nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Ministers worden nooit en nergens verkozen. Het zijn de leden van het parlement die verkozen worden.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Klopt natuurlijk, maar een regering met verkozenen zal meer gezag hebben dan een bende witte konijnen.
Meer gezag? Pfft, ik heb nog nooit anders geweten dan dat ministers en regeringen, eigenlijk alle politici, hier werden afgekraakt, verkozen of niet.
-
- Verbannen Gebruiker
Jouw begrijpend lezen is niet zo sterk (slachtoffer van het steeds meer en meer falende Vlaamse onderwijs?).Popkwiskampioen schreef: ↑16 juli 2022, 11:51Ik lees al even mee maar kan niet direct iemand bedenken die de US voorstelt als de ideale modelmaatschappij.VLblokpate schreef: ↑16 juli 2022, 08:04
Dat is nog altijd veel minder dan het zo geroemde US, de ideale modelmaatschappij volgens de rechtgeaarde Vlamingen hier op het forum.
CarpeNoctem is zeer bedeesd, komt hier daarom weinig aan bod, durft zijn meningen niet stellig weer te geven, altijd aarzelend en zo. Maar is wel een voorbeeld.
Jouw begrijpend lezen is niet zo sterk.Daarnaast: vlak boven deze post verwijt je "de Vlaming" dat hij verwijst naar een regio waar het "nog slechter" gaat. Vervolgens doe je krek hetzelfde om het fantastische federale niveau te verdedigen. Knap!
Er is een essentieel verschil. "De Vlaming" geeft toe dat het Vlaams onderwijs elk jaar achteruit gaat, zowel in kennis als in vergelijking met andere landen maar "diezelfde Vlaming" vindt het toch goed want er zijn 2 regio's in de wereld waar het nog slechter gaat.
Ik beweer niets over het "fantastische federale niveau". Je zuigt dat uit jouw duim. Er is iemand anders die het federale niveau aanvalt. En ik wijs erop dat het in de US nog verder gaat.
In het 1e geval is maar 1 partij betrokken.
In het 2e geval 2 partijen.
Wat we hier allemaal te lezen krijgen. CarpeNoctem bedeesd en aarzelend. Hij is zo zeker van zijn stuk dat hij discussies blijft voeren tot hij het laatste woord heeft gehad.VLblokpate schreef: ↑16 juli 2022, 14:56 CarpeNoctem is zeer bedeesd, durft zijn meningen niet stellig weer te geven, altijd aarzelend en zo. Maar is wel een voorbeeld.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Met wat jij allemaal uit je duim zuigt over "de Vlaming" kan een volledig schoolboek worden gevuld.VLblokpate schreef: ↑16 juli 2022, 14:56Jouw begrijpend lezen is niet zo sterk (slachtoffer van het steeds meer en meer falende Vlaamse onderwijs?).Popkwiskampioen schreef: ↑16 juli 2022, 11:51
Ik lees al even mee maar kan niet direct iemand bedenken die de US voorstelt als de ideale modelmaatschappij.
CarpeNoctem is zeer bedeesd, komt hier daarom weinig aan bod, durft zijn meningen niet stellig weer te geven, altijd aarzelend en zo. Maar is wel een voorbeeld.
Jouw begrijpend lezen is niet zo sterk.Daarnaast: vlak boven deze post verwijt je "de Vlaming" dat hij verwijst naar een regio waar het "nog slechter" gaat. Vervolgens doe je krek hetzelfde om het fantastische federale niveau te verdedigen. Knap!
Er is een essentieel verschil. "De Vlaming" geeft toe dat het Vlaams onderwijs elk jaar achteruit gaat, zowel in kennis als in vergelijking met andere landen maar "diezelfde Vlaming" vindt het toch goed want er zijn 2 regio's in de wereld waar het nog slechter gaat.
Ik beweer niets over het "fantastische federale niveau". Je zuigt dat uit jouw duim. Er is iemand anders die het federale niveau aanvalt. En ik wijs erop dat het in de US nog verder gaat.
In het 1e geval is maar 1 partij betrokken.
In het 2e geval 2 partijen.
En over mijn begrijpend lezen of mijn onderwijsniveau moet je je geen zorgen maken. Wederom redelijk arrogante opmerkingen trouwens. Misschien wat op de inhoud focussen?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
't Schijnt dat vrouwen vallen op zelfverzekerde mannen?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Je kan waarschijnlijk gelijk hebben, maar er zijn bijna zoveel voorstanders als tegenstanders van gelijk welk project. Velen heulen gewoon mee met de massa zonder effectief te weten waarom. Dit is al één moeilijk gegeven, voor iedereen goed doen lukt toch nooit. Een ander gegeven is de kostprijs, wie het ook financiert, federaal, vlaams, gewest, provincie of gemeente, het is STEEDS de belastingbetaler die het gat mag dichtrijden. Dus hoe dieper de put hoe moeilijker te vullen met belastinggeld. Geld dat ook elders kan gebruikt worden. En deze die de beslissing neemt is steeds de kop van jut.GroupB schreef: ↑15 juli 2022, 18:46 De beslissing over Ventilus valt pas in september. Vlaamse slagkracht zeggen ze dan
Nochtans zeer zeer dringend en een project dat hoognodig is.
Moest een nieuwe auto in 2029 niet enkel elektrisch zijn in Vlaanderen??
What a joke
Zakkenvullers eerste klas ipv mensen die het beleid bepalen en maken.
De stag-natie in ons land valt pas echt op als je terugkomt uit vakantie. Zelfs een hoogspanningslijn is hier al een nationaal probleem. Ik ga al 20 jaar naar thailand op vakantie en de verschillen worden steeds groter... in ons nadeel. Kom ik terug uit een derdewereldland of vlieg ik er naartoe?
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Je zegt twee keer hetzelfde maar ik snap wat je wil zeggen, terugkomende uit Thailand arriveer je in een derdewereldland
Een kleine tien jaar geleden ook eens op reis geweest naar Thailand, in een bepaald stadje waren arbeiders 's avonds een weg aan het cementeren (zonder machines), de volgende ochtend passeerden we daar weer en waren ze al een straat opgeschoven. Bij ons ligt voor zo'n werk de straat 6 maanden open. En dat is maar een voorbeeldje, er zijn natuurlijk veel andere zaken waarvoor je niet in Thailand moet zijn (of juist wel ) maar dat is een ander verhaal.
Ik zit in Noorwegen. Idem dito. In de zomer moeten ze de helft van het wegennet vernieuwen omdat het kapot gevroren is. In een halve dag verzetten ze hier meer werk dan bij ons in een maand.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En het ergste dat ik al meegemaakt heb is dat ze een straat 3x opnieuw hebben moeten openbreken wegens constructiefouten
Tot op heden is er nog altijd geen verband aangetoond tussen bepaalde ziektes die zouden worden veroorzaakt door hoogspanningslijnen. Toekomst gericht is zo'n investering sowieso nodig.CarpeNoctem schreef: ↑16 juli 2022, 10:11Ze blijven dit maar voor zich uitschuiven. Het lijkt me dat beter voor de korte pijn hadden gekozen en voor die ondergrondse hoogspanningslijn met gelijkspanning kiezen. Ikzelf woon op een paar kilometer van het voorgestelde tracé en de weerstand onder de bevolking is enorm. Er worden her en der groepen gevormd die een eventueel bovengronds tracé gaan aanvechten. Ik wil nog in het midden laten of de gevaren voor de gezondheid overdreven zijn of niet, maar ik zie dit niet meer goedkomen. Meerprijs voor ondergronds zou zo'n 5 miljard bedragen.
Voor de curieuzeneuzen die willen uitzoeken waar ik woon:
Dat is het enkel maar omdat er is meegegaan in die hysterie met vogelhakmolens windmolens op zee.
Er is trouwens ook in Wallonië een gelijkaardig probleem. De Bocht van Henegouwen stuit daar op gelijkaardig protest. Die lijn zou vanuit Avelgem over Aat, Zinnik & 's Gravensbrakel de verbinding naar Courcelles moeten maken.
Als je aan de Vlaming zijn baksteen raakt, kun je wel wat weerstand verwachten
De troeven van de Noordzee worden in ons land veel te weinig benut.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Aan het station van berchem (bij antwerpen) leggen ze de straat ELK JAAR open omdat het wegdek kapot gereden is door de bussen. Kan dat niet in één keer goed gedaan worden? Ik erger me daar enorm aan, dat zijn afrikaanse toestanden.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zoals het ook zo lang geduurd heeft met tabak, asbest en andere vuiligheid
Als ze per se bovengronds willen gaan dat ze dan iedereen die in de buurt woonr "uitkopen" en hen toelaat om te verhuizen, diegenen die dan toch willen blijven doen dat dan op eigen risico.
Wel vreemd dat diegenen die moeten beslissen nooit zelf betrokken partij zijn en als ze betrokken partij zijn zorgen ze er wel voor dat er iets geregeld wordt.