonnen de aanvaringen met hen, en die zijn eigenlijk nooit gestopt. Gelukkig had ik trouwe klanten van net over, tot ver buiten de dorpsgrenzen. Dorpsgenoten met banden bij lokale middenstand en politiek kochten steevast bij mijn concurrenten. Zielig maar ik liet er mijn slaap niet voor. Die coiffeur heeft de handdoek wel opgenomen, het is er aan te zien ... Letterlijk en figuurlijk.
Toen ik nog een zelfstandig beroep uitoefende, werden mijn mouwen kapot getrokken door de middenstand en de politiek. Het bleek één van mijn beste beslissingen te zijn om uit die nesten weg te blijven. Als jonge snaak had ik er echter wel ambitie voor, maar dan enkel na een tabula rasa. Mission impossible, dus werd het al snel een no go. Enkele jaren later begonnen de aanvaringen met hen, en die zijn eigenlijk nooit gestopt. Gelukkig had ik trouwe klanten van net over, tot ver buiten de dorpsgrenzen. Dorpsgenoten met banden bij lokale middenstand en politiek kochten steevast bij mijn concurrenten. Zielig maar ik liet er mijn slaap niet voor. Die coiffeur heeft de handdoek wel opgenomen, het is er aan te zien ... Letterlijk en figuurlijk.

Misschien iets voor onze vivaldiregering, al weet ik niet wie met wie zou moeten kruisen
Tis zover; De Croo stapt naar Engie Electrabel.
https://www.demorgen.be/nieuws/kernuits ... ce=twitter
-
anonymous9433
Vive la Belgique!
Weg met die onverdraagzame Vlamingen …
Benoeming van nieuwe schepen leidt tot communautair opstootje: “Te Nederlandstalig”
SINT-PIETERS-WOLUWE Een stoelendans in het gemeentebestuur zorgt voor een communautair opstootje in de Brusselse gemeente Sint-Pieters-Woluwe. Gerda Postelmans (Ecolo/Groen) ligt in lijn om de volgende schepen van Cultuur te worden, maar volgens cdH-burgemeester Benoît Cerexhe is ze “te Nederlandstalig”.
Sint-Pieters-Woluwe, een overwegend residentiële gemeente die heel wat Franstaligen en expats telt, wordt bestuurd door een coalitie van Liste du bourgmestre (met veel cdH-leden), Ecolo/Groen en DéFI. Huidig schepen van Cultuur Raphaël Van Breugel (Ecolo/Groen) besliste om het politieke toneel te verlaten en dus moet iemand uit de groene fractie hem opvolgen. De lokale afdeling koos voor Gerda Postelmans, die al sinds de jaren zeventig in Brussel woont en wordt omschreven als drietalig (Nederlands, Frans, Engels).
“Niet met deze bevoegdheden”
Al valt die keuze niet bij iedereen in goede aarde. “Mevrouw Postelmans is welkom in het schepencollege, maar niet met deze bevoegdheden”, laat burgemeester Cerexhe optekenen in de krant La Libre Belgique. Ook meerderheidspartij DéFI ziet de komst van Postelmans niet zitten. Sint-Pieters-Woluwe is een gewezen FDF-bastion.
Benoeming van nieuwe schepen leidt tot communautair opstootje: “Te Nederlandstalig”
SINT-PIETERS-WOLUWE Een stoelendans in het gemeentebestuur zorgt voor een communautair opstootje in de Brusselse gemeente Sint-Pieters-Woluwe. Gerda Postelmans (Ecolo/Groen) ligt in lijn om de volgende schepen van Cultuur te worden, maar volgens cdH-burgemeester Benoît Cerexhe is ze “te Nederlandstalig”.
Sint-Pieters-Woluwe, een overwegend residentiële gemeente die heel wat Franstaligen en expats telt, wordt bestuurd door een coalitie van Liste du bourgmestre (met veel cdH-leden), Ecolo/Groen en DéFI. Huidig schepen van Cultuur Raphaël Van Breugel (Ecolo/Groen) besliste om het politieke toneel te verlaten en dus moet iemand uit de groene fractie hem opvolgen. De lokale afdeling koos voor Gerda Postelmans, die al sinds de jaren zeventig in Brussel woont en wordt omschreven als drietalig (Nederlands, Frans, Engels).
“Niet met deze bevoegdheden”
Al valt die keuze niet bij iedereen in goede aarde. “Mevrouw Postelmans is welkom in het schepencollege, maar niet met deze bevoegdheden”, laat burgemeester Cerexhe optekenen in de krant La Libre Belgique. Ook meerderheidspartij DéFI ziet de komst van Postelmans niet zitten. Sint-Pieters-Woluwe is een gewezen FDF-bastion.
Ze is drietalig dus met “te Nederlandstalig” bedoelen ze gewoon dat ze geen Vlaming in die functie willen. Het Brussels gewest moet en zal verfranst worden. De olievlek, weet je wel.
En ze hebben al geantwoord:Babsana schreef: ↑6 december 2021, 19:05 Tis zover; De Croo stapt naar Engie Electrabel.
https://www.hln.be/binnenland/engie-in- ... ~adb95ca9/
De Croo is zich ongelofelijk belachelijk aan het maken
-
anonymous9433
Inderdaad, gewoon opgezet spel! Engie wil gewoon die gascentrale kunnen exploiteren en geen kosten meer maken voor de kerncentrales. En De Croo zoekt gewoon een reden om hen hun goesting te geven en Vlaanderen onder druk te zetten om die gascentrale vergund te krijgen. Zo doorzichtig als iets ...Aerolla schreef: ↑8 december 2021, 11:47En ze hebben al geantwoord:Babsana schreef: ↑6 december 2021, 19:05 Tis zover; De Croo stapt naar Engie Electrabel.
De Croo is zich ongelofelijk belachelijk aan het maken![]()
-
anonymous9433
Dan ben je perfect franstalig (ze woont er al 40 jaar) en word je geboycot omdat je ook nederlandstalig bent ...
Werk voor Unia?
Het is opvallend dat alle Franstalige partijen in Brussel ondanks hun ideologische verschillen één gemeenschappelijk doel hebben: de Vlamingen wegpesten.
-
anonymous9433
Dat is snel! Het lijkt wel alsof ze op voorhand hun antwoord al klaar hadden. Of misschien had het kabinet De Croo samen met de vraag ook al zelf het antwoord opgesteld en meegegeven ...Aerolla schreef: ↑8 december 2021, 11:47En ze hebben al geantwoord:Babsana schreef: ↑6 december 2021, 19:05 Tis zover; De Croo stapt naar Engie Electrabel.
De Croo is zich ongelofelijk belachelijk aan het maken![]()
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Engie is de prijs aan het opdrijven
Tegen 2025 gaat dat opgelost zijn en mogen we mee betalen aan de verlaging van de energiekosten voor de Fransman ...
Hoe zou het toch komen dat wij meer betalen voor onze energie dan de buurlanden

Hoe zou het toch komen dat wij meer betalen voor onze energie dan de buurlanden