nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Dat lijkt mij toch een te simpele oplossing om na een marathon vergadering s'nachts te beslissen (typisch belgisch). Vergeet niet dat het merendeel van onze politici advocaten zijn (wel de minder goeie).Is eenvoudig op te lossen iedere belg/gezin heeft recht op zoveel kw aan 6% alles daarboven aan 21%
Vroeger kregen alle gezinnen per gezinslid een aantal gratis kWh en m³.
Ik heb nooit goed begrepen waarom ze dat hebben afgeschaft. Het lijkt me een ideale sociale maatregel: misbruik is quasi onmogelijk en je subsidieert geen verwarmde zwembaden.
Misschien net daarom?
Ik heb nooit goed begrepen waarom ze dat hebben afgeschaft. Het lijkt me een ideale sociale maatregel: misbruik is quasi onmogelijk en je subsidieert geen verwarmde zwembaden.
Misschien net daarom?
Frustratie van de Vlaamse energieleverancier is de regering zijn schuld ?VincentVega schreef: ↑1 februari 2022, 14:05
Voor ons kan dit financieel nog maar voor vele mensen is dit onhoudbaar. Voorschotten die x3 of x6 gaan.
Estate Guru believer.
Och ja wie heeft dit ongedaan gemaakt....Zwiertje schreef: ↑1 februari 2022, 15:42 Vroeger kregen alle gezinnen per gezinslid een aantal gratis kWh en m³.
Misschien net daarom?
Onder het mom van besparen.
Estate Guru believer.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Neen, maar die noodleverancier (Fluvius, een intercommunale) is is wel een dure noodleverancier (oude prijs x 6). En sowieso had elk nieuw contract na de VEL een forse meerprijs ingehouden. Mijn huidige "normale" leverancier (Luminus) kost me nog steeds 3x zoveel als mijn oude leverancier.platin schreef: ↑1 februari 2022, 15:45Frustratie van de Vlaamse energieleverancier is de regering zijn schuld ?VincentVega schreef: ↑1 februari 2022, 14:05
Voor ons kan dit financieel nog maar voor vele mensen is dit onhoudbaar. Voorschotten die x3 of x6 gaan.
En wat de regering betreft en haar rol in dit geheel? Is het niet aan de regering om te zorgen dat de bevolking een "goed leven" kan leiden. En zorgen voor een betaalbaar basisproduct (geen luxeproduct) als gas en elektriciteit hoort daarbij, dacht ik? Of is het soms de bedoeling dat de bevolking er voor moet zorgen dat de politiek "een goed leven" kan leiden ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
misschien kunnen de politieke partijen hun overschotten van hun partijdotaties terug geven aan de burgers ipv van dat geld te verpatsen aan facebook en andere onzin.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Forfaitaire beroepskosten verhogen was al een oplossing voor middenklasse.
Maar daar los je het energie probleem van werklozen en invalide mensen hun faktuur niet mee op.
Maar daar los je het energie probleem van werklozen en invalide mensen hun faktuur niet mee op.
heel die crisis bewijst hoe belangrijk het is om uw eigen energie op te wekken en zelf uit te baten.
enigste oplossing is voorlopig: kerncentrales en dan geleidelijk aan milieuvriendelijk oplossingen zoeken of een combinatie ervan.
de oplossing van van Groen is misdadig: niet groen en afhankelijk zijn van schurkenstaten.
enigste oplossing is voorlopig: kerncentrales en dan geleidelijk aan milieuvriendelijk oplossingen zoeken of een combinatie ervan.
de oplossing van van Groen is misdadig: niet groen en afhankelijk zijn van schurkenstaten.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Miljarden winsten voor regering door hoge energieprijzen, maar andere prioriteiten dan de werkende mensen, weeral.
Mag niet van Europa...
"Europa laat overigens ook niet toe dat er een gesplitst tarief komt op energie
...
maar twee tarieven op één product laat de EU niet toe."
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220113_93862310 (helaas achter de betaalmuur)
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Kan eenvoudig opgelost worden: gratis x aantal kWh of alles aan 6% BTW belasten (maar via taksen en accijnzen de grootverbruikers en energieverspillers extra laten betalen).J Lawieck schreef: ↑1 februari 2022, 16:53Mag niet van Europa...
"Europa laat overigens ook niet toe dat er een gesplitst tarief komt op energie
...
maar twee tarieven op één product laat de EU niet toe."
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220113_93862310 (helaas achter de betaalmuur)
Waar een wil is, is een weg. Als de wil er echter niet is ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Niet zo slim van Tinne en de heer Croo om de 6% op gas tegen te houden. Zij willlen dit percentage van 6% waarschijnlijk reserveren als uitslag van de verkiezingen 2024 voor resp. Groen en Open-VLD.
In 1999 zat open vld en groen ook samen, deze combinatie is altijd een ramp die we nog decennia gaan voelen. Paars doet altijd pijn in de zakken.
Van der Straeten steekt men beter in een gesloten instelling.
Van der Straeten steekt men beter in een gesloten instelling.
[quote=Zwiertje post_id=537710 time=1643726542 user_id=6815]
Misschien net daarom?
[/quote]
Als we fossiele bandstoffen goedkoper maken, via btw of andere, zal de vraag toenemen en de prijzen deels volgen. De enige oplossing: we moeten van onze verslaving van de fossiele brandstoffen af. Enkel huurders (die geen keuze hebben) moet vergoed worden. 50 jaar na de autoloze zondagen moeten de eigenaars hun plan maar trekken. Nu vloeken op de groenen, shame on you!
Misschien net daarom?
[/quote]
Als we fossiele bandstoffen goedkoper maken, via btw of andere, zal de vraag toenemen en de prijzen deels volgen. De enige oplossing: we moeten van onze verslaving van de fossiele brandstoffen af. Enkel huurders (die geen keuze hebben) moet vergoed worden. 50 jaar na de autoloze zondagen moeten de eigenaars hun plan maar trekken. Nu vloeken op de groenen, shame on you!
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen